Mies käyttää huumeita?
Olen tapaillut miestä jo jonkin aikaa ja nyt kävi ilmi, että hän käyttää amfetamiinia. Viihdekäyttöä kuulemma, kerran kahteen viikkoon kun käy ulkona. Olen itse vahvasti huumevastainen, enkä ole edes kokeillut huumeita. Miehen mielestä nipotan turhasta, kun olen asiasta sanonut. "Käytäthän sinäkin alkoholia", on vastaus. (Oma alkoholinkäyttö on n. kerran kolmessa kuukaudessa) Mies sanoo, että alkoholi tuhoaa aivoja paljon enemmän kuin tämä viihdekäyttö ja että minun ei pitäisi olla niin tuomitseva. Kuulemma lähes kaikki käyttävät jotain. Nipotanko siis turhasta? Onko tämä nyt sitten normaalia ja minä en vain ymmärrä? Olen kuvitellut että tällainen huumeiden viihdekäyttö on enempi nuorten juttu, mutta me olemme molemmat jo hyvän matkaa päälle kolmekymppisiä. Olenko vain pudonnut nykymaailman kelkasta ja minun pitäisi ottaa rennommin asian suhteen?
Kommentit (131)
Kyllä hänessä on paljon hyviä puolia, siksi tätä mietinkin, enkä ole lähtenyt. Mies kärsii myös ajoittain ahdistuksesta ja masentuneisuudesta. Tämähän ymmärtääkseni voi johtua tästä käytöstä ja siksi olenkin toivonut että lopettaisi kokonaan. Voiko suhde ylipäätään onnistua jos toinen on käyttäjä ja toinen ei? Mitään muita ongelmia ei ole. -ap
Mun mielestäni kerran kahteen viikkoon on paljon. T. entinen pirinisti
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hänessä on paljon hyviä puolia, siksi tätä mietinkin, enkä ole lähtenyt. Mies kärsii myös ajoittain ahdistuksesta ja masentuneisuudesta. Tämähän ymmärtääkseni voi johtua tästä käytöstä ja siksi olenkin toivonut että lopettaisi kokonaan. Voiko suhde ylipäätään onnistua jos toinen on käyttäjä ja toinen ei? Mitään muita ongelmia ei ole. -ap
Pirin käyttäjät sanoo niitä laskuiksi. Kuuleman mukaan erittäin masentunut olo. Siis sellainen ranteet auki fiilis.
Jossain keskustelussa puhuivat pirikrapulasta.
Pyydä miestä vähentämään. Jos hän ei pysty, niin... tiedät kyllä.
Ehdottomasti eroaisin.
Jos suunnitteilla lapsia niin ei liene kovin turvallista että isä aina välillä huumeissa. Lisäksi mitä tapahtuu jos viranomaiset saavat tietää isän käyttävän huumeita? Ajaako huumeissa? Miten voit olla varma ettei käyttö lisäänny?
Erityisen ongelmalliseksi näen ettei mies ota oikeasti vastuuta käytöstään jos perustelee sitä tyylillä käytäthän sinäkin alkoholia. Miehellä ei siis ole aikomustakaan lopettaa...
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti eroaisin.
Jos suunnitteilla lapsia niin ei liene kovin turvallista että isä aina välillä huumeissa. Lisäksi mitä tapahtuu jos viranomaiset saavat tietää isän käyttävän huumeita? Ajaako huumeissa? Miten voit olla varma ettei käyttö lisäänny?
Erityisen ongelmalliseksi näen ettei mies ota oikeasti vastuuta käytöstään jos perustelee sitä tyylillä käytäthän sinäkin alkoholia. Miehellä ei siis ole aikomustakaan lopettaa...
Hän on työssäkäyvä(joku muu kommentoi tästä), eikä aja autolla huumeissa. En voi tietää etteikö lisääntyisi. Välillä on ollut pidempiä viikonloppuja ja silloin saattaa käyttää kahtenakin iltana viikossa. Juurikin mietin sitä, että jos lapset tulisi kuvioihin, niin silloin ehdoton ei huumeille. Mutta sitähän ei voi tietää kukaan muu kuin hän itse, että loppuisiko se silloinkaan.
Tuollaiset viihdekäytöt harvoin pysyvät vain viihdekäytössä. Kohta niitä viihteitä on kerran viikossa, sitten 2 kertaa viikossa ja sitten tiedät kyllä...
Tosi paljon viihdekäyttöä on purin ja muidenkin osalta, saat sitä itse baarista jos kysyt joltain, aina joku tuntee jonkun.
Mut miks pitää viihteellä käyttää, mitä oloa se lisää tai mitä oloa yrittää sillä peittää?
Mieti haluatko lapsen dnahan mahdollista huume riippuvuutta.
Vierailija kirjoitti:
Tosi paljon viihdekäyttöä on purin ja muidenkin osalta, saat sitä itse baarista jos kysyt joltain, aina joku tuntee jonkun.
Mut miks pitää viihteellä käyttää, mitä oloa se lisää tai mitä oloa yrittää sillä peittää?Mieti haluatko lapsen dnahan mahdollista huume riippuvuutta.
Ei se huumeriippuvuus tartu noin että jos mies on käyttänyt niin se siirtyisi dna;n kautta lapseen. Itseasiassa riippuvuus syntyy vain käyttämällä, ei millään muulla.
Aika usein tapahtuvaa viihdekäyttöä... Varmaan myös vetää välipäivät jotain rauhoittavia.
Ei se käyttö lopu , vaikka tulee lapsia.Tästä voit olla varma.
Vierailija kirjoitti:
Mut miks pitää viihteellä käyttää, mitä oloa se lisää tai mitä oloa yrittää sillä peittää?Mieti haluatko lapsen dnahan mahdollista huume riippuvuutta.
Tämä oli ehkä enemmän retorinen kysymys, mutta luulen, että käyttää vaan hyvän olon vuoksi. Muuta selitystä en ole saanut. Myös seksi on parempaa kuulemma huumeissa. -ap
Vierailija kirjoitti:
Aika usein tapahtuvaa viihdekäyttöä... Varmaan myös vetää välipäivät jotain rauhoittavia.
Itseasiassa käyttää myös rauhoittavia ahdistukseensa ajoittain -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli ehkä enemmän retorinen kysymys, mutta luulen, että käyttää vaan hyvän olon vuoksi. Muuta selitystä en ole saanut. Myös seksi on parempaa kuulemma huumeissa. -ap
Pyytäisin itte menemään puhumaan ulkopuoliselle. Kaikki kama käyttäjät jotka tunnen ovat nykyään "kuivillaan", viihdekäytön lopettaneina paljon onnellisempia.
Jos ei lopu niin sit suhde loppuu. Koskaan et voi tietää mikä annos on se mikä koukuttaa lopullisesti tai vaikka tappaa vaik ois kuin luotettava myyjä sillä.
Miksi haluaisit kärsiä elämässäsi, ansaitset parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo ja se ahdistushan tulee siita pirikrapulasta. Seurustelet narkkarin kanssa. Juokse ja lujaa.
En katselisi. Eri juttu, jos kyse olisi jostain satunnaisista kokeiluista, mutta tuo miehen kertoma määrä on aika paljon ja varmaan todellisuudessa hän käyttää vieläkin useammin ja jotain muuta vielä lisäksi. Kummasti tuntuu aina olevan kaikenmaailman selittelyjä ja vertailua, kuinka joku on pahempaa jne. Kyllähän moni tupakoitsijakin sanoo polttavansa vain viihteellä, mutta usein tulee polteltua kyllä useammin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä luulet, että se ahdistus tulee?
Mulle olis ok vaikka kerta vuoteen. Mutta parin viikon välein on kyllä tosi usein, tulee mieleen että mies on aika helposti vietävissä. Varmaan jäät kakkoseksi aina kun on "hyvät bileet" tiedossa tai mitä ikinä verukkeita sitten keksiikään.
Kysy itseltäsi haluatko olla miehen kanssa joka käyttää huumeita? Jos et niin sano se hänelle suoraan ja eroa. Jos taas hänessä on enemmän hyviä asioita, kuin tuo satunnainen käyttäminen niin ehkä kestät?