Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Somekulttuurin tuputtaminen oksettaa. Voinko saada aikakoneen ja mennä parempaan aikaan?

Vierailija
28.04.2019 |

Siis mikä hemmetti siinä on että 90% ihmisistä on kuoriutunut jonkinlainen kaappinarsisti tänä someaikana? KAIKESTA pitää mainostaa fesessä ja muualla että nyt on näin tehty, oi kun upeaa!

- Lomat
- Leffakäynnit
- Illalliset jne.

Ja nyt viimeisenä villityksenä myös
UUSI TYÖPAIKKA. Siis ei jeesus, miksi ihmisten mielestä täytyy mainostaa kaikille että on aloittamassa uudessa työpaikassa? Kun itse aloitan uudessa työpaikassa keskityn töihin ja siihen valmistautumiseen, ei tulisi mieleenkään mennä rehvastelemaan uudella esimiesasemallani somessa, vaikka palkkani viimeksi tuplaantuikin.

Oksettaa... eikö ihmisiä hävetä yhtään kun kattovat myöhemmin näitä postauksiaan?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotahan se on nykyään. Toisaalta työmarkkinakulttuuri on ajanutkin tuollaiseen käytökseen. Esim. kaikille tuputetaan, että menestyäkseen täytyy "brändätä" itseään jatkuvasti (jopa TE sanoo sivuillaan näin nykyään! eli siitä on tullut uusi normaali).

Joten ihmiset tottuvat tuohon amerikkalaistyyliseen feikkitouhuun esim. LinkedInissä: postaillaan kaikkea mistä ollaan muka kiinnostuneita, "oi kun oli upea eventti taas, kiitokset kaikille tästä mahtavasta tapahtumasta!", että mainostetaan että olen aktiivinen ja Professionaali. Suomessa se on aika uusi juttu, mutta jenkeissä jatkunut jo iät ja ajat. Väsyttävää.

M37

Vierailija
2/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en käsitä.

Jotenkin vielä ymmärrän hyväksynnän hakemisen teini-ikäisenä, mutta aikuiset ihmiset... Mikä teitä vaivaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HR-piireissä töissä olevana, tästä tulikin mieleen että minusta kaikkein huvittavinta LinkedInissä on se kun ihmiset kommentoivat noita eventtipostauksia sitten. 

"Olen täysin samaa mieltä, tämähän oli tosi mielenkiintoinen ajatus! Tsemppiä jatkossa Mira!" jne. Ainut syy miksi ihmiset kommentoivat tuollaisia, on että saavat itse irtopisteitä saamalla nimensä näkyville.

Toinen suosikkini on kun jengi postaa jostain bisnesmatkastaan "Olen menossa paikkaan X, tulossa taas tosi hieno konferenssi!". Sitten joku kommentoi siihen (julkisesti) "Oho, hitsi, oisi ollut tosi siistiä nähdä kun asun tuolla, mut oon tällä hetkellä paikassa Y matkalla!" Siihen sitten alkuperäinen vastaa "Damn! Törmäillään pian hei!". Eivät kuitenkaan aio koskaan tavata 90% varmuudella, kunhan lämpimikseen jauhavat pask&a.

Koko homma on kuin jostain käsikirjoituksesta.

Vierailija
4/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä, vanhat ihmiset :) Somessa on vaan kiva kertoa mukavista jutuista, ei se sen kummempaa rehvastelua ole. Kevyttä rupattelua tavallaan vaan, kiva nähdä mitä jollekulle kuuluu.

Jos niin hirveästi ahdistaa niin siirry pelkästään messenger-whatsapp-linjalle? Jos ei tee töitä muodin, valokuvauksen, bloggaamisen tms kanssa niin ei tavallisen perusinsinöörin siellä tarvitse olla jos se jotenkin tuntuu pahalta. Et mitään menettänekään jos koko some on niin arsesta?

Vierailija
5/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi teitä, vanhat ihmiset :) Somessa on vaan kiva kertoa mukavista jutuista, ei se sen kummempaa rehvastelua ole. Kevyttä rupattelua tavallaan vaan, kiva nähdä mitä jollekulle kuuluu.

Jos niin hirveästi ahdistaa niin siirry pelkästään messenger-whatsapp-linjalle? Jos ei tee töitä muodin, valokuvauksen, bloggaamisen tms kanssa niin ei tavallisen perusinsinöörin siellä tarvitse olla jos se jotenkin tuntuu pahalta. Et mitään menettänekään jos koko some on niin arsesta?

Olen 33v.

AP

Vierailija
6/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

KATO ÄISKÄ MÄ OON INERWEBISSÄ!!!!! HAHAHAHH T: PIKKU JASKA

Vierailija
8/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä työelämässä ollaan alettu arvostaa ekstroverttiutta miettimättä sitä, millaista ekstroverttiyttä oikeastaan edes kaivataan tuloksen kannalta.

Vierailija
9/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kell' onni on, se onnen kätkeköön. 

Vierailija
10/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse olla moisessa mukana.

Vierailija
11/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähdin facesta, koska se alkoi tuntua niin naurettavalta touhulta ja mietin, että minulla ei oikeastaan ole mitään sanottavaa tai kerrottavaa face-kavereille. Oikeiden ystävien ja läheisten kanssa olen kyllä muutenkin tekemisissä sen verran, että tiedämme toistemme kuulumiset. Alkoi ärsyttämään, kun sinne faceen tuli kuitenkin päivittäin mentyä ja mitä siinä etusivulla sitten oli? Esiteltiin kahvikuppeja, ihan itse neulottuja villasukkia, pihakukkia, kerrottiin, että täällä sitä hikoillaan salilla tai ollaan koiran kanssa iltalenkillä, kehuskeltiin mihin kouluun lapsi oli päässyt, toivoteltiin typerästi kaikille äideille hyvää äitienpäivää ja isille isänpäivää, linkitettiin vanhoja Kummeli-pätkiä ja kun oltiin oikein nokkelia, linkitettiin päivän Fingerpori, varsinkin jos se oli oikein vaikeatajuinen. Koitettiin tuoda esille omaa hyvyyttä tai nokkeluutta. Voi hyvää päivää, mikä meitä aikuisia ihmisiä oikein vaivaa??

Vierailija
12/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöljimmät mainostaa vielä etukäteen lomareissujaan yms. ja vielä julkisesti, arvokasta informaatiota murtovarkaille.

Vierailija
13/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lähdin facesta, koska se alkoi tuntua niin naurettavalta touhulta ja mietin, että minulla ei oikeastaan ole mitään sanottavaa tai kerrottavaa face-kavereille. Oikeiden ystävien ja läheisten kanssa olen kyllä muutenkin tekemisissä sen verran, että tiedämme toistemme kuulumiset. Alkoi ärsyttämään, kun sinne faceen tuli kuitenkin päivittäin mentyä ja mitä siinä etusivulla sitten oli? Esiteltiin kahvikuppeja, ihan itse neulottuja villasukkia, pihakukkia, kerrottiin, että täällä sitä hikoillaan salilla tai ollaan koiran kanssa iltalenkillä, kehuskeltiin mihin kouluun lapsi oli päässyt, toivoteltiin typerästi kaikille äideille hyvää äitienpäivää ja isille isänpäivää, linkitettiin vanhoja Kummeli-pätkiä ja kun oltiin oikein nokkelia, linkitettiin päivän Fingerpori, varsinkin jos se oli oikein vaikeatajuinen. Koitettiin tuoda esille omaa hyvyyttä tai nokkeluutta. Voi hyvää päivää, mikä meitä aikuisia ihmisiä oikein vaivaa??

Sulla oli siis FB-kavereinasi muitakin kuin oikeita ystäviä ja läheisiä. 

Tulin äidiksi jo 1980-luvulla eli paljon ennen somea ja ihan samalla tavalla silloinkin kahvipöydässä ystävien ja kavereiden kanssa juteltiin arkisista asioista. Jos toinen oli ostanut uudet kahvikupit, niitä ihasteltiin. Tai neulonut uudet villasukat. Tai kerrottiin, mitä ollaan milloinkin tehty tai millaisia suunnitelmia - esim lomasuunnitelmia - on . Kerrottiin huvittavia juttuja, mitä oltiin kuultu tai nähty vaikkapa telkkarissa. Tietenkään info ei ollut yhtä reaaliaikaista kuin nykyisin. Eli ihan samaa huttua nykyisin kuin ennenkin. 

Vierailija
14/14 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljin FB-profiilini jo kauan sitten. Ah, tätä vapautta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän