Mies ärtyy jos jotkut miehet katselee minua.
Yhdessä liikkuessamme miesystäväni huomaa toisten miesten minuun kohdistuvat katseet ja ärsyyntyy niistä.
Esimerkiksi eilen olimme juhlissa ja matkojen varrella pysähdyimme ostamaan välipalaa ja juotavaa. Hän kuittaili asiasta minulle, että oikein nautin katseista ja ulkoisella olemuksellani haluan saada huomiota, mutta en häneltä.
Tulee pahamieli noista kommenteista. Kyllä pukeudun sen mukaan, että omaa silmää miellyttää ja olen aina arjessakin huoliteltu. Vaatteeni eivät kuitenkaan ole erityisen paljastavia ja hameet vähintään polvimittaisia. Toki vartaloni muodot osittain vaatteissa näkyy, koska en käytä pelkästään löysiä vaatteita.
En koe, että minun pitäisi pukeutumista muuttaa tai olemustani josta kuulemma itsevarmuus huokuu ja sekin huomataan. Miten voisin auttaa miestäni pääsemään yli näistä tuntemuksista?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Kontrolloivan sairaalloisen mustasukkaisuuden ensimerkkejä. Juoksisin ja lujaa jos mies ei heti yhden keskustelun jälkeen lopeta kuittailuja.
Ai sulle riittäs se, että ulospäin ei näytä mitään ongelmaa, vaan kuoren alla kytis aikapommi?
Vierailija kirjoitti:
Sano sille ukollesi, että sopii osoittaa valitukset niille miehille päin naamaa. Et sinä ole niiden tuijotteluista vastuussa.
Helevetti miesten typeryyttä...
Se siitä vielä puuttuisi. Häpeäsin jos sättisi tuntemattomia kaupassa vaikka, jopa aiheetta.
Naisellinen nainen kirjoitti:
Impulsiivinensonni kirjoitti:
Miehesi on mustasukkainen luonne.
Se lienee enemmän tai vähemmän myötäsyntyinen ominaisuus, mutta terveellä itsetunnolla varustettu ihminen osaa kontrolloida reaktioitaan.
Ongelma on miehelläsi, ei sinulla, mikäli et itse provosoi .
Hän on ääneenkin sanonut olevansa mustasukkainen luonteeltaan, mutta aiemmin jotenkin paremmin kontrolloi itseään eikä hänestä edes olisi arvannut tuota. Nyt pitäisi päästä yli tästä vaiheesta.
En tahallaan provosoi häntä, mutta en myöskään välttele tilanteita muuttamalla itseäni.
Ehkä täytyy useammin kertoa miten hyvältä hän näyttää ym jos sillä saisi itsetuntoa kasvatettua.
Henkisedti väkivaltaisen ja kontrolloivan henkilön itsetunto ei välttämättä ole huono, se on myytti. Se voi olla todellisuudessa yhtä hyvin liian hyväkin ja hän voi kokea olevansa oikeutettu kontrolloimaan toista siksi. Ongelman lähde on omistushaluisuus eli mies ei näe puolisoa tasaveroisena ihmisrnä, vaan omistrttavana esineenä, joka kuuluu hänelle. Esinettä ei myöskään kunnioiteta. Eli taustalla on.myös kunnioituksen puute js siis nsisen esineellistäminen.
Väkivaltaisella käytöksellä haetaan etuja itselle. Olet juuri astumassa siihen ansaan, kun edes harkitset sellaisen käytöksen palkitsemista alkamalla kehua miestä enemmän. Srn sijaan sinun pitää tehdä tiukat rajat sille, miten sallit itseäsi kohdeltavan ja mitä et hyväksy, ja myös noudattaa niitä rajoja.
Eikös tuohon tepsi burkha tai hijab? Siksihän niitä käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, jätä ajoissa se ylimustasukkaisen, itsetunnoton kyylääjä miehesi. Ei sitten tarvitse kulkea sil*ät mu*tana ja muutenkin haka*tuna. Siihen tuollainen aina johtaa, ennemmin tai myöhemmin. Se itsetunnoton pa*kaläjä on jä*että.
Ei ole ikinä osoittanut väkivaltaista käytöstä ketään kohtaan suhteemme aikana eikä edes huuda niin en näe väkivallanuhkaa mustasukkaisuudesta huolimatta.
kontrolloiva sairaalloinen mustasukkaisuus on henkistä väkivaltaa, mikä aina edeltää fyysistä väkivaltaa.
Humalakin edeltää aina rattijuopumusta, mutta aina humalastaei seuraa rattijuopumus.
Onpa taas ihmisellä iso ongelma. Mä oon niin ruma ettei kukaan mies kattele.
Vierailija kirjoitti:
Impulsiivinensonni kirjoitti:
Miehesi on mustasukkainen luonne.
Se lienee enemmän tai vähemmän myötäsyntyinen ominaisuus, mutta terveellä itsetunnolla varustettu ihminen osaa kontrolloida reaktioitaan.
Ongelma on miehelläsi, ei sinulla, mikäli et itse provosoi .
Hän on ääneenkin sanonut olevansa mustasukkainen luonteeltaan, mutta aiemmin jotenkin paremmin kontrolloi itseään eikä hänestä edes olisi arvannut tuota. Nyt pitäisi päästä yli tästä vaiheesta.
En tahallaan provosoi häntä, mutta en myöskään välttele tilanteita muuttamalla itseäni.
Ehkä täytyy useammin kertoa miten hyvältä hän näyttää ym jos sillä saisi itsetuntoa kasvatettua.Henkisedti väkivaltaisen ja kontrolloivan henkilön itsetunto ei välttämättä ole huono, se on myytti. Se voi olla todellisuudessa yhtä hyvin liian hyväkin ja hän voi kokea olevansa oikeutettu kontrolloimaan toista siksi. Ongelman lähde on omistushaluisuus eli mies ei näe puolisoa tasaveroisena ihmisrnä, vaan omistrttavana esineenä, joka kuuluu hänelle. Esinettä ei myöskään kunnioiteta. Eli taustalla on.myös kunnioituksen puute js siis nsisen esineellistäminen.
Väkivaltaisella käytöksellä haetaan etuja itselle. Olet juuri astumassa siihen ansaan, kun edes harkitset sellaisen käytöksen palkitsemista alkamalla kehua miestä enemmän. Srn sijaan sinun pitää tehdä tiukat rajat sille, miten sallit itseäsi kohdeltavan ja mitä et hyväksy, ja myös noudattaa niitä rajoja.
Sen olen kyllä sanonut, että en pidä niistä kommenteista ja ne tuntuvat pahalta, mutta en aio itseäni muuttaa sen takia.
Miehellä vaikuttaisi olevan ihan aidosti itsetunto-ongelmia. Ei näe vartaloaan hyvänä vaikka se on upea. Lihakset eivät mukamas erotu tarpeeksi vaikka rasvaprosentti alta 20. Hän on teini-iän alussa ollut huomattavan pullukka ja jotenkin se rikkoi hänen minäkuvaansa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet oikeasti ruma, niin sullahan pitäisi mennä tosi hyvin Suomessa. Suomalaiset miehet tykkää rumista ja epänaisellisista naisista.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Itse myös suosin polvipituutta, enkä esittele rintavakoa, mutta silti mies kehittää aina kränää, kun hänestä tuntuu, että joku mies saattaisi olla minusta kiinnostunut. Siis myös ihan asiallisissa yhteyksissä, työ- yms. ympyröissä. Ei tosin syytä ja panettele suoraan, mutta epäilee, kuulustelee, oikuttelee... Meillä tuo valitettavasti on osa muuta henkistä ja epäsuoraa väkivaltaa. Alussa vuodatti rakkautta ja tykkäsi läheisyydestä, mutta suhteen edetessä hanskat tippui.
Monta vuotta sitten seurustelin saman tyyppisen miehen kanssa vähän aikaa. Miehellä oli heikko itsetunto ja siksi nälvi minua, aina sanoi että joku parempi mies minut nappaa häneltä. Mies muuttui erittäin mustasukkaiseksi muutamassa kuukaudessa ja lopuksi keksi aina jotain omasta päästään täysin olemattomia juttuja. Eihän se suhde kestänyt, tai siis minä en kestänyt tuollaista kätyöstä ja annoin miehen mennä.
