Mies ärtyy jos jotkut miehet katselee minua.
Yhdessä liikkuessamme miesystäväni huomaa toisten miesten minuun kohdistuvat katseet ja ärsyyntyy niistä.
Esimerkiksi eilen olimme juhlissa ja matkojen varrella pysähdyimme ostamaan välipalaa ja juotavaa. Hän kuittaili asiasta minulle, että oikein nautin katseista ja ulkoisella olemuksellani haluan saada huomiota, mutta en häneltä.
Tulee pahamieli noista kommenteista. Kyllä pukeudun sen mukaan, että omaa silmää miellyttää ja olen aina arjessakin huoliteltu. Vaatteeni eivät kuitenkaan ole erityisen paljastavia ja hameet vähintään polvimittaisia. Toki vartaloni muodot osittain vaatteissa näkyy, koska en käytä pelkästään löysiä vaatteita.
En koe, että minun pitäisi pukeutumista muuttaa tai olemustani josta kuulemma itsevarmuus huokuu ja sekin huomataan. Miten voisin auttaa miestäni pääsemään yli näistä tuntemuksista?
Kommentit (68)
Kannattaa myös muistaa vanha totuus: Ne ihmiset ovat erityisen mustasukkaisia ihan tyhjästä, jotka pettävät itse. Kun he itse ovat niin alttiita pettämään, he kuvittelevat muiden olevan samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Itse myös suosin polvipituutta, enkä esittele rintavakoa, mutta silti mies kehittää aina kränää, kun hänestä tuntuu, että joku mies saattaisi olla minusta kiinnostunut. Siis myös ihan asiallisissa yhteyksissä, työ- yms. ympyröissä. Ei tosin syytä ja panettele suoraan, mutta epäilee, kuulustelee, oikuttelee... Toki ymmärrän osin tuota, koska olen häntä kerran pettänyt ja siitä kiinni jäänyt. Alussa ja sen tapauksen jälkeenkin vuodatti rakkautta ja tykkäsi läheisyydestä, mutta suhteen edetessä hanskat tippui.
Eipä siitä pettämisestä taida oikeasti yli päästä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Naisellinen nainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän miehen käytöksen vain jos hänellä on siihen aihetta. Eli jos tilanne olisi niin että huomioit niitä muita miehiä, mutta oma kumppani on kuin ilmaa.
En ymmärrä miestäsi, jos et noteeraa niitä muita mitenkään, etkä mitenkään tahallesi provosoi muita miehiä flirttailemalla ja näyttämällä tissivakoa kumppanisi seurassa (tai ilmankaan). Jos tälle ei ole syytä, voi olla kuten moni jo sanonutkin, kumppanin oma epävarmuus tai mistä sitä tietää vaikka jopa oma toimintatapa.
Ei ole ollenkaan kyse tuollaisesta. Ei ole tissivako esillä ja tilanteet useimmin ihan normaaleilla kauppakäynneillä. Kävelen mielestäni normaalina kaupassa ja katse on hyllyissä eikä muissa ihmisissä tuotteita valitessani. Olen jopa poikkeuksellisen huono huomioimaan ihmisiä ympärilläni tilanteissa jossa enemmän tuntemattomia ja tututkin saattavat vahingossa jäädä huomaamatta, kun keskityn vaan omaan tekemiseeni.
Valitettavasti tilanne ei kuulosta hyvältä. Jos ei ole mitään syytä, niin asian työstäminen on täysin miehesi omassa ajattelussa. Normaalia elämää pitää saada elää. Pelkään että se voi paheta vielä tuosta. Pystyttekö puhumaan asiasta? Jos ette edes pysty, voisi kuvitella että asialle on hyvin vähän tehtävissä. Kauhukuva on myös se jos eroatte tämän vuoksi. Mitä sitten tapahtuu? Päästääkö hän irti?
Ollaan puhuttu aiemminkin. Tänään otin uudestaan puheeksi asian. Puhuminen onnistuu ihan rauhassa ja rakentavasti ilman riitaa. Haluan uskoa, että tästä päästään eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Itse myös suosin polvipituutta, enkä esittele rintavakoa, mutta silti mies kehittää aina kränää, kun hänestä tuntuu, että joku mies saattaisi olla minusta kiinnostunut. Siis myös ihan asiallisissa yhteyksissä, työ- yms. ympyröissä. Ei tosin syytä ja panettele suoraan, mutta epäilee, kuulustelee, oikuttelee... Toki ymmärrän osin tuota, koska olen häntä kerran pettänyt ja siitä kiinni jäänyt. Alussa ja sen tapauksen jälkeenkin vuodatti rakkautta ja tykkäsi läheisyydestä, mutta suhteen edetessä hanskat tippui.
Totatota... Onks joku piiiiiikkusen editoinut? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä mies sinulla. Olisi onnellinen ja ylpeä siitä, että olet muiden mielestä niin kaunis, että huomaavat sinut.
Kysy mieheltäsi olisiko hän onnellisempi ruman naisen kumppanina?
Sinä tässä olet tyhmä. Miehen lisäksi ehkä.
Mies ei ole nainen. Naiset nauttii tuosta, jos muut naiset arvostavat hänen miestään, mutta sama ei automaattisesti päde toisinpäin. Miehet ja naiset toimii eri tavoilla.
Ja siksi nimenomaan naiset pisteyttävät ihmiset eri tasoille mutta miehet eivät. Naiset myös puhuvat ”palkintomiehistä”, mutta sanaa ”palkintovaimo” ei ole vielä keksitty. Koska mieshän haaveilee vain rumista ja muille kelpaamattomista naisista.
Eiku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä meille havainnollinen esimerkki siitä, miten sairaalloisen mustasukkaisen henkilön mieli toimii: täysin asiallinen ja normaali viesti vääntyy sairaassa mielessä pettämisjorinaksi. Sinänsä typerää eritellä asia näin, vääristelemällä jonkun muun tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa myös muistaa vanha totuus: Ne ihmiset ovat erityisen mustasukkaisia ihan tyhjästä, jotka pettävät itse. Kun he itse ovat niin alttiita pettämään, he kuvittelevat muiden olevan samanlaisia.
Totta, mutta silti kaikki mustasukkaiset ei petä.
Valitettavasti tilanne ei kuulosta hyvältä. Jos ei ole mitään syytä, niin asian työstäminen on täysin miehesi omassa ajattelussa. Normaalia elämää pitää saada elää. Pelkään että se voi paheta vielä tuosta. Pystyttekö puhumaan asiasta? Jos ette edes pysty, voisi kuvitella että asialle on hyvin vähän tehtävissä. Kauhukuva on myös se jos eroatte tämän vuoksi. Mitä sitten tapahtuu? Päästääkö hän irti?