Mies käyttää huumeita?
Olen tapaillut miestä jo jonkin aikaa ja nyt kävi ilmi, että hän käyttää amfetamiinia. Viihdekäyttöä kuulemma, kerran kahteen viikkoon kun käy ulkona. Olen itse vahvasti huumevastainen, enkä ole edes kokeillut huumeita. Miehen mielestä nipotan turhasta, kun olen asiasta sanonut. "Käytäthän sinäkin alkoholia", on vastaus. (Oma alkoholinkäyttö on n. kerran kolmessa kuukaudessa) Mies sanoo, että alkoholi tuhoaa aivoja paljon enemmän kuin tämä viihdekäyttö ja että minun ei pitäisi olla niin tuomitseva. Kuulemma lähes kaikki käyttävät jotain. Nipotanko siis turhasta? Onko tämä nyt sitten normaalia ja minä en vain ymmärrä? Olen kuvitellut että tällainen huumeiden viihdekäyttö on enempi nuorten juttu, mutta me olemme molemmat jo hyvän matkaa päälle kolmekymppisiä. Olenko vain pudonnut nykymaailman kelkasta ja minun pitäisi ottaa rennommin asian suhteen?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia aina kiehtoo nämä huumeiden käyttäjät. Jännis parhaasta päästä. Koskaan ei tiedä mitä tänään tapahtuu!
Minua ei ainakaan kiehdo huumeiden käyttäjät, eikä huumeet ylipäätään. Mietin vain, että voiko tämä olla sellainen juttu mitä pystyy vielä katsomaan läpi sormien. Nähtävästi ei pysty. Eikä tämä aspekti tuonut mitään "jännää" elämääni, mies on hyvin rauhallinen, ei millään tapaa ailahtelevainen eikä edes kovinkaan spontaani. Hyvin tasainen luonne, ehkä jopa liiankin, koska itse olen enemmän tunteita näyttävä ja helposti innostuva. -ap
Onko todellinen luonne vai niiden käyttämiensä rauhoittavien aikaansaama?
Olen elämäni aikana vapaalla ja työkuvioissa kaikenlaista kokeilijaa, viihdekäyttäjää ja sekakäyttäjää kohdannut. Aika oudolta kuulostaa pirin "viihdekäyttö", kyseessä kuitenkin aika kova huume. Mihin tarkoitukseen ja missä tilanteessa sitä edes käyttää? Reivaajien joukossa esson käyttö oli ihan yleistä ja monella pysyi viihdekäyttönä satunnaisina bileviikonloppuina. Sen vielä ymmärrän jossain määrin. Kuitenkin ne, jotka piriä käytti, alkoi aika pian sekoilemaan enemmänkin (vainoharhoja, sekavuutta, arvaamatonta käytöstä) ja käyttö, sekä pirin että muiden aineiden, lisääntyi.
En tuohon junaan itse kyllä lähtisi. Kaikki tuntemani pirin käyttäjät ovat olleet hyvin pelottavia ja arvaamattomia tyyppejä ennemmin tai myöhemmin. Jos ei muuta niin alkaa pian se aineen aiheuttama naaman ja hampaiden kiristely, kauheeta katsottavaa. Vaikka ei ne alkoholin aiheuttamat oireet tietty myöskään mitään nättejä ole, siinä hän on toki oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku sanoa, että kauanko nämä mainitut "pirilaskut" sitten kestää? Aiheuttaako amfetamiinin käyttö ahdistusta vielä parin viikon päästä käytöstä?
Se vähän riippuu millä tahdilla ja minkälaisia määriä käyttää. Aineen aiheuttama hyvä olo tulee siitä, että räjäyttää hyvänmielen hormonit dopamiinit valloilleen. Elimistöllä kestää sitten oma aikansa palauttaa hormonivarastot ennalleen. Esim. heroiinin kohdalla olen lukenut, että aivojen kemioiden palautuminen voi kestää jopa vuoden. Yritä siinä sitten irrottautua aineesta jos tiedät, että vuoden verran mieliala aivan pohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen elämäni aikana vapaalla ja työkuvioissa kaikenlaista kokeilijaa, viihdekäyttäjää ja sekakäyttäjää kohdannut. Aika oudolta kuulostaa pirin "viihdekäyttö", kyseessä kuitenkin aika kova huume. Mihin tarkoitukseen ja missä tilanteessa sitä edes käyttää? Reivaajien joukossa esson käyttö oli ihan yleistä ja monella pysyi viihdekäyttönä satunnaisina bileviikonloppuina. Sen vielä ymmärrän jossain määrin. Kuitenkin ne, jotka piriä käytti, alkoi aika pian sekoilemaan enemmänkin (vainoharhoja, sekavuutta, arvaamatonta käytöstä) ja käyttö, sekä pirin että muiden aineiden, lisääntyi.
En tiedä miten usein käyttää rauhottavia, olen siinä uskossa, että vain satunnaisesti nukkumaan mennessä. On ollut alusta asti todella rauhallinen luonne, myös silloin kun ei rauhottavia käytä. Amfetamiinia käyttää baari-iltoina. Hyvän fiiliksen vuoksi. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten usein käyttää rauhottavia, olen siinä uskossa, että vain satunnaisesti nukkumaan mennessä. On ollut alusta asti todella rauhallinen luonne, myös silloin kun ei rauhottavia käytä. Amfetamiinia käyttää baari-iltoina. Hyvän fiiliksen vuoksi. -ap
Tilanne on aivan itsestään selvä. Lemppaa se. Heti.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset viihdekäytöt harvoin pysyvät vain viihdekäytössä. Kohta niitä viihteitä on kerran viikossa, sitten 2 kertaa viikossa ja sitten tiedät kyllä...
Näin juuri. Amfetamiini on kovaa huumetta ja jos käyttää sitä pari kertaa viikossa, se helposti lipsuu siitä. Varsinkin jos nyt tulee jo ahdistuneita oloja. Ei hyvä, ei todellakaan. Minä ap:n housuissa miettisin nyt tarkasti jatkoa. Huolestuttava on tuo tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piri on kyllä aika kova huume. Kannattaa suhtaua varauksin ihmisene joka sitä käyttää. Kokaiini on ennemmin satunnaiskäyttäjien huume tai ekstaasi. Amfetamiini sopii huonosti työssä käyvälle.
Adderall ja muut ADHD-lääkkeet ovat amfetamiinia.
Niitä käytetään maailmalla yleisesti niin opiskelijoiden kuin työssäkäyvienkin toimesta.
Ne kun mahdollistavat jopa 20 tuntia putkeen jatkuvan äärimmäisen keskittymiskyvyn. Tästä syystä varsinkin opiskelijoiden suosiossa tenttiviikoilla.
No noissa lääkkeissä ne pitoisuudet on vähän eri tasolla kuin laittomissa labroissa tehdyssä pirissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset viihdekäytöt harvoin pysyvät vain viihdekäytössä. Kohta niitä viihteitä on kerran viikossa, sitten 2 kertaa viikossa ja sitten tiedät kyllä...
Näin juuri. Amfetamiini on kovaa huumetta ja jos käyttää sitä pari kertaa viikossa, se helposti lipsuu siitä. Varsinkin jos nyt tulee jo ahdistuneita oloja. Ei hyvä, ei todellakaan. Minä ap:n housuissa miettisin nyt tarkasti jatkoa. Huolestuttava on tuo tilanne.
Sori, minäkin luin aloituksen väärin. Käyttö on siis kerran parissa viikossa. Silti olen tätä mieltä mitä tässä kirjoitin.
Lääkekannabis on ihan eri asia kuin se kannabis, jota viihdemielessä poltellaan. Yrittäkää nyt edes tämä ymmärtää ja sisäistää.
Tuo amfertamiini kyllä kuulostaa hurjalta vaikka tiedän tuon johdannaisia määrättävän moniin asioihin.
En ymmärrä että mitä miettimistä tuossa asiassa on. Lemppaa se, herranen aika sentään. Itsellä oli aikoinaan tuttavapiirissä tyyppejä jotka polttivat kannabista ja vetivät milloin mitäkin. Aika harvalla niistä tyypeistä oli työpaikkaa tms. Kadulla kun törmäsi niin olivat aina silmät punaisina ja yrittivät pummia rahaa. Hyh!
Lasten ADHD-lääkkeissä on käsittääkseni amfertamiinia.
En ikinä menisi edes treffeille tuollaisen käyttäjän kanssa. Ole ap varovainen.
Vierailija kirjoitti:
Lasten ADHD-lääkkeissä on käsittääkseni amfertamiinia.
Tämä taitaa oikeasti olla totta. Muistelen lukeneeni niin asiasta.
Olen joskus nuorempana kokeillut amfetamiinia, opioideja, ekstaasia, suurinta osaa rauhoittavista (bentsodiatsepiinit) ja kannabista. amfetamiinia muutamia kertoja, opiaatteja samoin, ekstaasia yhden kerran ja kannabista jotain sata kertaa ja sanoisin edelleen, että em. mainituista päihdyttävistä substansseista kannabis aiheuttaa v*ttumaisimman olotilan. Makuasioita toki, mutta ei kukaan kuitenkaan mainosta ympäri internettiä ja mediaa, että esim. amfetamiini on todella terveellistä ja sitä kannattaa kaikkien käyttää ja se parantaa syövän, toisinkuin kannabis ja sen puolestapuhujat. Mielestäni on sairasta, että jo nuoretkin ajattelevat kannabiksen olevan ihan pikku juttu vain :( kannabisriippuvaiset on silmääni yhtä surullista porukkaa kuin subunistit ja alkoholistitkin. Ja näistä aineista sentään varoitellaan ja vaaroista kerrotaan toisinkuin kannabiksen, jota vain hehkutetaan ja suositellaan.
Sen sanon omasta kokemuksesta, että todennäköisimmät nistit ovat niitä jotka tykkäävät nopeista ja hitaista. Joku pilvenpolttelija nyt erottuu väkijoukosta helposti hajusta ja jääpäisyydestään, mutta vauhdin käyttäjät ovat ihan normaaleja ihmisiä. Todella suosittua n. 30v keskuudessa yöelämässä.
Vierailija kirjoitti:
vauhdin käyttäjät ovat ihan normaaleja ihmisiä. Todella suosittua n. 30v keskuudessa yöelämässä.
Amfetamiiini kovana huumeena kuitenkin vie hyvin monen käyttäjän "katuojaan".
Menkää jauhamaan siitä kannabiksesta muualle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vauhdin käyttäjät ovat ihan normaaleja ihmisiä. Todella suosittua n. 30v keskuudessa yöelämässä.
Amfetamiiini kovana huumeena kuitenkin vie hyvin monen käyttäjän "katuojaan".
Mikähän siitä niin kovan tekee että oikein ojaankin joutuu? Itselläkin dekstroamfetamiini reseptillä
Tosi hienoa sun kannalta. Tosin olet siis jotenkin sairas?
Menehän juttelemaan niille, jotka eivät pääse amfetamiinista eroon ja ovat käyttäneet sitä useita vuosia suonensisäisesti. Amfetamiiniriippuvuus on monilla todella voimakas, eikä minkäänlaista vieroitushoitoa siihen ole tarjolla.
Thank god tuo sonta ei ole mun vaivoinani mutta vastaus kysymykseesi: näyttäisin sille ovea alle vuorokaudessa.