Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies käyttää huumeita?

Vierailija
30.04.2019 |

Olen tapaillut miestä jo jonkin aikaa ja nyt kävi ilmi, että hän käyttää amfetamiinia. Viihdekäyttöä kuulemma, kerran kahteen viikkoon kun käy ulkona. Olen itse vahvasti huumevastainen, enkä ole edes kokeillut huumeita. Miehen mielestä nipotan turhasta, kun olen asiasta sanonut. "Käytäthän sinäkin alkoholia", on vastaus. (Oma alkoholinkäyttö on n. kerran kolmessa kuukaudessa) Mies sanoo, että alkoholi tuhoaa aivoja paljon enemmän kuin tämä viihdekäyttö ja että minun ei pitäisi olla niin tuomitseva. Kuulemma lähes kaikki käyttävät jotain. Nipotanko siis turhasta? Onko tämä nyt sitten normaalia ja minä en vain ymmärrä? Olen kuvitellut että tällainen huumeiden viihdekäyttö on enempi nuorten juttu, mutta me olemme molemmat jo hyvän matkaa päälle kolmekymppisiä. Olenko vain pudonnut nykymaailman kelkasta ja minun pitäisi ottaa rennommin asian suhteen?

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole ikinä päässyt yhdenkään kovan huumeen herraksi. Käyttö alkaa ajan myötä viedä ihmistä eikä toisinpäin, vaikka mitä väittäisi.

En tajua näitä kommentteja joissa rinnastetaan alkoholiin. Onko joku muka väittänyt, että alkoholi on vaaratonta ja haitatonta?

William Burroughs kyllä haldas heroiininkäyttönsä mallikkaasti. Mutta muita ei kyllä tuu mieleen.

Vierailija
122/131 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole ikinä päässyt yhdenkään kovan huumeen herraksi. Käyttö alkaa ajan myötä viedä ihmistä eikä toisinpäin, vaikka mitä väittäisi.

En tajua näitä kommentteja joissa rinnastetaan alkoholiin. Onko joku muka väittänyt, että alkoholi on vaaratonta ja haitatonta?

William Burroughs kyllä haldas heroiininkäyttönsä mallikkaasti. Mutta muita ei kyllä tuu mieleen.

Lemmyn pirinveto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutakin onnea ja menestystä valitsemallesi suhteelle.. Varmaa mun exä jok on ihan koukussa aineisiin ja on niin hyvä valehtelemaan ettei mitään määrää.. Se vaan kuuluu siihen maailmaan. Kohta saat uhkailuja ku velkaa on ja pitäs maksaa. Great...

Vierailija
124/131 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en ymmärrä tarvettasi puolustella vaarallista huumausainetta.

Toisaalta jos tietää ihmisiä jotka ovat vuosia käyttäneet nuoruudessaan viihteellä kuten alkoholia käytetään viihteellä ja ovat nykyään ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä, niin kyllähän tuollainen vähän ihmetyttää.

Että miksi pitää liioiltella niitä vaaroja?

Eihän se ole puolustelua, jos tietää todistetusti ihmisiä joille käyttö ei aiheuttanut ongelmia elämässä.

Sellaista minä ihmettelen että miksi todellisuutta vääristellään. Aika harva kuitenkaan kehtaa kertoa menneisyydestään suoraan omalla nimellään. Siinä tavallaan sananvapaus ei toteudu, kun pelätään leimaantumista.

Ymmärrän kyllä kun asenteet ovat noin jyrkkiä. Silloin todellisuuskin näyttää todella mustavalkoiselta.

Minä en ole huumeita kokeillut, mutta uskon silti enemmän aitoja ihmisiä kuin puoskareita.

Näyttäisi sille että ei huumausaineet ole alkoholia kummallisempia. Alkoholi on vain laillinen päihde.

Vierailija
125/131 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkekannabis se vasta vahvaa onkin, mutta ei ole aiheuttanut kuitenkaan mitään uutisoituja ongelmia edes todella runsaassa päivittäiskäytössä, jossa annostus on siis jopa useita grammoja päivässä. Yksikään päihdekäyttäjä ei vastaavia määriä käytä, koska kannabis ei edes päihdytä jos sitä käyttää niin paljon kuin lääkekäyttäjät. Lääkekäyttäjä käyttää siis kannabista jopa useita grammoja päivässä, päihdekäyttäjä satunnaisesti muutamia gramman osia.

Hyvin harva kannabislajike on vahvimmillaan niin vahvaa mitä Suomessakin aiemmin käytetty lääkekannabis.

Kyllä huomaa, ettei tällä kommentoijalla ole mitään fakta tietoa kannabiksesta,ainakaan ns katu kannabiksesta. Itse olen entinen päihteidenkäyttäjä,ihan piikkinarkki 13vuotta, nykyään 3v kuivilla. Saatoin vetää mitä vain ja polttaa päälle helposti 2-4g päivässä kannabista. Se vaatii vain rahaa ja totuttelua. Se on vain toleranssista kiinni ja voin sanoa,että kyllä päihdytti,vaikka toki toleranssi nousi mutta kyllä sitä sekaisin on,jos polttaa 2-4g päivän aikana. Tuskin olet

myöskään katukannabikseen koskenut,kun väität,että se on mietoa. Kyllä nykyään ja jo 10v sitten on ollut Suomessakin sellaista kannabista, että THC pitoisuus on todella vahvaa. Ne siemenet meinaan voi ostaa esim dameista,eli voi olla ihan samaa kamaa,kuin lääke kannabis,tosin lääke kannabis on hyvissä oloissa (kasville) kasvatettu yms,mutta kyllä siihen asian osaava kotikasvattajakin pystyy. Tämä tieto lyötyy ihan netistä,esim poliisit mittaa kotiratsioissa löydettyjen kannabisten THC pitoisuuksia... Olet täysin väärässä siinä,ettei kannabis (oli sanan edessä lääke tai ei) vaikuttaisi esim aivoihin (jos se kommentti,jossa näin mainittiin,oli sinun,mutta oletan näin,että yksi ja sama henkilö täällä tätä kannabista on puolustanut useilla kommenteilla...) Jos mietitään esim muistia ja jos aloittaa nuorena käyttämään niin ei hyvä heilu tai jos käyttää isoja annoksia pitkään ...Testejä on tehty myös esim rotilla ja todettu,että vaikuttaa muistiin,sekä oppimiseen. Kannabis on mieto huume,kyllä ja todellakin sen laittomuudesta on päätetty arpomalla,muttei se poistaa sitä FAKTAA,että kannabiksesta voi koitua harmeja,esim sosiaalinen syrjäytyminen,muistiongelmat yms oppimisvaikeudet. Mielestäni olisi kivempi lukea näitä kannabiksen puolesta puhujien kommenteja,jos pystyttäisiin asiassa,eli ettei kannabis ole esim heroiiniin tai alkoholiin verrattavissa,mutta kyllä se käytöstä voi ongelmia koitua. Päivittäin käyttävä ihminen esim passivoituu,miten minulle kävi. Nykyään en polttele kannabista,jos joku sitä miettii.

