Sinä, joka et ole katsonut ainuttakaan Game of Thrones jaksoa
Kommentit (893)
Tätä ketjua kun lukee, niin joutuu kyllä hämmästymään miten paljon tässä maassa on ihmisiä, jotka suorastaan kammoavat väkivaltaa ja seksiä TV-sarjoissa. Ovatko kaikki täällä jotain nunnia, vai mistä on kyse? Hämmentävää. Enkä tarkoita, että niiden kuvaaminen olisi jotenkin itseisarvoista, mutta niiden puuttuminen keskiaikaista menoa kuvaavasta sarjasta olisi kyllä äärimmäisen pliisua. Jos on tarkoitus kuvata miten raakaa meno on ollut oikeastikin tuollaisessa ajassa ja miten halpa on ihmiselämä voinut olla, se vaatii vähän muutakin kuin ilmamiekkailua ja kainaloon pistämistä. Ja se on kuitenkin vain pieni osa sarjasta, ei sen pääasiallinen tarkoitus.
Mutta makunsa toki kullakin, jos Strömsö ja merisää riittävät viihdykkeeksi niin mikäs minä olen siihen sanomaan. Itse kaipaan TV-viihteeltä kunnon irtiottoa omasta mukavasta ja turvallisesta elämästäni, sitä ei tarvitse televisiosta lisää kun sitä voin elää ihan oikeasti.
87978987 kirjoitti:
Tätä ketjua kun lukee, niin joutuu kyllä hämmästymään miten paljon tässä maassa on ihmisiä, jotka suorastaan kammoavat väkivaltaa ja seksiä TV-sarjoissa. Ovatko kaikki täällä jotain nunnia, vai mistä on kyse? Hämmentävää. Enkä tarkoita, että niiden kuvaaminen olisi jotenkin itseisarvoista, mutta niiden puuttuminen keskiaikaista menoa kuvaavasta sarjasta olisi kyllä äärimmäisen pliisua. Jos on tarkoitus kuvata miten raakaa meno on ollut oikeastikin tuollaisessa ajassa ja miten halpa on ihmiselämä voinut olla, se vaatii vähän muutakin kuin ilmamiekkailua ja kainaloon pistämistä. Ja se on kuitenkin vain pieni osa sarjasta, ei sen pääasiallinen tarkoitus.
Mutta makunsa toki kullakin, jos Strömsö ja merisää riittävät viihdykkeeksi niin mikäs minä olen siihen sanomaan. Itse kaipaan TV-viihteeltä kunnon irtiottoa omasta mukavasta ja turvallisesta elämästäni, sitä ei tarvitse televisiosta lisää kun sitä voin elää ihan oikeasti.
Kyse on siitä, että kaipaa vähän syvällisempää katsottavaa kuin seksi ja väkivalta.
Kiinnostaisi kyllä, mutta en ole ehtinyt. Sarja pitäisi aloittaa alusta ja miettiä mistä jaksot löytää. (Esim. Netflixiä en ole koskaan käyttänyt.)
Vierailija kirjoitti:
87978987 kirjoitti:
Kyse on siitä, että kaipaa vähän syvällisempää katsottavaa kuin seksi ja väkivalta.
Syvällistähän tuo onkin jos vain näkee sen alastomuuden ja miekkailun taakse. Mutta tietysti se herkkää järkyttää kun tissi vilahtaa ja kaikki muu unohtuu :/
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi kyllä, mutta en ole ehtinyt. Sarja pitäisi aloittaa alusta ja miettiä mistä jaksot löytää. (Esim. Netflixiä en ole koskaan käyttänyt.)
Hbolta näkee kaikki, eka kk on ilmainen :)
Meinasin tutustua sarjaan, mutta sitten siitä tulikin joka jampan suosikki. Bussipysäkit ja verkko notkuu sarjan mainoksia, ärsyttää niin etten halua kuullakaan koko asiasta enää.
Ehkä olisin teininä 15-30 jaksanut seurata, mutta en enää innostu, enkä jaksa töiden jälkeen katsoa mitään sarjoja yms.
M46
Ei vain ole kiinnostanut tippaakaan. Katson niin vähän telkkaria (tyyliin kerran viikossa), että taatusti katson vain jotain täsmällisesti itseäni paljon kiinnostavaa.
Vierailija kirjoitti:
87978987 kirjoitti:
Aika pinnallisesti sarjaa katsoo, jos ei siinä muuta näe. Tarinan kehittyminen vie aikaa. Ei tarvitse katsoa, mutta aika kapeakatseista "tietää" sen olevan ensisijaisesti seksiä ja väkivaltaa. Omasta mielestänikin niitä on liikaa, mutta merkityksellistä on visuaalinen upeus ja sarjan myötä syventyvät henkilöhahmot. On harvinaista, että kymmenet hahmot ja heidän vaiheensa ovat oikeasti kiinnostavia. Ohis.
Yhtä syvällinen sarja ku kaunarit. Sekään ei kiinnostanut, eikä kiinnosta.
Mä otin hbo:lta nyt sen ilmaisen kuukauden ja katsoin parissa viikossa kaikki kaudet uusimpaan jaksoon asti. Aika maratoni oli katsoa mutta näin pysyin hyvin kärryillä. Jos olisin katsonut sitä mukaa kun jaksot ilmestyy, en muistaisi puoliakaan hahmoista joita sarjassa riittää. Nytkin teki vaikeaa muistaa nimiä, sukulaisuussuhteita ja kuka on kenenkin puolella.
Hyvä sarja ja hienosti tehty, ei siinä mitään. Alku oli selvästi väkivaltaisempi ja muutenkin nopeatempoisempi.
Koska pieni lapsi.
Ehkäpä joskus myöhemmin sitten.
Eikö se ole vain HBO:lla? Ei ole varaa katsoa.
Vierailija kirjoitti:
87978987 kirjoitti:
Ilmeisesti lyhyet kohtaukset, joissa on seksiä ja väkivaltaa, ovat sinulle niin shokeeraavia asioita, että et näe enää sitä syvällisyyttä tai mitään muutakaan mitä sarjalla on tarjota. Sääli.
Vierailija kirjoitti:
Meinasin tutustua sarjaan, mutta sitten siitä tulikin joka jampan suosikki. Bussipysäkit ja verkko notkuu sarjan mainoksia, ärsyttää niin etten halua kuullakaan koko asiasta enää.
Eli annat muiden ihmisten vaikuttaa omiin päätöksiisi ja tykkäyksiisi?
En tiedä sarjasta muuta kuin että jotkut mielikuvitusklaanit jossain ritarimaassa taistelevat ja juonittelevat. Tai jotain. Ei kiinnosta lähtökohtaisesti pitkät, ihmissuhdekiemuroita sisältävät sarjat, joissa vallan saaminen on suurin tavoite ja juonta venytetään monen kauden mittaiseksi. Monet hehkutetut "HBO:n laatusarjat" ovat samanlaisia: äärimmäisen hyvistä näyttelijöistä huolimatta todellisuudessa erittäin epäuskottavia yli-itsevarmojen, aina nasevasti repliikkinsä laukovien oikeassa paikassa ylitunteellisten ihmisten patsastelua. Erittäin teennäistä ja epäaitoa mielestäni.
En tiedä onko GOT tällainen, kun en ole yhtään jaksoa nähnyt. Tulee ilmeisesti "väärältä kanavalta", kun ei ole sattumaltakaan kohdalle osunut.
Ei kannata enää edes katsoa, tuo S03 jakso 3 pilasi koko sarjan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata enää edes katsoa, tuo S03 jakso 3 pilasi koko sarjan.
S08 jakso 3 tarkoitin
Tuohan perustuu kirjasarjaan, joten sen takana on kuitenkin aika vahva pohja eikä mitkään "ohuet juonikuviot". Kirjailija on varmastikin hyödyntänyt oikeaa historiaa rakentaessaan keskiaikaista maailmaansa, mikä ei liene mitenkään poikkeuksellista. Sehän tässä vähän onkin, että tarkoitus on kuvata keskiaikaisia oloja, mutta osa ihmisistä kokee sen jotenkin liian raakana vaikka meno on tällä Suomessakin ollut vielä joitakin satoja vuosia sitten ihan samanlaista. Toinen tavoite on ollut välttää lajityypin kliseitä, kuten kiilloteltua ja siistiä maailmaa ja sitä, että tärkeät hahmot eivät voi kuolla koska juoni suojelee.
Se täytyy myöntää, että viimeiset kaudet ovat vähän enemmänkin karanneet erilleen alkuperäismateriaalista, koska kirjailija ei ole enää pysynyt perässä kirjoitustyössään. Se valitettavasti näkyy joissain asioissa.