Mies käyttää huumeita?
Olen tapaillut miestä jo jonkin aikaa ja nyt kävi ilmi, että hän käyttää amfetamiinia. Viihdekäyttöä kuulemma, kerran kahteen viikkoon kun käy ulkona. Olen itse vahvasti huumevastainen, enkä ole edes kokeillut huumeita. Miehen mielestä nipotan turhasta, kun olen asiasta sanonut. "Käytäthän sinäkin alkoholia", on vastaus. (Oma alkoholinkäyttö on n. kerran kolmessa kuukaudessa) Mies sanoo, että alkoholi tuhoaa aivoja paljon enemmän kuin tämä viihdekäyttö ja että minun ei pitäisi olla niin tuomitseva. Kuulemma lähes kaikki käyttävät jotain. Nipotanko siis turhasta? Onko tämä nyt sitten normaalia ja minä en vain ymmärrä? Olen kuvitellut että tällainen huumeiden viihdekäyttö on enempi nuorten juttu, mutta me olemme molemmat jo hyvän matkaa päälle kolmekymppisiä. Olenko vain pudonnut nykymaailman kelkasta ja minun pitäisi ottaa rennommin asian suhteen?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse miellän kaikki huumeveikot vähintäänkin luusereiksi ja idiooteiksi. En käsitä miten joku voi tapailla tai seurustella ihmisen kanssa joka vetää jotain kamaa...
Joku pankkiiri tai pörssimeklarin kokaiinin imuttelua katsoisit sormien läpi jos olisit kimpassa.
Tarpeeksi kun on miehellä rahaa niin naisen moraali on fluid.
Höpö höpö. En muutenkaan ole koskaan katsonut miehessä tilipussia. Meneppä naisvihaaja muualle, hei hei.
Vierailija kirjoitti:
Itse miellän kaikki huumeveikot vähintäänkin luusereiksi ja idiooteiksi. En käsitä miten joku voi tapailla tai seurustella ihmisen kanssa joka vetää jotain kamaa...
Toinen samanlainen.
Osaako joku sanoa, että kauanko nämä mainitut "pirilaskut" sitten kestää? Aiheuttaako amfetamiinin käyttö ahdistusta vielä parin viikon päästä käytöstä?
Minä ehdottomasti eroaisin, heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika usein tapahtuvaa viihdekäyttöä... Varmaan myös vetää välipäivät jotain rauhoittavia.
Itseasiassa käyttää myös rauhoittavia ahdistukseensa ajoittain -ap
Noniin.
Ollaankin sitten jo sekakäytössä.
Ja vielä mietit. Juokse!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisit kärsiä elämässäsi, ansaitset parempaa.
Kiitos. Tämä jotenkin kolahti. Aloin epäilemään jo itseänikin, kun minulle niin kovasti sanotaan että tällainen on ihan normaalia ja että lähes kaikki käyttää jotain. Että valitan ihan turhasta. En tiedä miksi olen jäänyt, kun olen kuitenkin aina ollut kovasti huumeita vastaan. -ap
T. entinen viihdekäyttäjä
Enkä voisi kuvitella enää yhtäkään viihdeiltaa johon kuuluisi päihteet. Alkoakin saa varoa ettei lähde lapasesta.
En todellakaan olisi missään tekemisissä tuollaisen miehen kanssa. :)
Säännöllistä käyttöähän tuo. Pystyykö jättää viikonloppuina väliin? Taatusti odottaa viikolla täristen, milloin saa taas ja lyhyt on matka rappiolle.
Ymmärrän tiettyjen laittomien päihteiden käytön, kuten psykedeelit mielenterveysongelmien hoidossa. Piri on kuitenkin kovaa kamaa, ja aika harvalla käyttö pysyy hanskassa, yrittäisipä miten vain uskotella että "viihdekäyttöä vaan". Lisäksi pari kertaa kuussa on paljon! Amfetamiini tekee outoja ihmiselle, voi lisätä aggressioita jne. Itse jättäisin suhteen saman tien. Todennäköisyys tuleville ongelmille on vain aivan liian iso... T. Pirin käyttöä läheltä nähnyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku pankkiiri tai pörssimeklarin kokaiinin imuttelua katsoisit sormien läpi jos olisit kimpassa.
Höpö höpö. En muutenkaan ole koskaan katsonut miehessä tilipussia. Meneppä naisvihaaja muualle, hei hei.
Ihan yhtä säälittäviä ne pukuja käyttävät viihdeveikot on
Kiitos vastauksistanne. Olen ollut ilmeisesti vähän turhan sinisilmäinen asian kanssa, enkä tajunnut että tuo tahti on paljon. En ole joutunut ennen tekemisiin tällaisten asioiden kanssa, joten tämä kaikki oli minulle uutta.
Ehkäpä minä löydän itselleni jonkun paremmankin, jonka kanssa ei tällaisia tarvitse miettiä. -ap
Kuule, eivät "kaikki käytä", vaikka narkki niin väittää. Toki hän ja tuo viihdepössyttelijä elävät siinä harhassa, mutta ei sinun tarvitse mennä siihen mukaan.
Kun amfetamiini loppuu, ne ottavat ihan mitä käsiinsä saavat. Luusereita, taudinpesiä, täysin epäluotettavia - kuten alkoholistit.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestäni kerran kahteen viikkoon on paljon. T. entinen pirinisti
No et ole kyllä sitten ollut mikään pirinisti. Eräs tuttavani käytti vuosikausia amfetamiinia suonensisäisesti ja ihan päivittäin. Sai jopa c-hepatiitin. Tervehtyi ja vierottautui aineesta kyllä sittemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on ollut kannabiksen lääkekäyttäjä yli 15 vuotta. Sitä ei kyllä mistään ulkopuoliset huomaa.
Luuletko niin? :D
En luule, vaan tiedän. Kannabishan ei edes päihdytä millään tavalla kun sitä käytetään joka päivä ja runsaasti, kuten lääkekäytössä siis tehdään.
Lääkekäytössä kannabista käytetään niin paljon päivittäin, että se ei enää päihdytä millään tavalla, ja satunnaisessa päihdekäytössä kannabista käytetään niin vähän, että se myös päihdyttää. Ja mieto kannabispäihtymys taas vastaa muutamaa viinilasillista, mutta on vähemmän haitallista.
Totta, eihän kunnon alkkiskaan tule enää edes kossupullosta känniin. Silti ihmiset huomaavat sen olevan ”vähän omituinen”. Ainoastaan se itse kuvittelee, että kukaan ei huomaa mitään eroa selvään ihmiseen!
Alkoholi onkin ihan eri aine. Se menee lopulta aina päähän vaikka olisi korkea toleranssi. Kannabiksen päihdyttävä vaikutus kun loppuu niin se on aivan sama kuinka paljon otat lisää niin ei vaan päihdytä. Vaikka turha se on kertoa totuus ihmiselle joka on jumittunut "valistuksen" juttuihin.
Tuo yksi kannabisjankkaja on kyllä saanut aivonsa hyvin tilttiin, sama levy päällä vuodesta toiseen :D Onnea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti eroaisin.
Jos suunnitteilla lapsia niin ei liene kovin turvallista että isä aina välillä huumeissa. Lisäksi mitä tapahtuu jos viranomaiset saavat tietää isän käyttävän huumeita? Ajaako huumeissa? Miten voit olla varma ettei käyttö lisäänny?
Erityisen ongelmalliseksi näen ettei mies ota oikeasti vastuuta käytöstään jos perustelee sitä tyylillä käytäthän sinäkin alkoholia. Miehellä ei siis ole aikomustakaan lopettaa...
Hän on työssäkäyvä(joku muu kommentoi tästä), eikä aja autolla huumeissa. En voi tietää etteikö lisääntyisi. Välillä on ollut pidempiä viikonloppuja ja silloin saattaa käyttää kahtenakin iltana viikossa. Juurikin mietin sitä, että jos lapset tulisi kuvioihin, niin silloin ehdoton ei huumeille. Mutta sitähän ei voi tietää kukaan muu kuin hän itse, että loppuisiko se silloinkaan.
Oleellinen pointti on nimenomaan se, ettet voi koskaan varmasti tietää, väheneekö tai loppuuko käyttö oikeasti, varsinkin kun tuo ei taida enää olla harmitonta viihdekäyttöä. Riippuvaisen antamien lupausten varaan ei kannata rakentaa elämäänsä, eikä se muutu miksikään, ei edes silloin jos kuvioihin tulisi lapsia.
Sanoisin, että jos jatkat miehen kanssa, niin jatka sillä asenteella, että hänen ”harrastuksensa” ei ole sun päänvaiva. Jos et pysty tähän, niin jatka elämääsi ilman miestä.
t. alkoholistin aiheuttamaa epätoivoa liian läheltä seurannut
Mun kaveri käytti "viihdekäyttönä" piriä pari vuotta. Kokeilin kerran itsekin, oli kamalaa. Nykyisin kaveri käyttää suonensisäisesti kaikkea mitä saa käsiinsä ja on ihan pohjalla. Yritin auttaa, ei onnistunut ja ei ole kuulunut tästä henkilöstä puoleen vuoteen enää mitään, enkä enää edes jaksa kysyä mitä kuuluu. Ei varmaan halua olla enää yhteyksissä.
Toinen kaveri seurusteli vuoden miehen kanssa joka myöskin harrasti piriä viihdekäyttönä ja veti myös jotain steroideja. Aivan hullu tyyppi, josta kaverini onneksi pääsi eroon.
Vierailija kirjoitti:
Naisia aina kiehtoo nämä huumeiden käyttäjät. Jännis parhaasta päästä. Koskaan ei tiedä mitä tänään tapahtuu!
Minua ei ainakaan kiehdo huumeiden käyttäjät, eikä huumeet ylipäätään. Mietin vain, että voiko tämä olla sellainen juttu mitä pystyy vielä katsomaan läpi sormien. Nähtävästi ei pysty. Eikä tämä aspekti tuonut mitään "jännää" elämääni, mies on hyvin rauhallinen, ei millään tapaa ailahtelevainen eikä edes kovinkaan spontaani. Hyvin tasainen luonne, ehkä jopa liiankin, koska itse olen enemmän tunteita näyttävä ja helposti innostuva. -ap
Kokemuksen syvällä rintaäänellä: Lähde pois ja jatka elämääsi. Itse nuorena olin "viihdekäyttäjän" kanssa, mutta suhde loppui vasta 12 vuoden kuluttua siihen, kun mies viimein joutui vieroitukseen. Sitä ennen vuosikausia väitti käyttävänsä vain lääkärin määräämiä lääkkeitä kipuihinsa...
Riippuvainen ihminen manipuloi ja valehtelee. Hän salailee asioita. Hän ei ole ehkä paha ihminen, mutta varmasti jollain lailla sisältä rikki. Riippuvaiselle jäät aina kakkoseksi sille riippuvuudelle. Sinun empatia ja ymmärrys saattaa vain myöhästyttää sitä, että riippuvainen ymmärtää ongelmansa ja hakee niihin viimein apua.
Piri ei edes ole kovin kummoinen "bilehuume" vaan todellinen masennuksen ja ahdistuksen tuoja.