Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juuri kukaan ei tykkää facebook päivityksistäni

Vierailija
30.04.2019 |

Esim päivityksestä jossa lapseni voitti kultaa. Ystäviä ei ole joten pitäisikö häipyä Facebookissa?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisista aiheista laitat julkaisuja? Kerroit lapsesi voittaneen kultaa. Oletko äiti, joka kertoo vain lapsistaan ja niiden suorituksista? Ihmisiä ei kiinnosta kenenkään lapsen saavutukset kuten todistukset. On ihmisiä, jotka elää vain lastensa kautta ja se jos mikä on tylsää. Ole mielenkiintoinen. Laita kuvia ja päivityksiä, mitkä saattaisi ihmisiä kiinnostaa. Esim. Uusi ravintola, matka, uusi leiponus (ei mitään tein pullaa tms.) you know.

Vierailija
42/87 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää miten olette lapsen tasolla! Kannattaa pysyä poissa some-maailmasta jos joku "tykkäys" on elämän tärkein juttu. Voi tsiisus, eikö teillä ole muita harrastuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä päivittelijä, kuten tuo edellinen, on itse hiljainen kiusaaja, lapsen tasolla, tai ei ole somessa. Hän luulee tuntevansa kaikkien kaveriporukat. Hyvä hänelle, jos hänen kaverit somessa ovat järkeviä. Kaikilla ei niin ole. Naisten kiusaaminen on porukasta pois jättämistä. Se on sitä ettei tykätä julkaisuista, vaikka ne nähdään.

Vierailija
44/87 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisista aiheista laitat julkaisuja? Kerroit lapsesi voittaneen kultaa. Oletko äiti, joka kertoo vain lapsistaan ja niiden suorituksista? Ihmisiä ei kiinnosta kenenkään lapsen saavutukset kuten todistukset. On ihmisiä, jotka elää vain lastensa kautta ja se jos mikä on tylsää. Ole mielenkiintoinen. Laita kuvia ja päivityksiä, mitkä saattaisi ihmisiä kiinnostaa. Esim. Uusi ravintola, matka, uusi leiponus (ei mitään tein pullaa tms.) you know.

Nimenomaan. Kirjoittakaa omasta elämästänne. Ihmiset jotka elävät toisten kautta eivät ole kiinnostavia.

Vierailija
45/87 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siltä sosiaalisessa mediassa olemiselta putoaa pohja, jos et omassa profiilissasi tule huomatuksi. En tiedä, mikä omalla kohdallani ei toiminut. Päivitin suunnilleen kerran viikossa tahtia, välillä olin aktiivisempi, joskus saatoin päivittää harvemminkin. Ja ihan tavallisia asioita laidasta laitaan, välillä vakavaa ja usein vähemmän vakavaa diipadaapaa. Havaintoja elämästä. Arkea ja lomaa. Joskus lasten kommelluksia, välillä lemmikeistä, vähän omia harrastuksia ja töitä. Usein kuvia.

Jos joku joskus harvoin kommentoi, se oli yleensä yksi sukulaistäti. Tykkäykset tuli muutamilta samoilta henkilöiltä, lähinnä sukulaisilta (velvollisuuden tunteesta?). Sitten joku toinen päivittää jotain "100g juustoa ja Netflix iltapalaksi" (sitä diipadaapa-osastoa) ja 80 tykkäystä ja useita kommentteja. Tai ihan tavallisen näköinen, neljääkymmentä lähestyvä nainen - kuten minäkin - vaihtaa profiilikuvan kerran kuukaudessa ja saa useita "kaunis nainen", "ihana oot", "tosi kiva uusi kampaus, sopii sulle" ym. kommentteja ja taas ne sata tykkäystä, tai useasti viikossa toistuvaan aamulenkkikuvaan useita tykkäyksiä ja kommentteja.

Olkoon vaan säälittävää, mutta mulla ei kyllä itsetunto enää kestänyt. Olin aktiivinen tykkäämään ja kommentoimaan muiden profiileissa, mutta en saanut vastakaikua. Totesin koko homman olevan pelkkää ajanhukkaa. Enkä ollut siellä melkein kymmentä vuotta tykkäyksiä kalastelemassa, kuvittelin vain olevani yhtä lailla kiinnostava kuin muutkin.

