Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies käyttää huumeita?

Vierailija
30.04.2019 |

Olen tapaillut miestä jo jonkin aikaa ja nyt kävi ilmi, että hän käyttää amfetamiinia. Viihdekäyttöä kuulemma, kerran kahteen viikkoon kun käy ulkona. Olen itse vahvasti huumevastainen, enkä ole edes kokeillut huumeita. Miehen mielestä nipotan turhasta, kun olen asiasta sanonut. "Käytäthän sinäkin alkoholia", on vastaus. (Oma alkoholinkäyttö on n. kerran kolmessa kuukaudessa) Mies sanoo, että alkoholi tuhoaa aivoja paljon enemmän kuin tämä viihdekäyttö ja että minun ei pitäisi olla niin tuomitseva. Kuulemma lähes kaikki käyttävät jotain. Nipotanko siis turhasta? Onko tämä nyt sitten normaalia ja minä en vain ymmärrä? Olen kuvitellut että tällainen huumeiden viihdekäyttö on enempi nuorten juttu, mutta me olemme molemmat jo hyvän matkaa päälle kolmekymppisiä. Olenko vain pudonnut nykymaailman kelkasta ja minun pitäisi ottaa rennommin asian suhteen?

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin hyväksyä, jos käyttäisi esim 1-2krt vuodessa jonkun spessukeissin yhteydessä, mutta toi kerran/2vko kuulostaa jo riskikäyttäytymiseltä. Pieni takaisku (masennus/työttömyys/parisuhdeongelmat) ja kohta sulla on käsissäsi ongelmakäyttäjä.

Vierailija
82/131 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan tuolla miehellä olla edessä loistokas ura ylessä. Ja voi vaikka vetää korkean tason nato konfrensseja ja puolustusvoimien trolliluentoja, ei haittaa mitään pirituomiokaan vaikka muut eivät välttämättä pääse edes noiden paikkojen porteista sisään ilman turvaselvitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voihan tuolla miehellä olla edessä loistokas ura ylessä. Ja voi vaikka vetää korkean tason nato konfrensseja ja puolustusvoimien trolliluentoja, ei haittaa mitään pirituomiokaan vaikka muut eivät välttämättä pääse edes noiden paikkojen porteista sisään ilman turvaselvitystä.

Ja voihan sitä yrittää pyrkiä eduskuntaakin, vaikka on takana neljä pahoinpitelytuomiota. Mutta hienon pinssin sai kaikki 40 äänestäjää.

Vierailija
84/131 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisiä käyttäjien vastauksia. Tuttu vetoaminen "alkoholin olevan paljon vaarallisempaa ja tuhoavan paljon enemmän aivoja" jne. Jostain syystä huumausaineet on luokiteltu sellaisiksi ja ne on laittomia. Enpä haluaisi olla katsomassa vieressä esim.m kun tyyppi joutuu johonkin amfetamiinipsykoosiin tai menee muuten yli tavalla tai toisella tuo "viihdekäyttö".

Ja just tuo, että otetaan välipäiviä rauhoittavia kertoo kyllä enemmän kuin mies yrittää selittää. Viihdekäytöstä kaukana. Rauhoittavilla tasaillaan "oloja", kun halutaan levähtää "nousukiidon" jälkeen. Viihdekäyttäjä ei sellaista tarvi. Lopeta ennenkuin aloitatkaan tutustumaan tyyppiin yhtään sen paremmin. Etenkin kun olet itse huumevastainen. Tuskin haluat olla tekemisissä tyyppien kanssa, jotka diilaavat kullallesi aineita ja mitä lie muita lieveilmiöitä mukana onkaan. Onkos tyypin kaveritkin "viihdekäyttäjiä"...?

Vierailija
85/131 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteisiä käyttäjien vastauksia. Tuttu vetoaminen "alkoholin olevan paljon vaarallisempaa ja tuhoavan paljon enemmän aivoja" jne.

Mikään muu huume tai päihde ei tuhoa aivoja niin paljon kuin alkoholihuume, joka on syöpää aiheuttava solumyrkky.

Vierailija
86/131 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteisiä käyttäjien vastauksia. Tuttu vetoaminen "alkoholin olevan paljon vaarallisempaa ja tuhoavan paljon enemmän aivoja" jne.

Mikään muu huume tai päihde ei tuhoa aivoja niin paljon kuin alkoholihuume, joka on syöpää aiheuttava solumyrkky.

Kannabis taas ei tuhoa aivoja edes todella runsaassa lääkekäytössä.

Vierailija
87/131 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä huumausaineet on luokiteltu sellaisiksi ja ne on laittomia.

Suomessa kannabis on kielletty arpomalla 1970-luvulla.

Vierailija
88/131 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä edes harkitsisi suhteeseen ryhtymistä narkkarin kanssa. Rakastajani sai jäädä välittömästi, kun sain tietää, että pössyttelee.

Vierailija
89/131 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kolmekymppinen ns. viihdekäyttäjä, jolle huumeiden käyttö (pääasiassa MDMA) ei ole tuottanut minkäänlaisia elämänhallinaan ongelmia. Työt ja avioliitto hoituu normaalisti. Omaan korvaan kerran parissa viikossa kuulostaa kyllä suurelta määrällä, sillä oma käyttö on ehkä 2-3 kertaa vuodessa.

Voisiko miehellä olla ADD tai ADHD? Yllättävän moni diagnosoitu tai diagnosoimaton ADD/ADHD-ihminen lääkitsee itseään amfetamiinilla, kun se on vaikutusmekanismiltaan samankaltaista, kuin metyylifenidaatti, jota käytetään ADHD-lääkkeenä.

Vierailija
90/131 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on heroiinin jälkeen eniten kuolemaa aiheuttava kova huume. Alkoholi myös linkittyy väkivaltaan, ja joka päivä Suomessa alkoholipsykoottiset pahoinpitelevät ihmisiä. Ja melkein joka päivä joku humalainen tappaa jonkun.

Vierailija
91/131 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä huumausaineet on luokiteltu sellaisiksi ja ne on laittomia.

http://emperor.wikidot.com/sisaellysluettelo

Tuosta voit lukea kannabiksen kiellon historiasta maailmassa. "Haitat" eivät koskaan ole olleet kiellon syynä.

Vierailija
92/131 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva matkustaa tuollaisen kanssakun koirat reagoi aina. Lisäksi sinunkin vaatteistasi laukuistasi voi löytyä jäämiä. Singaporeen ei kande sitten mennä, sillä siellä ei kysellä mistä johtuu että hitusia löytyy. 10v linnaa vähintään jonka jälkeen kysellään että löytyykö selitystä. Pahimmassa tapauksessa tulee kuula kalloon niin että pää on pölkkyä vasten ja kädet raudoitettuna selän taakse. Viikottain näitä näytetään tv:ssä siellä varoituksena muille.

Vierailija
93/131 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva matkustaa tuollaisen kanssakun koirat reagoi aina. Lisäksi sinunkin vaatteistasi laukuistasi voi löytyä jäämiä. Singaporeen ei kande sitten mennä, sillä siellä ei kysellä mistä johtuu että hitusia löytyy. 10v linnaa vähintään jonka jälkeen kysellään että löytyykö selitystä. Pahimmassa tapauksessa tulee kuula kalloon niin että pää on pölkkyä vasten ja kädet raudoitettuna selän taakse. Viikottain näitä näytetään tv:ssä siellä varoituksena muille.

Eipä ole tappamiset auttaneet. Huumeiden hinnat ovat nousseet ja väkivalta lisääntynyt. Käyttö ei ole loppunut, eikä edes vähentynyt.

Vierailija
94/131 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkekannabis se vasta vahvaa onkin, mutta ei ole aiheuttanut kuitenkaan mitään uutisoituja ongelmia edes todella runsaassa päivittäiskäytössä, jossa annostus on siis jopa useita grammoja päivässä. Yksikään päihdekäyttäjä ei vastaavia määriä käytä, koska kannabis ei edes päihdytä jos sitä käyttää niin paljon kuin lääkekäyttäjät. Lääkekäyttäjä käyttää siis kannabista jopa useita grammoja päivässä, päihdekäyttäjä satunnaisesti muutamia gramman osia.

Hyvin harva kannabislajike on vahvimmillaan niin vahvaa mitä Suomessakin aiemmin käytetty lääkekannabis.

Vierailija
95/131 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata matkustaa maihin joissa on sairaat lait.

Vierailija
96/131 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et jatka sen kanssa! Haloo, narkkari!!

Vierailija
97/131 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten jos käyttää? Käytä itsekin!

t. TOSINAINEN

Vierailija
98/131 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten ADHD-lääkkeissä on käsittääkseni amfertamiinia.

Tämä taitaa oikeasti olla totta. Muistelen lukeneeni niin asiasta.

Ei taida vaan se on totta. Itse syön joka päivä "apteekin piriä" ja käyn töissä. Ajan myös autollani tuolla muun liikenteen seassa eli olen rattijuoppo. Viikonloppuisin jos juon alkoholia olen sekakäyttäjä, hurjaa eikö? Lääkärin siunauksella kaikki tämä on mahdollista.

Vierailija
99/131 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jatka seurustelusuhdetta. Kukaan itseään kunnioittava ja itsestään ja läheisistään välittävä ei käytä huumausaineita. Porttiteoria on varma, samoin oletettavat kohtaamiset rikollisten ja viranomaisten kanssa.

Sano good bye nyt, kun se on vielä mahdollista!

Vierailija
100/131 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisia aina kiehtoo nämä huumeiden käyttäjät. Jännis parhaasta päästä. Koskaan ei tiedä mitä tänään tapahtuu!

Minua ei ainakaan kiehdo huumeiden käyttäjät, eikä huumeet ylipäätään. Mietin vain, että voiko tämä olla sellainen juttu mitä pystyy vielä katsomaan läpi sormien. Nähtävästi ei pysty. Eikä tämä aspekti tuonut mitään "jännää" elämääni, mies on hyvin rauhallinen, ei millään tapaa ailahtelevainen eikä edes kovinkaan spontaani. Hyvin tasainen luonne, ehkä jopa liiankin, koska itse olen enemmän tunteita näyttävä ja helposti innostuva. -ap

Onko todellinen luonne vai niiden käyttämiensä rauhoittavien aikaansaama?

Olen elämäni aikana vapaalla ja työkuvioissa kaikenlaista kokeilijaa, viihdekäyttäjää ja sekakäyttäjää kohdannut. Aika oudolta kuulostaa pirin "viihdekäyttö", kyseessä kuitenkin aika kova huume. Mihin tarkoitukseen ja missä tilanteessa sitä edes käyttää? Reivaajien joukossa esson käyttö oli ihan yleistä ja monella pysyi viihdekäyttönä satunnaisina bileviikonloppuina. Sen vielä ymmärrän jossain määrin. Kuitenkin ne, jotka piriä käytti, alkoi aika pian sekoilemaan enemmänkin (vainoharhoja, sekavuutta, arvaamatonta käytöstä) ja käyttö, sekä pirin että muiden aineiden, lisääntyi.

En tuohon junaan itse kyllä lähtisi. Kaikki tuntemani pirin käyttäjät ovat olleet hyvin pelottavia ja arvaamattomia tyyppejä ennemmin tai myöhemmin. Jos ei muuta niin alkaa pian se aineen aiheuttama naaman ja hampaiden kiristely, kauheeta katsottavaa. Vaikka ei ne alkoholin aiheuttamat oireet tietty myöskään mitään nättejä ole, siinä hän on toki oikeassa.

Bileissä piriä lähinnä käytetään. Toki jos käyttää tarpeeksi alkaa tulemaan pahoja sivuvaikutuksia ja ei kukaan tuolla käy kylillä huutelevansa, että käyttää piriä, vaikka se on Suomessa yleisin huume kannabiksen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi