Tiedostaako ihminen oman yksinkertaisuuden? Itse koen olevani yksinkertainen ihminen mutta osaan peittää sen..
En välttämättä ymmärrä aina ihmisten sepostuksia, mutta osaan esittää ymmärtäväni :D
Minulla ei myöskään tahdo jäädä asiat mieleen en meinaa millään oppia syvällisempiä tietoja asioista yleensä joudun pitkään pyörittelemään asiaa ennen kuin edes ymmärrän sen ja hyvin äkkiä unohdan sen..
Tämä vaikeus ilmeni myös ammattia opiskellessa...
Vika ei ole muistissa sillä saatan muistaa kyllä asioita erittäin hyvin.
Mutta ei kiinnostavien asioiden oppiminen on minulle hyvin vaikeaa..
Minulla on suuria aukkoja ihan perustietämyksessä eikä kyse ole siitä, etten olisi kuullut asiaa vaan olen valtaosan peruskoulussa opetelluista asiosta vain unohtanut, koska se ei ole kiinnostanut minua.. olen jopa kokeet läpäissyt hyvin arvosanoin mutta sen jälkeen tiedot vain katoaa päästäni..
Olenkohan minä yksinkertainen?
Kommentit (7)
Kuulostaa tutulta ja olen miettinyt itsestäni ihan samaa :D
Pidän sitä hyvin positiivisena asiana, että tiedostat tilanteesi ja vaikutat realistiselta.
On paljon ihmisiä, jotka eivät hyväksy sitä itsessään, että ovat vähän tai aikamoisenkin tyhmiä. Näitä on tietenkin vähän, sillä suuri osa ihmisistä on jossain määrin keskivertoja. Mutta sitte tosiaan ne tyhmät, jotka ovat valmiit vaikka tuhoamaan ihmisiä ympäriltään, ettei tyhmyytensä vain paljastuisi. Siinä eivät säästy edes omat lapset.
Monesti on niin, että yksinkertainen luulee olevansa tai uskottelee itselleen olevansa normaalia älykkäämpi. Jollain tasolla tiedostaa olevansa erilainen, mutta ei oysty sitä myöntämään itselleen ja kompensoi korostamalla itseään eri tavoin. Ne tavat ovat yksinkertaisella niin poikkeavia, että jokainen varmasti huomaa, ettei älykkyys olenormaali.
Sinä sen sijaan omaat hyvän itsetuntemuksen, kun pystyt myöntämään omia puutteitasi. Masentunut vähättelee itseään ja muistikin reistailee. Ehkä oletkin masentunut, et yksinkertainen. Heikkolahjainen ei pysty suotiutumaan peruskoulusta ja ammattiopinnoista ilman mukautettua opetusta, joten epätodennäköistä että olisit heikkolahjainen.
huomasin kyllä heti että olet yksinkertainen.itse olen kaksinkertainen.
No kato hei ulkona ympärilles ne on kaikki ajatumaailmansa vankeja.