Vierailija kirjoitti:
Ja siksikö et koe tarvetta työstää parisuhdetta jos siinä on joku ongelma? Tai onko se jotenkin väärin jos jollain on erilainen asia mikä päätä vaivaa kuin sinulla? Jokaisella meillä on omat juttumme.
On tosiaan näin miehenä tullut vastaan näitä AP:n miehen kaltaisia, jotka kirjaimellisesti tuijottavat minua, että katsonko hänen naistaan. Ajattelenpahan vaan aina että ei hitto soikoon. Kyllä siinä saa itsellensä pakkomielteen kehitettyä kun täytyy jokaista vastaantulevaa tai ainakin uhkaavaa sellaista, tuijottaa. Saapahan sitten loppuelämänsä tuijotella tai todennäköisesti ei, kun parisuhteessa tulee vastaan jokin kriisi tuollaisen käyttäytymisen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuohon tepsi burkha tai hijab? Siksihän niitä käytetään.
Näitä ehdotin vitsillä. :D
Vierailija kirjoitti:
On tosiaan näin miehenä tullut vastaan näitä AP:n miehen kaltaisia, jotka kirjaimellisesti tuijottavat minua, että katsonko hänen naistaan. Ajattelenpahan vaan aina että ei hitto soikoon. Kyllä siinä saa itsellensä pakkomielteen kehitettyä kun täytyy jokaista vastaantulevaa tai ainakin uhkaavaa sellaista, tuijottaa. Saapahan sitten loppuelämänsä tuijotella tai todennäköisesti ei, kun parisuhteessa tulee vastaan jokin kriisi tuollaisen käyttäytymisen vuoksi.
Kyllä sen tosiaan varmaan muut huomaa jos mies kyräilee selän takana. Itse en hänen reaktioita huomaa esim kaupassa, kun keskityn valitsemaan ostoksiani.
Ymmärrän miehen käytöksen vain jos hänellä on siihen aihetta. Eli jos tilanne olisi niin että huomioit niitä muita miehiä, mutta oma kumppani on kuin ilmaa.
En ymmärrä miestäsi, jos et noteeraa niitä muita mitenkään, etkä mitenkään tahallesi provosoi muita miehiä flirttailemalla ja näyttämällä tissivakoa kumppanisi seurassa (tai ilmankaan). Jos tälle ei ole syytä, voi olla kuten moni jo sanonutkin, kumppanin oma epävarmuus tai mistä sitä tietää vaikka jopa oma toimintatapa.
Et mitenkään, koska sinussa ei ole syytä noihin tuntemuksiin vaan miehessä itsessään.
Sinä itse et vielä ymmärrä, kuinka pahasta asiasta on kyse. Pahinta on se, että sinä koet ITSE olevasi jotenkin niiden tuntemusten aiheuttaja ja SINUN pitäisi tehdä niille jotain.
Ei onnistu, tyttö hyvä! Pelasta itsesi ja hankkiudu sellaisen miehen tyttöystäväksi, joka voi olla ylpeä sinusta ja siitä, että toisetkin ihailevat sinua. Se tuntuisi sinusta paljon mukavammalta. Nykyisen miehen kanssa eläminen muuttuu päivä päivältä ahdistavammaksi, vaikka sinä pukeutuisit säkkiin. Jonakin päivänä huomaat, että vain silmät paljastavaan säkkiin pukeutuminen tuon miehen vaatimuksesta ei olekaan niin vitsikästä kuin nyt luulet.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän miehen käytöksen vain jos hänellä on siihen aihetta. Eli jos tilanne olisi niin että huomioit niitä muita miehiä, mutta oma kumppani on kuin ilmaa.
En ymmärrä miestäsi, jos et noteeraa niitä muita mitenkään, etkä mitenkään tahallesi provosoi muita miehiä flirttailemalla ja näyttämällä tissivakoa kumppanisi seurassa (tai ilmankaan). Jos tälle ei ole syytä, voi olla kuten moni jo sanonutkin, kumppanin oma epävarmuus tai mistä sitä tietää vaikka jopa oma toimintatapa.
Ei ole ollenkaan kyse tuollaisesta. Ei ole tissivako esillä ja tilanteet useimmin ihan normaaleilla kauppakäynneillä. Kävelen mielestäni normaalina kaupassa ja katse on hyllyissä eikä muissa ihmisissä tuotteita valitessani. Olen jopa poikkeuksellisen huono huomioimaan ihmisiä ympärilläni tilanteissa jossa enemmän tuntemattomia ja tututkin saattavat vahingossa jäädä huomaamatta, kun keskityn vaan omaan tekemiseeni.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että sä olet oikeasti huomiohakuinen ja vähän tyrkky. Mies ei tykkää sellaisista, eli ette sovi toisillenne.
En ole huomionhaluinen ellet sillä tarkoita sitä, että joka päivä huolehdin ulkonäöstäni ja vaatteeni ovat naisellisia, urheillessa toki urheiluvaatteet.
Tyrkky en kyllä ole. Aivan normaalit hyvät käytöstavat omaan, tervehdin ja kiitän esimerkiksi kaupan työntekijöitä joka sekin tuntuu miestä hiertävän jos työntekijä on mies. Käytökseni kuitenkin sama oli kyseessä mies tai nainen.
Juokse.
Ex veti lopulta kilarit jopa siitä, jos menin lääkäriin ja lääkäri sattui olemaan mies.
Vierailija kirjoitti:
Et mitenkään, koska sinussa ei ole syytä noihin tuntemuksiin vaan miehessä itsessään.
Sinä itse et vielä ymmärrä, kuinka pahasta asiasta on kyse. Pahinta on se, että sinä koet ITSE olevasi jotenkin niiden tuntemusten aiheuttaja ja SINUN pitäisi tehdä niille jotain.
Ei onnistu, tyttö hyvä! Pelasta itsesi ja hankkiudu sellaisen miehen tyttöystäväksi, joka voi olla ylpeä sinusta ja siitä, että toisetkin ihailevat sinua. Se tuntuisi sinusta paljon mukavammalta. Nykyisen miehen kanssa eläminen muuttuu päivä päivältä ahdistavammaksi, vaikka sinä pukeutuisit säkkiin. Jonakin päivänä huomaat, että vain silmät paljastavaan säkkiin pukeutuminen tuon miehen vaatimuksesta ei olekaan niin vitsikästä kuin nyt luulet.
Varmasti en tiedäkään mitä voi tälläisestä kehittyä pahimmillaan.
Lähinnä haluan löytää keinon tukea miestä omien tuntemustensa kehittämisen suhteen. Tiedän, että ongelma on hänen päänsä sisällä ja hän tarvitsee keinoja ongelman työstämiseen.
Olen itsekin kehittänyt omaa luonnettani paljon itsenäisellä ajatustyöllä niin ehkä se on hänellekin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että sä olet oikeasti huomiohakuinen ja vähän tyrkky. Mies ei tykkää sellaisista, eli ette sovi toisillenne.
En ole huomionhaluinen ellet sillä tarkoita sitä, että joka päivä huolehdin ulkonäöstäni ja vaatteeni ovat naisellisia, urheillessa toki urheiluvaatteet.
Tyrkky en kyllä ole. Aivan normaalit hyvät käytöstavat omaan, tervehdin ja kiitän esimerkiksi kaupan työntekijöitä joka sekin tuntuu miestä hiertävän jos työntekijä on mies. Käytökseni kuitenkin sama oli kyseessä mies tai nainen.Juokse.
Ex veti lopulta kilarit jopa siitä, jos menin lääkäriin ja lääkäri sattui olemaan mies.
Ohhoh! No hän meni jo äärimmäisyyksiin mustasukkaisuutensa kanssa.
Kyllä. Jos en uskoisi mitä hän tässä asiassa on sanonut niin mitä järkeä olisi suhteessa muutenkaan. Suhteen tulee pohjautua siihen olettamukseen, että toinen puhuu totta. Jos paljastuu, että näin ei ole niin murenee pohja koko suhteelta.