Mies käyttää huumeita?
Olen tapaillut miestä jo jonkin aikaa ja nyt kävi ilmi, että hän käyttää amfetamiinia. Viihdekäyttöä kuulemma, kerran kahteen viikkoon kun käy ulkona. Olen itse vahvasti huumevastainen, enkä ole edes kokeillut huumeita. Miehen mielestä nipotan turhasta, kun olen asiasta sanonut. "Käytäthän sinäkin alkoholia", on vastaus. (Oma alkoholinkäyttö on n. kerran kolmessa kuukaudessa) Mies sanoo, että alkoholi tuhoaa aivoja paljon enemmän kuin tämä viihdekäyttö ja että minun ei pitäisi olla niin tuomitseva. Kuulemma lähes kaikki käyttävät jotain. Nipotanko siis turhasta? Onko tämä nyt sitten normaalia ja minä en vain ymmärrä? Olen kuvitellut että tällainen huumeiden viihdekäyttö on enempi nuorten juttu, mutta me olemme molemmat jo hyvän matkaa päälle kolmekymppisiä. Olenko vain pudonnut nykymaailman kelkasta ja minun pitäisi ottaa rennommin asian suhteen?
Kommentit (131)
Se olisi heippa saman tien. Ihan sama onko ”viihdekäyttöä” tms. Ajattele jos muutatte yhteen, miehellä on kotonanne jotain huumekätköjä? Hyi helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Amfetamiinia kerran pari viikossa on kyllä kova tahti. Mietipä, jos hän vetäisi viinakännit kahdesti viikossa - olisiko se hyvä juttu?
Sori, tuli lukihärö! Jotenkin päästin itseni lukemaan kerran pari viikossa eikä kerran parissa viikossa. No, ehkä amfetamiinia voisi käyttää harvemmin - paljon harvemmin. Mieluummin ei ollenkaan, se on aika kova aine. Minä en ehkä kovin kauaa katselisi, vaikka esim kannabiksen käyttöä en niinkään pidä pahana. Mutta siinäkin maltti on valttia samoin kuin viinan kanssa.
Tarjoaako tuo mies sinulle jotain sellaista jota joku huumeita käyttämätön mies ei voisi tarjota? Jos vastaus on ei, niin miksi et etsisi sitä miestä jonka kanssa sinun ei tarvitse tällaisia asioita pohtia?
Vierailija kirjoitti:
Kysy itseltäsi haluatko olla miehen kanssa joka käyttää huumeita? Jos et niin sano se hänelle suoraan ja eroa. Jos taas hänessä on enemmän hyviä asioita, kuin tuo satunnainen käyttäminen niin ehkä kestät?
Mun mielestä tollasia asioita ei tarvitse milläänmuotoa kysellä itseltä eikä keltään muutakaan. Kun käyttö paljastuu, niin yksikään täysipäinen ihminen ei jää kyselemään yhtään mitään yhtään keneltäkään, vaan sanoo sillä samalla sekunnilla hyvästi ja häipyy takaviistoon taakseen katsomatta, eikä ole kyseisen narkin kanssa tekemisissä enää koskaan missään milloinkaan.
Sinuna välttäisin amfetamiinia käyttävää miestä. Ainoa saavutettava asia suhteessasi häneen on saada ymmärrystä asioista, joiden ymmärtäminen tekee sinut onnettomaksi.
Kyllä näitä "viihdekäyttäjiä" on nähty ja todellisuudessa sitä käyttöä on paljon useammin... Sitten alkaa pirikrapulat ahdistaa ja käytetään rauhoittavia ja elämä toimii vain aineiden avulla eikä saada enää normaaleista asioista nautintoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika usein tapahtuvaa viihdekäyttöä... Varmaan myös vetää välipäivät jotain rauhoittavia.
Itseasiassa käyttää myös rauhoittavia ahdistukseensa ajoittain -ap
Se vetää niitä pirilaskuihin. Ihan yleinen tapa sen myrkyn käyttäjillä.
Vierailija kirjoitti:
Amfetamiinia kerran pari viikossa on kyllä kova tahti. Mietipä, jos hän vetäisi viinakännit kahdesti viikossa - olisiko se hyvä juttu?
Yleensä siis käyttää kerran kahteen viikkoon. Se tahti alkoholin kanssa olisi mielestäni vielä ihan ok. Jos nyt ei ihan räkäkännejä vetäisi. En siis ole yhtään tutustunut tähän viihdekäyttäjien maailmaan tai mihinkään huumeisiin liittyvään, niin en osannut arvioida onko tuo paljon. Kommenteista päätellen on. -ap
Juoko jotkut ihmiset alkoholia amfetamiinin kanssa? Nehän on ihan päinvastaisia aineita.
Miksi olisit mt-ongelmaisen narkkarin kanssa jos et ole itse samanlainen? Koetko olevasi jotenkin huono etkä ansaitsisi mitään hyvää? Korjaa itsetuntosi ja ala kunnioittaa itseäsi ja etsi sen jälkeen suhde terveempään mieheen.
Vierailija kirjoitti:
En siis ole yhtään tutustunut tähän viihdekäyttäjien maailmaan tai mihinkään huumeisiin liittyvään
Ja sen huomaa. Tutustunut olisi lähtenyt jo, vauhdilla.
On iso todennäköisyys, että hän käyttää enemmän kuin kertoo tai alkaa vähitellen käyttää enemmän. Ja se on menoa sitten. Jos et halua itsellesi ongelmia ja surua, suosittelen eroamaan.
Puhun kokemuksesta. En tiennyt mieheni viihdekäytöstä ennen kuin se muuttui jo ongelmakäytöksi (on mahdollista olla tietämättä, kun ei ole ollut mitään aiempaa kokemusta huumeista). Nykyään kyseinen mies on narkkari, menettänyt käytännössä kaiken mitä voi menettää. Onneksi ei tarvitse enää olla kosketuksissa tuohon paskaan.
Se on kyllä jännä miten nämä käyttäjät aina puolustavat käyttöään jollain, vertailevat vaikka alkoholiin, vähättelevät todellista käyttöään jne. Ahdistukselleen varmaan löytyy syy rankasta lapsuudesta päläpälä, vaikka todellisuudessa ahdistus johtuu pirin käytöstä. Hyvä olo siitä varmaan ensialkuun tuleekin, mutta sitten alkaa toleranssi nousemaan eikä enää olekaan hyvä olo sillä määrällä, vaan otetaan vähän lisää tai vedetään rauhoittavia, jotta olo tasaantuisi.
Kannattaa juosta kun olet vielä tapailuasteella ja lähteminen helppoa. Olkoon kuinka muuten täydellinen, mutta masentuneisuus yhdistettynä huumeiden ja rauhoittavien käyttöön on jo niin iso varoitusmerkki ettei tulevaisuudessa tule olemaan mitään hyvää, vaikka niin haluaisitkin uskoa ja toivoa. Pelkästään masentuneen kanssa seurustelu voi olla ajoittain raskasta ja mahdollisesti sairastuttaa sinutkin, eroamisesta myöhemmin voi tulla todella vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Piri on kyllä aika kova huume. Kannattaa suhtaua varauksin ihmisene joka sitä käyttää. Kokaiini on ennemmin satunnaiskäyttäjien huume tai ekstaasi. Amfetamiini sopii huonosti työssä käyvälle.
Adderall ja muut ADHD-lääkkeet ovat amfetamiinia.
Niitä käytetään maailmalla yleisesti niin opiskelijoiden kuin työssäkäyvienkin toimesta.
Ne kun mahdollistavat jopa 20 tuntia putkeen jatkuvan äärimmäisen keskittymiskyvyn. Tästä syystä varsinkin opiskelijoiden suosiossa tenttiviikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisit kärsiä elämässäsi, ansaitset parempaa.
Kiitos. Tämä jotenkin kolahti. Aloin epäilemään jo itseänikin, kun minulle niin kovasti sanotaan että tällainen on ihan normaalia ja että lähes kaikki käyttää jotain. Että valitan ihan turhasta. En tiedä miksi olen jäänyt, kun olen kuitenkin aina ollut kovasti huumeita vastaan. -ap
TotuusSattuu kirjoitti:
Tarjoaako tuo mies sinulle jotain sellaista jota joku huumeita käyttämätön mies ei voisi tarjota? Jos vastaus on ei, niin miksi et etsisi sitä miestä jonka kanssa sinun ei tarvitse tällaisia asioita pohtia?
Aidon ihmisen
Vierailija kirjoitti:
Juoko jotkut ihmiset alkoholia amfetamiinin kanssa? Nehän on ihan päinvastaisia aineita.
Juo, monikin. Voi juoda ihan älyttömiä määriä baari-illan aikana "eikä tunnu missään", piri pitää "skarppina" ja vikkelänä ja pirteänä. Seuraavana aamuna/päivänä sitten kahta kauheampi olo. Ei mikään ihme että sitten turvautuu vaikka niihin rauhottaviin, tai vetää vain lisää piriä.
Itse miellän kaikki huumeveikot vähintäänkin luusereiksi ja idiooteiksi. En käsitä miten joku voi tapailla tai seurustella ihmisen kanssa joka vetää jotain kamaa...