Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostaloelämän huono puoli on, että naapurit määräävät asumisen laadun

Vierailija
28.04.2019 |

Kyllä minä voisin kerrostalossa viihtyä. Silloin kun on hiljaista, viihdynkin ihan hyvin. Mutta sitten nuo naapurit. Kovasti on meillä erilaiset elämänrytmit seinänaapurin kanssa, aamuyölläkin haluavat parvekkeelle mennä. Ja tupakkaa polttaa, totta kai. Eikä ole mikään vuokrayhtiö tämä. Ja kun heillä käy lapsiperhevieras, niin ovea käytävälle paiskotaan surutta ja lapset huutavat käytävällä kuin olisi heillä liekki pyllyssä. En ymmärrä.

Espoon Tapiolassa olen saanut viettää rauhallista kerrostaloelämää kahdessa eri paikassa. En tiedä, valikoituuko asukkaat paremmin tuollaiselle vähän paremman alueen maineessa olevalle aluelle. Länsi-Vantaalla olen asunut hiljaisessa talossa myös, mutta sitten myös vähemmän hiljaisessa (lapsiperhe naapurina). Tällä hetkellä asun Suomen ulkopuolella. Kerrostaloelämä tuntuu olevan aina kompromissi asumisen helppouden ja elämisen laadun välillä. Jonkun pitäisi luoda konsepti, että myydään HILJAINEN kerrostalo, jossa asukkaat sitoutuvat elämään NORMAALISTI. Eli toisiaan häiritsemättä. Minä olisin valmis sieltä huoneiston ostamaan.

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään kohtuuton vaatimus!

Muutama asukas aiheuttaa kaikki epämukavuudet käyttäytymisellään.

Eikä aina ole kysymyksessä metelöinti. Kerrostalossa kuuluu äänet naapuriin. Osa äänistä häiritsee, osa ei.

Kompromissi mukavuuden/epämukavuuden välillä on tehtävä kaikissa asumismuodoissa.

Naapurit vaikuttavat mukavuuteen enemmän kuin asunto.

Miksi sitten ei muuta johonkin missä ei naapureita ole välittömässä läheisyydessä? Kuinka vaikeaa voi olla elämä? Tämä ainainen valitus ei auta yhtään ketään, koskaan, missään. Ei jokaisessa kerrostalossa ole todellakaan jatkuvaa häiriökäyttäytymistä, ja on naurettavaa väittää näin. Vastuu omasta elämästä on sen eläjällä, ei muilla.

Kun politiikan keinoin edistetään kaupunkiasumista mm. keskittämällä valtion virat Helsinkiin ja rankaisemalla omakotiasujia milloin milläkin maksuilla, vastuu ON myös muilla kuin eläjällä itsellään. Itse muuttaisin heti Peräseinäjoelle erakoksi, jos esim. Seinäjoella voisi tehdä alani töitä. Ja ennenkö puhut ammatinvalintakysymyksestä, opiskellessani niitä töitä vielä riitti muuallakin. Sitten Suomi alkoi "vihertää" ja luonnonmukaisesta maalla asumisesta tehtiin suurin synti.

Ja höpö höpö. Kaupungistuminen ei johdu virastojen sijoittelupolitiikasta tai siitä, että joku tuntematon suuruus olisi määritellyt maalla asumisesta synnin. Muutto kaupunkeihin on maailmanlaajuinen suuntaus, jota ei yksittäisillä päätöksillä tehdä eikä estetä. Lopeta uhriutuminen, lakkaa odottamasta että Joku tuo sinulle alasi työpaikan sinne, minne sinä haluat, ja ota vastuu omista valinnoistasi.

Höpö höpö vaan itsellesi. Vähintään kolmannes valtion paikoista on Helsingissä. Siellä asuvat virkamiehet luovat myös muuta kysyntää ympärilleen. Tämä on täysin tietoisya politiikkaa. En tunne yhtään vapaaehtoisesti kerrostalossa asuvaa. Itse olen kerrostalosta päässyt jo seitsemän vuotta sitten ja asun hyvällä (joskin pääkaupunkiseutulaisittain tiheästi rakennetulla) alueella, mutta ymmärrän erittäin hyvin niitä, joilla ei ole varaa kuin kerrostaloasumiseen.

Ainoa uhriutuja olet sinä, kun itket naapureitasi, jotka kehtaavat mainita öisen kännimölinäsi olevan sopimatonta yhteisöasumisessa.

Täällä yksi joka asuu ihan mielellään kerrostalossa. Helpoin tapa asua.

Myös lasten palapelit ovat helpoimpia, kuten myös lusikalla syöminen ja apupyörillä ajaminen. Silti pääsin niistä ja kerrostaloasumisesta yli jo ajat sitten. :D

Vierailija
62/118 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Livija kirjoitti:

Olen asunut elämäni aikana ties miten monessa kerrostalossa. Yhdessäkään ei ole ollut ongelmia asumisen tai naapureiden kanssa. Ehkäpä minulla on käynyt todella hyvä tuuri, ehkä kyse on alueellisista eroista tai sitten häiriintymisherkkyys vaihtelee ihmisten välillä.

Sinulla on käynyt erittäin hyvä tuuri. Vakuutan, että sinunkin häiriintymiskynnyksesi ylittyy, kun astiat pomppivat kaapissasi naapurissa keskellä yötä huudatetun paskahevin vuoksi, tai kun narkki karjuu täyttä huutoa ”vittuperkele, tapan kaikki” kolmatta tuntia putkeen.

Ylittyy varmasti, mutta minä en asuisi kerrostalossa jos se minua kovin häiritsisi. Ei ole vaikeaa pakata kamojansa ja muuttaa johonkin muualle. Suomessa on tilaa asua ihan rauhassa jos niin tahtoo. Ihan itse tehtyjä ongelmia nämä. Asennnetta kannattaa napsuttaa pari napsua positiivisempaan suuntaan, niin on kaikilla parempi olla. On ihmeellistä kuinka monet ihmiset elävät onnellina vaikka missä, mutta nyt ei kyetä elämään oikein missään. Olisiko se vika jossakin muualla kuin kaikissa muissa ihmisissä?

Vai niin, ”itsetehty ongelma” kun seinän taakse sattuu muuttamaan kaiket yöt kännäävää/narkkaavaa ja metelöivää ongelmaporukkaa. Niin kai sitten. Helppo lässyttää, kun omalle kohdalle ei ole sattunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos rakennetaan kerrotaloja paremmilla äänierityksillä?

Mitäpä jos ylipäätään rakennettaisiin paremmin? Maksettaisiin kotimaisille ammatti-ihmisille heille kuuluva palkka sen sijaan, että tuodaan Virosta halpatyövoimaa tekemään sutta ja sekundaa.

Valitettavasti suomen koko rakentamiskulttuuri lienee pilalla eli ne kotimaiset tekee ihan yhtä lailla sutta ja sekundaa mutta kalliimmalla.

Sitten pitää korjata se kulttuuri tai palata vanhoihin hyväksi todettuihin rakennusmenetelmiin.

Nykyään tehdään kiireellä hutaisten, niin että materiaalit ei ehdi kuivua ja kosteus pääsee tiivistymään rakenteisiin, koska asianmukaisesta tuuletuksesta ei osata huolehtia.

Ja taas yleistetään. Mistä tiedät että kaikki toimivat noin ?

Vierailija
64/118 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Livija kirjoitti:

Olen asunut elämäni aikana ties miten monessa kerrostalossa. Yhdessäkään ei ole ollut ongelmia asumisen tai naapureiden kanssa. Ehkäpä minulla on käynyt todella hyvä tuuri, ehkä kyse on alueellisista eroista tai sitten häiriintymisherkkyys vaihtelee ihmisten välillä.

Sinulla on käynyt erittäin hyvä tuuri. Vakuutan, että sinunkin häiriintymiskynnyksesi ylittyy, kun astiat pomppivat kaapissasi naapurissa keskellä yötä huudatetun paskahevin vuoksi, tai kun narkki karjuu täyttä huutoa ”vittuperkele, tapan kaikki” kolmatta tuntia putkeen.

Ylittyy varmasti, mutta minä en asuisi kerrostalossa jos se minua kovin häiritsisi. Ei ole vaikeaa pakata kamojansa ja muuttaa johonkin muualle. Suomessa on tilaa asua ihan rauhassa jos niin tahtoo. Ihan itse tehtyjä ongelmia nämä. Asennnetta kannattaa napsuttaa pari napsua positiivisempaan suuntaan, niin on kaikilla parempi olla. On ihmeellistä kuinka monet ihmiset elävät onnellina vaikka missä, mutta nyt ei kyetä elämään oikein missään. Olisiko se vika jossakin muualla kuin kaikissa muissa ihmisissä?

Vai niin, ”itsetehty ongelma” kun seinän taakse sattuu muuttamaan kaiket yöt kännäävää/narkkaavaa ja metelöivää ongelmaporukkaa. Niin kai sitten. Helppo lässyttää, kun omalle kohdalle ei ole sattunut.

muuta niin että seinän takana ei asusta ketään. Ei tämä ole todellakaan kaikkien kerrostalojen ongelma.

Vierailija
65/118 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä aina ole kysymyksessä metelöinti. Kerrostalossa kuuluu äänet naapuriin. Osa äänistä häiritsee, osa ei.

Kompromissi mukavuuden/epämukavuuden välillä on tehtävä kaikissa asumismuodoissa.

Miksi sitten ei muuta johonkin missä ei naapureita ole välittömässä läheisysinäydessä? Kuinka vaikeaa voi olla elämä? Tämä ainainen valitus ei auta yhtään ketään, koskaan, missään. Ei jokaisessa kerrostalossa ole todellakaan jatkuvaa häiriökäyttäytymistä, ja on naurettavaa väittää näin. Vastuu omasta elämästä on sen eläjällä, ei muilla.

Kun politiikan keinoin edistetään kaupunkiasumista mm. keskittämällä valtion virat Helsinkiin ja rankaisemalla omakotiasujia milloin milläkin maksuilla, vastuu ON myös muilla kuin eläjällä itsellään. Itse muuttaisin heti Peräseinäjoelle erakoksi, jos esim. Seinäjoella voisi tehdä alani töitä. Ja ennenkö puhut ammatinvalintakysymyksestä, opiskellessani niitä töitä vielä riitti muuallakin. Sitten Suomi alkoi "vihertää" ja luonnonmukaisesta maalla asumisesta tehtiin suurin synti.

Ja höpö höpö. Kaupungistuminen ei johdu virastojen sijoittelupolitiikasta tai siitä, että joku tuntematon suuruus olisi määritellyt maalla asumisesta synnin. Muutto kaupunkeihin on maailmanlaajuinen suuntaus, jota ei yksittäisillä päätöksillä tehdä eikä estetä. Lopeta uhriutuminen, lakkaa odottamasta että Joku tuo sinulle alasi työpaikan sinne, minne sinä haluat, ja ota vastuu omista valinnoistasi.

Höpö höpö vaan itsellesi. Vähintään kolmannes valtion paikoista on Helsingissä. Siellä asuvat virkamiehet luovat myös muuta kysyntää ympärilleen. Tämä on täysin tietoisya politiikkaa. En tunne yhtään vapaaehtoisesti kerrostalossa asuvaa. Itse olen kerrostalosta päässyt jo seitsemän vuotta sitten ja asun hyvällä (joskin pääkaupunkiseutulaisittain tiheästi rakennetulla) alueella, mutta ymmärrän erittäin hyvin niitä, joilla ei ole varaa kuin kerrostaloasumiseen.

Ainoa uhriutuja olet sinä, kun itket naapureitasi, jotka kehtaavat mainita öisen kännimölinäsi olevan sopimatonta yhteisöasumisessa.

Sinähän syytät muita joka asiassa. Kuka valitsi alan mille kouluttauduit? Kuka valitsee asunnon missä asut? Kuka pakottaa tekemään sitä työtä mihin olet kouluttautunut? Kasva aikuiseksi ja ota vastuu omista valinnoista. -Eri

Ok. Eli olemme mielestäsi kaikki yksilöitä ja saaria, joiden ei tarvitse välittää yhteiskunnasta, veroista, laeista yms? Kaikki saavat tulla tonttisi rajalle yöllä meluamaan sydämensä kyllyydestä ja sinun pitää ostaa aina vaan suurempi tontti, että saat kotirauhan? Ja pitäisi kouluttautua uudelle alalle jokaisen poliittisen heilahduksen takia? Mitä sitten teet, kun joku oikeasti ottaa neuvosi mukaan vastuun elämästään ja hieman kouluttaa huonoa naapuriaan eli sinua?

Ei kiitos, valitsen mieluummin toisenlaisen utopian. Satun pitämään työstäni ja teen myös aktiivista poliittista työtä sen eteen, että Helsinki-keskeisyyttä puretaan ja ihmisille tulee näennäisen vapauden lisäksi ihan oikea vapaus tehdä valintoja ilman valtion ohjausta. Kasva sinä aikuiseksi.

Vierailija
66/118 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Livija kirjoitti:

muuta niin että seinän takana ei asusta ketään. Ei tämä ole todellakaan kaikkien kerrostalojen ongelma.

Ilmeisesti väitin jossakin, että tuo olisi kaikkien kerrostalojen ongelma?

Vierailija
67/118 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten ei muuta johonkin missä ei naapureita ole välittömässä läheisyydessä? Kuinka vaikeaa voi olla elämä? Tämä ainainen valitus ei auta yhtään ketään, koskaan, missään. Ei jokaisessa kerrostalossa ole todellakaan jatkuvaa häiriökäyttäytymistä, ja on naurettavaa väittää näin. Vastuu omasta elämästä on sen eläjällä, ei muilla.

Myös lasten palapelit ovat helpoimpia, kuten myös lusikalla syöminen ja apupyörillä ajaminen. Silti pääsin niistä ja kerrostaloasumisesta yli jo ajat sitten. :D

Sinulla on outo maailmankuva. Minä arvostan asumisen helppouttaa ja sitä että voin olla poissa kotoa pitkiäkin aikoja, ilman että kotiin kasautuu töitä. Olen pitkiä aikoja purjehtiamassa ja se on intohimoni, joten käytän energiani ennemmin siihen kuin esim omakotitaloon. Olen tainnut hypätä kokonaan tuon omakotitalovaiheen yli.

Vierailija
68/118 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on outo maailmankuva. Minä arvostan asumisen helppouttaa ja sitä että voin olla poissa kotoa pitkiäkin aikoja, ilman että kotiin kasautuu töitä. Olen pitkiä aikoja purjehtiamassa ja se on intohimoni, joten käytän energiani ennemmin siihen kuin esim omakotitaloon. Olen tainnut hypätä kokonaan tuon omakotitalovaiheen yli.

Kuten sanottu, kaikki kykyjensä mukaan.

Vierailija
69/118 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos rakennetaan kerrotaloja paremmilla äänierityksillä?

Mitäpä jos ylipäätään rakennettaisiin paremmin? Maksettaisiin kotimaisille ammatti-ihmisille heille kuuluva palkka sen sijaan, että tuodaan Virosta halpatyövoimaa tekemään sutta ja sekundaa.

Ei taida äänieristys rakentajasta olla kiinni vaan suunnittelijasta.

Molemmista, parhaatkaan suunnitelmat ei auta jos rakentaja ei niitä viitsi toteuttaa oikein. 

Näinhän se on. Liekö sitten myös suunnittelijoiden (koulutuksen) taso romahtanut?

Tehdään asioita ulkonäöllisillä perusteilla ja unohdetaan toimivuus ja toiminnallisuus.

Niin tai sitten sitä kuuluvaa ääntä ei edes mietitä. Ajatellaan, että kaikki on vain hiljaa😂 1970-1990-luvulla rakennettujen talojen seinät on jotain paperia.

Itse asun 70-luvulla rakennetussa kerrostalossa ja seinät ovat todella kovaa betonia. Ja silti äänet kuuluu naapurista ja naapuriin.

Asukkaat ovat kuitenkin todella hiljaisia.

Meteliä tulee lähinnä vain silloin tällöin remonteista, kun joku uusi asukas muuttaa sisään.

Vierailija
70/118 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Livija kirjoitti:

Ilmeisesti väitin jossakin, että tuo olisi kaikkien kerrostalojen ongelma?

Et, mutta etkö siis tiennyt että kerrostalossa naapuriin voi muuttaa ketä vain? Kerrostalossa asuvan tulee sietää muita ihmisiä ja niistä aiheutuvaa "haittaa". Sitten meillä on lainsäädäntö mihin tulee turvautua jos homma menee yli. Tämä asia pätee muuten elämässä muillakin osa-alueilla. Elämässä on riskejö ja omilla valinnoilla sinä pyrit niitä sietämättömiä välttämään. Nykyään tuntuu olevan valloilla ajatus että pitäisi saada rusinat pullasta.

Vierailija
71/118 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuu kerrostalossa pitää ottaa muut ihmiset huomioon. Ihminen jolla on aivot tietää, että kerrostalossa ei paiskota ovia, ei kävellä kuin norsu, ei siirrellä yöllä huonekaluja pitkin lattioita, ei huudeta ym.......älykääpiöt jotka eivät halua ottaa muita huomioon voivat muuttaa omakotitaloon mellastamaan. Kerrostalo missä ei kuule naapurin ääniä on normaalia asumista, se ei ole normaalia jos koko ajan kuuluu jotain ihme töminöitä ja kolinoita. Kyllä, itse otan naapurit huomioon olen aina ottanut, olen asunut kerrostaloissa 30 vuotta.

Vierailija
72/118 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun kaikki sotketaan keskenään "tasa-arvon" nimissä niin tyytyväisiä on vain juopot.

Siinäpä vasemmistolaisen unelmayhteiskunnan perusperiaate tiivistettynä. Yhteiskuntaa ei voi kertakaikkiaan pyörittää heikoimman aineksen ehdoilla.

Vierailija
73/118 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun kaikki sotketaan keskenään "tasa-arvon" nimissä niin tyytyväisiä on vain juopot.

Siinäpä vasemmistolaisen unelmayhteiskunnan perusperiaate tiivistettynä. Yhteiskuntaa ei voi kertakaikkiaan pyörittää heikoimman aineksen ehdoilla.

Sinä olet sellainen peräreikä että kuvittelet että oikeisto on aina oikeassa. Elät jossain 1930-luvulla. Otahan se pää sieltä anuksesta pois ja tuo se tänne meidän aikaan, missä vasemmistolaiset ajatukset ja oikeistolaiset aatokset elää sulassa sovussa keskenään tehden hyvää yhteistyötä.

Tulevaisuudessa on perustulo ja työnteko. Niillä me maalaamme uutta punamultaa ja menestystä ympäri maailman. Ystäväni joka on Yhdysvalloissa levittämässä punamulta-aatetta ympäristöön on hyvin positiivisesti yllättynyt siitä miten jenkit kaipaavat kunnollista sosiaalidemokratiaa ympärilleen.

Siis sitä missä ketään ei jätetä kadulle yksin ongelmineen.

Että sellasta taas täältä tällä kertaa toi noin.

Tee sinäkin aktiivista työtä heikompien hyväksi.

Vierailija
74/118 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kerrostalo-osakkeen muutama vuosi sitten. Ostovaiheessa en huomannut että asuntoni alapuolella oli kuivaushuone, josta kuului todella selvästi puhaltimen ääni huoneistooni. Pari vuotta sitä kuuntelin ja kärsin ja sitten otin yhteyttä isännöitsijään, asia korjaantui kolmessa viikossa. Yläpuolelta kuuluva nuorenparin metelöinti häiritsi myös, kävin heille sanomassa siitä, ei vaikutusta. Isännöitsijälle laitoin s-postia ja nyt on puoli vuotta mennyt ihan rauhassa.

Onpas teillä reipas isännöitsijä, muissa paikoissa ei välttämättä kukaan noteeraa mitään, koska "saan asua miten haluan" ja isännöitsijäkin vaan naureskelee partaansa että elämä on.

Vierailija
75/118 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas tätä valitusta. Minulla ei ole ollut koskaan, missään minkäänlaisia ongelmia. Ehkä kerrostaloasuminen ei oikein sovi sinulle. Kyse on sinun ominaisuudestasi, ei muiden. Valitse sellainen asumismuoto mikä sinulle sopii. Mahtaakohan sopia mikään, koska kaikessa on puolensa.

No näinhän se tietysti on, että kun sinulla ei ole koskaan missään ollut minkäänlaisia ongelmia, niin se on ihan sula mahdottomuus, että kenelläkään muullakaan olisi.

Kuulut ilmiselvästi siihen porukkaan, joka aiheuttaa ongelmia muille. Kyse on sinun  ominaisuudestasi, ei muiden.

Näin. Jos joku on äänekkäämpi kuin muut niin luonnollisestikaan tätä ei silloin haittaa muiden äänet, koska itse ylittää muiden äänet. Sitten vasta jos joku alkaa möykkäämään kovemmin kuin tämä "ei minua ole häirinnyt", niin alkaisi tätäkin häiritä. Esim. ei varmasti nämäkään asuisi missään kasarmin vieressä, missä suoritettaisiin jotain tykistöharjoituksia joka viikko.

Vierailija
76/118 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee sinäkin aktiivista työtä heikompien hyväksi.

Heti kun heikommat aktivoituu ensin itse, lopettaa perseilyt ja heiluttaa valkoista lippua rauhan & uuden elämän merkiksi. Muuten ei kannettu vesi kauaa kaivossa pysy.

Vierailija
77/118 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun pitäisi luoda, muut metelöi ym. Ap vika on sinussa. Voit teettää samat työt myös omakotitaloon, niin asuminen on helppoa.

Miksi on vaikeaa sitoutua elämään NORMAALISTI? Eli häiritsemättä muita. En ymmärrä.

Ap

Häiriköt ovat äly- ja tunnevammainen vähemmistö. Minustakin niistä saisi tehdä koiranruokaa, mutta valitettavasti se ei ole laillista.

Vierailija
78/118 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun pitäisi luoda, muut metelöi ym. Ap vika on sinussa. Voit teettää samat työt myös omakotitaloon, niin asuminen on helppoa.

Ja taas tämä on "valitusta" ja "valittajassa" on vika ja hän on hullu. Ja muuta muualle ja lopeta valitus ja mene hoitoon ja ja ja ja....

Jo pelkkä öinen parvekkeella ramppaaminen voi tehdä naapurin elämästä helvetin. Ei kai se haittaa, jos ovi suljetaan ja kuljetaan hipihiljaa, eikä kantapää-astuta edestakaisin, eikä  jymäytetä ovea heittämällä kiinni.

Ihan normaali nukkujakin herää näihin ääniin, takuuvarmasti, ellei ole sammunut. Ja tupakoiva kun sattuu vetämään tuota myrkyllistä ja haisevaa paskaa keuhkoonsa jopa 10 minuutin välein. Nuku siinä sitten.

(Meillä asui joku virolainen alakerrassa ja koko asuntomme haisi mahorkalle, vai mitä se nyt on, ihan kauhea katku. Kerran paloi pinna niin, että kopistin ison maton partsin kaiteen yli. Ei kuulu tyyliin, mutta joskus se mitta tulee täyteen. Seuraavaksi siellä jo käynnisteltiin jotain konetta (ei mikään keittiön yleiskone äänestä päätellen, vaan reilusti isomoottorinen). Kakarat myös pelasivat jalkapalloa sisätiloissa. Kylläpäs olikin mahtavaa meininkiä.

Onneksi päästiin pois. )

Yleensä tällaiset tyypit sitten itse koisaavat päivät, kun muut käyvät töissä erittäin väsyneinä.

Se musiikin luukuttaminen tai koiran räksytys eivät  ole ainoat häiritsevät aspektit, on paljon näitä muitakin, joihin häirikkö voi itse vaikuttaa tapojaan naapuriystävällisemmiksi muuttamalla ja muita kunnioittaen.

Vierailija
79/118 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on vaikeaa sitoutua elämään NORMAALISTI? Eli häiritsemättä muita. En ymmärrä.

Ap

Tämäkin on vähän kaksipiippuinen juttu, jos kerrostalossa asuu vaikka 50 perhettä, niin on ihan ”normaalia” että joku tekee jotain remonttia ja sitten kuukauden päästä toinen jne. Poraamisen ääntä päivällä.. vuorotyöläistä tuo todellakin häiritsee.

Vierailija
80/118 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmistö määrittää normaaliuden. Jos koko talo on täynnä mölyapinoita niin silloinhan se hiljainen häiriintyjä on friikki ja toisinpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä