Sinä, joka et ole katsonut ainuttakaan Game of Thrones jaksoa
Kommentit (893)
En ole edes koskaan kuulutkaan tuolaisesta.
Ketkä kaikki? Ainakaan meidän tuttavapiirissä ei kukaan puhu eli en oikein edes tiedä, mistä ap kirjoittaa. Onko tämä joku nuorison nettisarja vai mikä?
Minä olen ehkä muutaman sekunnin kattonut ja ihan täyttä kuraahan se on kuten pääkkösen ja franzenin vikings. Jaksa mitään fantasiakirjallisuuttakaan lukea, niin miksi kattoakkaan?
Itsellä meni sarjan alkaminen ohi, sitten yritin olla seuraamatta sarjan fanitusta ja spoilereita, että voisin vielä aloittaa alusta. Mutta ollut muita kiinnostavia sarjoja ja tekemistä, että välillä unohtunut koko GoT. Mutta taas ajattelen, että pitäiskö. Ois kiinnostavaa päästä mukaan fiilikseen, jota miljoonat fanittaa. Mutta kannattaako aloittaa koko sarja vielä alusta alkaen?
Vastaan vain aloitukseen, en ole lukenut koko ketjua.
Miksi minun pitäisi olla kiinnostunut koko sarjasta?
Mikä siinä on niin ihmeellistä?
Miksi kiukaan ei kohise _vieläkin_ Riketistä?
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta. Plus kuinka monen n. 50-vuotiaan olet kuullut puhuvan? Eivät "kaikki" katso, on muitakin ihmisiä kuin sinä, sinun tuttavapiirisi ja sinun ikäisesi =)
Itse olen viisikymppinen ja noin 60 prosenttia ikäisistäni työkavereistani, ystävistäni ja kavereistani tietää GoTin.
En pidä tv:n katsomisesta. Siinä syy yksinkertaisuudessaan. :D Ensimmäisen kirjan olen kyseisestä sarjasta lukenut, en innostunut siitäkään. Ei kai sitten oikein ole mun genre.
Olen kuullut että sarja on täynnä väkivaltaa ja seksiä (alastomuutta myös). Noiden asioiden tuputtaminen pilaa mielestäni minkä tahansa sarjan. Samasta syystä esim Sinkkuelämää on jäänyt katsomatta.
Luin kirjat paitsi viimeisen osan. Kirjat olivat hyviä ja en ole uskaltanut aloittaa sarjan katsomista etten pety. Liian monta kertaa pettyny sarjoihin/leffoihin jotka perustuvat kirjoihin. Siksi en ole katsonut ja en varmaankaan aio katsoa.
Katsoin aikanaan televisiosta ensimmäisen jakson. Ei oikein iskenyt, jäi siihen, vaikka genrestä periaatteessa tykkäänkin. Kaksi viikkoa sitten päätin tarttua urakkaan ja vetäistä kaikki kaudet läpi putkeen. Kolme kautta nyt takana ja vaikka tarinakerronta kaipaisi ajottain tiivistystä, niin kyllä tätä pystyy katsomaan. Vaikka sarja on täynnä tappamista, huorraamista, kännäämistä, johon turtuu, niin kolmoskauden ysijakso onnistui yllättämään raakuudessaan.
Itselläni syynä katsomattomuuteen ei ole kiinnostuksen puute, vaan se, että haluan lukea ensin koko kirjasarjan. Ja koska kuudetta ja seitsemättä osaa ei ole vielä edes julkaistu, niin ei minun auta kuin vain odotella ja katsoa sarja sitten joskus hamassa tulevaisuudessa. Koskahan se GRRM saisi homman pakettiin, vuonna 2030?
Syy siihen, miksi minun pitää saada ensin lukea kirjat, on se, että haluan kaikkien hahmojen ja paikkojen näyttävän pääni sisällä siltä, millaisiksi olen ne kuvitellut, enkä siltä, miltä ne sarjassa näyttävät. Tämä voi olla monien mielestä typerä syy, mutta se on minun syyni.
talviöinen matkamies kirjoitti:
Itselläni syynä katsomattomuuteen ei ole kiinnostuksen puute, vaan se, että haluan lukea ensin koko kirjasarjan. Ja koska kuudetta ja seitsemättä osaa ei ole vielä edes julkaistu, niin ei minun auta kuin vain odotella ja katsoa sarja sitten joskus hamassa tulevaisuudessa. Koskahan se GRRM saisi homman pakettiin, vuonna 2030?
Syy siihen, miksi minun pitää saada ensin lukea kirjat, on se, että haluan kaikkien hahmojen ja paikkojen näyttävän pääni sisällä siltä, millaisiksi olen ne kuvitellut, enkä siltä, miltä ne sarjassa näyttävät. Tämä voi olla monien mielestä typerä syy, mutta se on minun syyni.
Minulla täysin sama syy. Ottaa päähän kun joka tuutista tulee näitä mainoksia jatkuvalla syötöllä, olen jotenkin onnistunut vielä välttämään.
En ehdi enkä jaksa kattoo telkkaria ollenkaan. Oon 2 lapsen yh. Ne lyhyet hetket illalla lasten mentyä nukkumaan luen kirjaa jos aikaa ja jaksan, käyn suihkussa, teen kotihommia jos jotai tekemättä, selailen puhelinta ja siinä se.
"Sinä, joka et ole katsonut ainuttakaan Game of Thrones jaksoa
Mikä on syy? Kaikki puhuvat siitä."
ei ole tarvetta mielikuvituselämälle.
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut kirjat, se riittää. Itse sarja ei säväytä koska en jaksa katsoa TAAS yhtä sarjaa jossa ilmeisesti ainakin vähintään 1 x naishahmon raiskaus per kausi. "Gritty and dark" juupajuu...
Niin, koska keskiaikaisessa yhteiskunnassahan ei raiskattu naisia koskaan, eikä ollut mitään luokkaeroja jossa vallassa olevat saivat erivapauksia.
Vai onko se vain niin, että mitään ikävää ei saisi näyttää vaikka se olisi juonenkin kannalta olennaista, pelkkää hattaraa ja sateenkaaria vain?
Vierailija kirjoitti:
En ole katsonut. Sarjan nimen kyllä tiedän ja että moni kehuu sitä. Juonta tai mitään muuta en tiedä, käsittääkseni joku vanhanaikainen eli ei nykyajassa? Mutta ei vain ole kiinnostanut, muutenkaan en jaksa seurata sarjoja. Joskus voin jostain sarjasta katsoa jakson sieltä, toisen täältä. Esim sisustus- tai puutarhaohjelmat, niissä ei tarvitse pysyä kärryillä kun joka jakso on oma ”tarinansa” 😀
Minä taas en jaksa yhtään mitään sisustusta tai puutarhaa. Niitä voi tehdä itsekin ja silloin haukotuttaa huomattavasti vähemmän, kuin katsella televisiosta jonkun tuntemattoman Irma-Petterin kotiin valittua seinänväriä. Siis melkein käytännössä sama kuin katselisi maalin kuivumista :D
Mutta niin vaan on erilaiset maut ihmisillä :)
Vierailija kirjoitti:
Eikös tämä sarja, jota "kaikki" katsovat tule joltakin haista paskan maksukanavalta? Jonkun pelkän jenkkisontasarjan vuoksi en ainakaan hommaile mitään erillisiä maksukanavia. Eikä niin pitäisi tehdä kenenkään muunkaan. Siksi niitä turhia erillisiä maksukanavia on, kun aina riittää niitä tolloja, joille mikään sonnan tuottaminen ei piisaa. Ei minullakaan elämää ole, mutta sitä en ymmärrä, että miten siihen voi saada mitään sisältöä kyttäämällä jotakin fantasiasarjaa television maksukanvalta? Asiaan liittyy jotakin sairasta, joka ei minulle aukene.
Aika ahdasta sinulla mahtaa olla, jos kaikki mikä ei aukene sinulle on sairasta.
En tiedä. Varmaan aikoinaan tullut tvstä sellaiseen aikaan ettei ole tullut katsottua.
En pidä fantasiasarjoista saati action meiningistä. Taistelukohtaukset haukotuttavat minua. Pidän enemmän psykologisista draamoista, sarjoista missä on yhteiskunnallista teemaa ja dekkareista tyyliin True detective tai Silta.