Aloittajalle sanoisin,että toivovasti ole päässyt tästä ihmisestä eroon... valitettavasti..2x kuussa + rauhoittavat ei ole sekakäytön huippu,mutta viihdekäytöksi (vihaan tuota sanaa..) entisenä nistinä sanoisin 2-3 kertaa vuodessa. Itse en tee edes tätä, mutta tuollaisella tahdilla ei ainakaan tule mitään ongelmia. Toki riippuvaisella ihmisellä voi tämäkin lähteä käsistä,eli se on joka tai, mutta ns normaali ihmiselle ei pitäis tulla mitään lieveilmiöitä, jos käyttää kerran pari vuoteen. Ja ehdottomasti niistää sen nenäänsä sitten,koska piikkikäyttö on addiktoivampaa. Kyllä,amfetamiinia ja sen "johdannaisia" on AHHD lääkkeissä,niin lasten,kuin aikuisten. Ensimmäisellä käyttö kerroilla ei tule mitään laskuja,mutta pidempään käytettynä voi tulla. Apatiaa ja masennusta voi ilmetä,koska piri toimii niin,että se vapauttaa kaikki dopamiinin kerralla ihmisen aivoista ja aivoilla kestää aikaa ottaa ne takaisin. Jos on paukuttanut vuosia dopamiinejaan,niin voi kestää kauan,että aivoot toipuu. Masentuneella ihmisellä on dopamiini tasot alhaiset,joten näkisin niin,että jos 2vk välein piriä nappaa,ei aivot ehdi palautua

Vierailija
126/131 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon kultakimpaleen olet löytänyt. Tietysti. Mitä muuta haluaisitkaan kuulla täältä?

Vierailija
127/131 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Qwerty1 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkekannabis se vasta vahvaa onkin, mutta ei ole aiheuttanut kuitenkaan mitään uutisoituja ongelmia edes todella runsaassa päivittäiskäytössä, jossa annostus on siis jopa useita grammoja päivässä. Yksikään päihdekäyttäjä ei vastaavia määriä käytä, koska kannabis ei edes päihdytä jos sitä käyttää niin paljon kuin lääkekäyttäjät. Lääkekäyttäjä käyttää siis kannabista jopa useita grammoja päivässä, päihdekäyttäjä satunnaisesti muutamia gramman osia.

Hyvin harva kannabislajike on vahvimmillaan niin vahvaa mitä Suomessakin aiemmin käytetty lääkekannabis.

Kyllä huomaa, ettei tällä kommentoijalla ole mitään fakta tietoa kannabiksesta,ainakaan ns katu kannabiksesta. Itse olen entinen päihteidenkäyttäjä,ihan piikkinarkki 13vuotta, nykyään 3v kuivilla. Saatoin vetää mitä vain ja polttaa päälle helposti 2-4g päivässä kannabista. Se vaatii vain rahaa ja totuttelua. Se on vain toleranssista kiinni ja voin sanoa,että kyllä päihdytti,vaikka toki toleranssi nousi mutta kyllä sitä sekaisin on,jos polttaa 2-4g päivän aikana. Tuskin olet

myöskään katukannabikseen koskenut,kun väität,että se on mietoa. Kyllä nykyään ja jo 10v sitten on ollut Suomessakin sellaista kannabista, että THC pitoisuus on todella vahvaa. Ne siemenet meinaan voi ostaa esim dameista,eli voi olla ihan samaa kamaa,kuin lääke kannabis,tosin lääke kannabis on hyvissä oloissa (kasville) kasvatettu yms,mutta kyllä siihen asian osaava kotikasvattajakin pystyy. Tämä tieto lyötyy ihan netistä,esim poliisit mittaa kotiratsioissa löydettyjen kannabisten THC pitoisuuksia... Olet täysin väärässä siinä,ettei kannabis (oli sanan edessä lääke tai ei) vaikuttaisi esim aivoihin (jos se kommentti,jossa näin mainittiin,oli sinun,mutta oletan näin,että yksi ja sama henkilö täällä tätä kannabista on puolustanut useilla kommenteilla...) Jos mietitään esim muistia ja jos aloittaa nuorena käyttämään niin ei hyvä heilu tai jos käyttää isoja annoksia pitkään ...Testejä on tehty myös esim rotilla ja todettu,että vaikuttaa muistiin,sekä oppimiseen. Kannabis on mieto huume,kyllä ja todellakin sen laittomuudesta on päätetty arpomalla,muttei se poistaa sitä FAKTAA,että kannabiksesta voi koitua harmeja,esim sosiaalinen syrjäytyminen,muistiongelmat yms oppimisvaikeudet. Mielestäni olisi kivempi lukea näitä kannabiksen puolesta puhujien kommenteja,jos pystyttäisiin asiassa,eli ettei kannabis ole esim heroiiniin tai alkoholiin verrattavissa,mutta kyllä se käytöstä voi ongelmia koitua. Päivittäin käyttävä ihminen esim passivoituu,miten minulle kävi. Nykyään en polttele kannabista,jos joku sitä miettii.

Aloittajalle sanoisin,että toivovasti ole päässyt tästä ihmisestä eroon... valitettavasti..2x kuussa + rauhoittavat ei ole sekakäytön huippu,mutta viihdekäytöksi (vihaan tuota sanaa..) entisenä nistinä sanoisin 2-3 kertaa vuodessa. Itse en tee edes tätä, mutta tuollaisella tahdilla ei ainakaan tule mitään ongelmia. Toki riippuvaisella ihmisellä voi tämäkin lähteä käsistä,eli se on joka tai, mutta ns normaali ihmiselle ei pitäis tulla mitään lieveilmiöitä, jos käyttää kerran pari vuoteen. Ja ehdottomasti niistää sen nenäänsä sitten,koska piikkikäyttö on addiktoivampaa. Kyllä,amfetamiinia ja sen "johdannaisia" on AHHD lääkkeissä,niin lasten,kuin aikuisten. Ensimmäisellä käyttö kerroilla ei tule mitään laskuja,mutta pidempään käytettynä voi tulla. Apatiaa ja masennusta voi ilmetä,koska piri toimii niin,että se vapauttaa kaikki dopamiinin kerralla ihmisen aivoista ja aivoilla kestää aikaa ottaa ne takaisin. Jos on paukuttanut vuosia dopamiinejaan,niin voi kestää kauan,että aivoot toipuu. Masentuneella ihmisellä on dopamiini tasot alhaiset,joten näkisin niin,että jos 2vk välein piriä nappaa,ei aivot ehdi palautua

Lisätäkseni vielä tähän,kun ihme kommenteja täältä saanut lukea,että porttiteoria on aikaa sitten kumottu,MUTTA harva kuitenkaam aloittaa päihteiden käyttöä suoraan heroiinilla..Eikä kaikki alkoholin tai pilven polttajat siihen heroiiniin päädy ja näin pitäis käydä,jos porttiteoria pitäisi paikkansa.

Vierailija
128/131 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Qwerty1 kirjoitti:

Kyllä itseasiassa päädyttiin eri teille, joten asia kunnossa siltä osin. -ap

Vierailija
129/131 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko todella niin naiivi, että kuvittelet huumeiden käytön loppuvan jos tukee lapsia? Täytyy olla aika itsetuhoinrn jos tieten tahtoen haluaa olla tuollaisessa suhteessa.

Vierailija
130/131 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piri tuhoaa pikkuhiljaa moraalin, omatunnon ja luonteen niin ettei käyttäjä tajua sitä ollenkaan. Samalla tulee tukeneeksi järjestäytynyttä rikollisuutta ja huumekauppaa mukavine lieveilmiöineen. Monesti kaverit samaa maata, aggressiivisia, arvaamattomia, vainoharhaisia, narsistisesti käyttäytyvää porukkaa. Kyllä kännipäissäänkin tapellaan ja ollaan aggressiivisia, mutta yhtä suunnitelmallista ja sadistista väkivaltaa kun nistien keskuudessa se ei kuitenkaan yleensä ole.

Vierailija
131/131 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä. Älä jatka suhdetta. Viihdekäyttö ei ole koskaan vain viihdekäyttöä.

Tuo vähättely jo sinällään soittaa kelloja. Vaikka kuinka käyttäisit alkoholia niin toistaiseksi se on täällä laillinen ja amfetamiini laiton päihde.

Terv. Työn puolesta asiaan perehtynyt ja näitä viihtelijöitä viikottain tapaava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi