Mies kutsuttu vappubileisiin, minua ei
Olenko typerä kun loukkaannun että mies menee vaikka minua ei ole kutsuttu? Tiedän että tämä miehen kaveri ei erityisemmin pidä minusta ja vetoaa tilanahtauteen joka on tekosyy. Tiedän sen. Olemme olleet yhdessä vuosikaudet mieheni kanssa eli mistään teiniparista ei ole kyse.
Ei tarvitse ehdottaa että tee kavereidesi kanssa jotain kivaa ja jaadijaadi jaa. Vastatkaa vaan kysymykseen; Onko mies mielestänne reilu minua kohtaan? Menisikö teillä mies vaikka sinua ei olisi kutsuttu tai vastaavasti menisitkö sinä jos miestäsi ei oltaisi kutsuttu?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Olis ihan ok mennä jonain toisena ajankohtana/tavallisena pe-iltana. Aika tylyä jättää kumppani yksin juhlapäivänä.
Juhlapäivänä... nyt on Wappu eikä mikään äitienpäivä.
Vierailija kirjoitti:
Livija kirjoitti:
Jos puolisoni menisi tuossa tilanteessa juhliin ilman minua, niin se olisi minulle ihan okei. En suoraan sanottuna ymmärrä, miksi parisuhteessa olevien ihmisten pitäisi mennä jokaisiin juhliin yhdessä. Jos juhlien järjestäjä on vain toisen puolison kaveri, niin minusta on ihan normaalia, jos haluaa joskus kutsua vain kaverinsa. Parisuhde on kuitenkin kahden ihmisen suhde, en oikein ymmärrä miksi sen kumppanin siis tarvitsisi olla automaattisesti mukana kaveritapaamisissa.
Yleensä seurustelevat ja vakiintuneet parit haluavat viettää esim vapun yhdessä. Aika omituista on jos kumppani pistää tällaisena spesiaalimpana päivänä kaverit oman kumppaninsa edelle suunnitelmissaan.
Voihan sen ajatella noinkin. Itse en vain pidä vappua erityisen suurena juhlapäivänä. Mutta jokainen tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
No se riippuisi tilanteesta. Jos yleisesti jätkien ilta vaan niin kysyisi sopiiko minulle ja menisi jos sopisi. Jos vain minut olisi jätetty kutsumatta niin sitten olisi tiukka paikka. Jos kaikki miehen hyvät kaverit menisi niin saattaisi haluta mennä. Muutoin viettäisi kyllä ennemmin Vapun kanssani. Mutta keskustelisi ehdottomasti kanssani ja mielipiteelläni olisi merkitystä. Toki itse lupaisin miehen menemään vaikka itseäni harmittaisi jos kaikki hyvät kaverit kerääntyisivät sinne.
Todennäköisimmin oltaisiin vain ilmoitettu että jos pidettäisiinkin juhlat meillä niin kaikki mahtuisi mukaan.
Ei miehesi tarvitse kysellä sinulta lupaa. Saa mennä jos haluaa. Hänen ei myöskään ole velvollinen keskustelemaan kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ilmoitat että teillä naidaan tänään kello 20:00, oli mies kotona tai ei
Typerää ruveta edes uhkailemaan tuollaisella. Lähtisin ja jäisin sille tielle.
Eli sun todellinem karva selviäis aika helposti.
Vierailija kirjoitti:
No, on meidänkin kaveriporukassa esimerkiksi mieheni hyvän ystävän naisystävä, joka on aikamoinen persoona ja ei niin pidetty ihminen, mutta eipä ole tullut mieleen, että hänet jätettäisiin kutsumatta jonnekin... Hänkään ei niin pidä miehensä kavereista, joten hänkin jättää monesti tulematta, vaikka kutsuttu on.
En nyt keksi mikä olisi niin hirveä juttu, miksei yhtä iltaa jaksaisi viettää yhdessä... Toki, jos on avoimesti vokotellut toisten kumppaneita, on väkivaltainen tms. Onko ap jostain tuollaisesta kyse?
Ihan sama, vaikka olisi joku syy. Sitten ei kutsuta kumpaakaan.
Miksi muistelisin, että olen lukenut samanlaisen aloituksen viime vappuna?
Hyvän ystäväni hyvä ystävä on ihan mielettömän upea tyyppi. Hänen vaimonsa on niin idiootti, kun voi olla.
Silti aina nainen kutsutaan kaikki, minne myös mieskin. Meidän onneksi heillä on nyt 2 pientä lasta ja vaimo jää usein lastenvahdiksi. Heillä ei hirveesti tukiverkkoja ole ( yllätys,yllätys).
Erikoista yrittää erottaa pariskunta toisistaan vappuaatoksi.
Mun mies varmaan kyllä menisi, eikä haittaisi minua yhtään.
Menisinkö minä yksin: todellakin jos haluasin, eikä mies siitä pahastuisi.
En ymmärrä pariskuntia, jotka jättävät menemättä johonkin pelkästään siksi, että puoliso ei ole kutsuttu mukaan.
Elätkää myös jokainen oma elämä!
Meillä on ihan tavallista, ettei minua kutsuta miehen kaverien bileisiin. Ei sentään koskaan ole suoraan kielletty menemästä, ja alkuaikoina muutaman kerran meninkin miehen mukana, kun hän antoi ymmärtää, että kutsu koskisi minuakin. Paikalle saavuttuani kävi kyllä selväksi, etten ollut toivottu vieras, joten nykyään en enää mene, jollei kutsussa selkeästi mainita, että se koskee meitä molempia.
Mies menee, enkä ole siitä pahoillani. Ei minulla ole halua estää häntä olemasta tekemisissä kavereidensa kanssa, vaikka he eivät minusta jostain syystä pidäkään. Olemme olleet pitkään yhdessä ja miehen kaverit ovat alusta asti suhtautuneet minuun nihkeästi. Aikani yritin muuttaa tilannetta, menin tosiaan bileisiin, olin (ja olen yhä) kaikille tasapuolisesti ystävällinen jne., mutta jostain syystä minua ei hyväksytty joukkoon. Enää en viitsi yrittää. Olen tottakai ystävällinen ja kohtelias, jos heitä joskus jossain tapaan, mutta siinäpä se. Mieluummin olen yksin kuin seurassa, johon minua ei kaivata.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää kovasti tämä pariskuntien ajatus, että heidän pitäisi olla aina kutsuttuja samoihin tilaisuuksiin kuin puolisonsa. Todellako on niin, että kun ihminen alkaa seurustella, häntä ei voi enää kutsua mihinkään illanistujaisiin itsenään vaan on aina pyydettävä mukaan myös se seurustelukumppani? Tuntuu melko itsekkäältä pariskuntien puolelta tällainen ajattelu.
No kyllä toki " mihinkään" illanistujaisiin voidaan kutsua ja kutsutaankin mutta vappu, uusi vuosi, juhannus yms on juhlia , jotka pariskunnat yleensä juhlivat yhdessä.
Itse en pitäisi naisten iltaa juuri vappuna vaan jonain tavallisena viikonloppuna.
Jos pidän vappubileet , kutsun ystäväni miehineen ja he tulevat jos haluavat .
Joskus käy niin että mies on saanut kiinnostavamman kutsun muualta ja menee sinne.
Mutta en kyllä haluaisi että ystäväni kumppani viettää vapun vastoin tahtoaan yksin vaikkei tämä olisikaan suosikkini.
Livija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Livija kirjoitti:
Jos puolisoni menisi tuossa tilanteessa juhliin ilman minua, niin se olisi minulle ihan okei. En suoraan sanottuna ymmärrä, miksi parisuhteessa olevien ihmisten pitäisi mennä jokaisiin juhliin yhdessä. Jos juhlien järjestäjä on vain toisen puolison kaveri, niin minusta on ihan normaalia, jos haluaa joskus kutsua vain kaverinsa. Parisuhde on kuitenkin kahden ihmisen suhde, en oikein ymmärrä miksi sen kumppanin siis tarvitsisi olla automaattisesti mukana kaveritapaamisissa.
Yleensä seurustelevat ja vakiintuneet parit haluavat viettää esim vapun yhdessä. Aika omituista on jos kumppani pistää tällaisena spesiaalimpana päivänä kaverit oman kumppaninsa edelle suunnitelmissaan.
Voihan sen ajatella noinkin. Itse en vain pidä vappua erityisen suurena juhlapäivänä. Mutta jokainen tavallaan.
Samaa mietin. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä yli 20 vuotta ja vaikka olemme pariskunta, niin meillä on omat myös omat juttumme ja ystävämme. Meidän ei todellakaan tarvitse istua nyhjöttää koko aikaa samassa tilassa, vaan molemmat saavat mennä jos haluavat ihan itsekin. Olisi oikeastaan ihan sairasta teinimäisyyttä, jos meidät ymmärrettäisiin vain yksikkönä eikä kahtena ihmisenä.
Vappu taas ei ole enää nelikymppiselle mikään kummoinen juhla, joten jos miehelleni olisi tullut kutsu jonnekin kaverilleen, niin en edes haluaisi mennä mukaan. Miestä kyllä kehottaisin lämpimästi menemään ja viihtymään niin pitkään kuin haluaa. Itse ottaisin ihan rauhallisesti juhlan kotona, katsoisin hyvän leffan, söisin ja menisin nukkumaan kun nukuttaa. Nautin olla yksin ja tuollaiset teennäiset vappujuhlat olisivat aika viimeinen juttu, johon rauhaa rakastavana introverttina lähtisin. Mies taas on sosiaalisempi kuin minä ja viihtyisi varmasti mainiosti kekkereissään.
Aloitus oli selkeästi jonkun ikioma vappusatu, mutta tämä on minun vastaukseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää kovasti tämä pariskuntien ajatus, että heidän pitäisi olla aina kutsuttuja samoihin tilaisuuksiin kuin puolisonsa. Todellako on niin, että kun ihminen alkaa seurustella, häntä ei voi enää kutsua mihinkään illanistujaisiin itsenään vaan on aina pyydettävä mukaan myös se seurustelukumppani? Tuntuu melko itsekkäältä pariskuntien puolelta tällainen ajattelu.
No kyllä toki " mihinkään" illanistujaisiin voidaan kutsua ja kutsutaankin mutta vappu, uusi vuosi, juhannus yms on juhlia , jotka pariskunnat yleensä juhlivat yhdessä.
Itse en pitäisi naisten iltaa juuri vappuna vaan jonain tavallisena viikonloppuna.
Jos pidän vappubileet , kutsun ystäväni miehineen ja he tulevat jos haluavat .
Joskus käy niin että mies on saanut kiinnostavamman kutsun muualta ja menee sinne.
Mutta en kyllä haluaisi että ystäväni kumppani viettää vapun vastoin tahtoaan yksin vaikkei tämä olisikaan suosikkini.
En ymmärrä mikä ihmeen pariskuntajuhla joku vappu on. Mikä siitä tekee jonkun pariskuntien yhdessä esiintymisen juhlan?
Juhannus on ihan kiva hempeillä pariskuntana, samoin ehkä uusi vuosi, mutta vappu on vain vappu, teinien ikioma ryyppypäivä ja kalkkisten tekohauska juhlapäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis ihan ok mennä jonain toisena ajankohtana/tavallisena pe-iltana. Aika tylyä jättää kumppani yksin juhlapäivänä.
Juhlapäivänä... nyt on Wappu eikä mikään äitienpäivä.
Vappu. Ei mikään Wappu.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies varmaan kyllä menisi, eikä haittaisi minua yhtään.
Menisinkö minä yksin: todellakin jos haluasin, eikä mies siitä pahastuisi.
En ymmärrä pariskuntia, jotka jättävät menemättä johonkin pelkästään siksi, että puoliso ei ole kutsuttu mukaan.
Elätkää myös jokainen oma elämä!
Olen samaa mieltä.
Ohis
Meilläpäin on kyllä tapana kutsua puolisotkin, ellei se puoliso ole mennyt tekemään jotain todella vakavaa. Siis tyyliin väkivalta, huumeet, muu täysin holtiton käytös. Eli jos et ap ole suunnilleen haukkunut isäntäparin pystyyn viime bileissä tai riehunut heidän kodissaan telkkarin rikki, niin sanoisin että sinulle on tehty aika ikävä temppu. Kyllä minä näen yhdessä asuvan pariskunnan eräänlaisena perheyksikkönä, niin jos ei ole tosiaan mistään poikien illasta kyse niin tuo on kyllä epäreilua kohtelua. (Ymmärsin siis että näihin juhliin oli muidenkin puolisoita kutsuttu, korjatkaa jos olen väärässä).
Olen vissiin tulossa vanhaksi, mutta mua ei saisi millään enää tuommoisiin vappurientoihin.
ei lähtisi minun mies, ei tietenkään.
Enkä minä lähtisi yksin omiin bileisiin vappuna, vaikka kutsuttais. Muina iltoina kyllä, mutta vappuna en. Vappu on parisuhdejuttu
Törkeä mies jos menee. Törppö on kutsujakin. Kyllä juhlapyhänä voi olettaa että pariskunta on yhdessä. Toki joskus voi käydä jossain omien kavereidenkin kanssa.