Kukaan ei ole kahteen vuoteen kysellyt perään.

Vierailija
46/87 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tee asioita, jotka juuri nyt on lauman mielestä kiinnostavia ja päivitä sitä mitä kaikki muutkin päivittää, että olisit mielenkiintoinen?

Ohhoh.

Käyn ravintoloissa, tykkään hyvästä ruosta, mutta en harrasta uusien ravintoloiden etsimistä. En ole koskaan ymmärtänyt ruoka-annoksien kuvaamista (muuten kuin resepteihin ja mainoksiin), eikä kiinnosta katsoa kuvia jonkun ruokalautasesta. En myöskään leivo aktiivisesti, enkä ainakaan etsi uusia reseptejä. Taidokkaasti tehtyjä kakkukuvia kyllä vielä katsoo, mutta itselläni ei saman tekemiseen ole kiinnostusta. Pullaa aina välillä leipasen. Matkustelen harvoin. Teen kyllä paljon muita (epäkiinnostavia) asioita.

Tajusin juuri, miksi en ole kiinnostava somessa. Toiset ei kulje lauman mukana. You know.

-eri

Vierailija
47/87 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Facebookista tulee vain paha mieli, kannattaa poistua sieltä.

Joku kyseli, vieläkö siellä on porukkaa. On, mutta ikärakenne on muuttunut. Nuorilla saattaa vielä olla FB-profiili, mutta eivät juuri käy FB:ssä. Instagram ja muut vastaavat ovat nyt suositumpia. Olen pian kuuskymppinen ja serkussarjani nuorimpia ja huomannut, että viimeisen viiden vuoden aikana Facebookiin on tullut paljon serkkujani. Jopa lähes 90-vuotiaat sukulaiset, jotka vielä ovat elossa, ovat Facebookissa. Ihan siksi, että kun suurin osa meidän ikäluokan vanhemmista on jo kuollut eikä serkkuja enää tavata kuin hautajaisissa, on jokin väylä, jota kautta pitää yhteyttä serkkuihin ja näihin iäkkäämpiinkin sukulaisiin. Facebook on siis mummoutunut. 

Vierailija
48/87 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jo ehdotettu somesta poistumista. Se tosiaan rauhoitti mieleni.

Vierailija
49/87 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki päivitykset eivät ilmesty fb-kaverien uutissyötteeseen. Toisten taas ilmestyy jatkuvasti, koska kun kerran tykkää, niin fb alkaa valikoida, mistä muka pidät ja mitä haluat nähdä.

Ei siellä ole niin hlökohtaista kaikki. Älkää masentuko.

Vierailija
50/87 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on vähän outoa, että jotkut täällä kiivastuvat siitä tosiasiasta, että somessa oikeasti kiusataan toisia ihmisiä dissaamalla julkaisuja. Nämä kiivailijat määräävät sitten meidät muut pois somesta, kun me ei kerran kestetä sitä touhua. Eihän se nyt niinkään voi olla, että jos fb osoittautuu kiusaajien temmellyskentäksi, niin kiltit ihmiset eivät siellä saa olla.

Outoa on myös, ettei joku voi tunnustaa/ymmärtää, että ihmiset tosiaan voivat olla ilkeitä toisille, eikä kysymys ole vain jostain fb algoritmeistä tai nollatykkäyksien saajien vioista kuten tyhmistä ja tylsistä postauksista tai puolitutuista fb kavereista.

Vierailija
51/87 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on vähän outoa, että jotkut täällä kiivastuvat siitä tosiasiasta, että somessa oikeasti kiusataan toisia ihmisiä dissaamalla julkaisuja. Nämä kiivailijat määräävät sitten meidät muut pois somesta, kun me ei kerran kestetä sitä touhua. Eihän se nyt niinkään voi olla, että jos fb osoittautuu kiusaajien temmellyskentäksi, niin kiltit ihmiset eivät siellä saa olla.

Outoa on myös, ettei joku voi tunnustaa/ymmärtää, että ihmiset tosiaan voivat olla ilkeitä toisille, eikä kysymys ole vain jostain fb algoritmeistä tai nollatykkäyksien saajien vioista kuten tyhmistä ja tylsistä postauksista tai puolitutuista fb kavereista.

Jos omissa FB-kavereissa on ihmisiä, joiden tietää ihan kiusallaan olevan tykkäämättä tai ovat ilkeitä, kannattaisko poistaa tällaisen henkilöt FB-kavereistaan? Voi laittaa vielä eston päälle, niin ko henkilö ei pääse edes missään ryhmissä näkemään kirjoituksiasi. 

Vierailija
52/87 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos omissa FB-kavereissa on ihmisiä, joiden tietää ihan kiusallaan olevan tykkäämättä tai ovat ilkeitä, kannattaisko poistaa tällaisen henkilöt FB-kavereistaan? Voi laittaa vielä eston päälle, niin ko henkilö ei pääse edes missään ryhmissä näkemään kirjoituksiasi. 

Joo näin mä olen itse tehnytkin.

Vierailija
53/87 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on eräs ihminen jonka perhesuhteiden perusteella kuvittelisi tykkäilevän mun päivityksistä hieman useammin kuin kerran vuodessa. Kaikkien muiden lähipiirin ihmisten päivityksistä tykkäilee kaiken aikaa. On tuntunut pahalta ja välillä on käynyt mielessä tekeekö sen tahallaan.

Vierailija
54/87 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on eräs ihminen jonka perhesuhteiden perusteella kuvittelisi tykkäilevän mun päivityksistä hieman useammin kuin kerran vuodessa. Kaikkien muiden lähipiirin ihmisten päivityksistä tykkäilee kaiken aikaa. On tuntunut pahalta ja välillä on käynyt mielessä tekeekö sen tahallaan.

Poista kaikessa hiljaisuudessa FB-kavereistasi ja katso, huomaako hän edes koko asiaa. Jos ei huomaa, todennäköisesti hän ei vain ole seurannut sinun päivityksiäsi tai ne eivät edes tule hänen uutisvirtaansa kuin satunnaisesti. 

Vierailija
55/87 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti tekee, jos tykkäilee muiden kuin sinun päivityksistä. Jos pystyt, niin poista listoiltasi. Jotkut käyttävät fb tykkäyksiä pönkittämään omaa itsetuntoaan.

Vierailija
56/87 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmalla ihmiset kuolevat nälkään tai silpoutuvat kranaatti-iskuissa kappaleiksi. Täällä ulistaan ja uhriudutaan kun ei tule somepeukutuksia evvk-tason juttuihin. Taitaa asiat Suomessa olla liiankin hyvin.

Vierailija
57/87 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä!! Pohtiiko joku oikeasti tykkääkö joku päivityksistä vai ei? Ja tästä ihan vakavissaanki täälläkin keskustellaan? En ymmärrä tätä pintaliitoa ja elämän/itsetunnon olevan rakennettu johonkin Facebookin ja instaan.

Vierailija
58/87 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama täällä, eikä ole ystäviäkään sen puoleen. En vain ole facessa. Instassa on anonyymi insta johon postaan maisemakuvia jne, kun käyttää kuvan aiheeseen kuuluvia #häshtägejä kuten vaikkapa #dog tai #landscape niin saahan tuonne kymmeniä tykkäyksiä per kuva vaikkei olisi ollenkaan seuraajia.

Vierailija
59/87 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan aikuinen oikeasti pohdi tykkäyksiä ja enpä tykkää kun tuo ei tykännyt jne. Tajuatteko kuinka lapsellisilta kuulostatte? En ole ikinä törmännyt tällaiseen keskusteluun tuttavapiirissäni.

Vierailija
60/87 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt, että perhesuhteet tms. velvoittaisivat minua tykkäämään päivityksistä?? Ihanko oikeasti laskette tykkäyksiä ja kehtaatte tämän vielä tunnustaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan