Kertokaa miksi niin monelle on ehdoton no-no miesten omat reissut avioliitossa?
Miksi hyvin monelle on aivan ehdoton kynnyskysymys, että mies joka haluaisi matkustaa jätkäkaveriensa kanssa (ulkomaille), on sopimaton parisuhteeseen, aviomieheksi ja perheen isäksi?
Varmasti moni mies haluaisi, mutta tuollainen touhu ei käy naiselle, ei ainakaan kertaa enempää. Sitten mies lannistuu ja silti nainen haluaa olla miehen kanssa.
Mikä logiikka on olla suhteessa sellaisen ihmisen kanssa johon ei luota ja toistaalta, jolle ei halua tarjota hyviä kokemuksia elämässä?
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kaveri joka haluaisi mieheni mukaan reissuun, haluaa lähteä thaimaahan halpojen panojen takia joten en ole kovin innoissani. :D
Ethän sinäkään käy Turkissa ilman miestä? Tai Afrikassa?
Hyi olkoon, ei mennä edes miehen kanssa yhdessä. Ennemmin vaikka balille tai meksikoon mutta ei turkkiin :D
Hyvä, Bali ja kauko-itä yleensä ovat ok kohteita naisille.
En ole ikinä ymmärtänyt tätä...itse onnellisesti naimisissa ja molemmat ovat itsenäisiä ihmisiä,jotka päättävät omista tulemisistaan ja menemisistään. Mieheni matkustaa kavereidensa kanssa reissun vuodessa etelään ja minä puolestani omien kavereideni kanssa. Todella hyvää tuulettumista perusarjen keskelle. Toki matkustamme myös yhdessä ja isommallakin porukalla sitten erikseen. Kuinka huono luottamus ja itsetunto pitää olla,ettei toista päästä näköetäisyyttä kauemmas koskaan?
Tuolla ensimmäisellä sivulla ja varmaan muutamalla muullakin tämä järkevä vastaus jo onkin: aika, raha, vastuu, tasa-arvo ovat nämä keskeiset asiat. Kun lapset olivat pieniä ja lainat suuria, olisi kummalta tahansa ollut törkeää sinkoilla pitkin maita ja mantuja oman ajan ja hauskan perässä ja käyttää yhteiset vähät rahat reissaamiseen. Kuitenkin jotain pieniä irtiottoja tehtiin, esim. ystävän kanssa telttailemaan tms., mutta mielellään toki käytettiin rahat ja aika siihen, että matkustettiin edes kerran vuodessa jonnekin lasten kanssa yhdessä.
Nykyisessä parisuhteessani meillä ei ole yhteisiä lapsia. Asumme yhdessä, mutta raha-asiammekin pidämme erillään. Kumpikin on vapaa menemään, mutta toki on fiksua ilmoittaa asiasta toiselle. Mieheni oli edellisessä avioliitossaan jotenkin tottunut kuvioon, että hän tekee asioita vähän vaimolta salaa tai vaimolle yllättäen (lähtee reissuun, ostaa motskarin). Alkuvaiheessa häntä ärsytti, että en reagoinut juttuihin mitenkään. Sen kun ostat, omat ovat rahasi. Sen kun reissaat, minä reissaan sitten toiste. Sittemmin hän on pikkuhiljaa oppinut, että jos törsäilee, alkaa kukkaron pohja äkkiä paistaa, ja ns. leluja (kuten motskareita) ostaessaan on myös äkkiä pulassa romujen kanssa, koska minun ok-taloni nurkkiinhan niitä ei tuoda. Hän on myös oppinut, että minun matkustushalujani ja -varojani hän ei voi kahlita: lähden kun haluan ja mulle sopii, ja matkaseuraakin mulle aina löytyy, niin kavereista kuin aikuisista lapsistani (ja kaiken lisäksi osaan matkustaa yksinkin). Joskus hän on marissut, että miksi lähden yksin jollekin kivalle matkalle, tai kaverin kanssa, hänestäkin olis kiva mutta ei hänellä eläkeläisellä ole koskaan tuohon varaa. Jolloin voi vain todeta että katso nyt näitä viimeisiä kuutta kuukautta, itse painan töissä ja sinä eläkeläinen olet käynyt neljällä pikkureissulla, joiden hinnalla olisi jo ihan hyvin kustantanut tämänkin reissun.
Lapset ja kotityöt ja öliöö. Eihän suomalaiset naiset enää edes synnytä.
Miksi jankkaatte joka välissä niistä kotitöistä ja oletatte että kaikilla pariskunnilla on lapsia?
Tässäkin ketjussa suurin osa naisvastaajista on kitkeriä miesvihaaja-yyhoita.
En myöskään tajua noita estelyistä. Mies on saanut aina matkustella tai käydä baareissa, festareilla ym. Kuten minäkin. Lasten ollessa pienempiä ja kun molemmilla vuorotyö niin matkoja tehtiin harvemmin ja enemmän perheen yhteisiä. Minä ainakin kaipaan omien kavereiden kanssa menoja tai yksin harrastukseeni liittyviä matkoja. Samoin mieheni eikä tulisi mieleenkään niistä nokkiintuva. Mun sisko nokkiintuu mun puolesta 😂 Joka kerta kun kuulee tulevasta reissusta niin se haistaa jo vieraan naisen/h*Orissa käynnin/viikon kännit ym mun puolesta! Sen mies saa käydä kerran viikossa autotallissa.....
Me ollaan lapseton pari, kumpikin ihan varmasti ns. saisi matkustaa yksin, mutta guess what? Me viihdytään toistemme seurassa ja tykkäämme matkustaa yhdessä. Molemmat. Sellaisiakin pareja on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein käsitä, miksi parisuhteessa oleva ihminen haluaisi matkustaa ilman kumppaniaan? Meillä ainakin menee harrastukset ja kiinnostuksenkohteet niin yksiin, että tuntuisi lähinnä vittuilulta jos mies ilmoittaisi että lähden tästä nyt kavereiden kanssa Norjaan kalastamaan, jää sinä yksin kotiin kykkimään. Koska itsekin haluaisin tietysti Norjaan kalastamaan.
Tietysti jos se haluaisi vaikka lähteä New Yorkiin kiertelemään taidemuseoita niin siinähän menisi sitten. Tosin ottaisi kyllä päähän sekin, että käyttää sellaiseen aikaa ja rahaa jonka voisi käyttää siihen että tehdään yhdessä jotain kivaa.
Jos rahaa ja vapaa-aikaa olisi määrättömästi, sitten ei tietenkään olisi väliä. Mutta koska niitä on useimmilla erittäin rajallinen määrä, pistää miettimään miksi mies asettaa ajanvieton kavereiden kanssa vaimon edelle?
Kumma juttu miten jollekin voi olla yllätys, että parisuhteessakin voi olla erilaiset harrastukset ja kiinnostuksen kohteet! Voi jee, kaikkea sitä kuulee :)
Parisuhde on aika tavalla mielekkäämpi kun kiinnostuksen kohteet ja tavoitteet on yhteiset. On sitä yhteistä aikaa paljon enemmän esimerkiksi. Ja puhuttavaa. Ei tarvitse valittaa kun mies ei ole kiinnostunut jutuistasi kun sitä kiinnostaa samat asiat.
Mun mies ikävä kyllä käyttää "muijaa" eli minua joskus tekosyynä. Olen itse joskus hämmästyksekseni kuullut hänen torjuvan jotain jätkien ideaa syynä että vaimo ei tykkää, muuten lähtisin mutta vaimolle ei sovi.. ja oon ollut ihan että whaat? Minun puolesta voit mennä.
Mutta tää on miehille kans joku hankaluus, että kun kaveri alkaa kyllästyttää tai just sillon ei huvita, niin ei voi sanoa sitä suoraan. Oon välillä kysynyt että miltäs sinusta tuntuis jos minä käyttäisin perusteena menemättömyydelleni että mies ei päästä? No hänen mielestä se oli ihan eri juttu, ei nainen kuulemma voi niin sanoa koska sitten mies sais ihan pipipään maineen. Niin joo...
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ikävä kyllä käyttää "muijaa" eli minua joskus tekosyynä. Olen itse joskus hämmästyksekseni kuullut hänen torjuvan jotain jätkien ideaa syynä että vaimo ei tykkää, muuten lähtisin mutta vaimolle ei sovi.. ja oon ollut ihan että whaat? Minun puolesta voit mennä.
Mutta tää on miehille kans joku hankaluus, että kun kaveri alkaa kyllästyttää tai just sillon ei huvita, niin ei voi sanoa sitä suoraan. Oon välillä kysynyt että miltäs sinusta tuntuis jos minä käyttäisin perusteena menemättömyydelleni että mies ei päästä? No hänen mielestä se oli ihan eri juttu, ei nainen kuulemma voi niin sanoa koska sitten mies sais ihan pipipään maineen. Niin joo...
Oon törmännyt samaan ilmiöön.
En tunne yhtään naista, joka olisi vastannut "kyllä" sellaisen miehen kosintaan, jota ei uskalla päästää silmistään. Aloittajan kuvaamat henkilöt ovat surullisia tapauksia eikä heitä liikaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla ensimmäisellä sivulla ja varmaan muutamalla muullakin tämä järkevä vastaus jo onkin: aika, raha, vastuu, tasa-arvo ovat nämä keskeiset asiat. Kun lapset olivat pieniä ja lainat suuria, olisi kummalta tahansa ollut törkeää sinkoilla pitkin maita ja mantuja oman ajan ja hauskan perässä ja käyttää yhteiset vähät rahat reissaamiseen. Kuitenkin jotain pieniä irtiottoja tehtiin, esim. ystävän kanssa telttailemaan tms., mutta mielellään toki käytettiin rahat ja aika siihen, että matkustettiin edes kerran vuodessa jonnekin lasten kanssa yhdessä.
Vaimoni käyttää ainakin tonnin vuodessa kampaajalle sekä erilaisiin tuotteisiin hiuksiin/meikkeihin liittyen. Minäkö en saa käyttää tonniani siihen, että matkustan kaverini kanssa Ibizalle viikoksi? Vaimo harvemmin matkustaa koska ei hänellä ole siihen varaa. Missä ongelma, missä teen väärin?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vaan sille naiskirjoittajalle, joka alkoi ruokkia trollia. Tässä on lopputulos. Miten se voi olla niin vaikeaa ignoorata selkeä trollaus?
Ei se ole trolli, se reppana on ihan tosissaan. Sehän siinä hauskaa onkin!
No jos se on sallittua myös vaimolle niin ok. Onhan se omakin elämaä oltava vaikka suhteessa onkin.
Mutta tietysti joku raja tuossakin. Ja toisaalta lomaa on vuodessa aika rajallisesti ja kyllä se pistää miettimään miksi se mies ei halua viettää sitä perheensä kanssa? Silloin ollaan sinkkuja jos on tarve reissailla ja dokailla kokoajan poikaporukassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vaan sille naiskirjoittajalle, joka alkoi ruokkia trollia. Tässä on lopputulos. Miten se voi olla niin vaikeaa ignoorata selkeä trollaus?
Ei se ole trolli, se reppana on ihan tosissaan. Sehän siinä hauskaa onkin!
Hauskaa on että trolli tulee trollatuksi.
Vierailija kirjoitti:
No jos se on sallittua myös vaimolle niin ok. Onhan se omakin elämaä oltava vaikka suhteessa onkin.
Mutta tietysti joku raja tuossakin. Ja toisaalta lomaa on vuodessa aika rajallisesti ja kyllä se pistää miettimään miksi se mies ei halua viettää sitä perheensä kanssa? Silloin ollaan sinkkuja jos on tarve reissailla ja dokailla kokoajan poikaporukassa...
Määrittele kokoajan.
Jos käyn esimerkiksi joka toinen vuosi kaverini kanssa etelässä viikon, olenko silloin reissaamassa ja ryyppäämässä "kokoajan"?
En tällaista tapausta tiedä kuin yhden tuttavaparin, joka erosi myöhemmin. Siinä vaimo oli mustasukkainen miehelleen, jolla oli tiivis kaveriporukka. Tuossa porukassa sattui ja tapahtui, kännissä kun mentiin. Mies oli jäänyt muutaman kerran kiinni pettämisestä, joten tämä vaimo luuli menoja estämällä asian korjaantuvan. Ei korjaantunut. Pettäjä pettää aina.
Jos ei voi suhteessa luottaa toiseen, vaan holhoaa häntä kuin pikkulasta, niin on syytä katsoa peiliin ja tehdä tarvittavat johtopäätökset.
Omistushaluinen nainen on hot ! :33
Hopsan saa