Huh! Sain juuri tehtyä viikon ruuat pakkaseen! Jee, hyvä minä
Kommentit (38)
En jaksaisi tehdä kerralla 14 eri ruokaa pakkaseen.
Säälin lapsiressukoita. Äiti aina vaan ottaa pakasteesta jäätynyttä ruokaa ja iskee mikroon. Mikä helvetin kiire sitä ruokaa on tehdä pakkaseen. Vaikka itse käyn töissä päivittäin, niin ehdin tehdä lapsilleni kyllä ruokaa joka päivä.
Kerrohan vielä mitä ruokia laitoit? Mikä on fiksumpi kuin eteensä ajatteleva ihminen..Ei se ruoka pakkasessa ja uudellene lämmityksessä miksikään mee..Typeriä on tämä palsta täynnä!
Niin kerrohan, mitä ruokaa?
Tietäsittepä mikä lusmu olen...
Tämä on musta helppo ja mukava tapa tehdä viikoksi ruuat. Ostan kertakäyttöisiä uunivuokia. Keitän ison määrän makaronia ja riisiä. Paistan jauhelihaa ja kanaa, käytän myös tonnikalaa, lohta, seitä.
Muita aineita on herkkusienet, kinkku, pekoni, pakastekasvikset, feta, sinihomejuusto. Mitä milloinkin.
Sitten vaan sekoittelen joka vuokaan riisiä/pastaa + kalaa/kanaa/jauhelihaa + kasviksia+ juustoa ja paseerattua tomaattia/ruokakermaa (sitä kasvirasvasysteemiä). Ja uuniin vajaaksi tunniksi, riippuen mitä vuuassa on.
Esivalmisteluihin menee tunti, vuokien uunissa paistaminen ei sitten enää niin rankkaa olekaan. ap
Iltapäiväksi tein ruokaa sen verran, että seuraavan päivän lounas saatiin siitä (usein hieman muunneltiin, eli jos jonain iltana oli perunoita+ jauhelihakastiketta, niin seuraavana päivänä lisäsin kastikkeeseen tomaattia ja syötiin spegettia juustoraasteen kera jne).
Nyt käyn töissä ja iltaruuan teen ja viikonloppuisin 2 ruokaa päivässä ja niistä jää yleensä ruokaa vielä maanatai illaksi.
Kuka haluaa ehdoin tahdoin syödä pakastettua ruokaa; siinä kärsii niin ravintoarvot, ulkonäkö kuin makukin!!
antakaa nyt jokaisen hoitaa ruoka-asiansa kuten tahtoo!!!
tsemiä ap:lle lastenhoitoon!!!
Kuka käyttää aikansa mitenkin:) Eikö mitenkään syödä koskaan milloinkaan ex tempore? Suunnitteletko muutenkin elämäsi noin tarkkaan aina etukäteen?
Nopsasti esikoiselle lämmittää joskus vaikka kaupan pinaattilettuja, miksi pitäisi AINA olla itsetehtyä? Onneksi on einekset keksitty, sanon minä.
mutta mieluummin leikin lasten kanssa hetken pidempään ja otan sitten valmista ruokaa mikroon. Joka päivälle on hyvää ruokaa tarjolla. Ennen kävi niin, että kun ei kerennyt/jaksanut tehdä ruokaa, haettiin pikaruokaa. Eli tämä on loistoratkaisu, ainakin meille. Suosittelen! ap
mutta kyllästyin siihen, että tuli liikaa osteskeltua valmisruokia ja etenkin noutoruokia. Esikoisen vatsa menee sekaisin monista valmisruuista ja lisäksi niissä on paljon suolaa. Miten tämä asia voi ärsyttää joitakin näin paljon??? ap
ihmettelen kuin ap. Kyllä sitä suomalaiset ärsyyntyy nähtävästi ihan mistä vaan. Tuo oli hyvä vinkki, kun myös tulee lämmitettyä niitä valmiitakin useasti.:Vaikka kotiäiti olenkin, ja mullahan ei ole muuta kuin aikaa seistä hellalla!! Perkule. Ottakaa muuten sekin huomioon, että lapsetkin ovat kaikki erilaisia, toiset vaatii enemmän, toiset vähemmän huomiota. Meillä vauva ei viihdy kuin sylissä- ei siinä hellan ääressä juuri tee mieli seistä. Ja kun ollaan puistoissa, kerhoissa yms. niin saattaa nälkä olla kova kun tullaan,eipä jaksa lapsi odottaa kun äiti alkaa kuoria perunoita. Ehkä jos töistä tulee on moiseen aikaa...
*Ruoanlaitosta pitää jokaisen äidin nauttia! Jos teet sen vain " pakosta" , niin olet ihan epäonnistunut
*Hyvä äiti kökkii keittiössä ja kotitöissä koko päivän, lasten kanssa ei saa leikkiä tai puuhailla. Itseään helpottavia asioita ei saa keksiä.
*Jos ylipäätään olet iloinen ja onnellinen ja keksinyt omalle perheelle toimivan ratkaisun, niin olet ihan varmasti huono äiti...
Eli juu, kateus se on mikä jyllää...
Itse teen ruuan joka päivä, koska haluan syödä tuoretta ruokaa. Samalla kun teen ruokaa, valmistan myös salaatin.
Syödääkö ap:n perheessä salaattia lainkaan?
jos minä otan pakkasesta ruuan, ei se ole " vanhaa" tai kärsinyttä.....Ja kyllä ainakin meillä salaattia siihen kyytipojaksi saa.
Suomalaiset on kyllä kateellisia paskoja......................................................................
lisää aikaa. Meidän perhe on tykännyt noista ruuista, myös esikoinen vaikka on viime aikoina nirsoillut muuten. :D
Mikä into teillä on yrittää polkea mun juttuni? Tämä on meillä loistava ratkaisu!ap
Nää valittajat on niitä kotiäitejä, jotka puheistaan huolimatta EI ehdi päivän aikana laittaa yhtä/kahta kotiruokaa, ja nälissään sitten tarttuvat lämmitettäviin eineksiin. Kertaalleen lämmitettyähän sekin, ap vaan tietää täsmälleen mitä hänen ruoissaan on, kun on ITSE TEHNY.
Huvittavaa, miten kateellista porukkaa täällä onkaan! Eihän se ole teiltä pois, jos toinen organisoi kotiarjen onnistuneesti.
Tsemiä ap:lle, älä välitä näistä kateellisista!
minä olen ite monesti miettiny mitä ruokia voi pakastaa. perunaa nyt ei ainakaan..
Itse en todellakaan ole ap:lle kateelinen. Miksi olisin?
Teen joka päivä itse ruuat (nyt on kaalipata uunissa) ja salaatit myös, enkä koe sitä suureksi vaivaksi.
Mieluummin käytän puoli tuntia päivässä ruuanlaittoon, kun syön joka päivä pakasteesta lämmitettyä.
t. 23
kahta lämmintä ruokaa. Meillä on 1 v 10 kk ja 3 kk lapset... ap