Satu Taiveaho rakastui
Ihanaa tietysti, että rakastaa, mutta en vaan ikinä voi ymmärtää näitä ihmisiä, jotka parin viikon tapailun jälkeen hehkuttavat julkisesti somessa onneaan, kertovat nimen ja ylistävät "rakastavansa". Tai ymmärrän, jos on 14-vuotias, mutta että aikuinen perheellinen ihminen, jonka avioerosta on muutama kuukausi.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/68afb54b-7f06-4c03-91b1-f3b687…
Kommentit (328)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteleeko osa, että sijaisperhevanhemmat ovat jotenkin muita parempia? Tietäisitte vain, millaista porukkaa sinne mahtuu. Osa tekee ihan puhtaasti rahan perässä, hommataan kalliit talot ja autot, vaikka lapset meinaavat vetää loppuun. Joissakin paikoissa hommat kaatuu toisen aikuisen harteille ja toinen vain huuhailee. Jossakin perheessä lemmikkejäkin hommailtiin miten sattuu ja kiertoon menivät, kuitenkin sijaislapsille sopiva paikka. Ja parasta ettei toinen aikuinen ollut missään elämänsä vaiheessa käynyt peruskoulun jälkeen mitään kouluja, vaihteli työpaikkaa kun missään ei jaksanut olla kunnes keksi lastensuojelun mahdollistavan bisneksen. Nyt leveilee rahoilla ja hienoilla hankinnoilla
Vai ihan bisnestä. Miksikähän itse olen jatkuvassapa rahapulassa, vaikka mitään ylimääräistä ei hankkia. Ei puhettakaan matkoista tai autosta.
sijaisäitiEt vain osaa käyttää rahaa. Anneli Auerin veljen perheen elintaso nousi yhtäkkiä huimasti sen jälkeen, kun Annelin lapset sijoitettiin heille.
Kyllä Auerin veli hankki veneet ja kaikki, vaikka olivat aiemmin työttöminä. Sinä et nyt selvästikään osaa hoitaa tilannetta. Kannattas konsultoida ko pariskuntaa.
Varmaan täytyisi. Tuloni putosivat enemmän kuin puoleen entisestä, kun aloin sijaisvanhemmaksi.
Sijaisäiti
Tulisi putosivat puoleen kun ryhdyit sijaisäidiksi??? Miksi? Lopetitko työnteon kokonaan? Vai laskiki työnantaja sun palkan puoleen kun kuuli että rupesit sijaisäidiksi? Ymmärtäisin jos menot kasvais, mutta en sitä että tlot putoo. Päinvastoin, sijaisäitinä olista saa korvausta joten tulot kylläkin kasvavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteleeko osa, että sijaisperhevanhemmat ovat jotenkin muita parempia? Tietäisitte vain, millaista porukkaa sinne mahtuu. Osa tekee ihan puhtaasti rahan perässä, hommataan kalliit talot ja autot, vaikka lapset meinaavat vetää loppuun. Joissakin paikoissa hommat kaatuu toisen aikuisen harteille ja toinen vain huuhailee. Jossakin perheessä lemmikkejäkin hommailtiin miten sattuu ja kiertoon menivät, kuitenkin sijaislapsille sopiva paikka. Ja parasta ettei toinen aikuinen ollut missään elämänsä vaiheessa käynyt peruskoulun jälkeen mitään kouluja, vaihteli työpaikkaa kun missään ei jaksanut olla kunnes keksi lastensuojelun mahdollistavan bisneksen. Nyt leveilee rahoilla ja hienoilla hankinnoilla
Vai ihan bisnestä. Miksikähän itse olen jatkuvassapa rahapulassa, vaikka mitään ylimääräistä ei hankkia. Ei puhettakaan matkoista tai autosta.
sijaisäitiEt vain osaa käyttää rahaa. Anneli Auerin veljen perheen elintaso nousi yhtäkkiä huimasti sen jälkeen, kun Annelin lapset sijoitettiin heille.
Kyllä Auerin veli hankki veneet ja kaikki, vaikka olivat aiemmin työttöminä. Sinä et nyt selvästikään osaa hoitaa tilannetta. Kannattas konsultoida ko pariskuntaa.
Varmaan täytyisi. Tuloni putosivat enemmän kuin puoleen entisestä, kun aloin sijaisvanhemmaksi.
Sijaisäiti
Tulisi putosivat puoleen kun ryhdyit sijaisäidiksi??? Miksi? Lopetitko työnteon kokonaan? Vai laskiki työnantaja sun palkan puoleen kun kuuli että rupesit sijaisäidiksi? Ymmärtäisin jos menot kasvais, mutta en sitä että tlot putoo. Päinvastoin, sijaisäitinä olista saa korvausta joten tulot kylläkin kasvavat.
Todellakin jouduin jäämään pois töistä.
sijaisäiti
Vierailija kirjoitti:
Ja näissä on aina jännä kuvio. He rakastuvat aina toimitusjohtajiin yms ei koskaan tavallisiin duunareihin.
Satu on yhteiskuntatieteiden maisteri ja kansanedustaja ollut ja varmaan tulevaisuudessakin pyrkii, Sovinto ry:n toiminnanjohtaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijaisvanhemman ei tarvitse olla yli-ihminen. Ihan tavallinen elämä riittää. Joskus tavalliseenkin elämään voi tulla ongelmia. Voi tulla eroja ja iloisia uusia kohtaamisia. Oletteko todellakin kaikki kauhistelevat lapsettomia tai varmoja, että ette koskaan eroa? Kukaan teistä ei ole eronnut vanhempi?
Voi tulla ero juu, mutta vain täysi mulkku raahaa sinne lasten uuteen kotiin heti uuden miehen.
ei oo tullut ilmi että asuisivat yhdessä vielä. Ei ne lapset siitä mene shokkiin jos ja kun sinne muuttaa Sadun mies. Hänellä 2 lasta niin saavat leikkikavereita , niin en tiedä minkäikäisiä ne tytöt on. Lapsille on tärkeää että heistä huolehditaan ja rakastetaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapset pois ja hyvään hoitoon.
Millä perustein eivät nyt ole hyvässä hoidossa? Ja haluat että heidät otetaan kotoansa tutuilta tärkeiltä ihmisiltä pois ventovieraille?
Miksi? Äläkä vain sano että lasten edun takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näissä on aina jännä kuvio. He rakastuvat aina toimitusjohtajiin yms ei koskaan tavallisiin duunareihin.
Satu on yhteiskuntatieteiden maisteri ja kansanedustaja ollut ja varmaan tulevaisuudessakin pyrkii, Sovinto ry:n toiminnanjohtaja.
Suvanto ry...
Hän on sairastunut julkisuuteen. Paljastaa yksityisasioitaan somessa, paljastaa niitä mediassa ja sitten vielä itse jakaa niitä lehtijuttuja itsestään. Keskenkasvuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastumisen alkuhuuma on ihan sama aikuisilla kuin teineilläkin ja silloin tekee mieli kuuluttaa onnestaan koko maailmalle. Tosin elämän tuomalla kokemuksella pitäisi aikuisen ihmisen jo ymmärtää, että parempi pitää suu supussa, vaikka se itsestä vaikealta tuntuukin onnenhuuruissa.
Olen itse vähän vastaavassa tilanteessa ja tekisi mieli hehkuttaa onneani kaikille ja esitellä uusi rakkaani tutuille, mutta toistaiseksi pidän suhteemme visusti vain omana tietonamme ja ihan tietoisesti salailemme sitä vielä muutaman kuukauden.
Huoh, sano yksikin syy, miksi pitää pitää ”suu supussa”? Voisiko enää perisuomalaisempaa asennetta olla? Että jos onni tulee niin pitää olla hiljaa, koska jos se joku päivä kuitenkin loppuu :D ihan kuin sillä nyt olisi jotain merkitystä, loppuu sitten jos loppuu. Ei tulisi mieleenkään mitenkään nolostelee, että onpa kamalaa kun tästä kerroin ja sitten kävi näin. Hei haloo, joku raja siihen metsäläisyyteenkin.
LAPSET.
Aivan turha jeesustella millään lapsilla. Ei liity lapsiin mitenkään se, että saako uudesta parisuhteesta olla onnellinen siksi, että
Joku kaunis päivä se voi loppua. Ehkä loppuu, ehkä ei. Kaikkeen ei voi itse vaikuttaa, mutta se ei kuitenkaan ole millään muotoa pätevä syy olla perustamatta uutta parisuhdetta. Monelle sitäpaitsi on tullut vanhemman parisuhteen myötä ensimmäistä kertaa elämään normaali osallistuva isähahmo. Näin omallanikin kohdallani oli, kun vanhempani erosivat ja äiti tapasi uuden miehen. Oma isäni ei meidän lapsien kanssa juuri aikaa viettänyt tai ollut meistä kiinnostunut.Sitäpaitsi muutenkaan aika harvalla täällä on varaa kenenkään kasvatuksesta ja kotioloista jeesustella. Suurimmalla osalla täällä on toinen toistaan surkeammat miehet, jotka eivät edes ole hoitovapaalla olleet kotona eivätkä omia lapsiaan tai omaa kotiaan osaa hoitaa pätkääkään. Äitinä on ties mikä matalakoulutettu lähihoitaja. Siinä ei todellakaan saada tervettä kuvaa normaalista vanhemuuussuhteesta tai parisuhteesta.
Ne lapset on myös isällään. Silloin tuo ns ”äiti” voi paneskella päivät pääksytysten uuden armaansa kanssa.
Ei ole pakko raahata vierasta miestä perhekuvioihin eikä imuttaa hänen kanssaan somessa.
Ei ole mitään syytä myöskään olla aloittamatta uuuta suhdetta. Yksikään lapsi ei siitä elämäksi traumatisoidu. Se on osa elämää ja lapsia ei voi eikä kuulu normaalilta elämältä suojella. Aikuinen ihminen osaa jo itse miettiä, mikä suhde on hyvä ja mikä ei eikä kukaan ulkopuolinen siihen mitään voi viisastella. Tottakai jos sitä sieltä WT maailmasta katsoo niin voi olla erittäin haastavaa ymmärtää sivistyneempiä ihmisiä.
En ole sellaista väittänytkään. Juurihan sanpin että sille on hyvää aikaa kun lapset ovat isällään. Sen sijaan tuo että sen uusimman ihastuksen raahaa julksiuuteen ja paiskaa lasten elämään on asiatonta.
Ja hän ei välttis ole kovin hyvä arvioimaan. Kun noita avioerojakin on jo kaksi.
Hänen käytöksensä on kuule white trashia aidoimmillaan.
höpöhöpö
Vierailija kirjoitti:
Hän on sairastunut julkisuuteen. Paljastaa yksityisasioitaan somessa, paljastaa niitä mediassa ja sitten vielä itse jakaa niitä lehtijuttuja itsestään. Keskenkasvuista.
tästä uusimmasta ei oo ollut haastattelua vaan toimittaja katsonut instaa ja facea.
Kumpikin on julkisuuden ihmisiä siis Satu ja Kanki niin ja heillä oli lapsettomuusongelma niin hyvähän siitä on puhua koska siitä kärsii n. 30 000. He olivat adoptoimassa etelä-afrikasta lasta mutta se kaatui Antin nuorisokotisäätiöön...... Se oli varmasti rankka paikka mistä ei todennäköisesti päässyt eroon. Saivat sijoitetut lapset, eka kai tuli vauvana jo, toisesta en tiedä, en jaksa googlailla nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tästä uusimmasta ei oo ollut haastattelua vaan toimittaja katsonut instaa ja facea.
Se uusin antoi haastattelun...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvän kodin ovat lapset saaneet, pitävät kuin ominaan , joo on sijoituslapset. Tuskin biologiset vanhemmat enää saavat koska yli 5 v aikaa ja lasten etua tulee katsoa.
Mistäs keksit moisen aikarajan?
Eikä lapset ole olleet yli viittä vaan toinen on ollut vähän yli 4 vuotta ja toinen 3 vuotta.
Sijaisvanhemmuus on aina lähtökohtaisesti väliaikaisratkaisu.
Jos lapset on sijoitettu hyvin nuorena (niinkuin noilla on) niin harvoin taidetaan biovanhemmille enää palauttaa.
Mä luin jo otsikon että Satu Taiveaho raskautui. Luulen että se on seuraava lööppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvän kodin ovat lapset saaneet, pitävät kuin ominaan , joo on sijoituslapset. Tuskin biologiset vanhemmat enää saavat koska yli 5 v aikaa ja lasten etua tulee katsoa.
Mistäs keksit moisen aikarajan?
Eikä lapset ole olleet yli viittä vaan toinen on ollut vähän yli 4 vuotta ja toinen 3 vuotta.
Sijaisvanhemmuus on aina lähtökohtaisesti väliaikaisratkaisu.
Jos lapset on sijoitettu hyvin nuorena (niinkuin noilla on) niin harvoin taidetaan biovanhemmille enää palauttaa.
siinä on jo muodostunut äiti lapsi suhde ja olisi hirveetä että lapset palautettaisiin. Ei ainakaan niitä jotka tiedän joilla oli 4 lasta ja alkoholi kuvioissa. Ei päässeet irti siitä ja toinen ehti kuolla jo.
No helvetti. Mä en tekis tota edes omille lapsille.
Enkä ex-miehelle.
Vähän matalampaa profiilia.
Ehkä Antti tästä sisuuntuu ja keskittyy nyt uraansa, kun ei tartte palvella prinsessaa.
Eikös tää nainen nimenomaan hävittänyt lemmikkinsäkin (hevonen ja poni) eron yhteydessä?
Hajuton ja mauton, Antti on karismaattisempi. Ruutukauluspaitainen DI on oikea beigemies. Booo-ring. Kuunteleekin varmaan Eppuja ja Juha Tapiota.
Kyllä mun sympatiat on Kaikkosen puolella. On sillä ollut tuossa naisessa kestämistä. Mikä into sillä on ollut antaa jatkuvasti haastatteluja ties mihin naistenlehtiin? Sillä menolla tekee itsestään vain huomionhakuisen viihdejulkkiksen, mikä kyllä ainakin mun silmissä heikentää uskottavuutta, ei ole niin vakavastiotettava enää. Vaikka varmaan äänestäjiä silti edelleen löytyy, en sitä epäile.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun sympatiat on Kaikkosen puolella. On sillä ollut tuossa naisessa kestämistä. Mikä into sillä on ollut antaa jatkuvasti haastatteluja ties mihin naistenlehtiin? Sillä menolla tekee itsestään vain huomionhakuisen viihdejulkkiksen, mikä kyllä ainakin mun silmissä heikentää uskottavuutta, ei ole niin vakavastiotettava enää. Vaikka varmaan äänestäjiä silti edelleen löytyy, en sitä epäile.
yhteistuumin, kyllä se Anttikin istui soffalla. Politiikko tarvitsee näkyvyyttä. Olihan niillä asiaakin, antoivat kasvot lapsettomuudelle. Nyt niillä olis etelä-a ----frikka---lainen adoptio lapsi mutta Antti tyri nuorisosäätiön kanssa. Se on ollut tosi tuskallinen paikka Sadulle.
En tajua miksi oon lukenut aina Toiveaho, tajusin ihan pari päivää sitten. Mutta nyt selvisi se, kun mietin miksi toi "vanhempi" kuulosti nätimmältä.