Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh! Sain juuri tehtyä viikon ruuat pakkaseen! Jee, hyvä minä

Vierailija
22.05.2006 |

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä edes kahta päivässä..Ruuan laittoon menee älyttömästi aikaa, ja jos tekee ison annoksen kerralla, menee yhtä kauan kuin siihen yhteen annokseen...Lähes! Joten fiksua tehdä kerralla enempi ja saada av:n typerykset inisemään siitäkin.

Loistavaa ap!

Teet niin tai näin niin av:lla se on väärinpäin!

Vierailija
22/38 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin aiemmin, että esivalmisteluihin meni vain tunti - riisin ja makaronin keittäminen, lihojen paistaminen. Ja jos yhtään ruokaa laitatte niin tiedätte, että pikkasen isomman satsin tekee lähes samassa ajassa kuin pienemmän. Veden kiehumaan alkaminen kestää vähän pidempään, mutta makaronit kypsyy pian. Ja uuniin mahtuu viisi vuokaa kerralla... ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on nyt niiiiiin huono äiti kun kotona lorvii ja tekee ruuat pakkaseen!!!

törkeetä tollanen solvaaminen,

tee vaan ap niinkun parhaaksi näet!!!!

Vierailija
24/38 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä ei ole vielä lapsia ollenkaan. Mutta sitten joskus jos olen tuossa tilanteessa kuin ap niin voisin toimia samalla tavalla.

Alku syksystä vauvan synnyttyä voisin myöskin tehdä pakasteeseen valmista ruokaa, jos sattuu tulemaan sellainen päivä ettei aika riitä ruuan laittoon.

Tsemppiä ap:lle :)

Vierailija
25/38 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sitä riittää seuraavan päivän lounaaksi. Näin ei joudu tehdä kuin yhden ruoan päivässä ja kyllä siihen on aikaa kenellä tahansa.

Tietenkin jos tahtoo kerran viikossa huhkia oikein urakalla niin mikäpä siinä sitten :)

Vierailija
26/38 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla on kamala nälkä kun tullaan aamupäivällä puistosta, ei siinä ehdi enää ruokaa vääntämään. Kätevää lämmittää edellisen päivän päivällistä.

Vierailija
27/38 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kato just tekee sitä ruokaa vaan, eikä vie lapsiaan mihinkään. Tai no parhaassa tapauksessa esikko on hoidossa että äiti ehtii superioimaan ja tekemään ruokaa.

Vierailija
28/38 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen välillä siten, että teen vielä normaalia isomman annoksen esim. makaronilaatikkoa tai lasagnea. Sitten osan siitä paistan pienehkössä foliovuoassa. Ja kun on valmista, jäähdytän ja pakkaseen. Näin meille kertyy oikeastaan vaivatta pikku annoksia ruokaa pakkaseen. Sitten välillä on näitä " pakkaspäiviä" ja lapset saavat valita mieluisen vaihtoehdon.

Ja on paljon einesruokaa helvempaa ja oikeasti myös parempaa.

Vierailija
29/38 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ uunissa kypsennyksen ajan. Niin se on TOSI VÄHÄN!! Jos teet joka päivä ruuan (30 min), josta jää seuraavalle päivälle, niin siinä ajassa mä teen ruokaa mun " menetelmällä" 17 päivälle (+ uunissa kypsennys). Ja mä en tässä seuraa mitään reseptiä, ladon vain maukkaita raaka-aineita vuokiin oman mielen mukaan - ja hyvää tulee! ap

Vierailija
30/38 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perunasipuli suikale pussi ja sit kinkku suikaleita ja sekoittaa ne keskenään vuokaan ja ruokakermaa siihen päälle ja tietty mausteita sekaan. Tulee kätevästi maukas kinkkukiusaus hetkessä. Ja totahan voi tietty soveltaa monin eri tavoin...

Vierailija
31/38 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on vajaa 2 v. uhma ja 3kk, joka ei kauaan viihdy muualla kuin sylissä, niin siinä ois aika taiteileminen ehtiä joka päivä tehdä ruokaa... Käymme useana päivänä kerhoissa ja ulkoilemme, niin nyt on kätevä, kun saa PIAN sitä murua rinnan alle. Tiedätte varmaan, kuinka pitkä pinna 2 v:llä on!...

Ja kuten aiemmin kerroin, en ole mikään supermamma tai yritäkään olla. En jaksa arkena katsoa reseptejä, mutta haluan hyvää ruokaa pöytään. Ja tämän jutun keksittyäni olen ollut tosi innoissani, koska se on helpottanut arkea tosi paljon! Siksi sitä täällä hehkutin ja halusin jakaa ideani muille. Ei sitä ole pakko käyttää! ap

Vierailija
32/38 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä ap, että olet keksinyt teillä toimivan ratkaisun!! kuulostaa hyvältä ja toimivalta. meillä toimii taas se systeemi, että sunnuntaina teen ruokaa, jota syödään ma ja ti ja keskiviikkona yleensä ruokaa ke ja to. perjantaina jotain Tosi Hyvää. mutta siis tällä hetkellä olen töissä, joten syömme vain sen päivällisen kaikki kotona, emme lounasta. kotona ollessani laitoin viikonloppuna jotain pakkaseen ja osan tein sitten viikon aikana sopivana ajankohtana. pakkasessa oli lähinnä kiireisten päivien vararavintoa. valmisruokia en siedä itse, joten niitä ei meillä syödä ja asialla ei ole tekemistä hyvän äitiyden vaan maun kanssa...

Vierailija
33/38 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ihailen sua, että olet osannut helpottaa arkeasi noin ratkaisevasti. Hienoa!

Vierailija
34/38 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ymmärrä miten ehdit tehdä noin paljon ruokia kerralla, enemmänhän siinä menee aikaa... Ei varmaan ole ehtimisestä kiinni, mutta hyvä sinä.

Vierailija
35/38 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on jo aikoja sitten tiedetty. Minä mikrotan ruokia vain hätätapauksissa.

Vierailija
36/38 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös 2v ja 6kk, lisäksi olen yh. Todella hyväksi todettu keino tehdä pakkaseen ruokaa valmiiksi. Eihän sitä pakastettua ruokaa tarvii joka päivä syödä. Muttta kummasti " sattuu" ainakin minulle päiviä, että aikataulu pettää pahasti ja murua saatava nopeesti rinnan alle. Silloin hyvä pelastus valmis ruoka pakkasessa.....ainakin parempaa kuin einekset!!

Oikein mukavaa kesää ap:lle!!

Vierailija
37/38 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittoakin yleensä 5-6 litraa (2 aikusta + 3vee). Sitä sit syödään useempi päivä, niin lounaaksi kuin päivälliseksikin. Ei kaikkea valmista ruokaa tarvii pakastaa, säilyy se jääkaapissakin useamman päivän. Jos ei valmista ruokaa ole, saatan tehdä 3 veelle esim perunamuusijauheesta ja vedenkeittimessä keitetystä vedestä muusia suoraan lautaselle, sekaan sit mitä löytyy, jos ei muuta nii vaik silppuan kinkkuviipaleita, tai tonnikalaa purkista...

Vierailija
38/38 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla myös 2v ja 6kk, lisäksi olen yh. Todella hyväksi todettu keino tehdä pakkaseen ruokaa valmiiksi. Eihän sitä pakastettua ruokaa tarvii joka päivä syödä. Muttta kummasti " sattuu" ainakin minulle päiviä, että aikataulu pettää pahasti ja murua saatava nopeesti rinnan alle. Silloin hyvä pelastus valmis ruoka pakkasessa.....ainakin parempaa kuin einekset!!

Oikein mukavaa kesää ap:lle!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän