Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSTOIVEET -06! **VIIKON 21 PINO**

22.05.2006 |

Aurinkoista maanantaita syystoiveet!

Lordi sitten meni ja voitti. Aika uskomatonta. Olin jo nukkumassa kun mies tuli herättämään, että et usko mitä tapahtuu..

Olin jo hetken pihalla kukkapenkkiä tonkimassa kun poika nukkuu, mutta päätin tulla vielä ennen heräämistä kurkkaamaan tännekin.

Täällä etelässä on ainakin tosi kaunis aurinkoinen sää, nautitaan siitä!

Jatkan myöhemmin...

Jondeliini

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman tietoja minusta: Olen 28-vuotias, mieheni on 31. Asumme Itä-Suomessa. Meillä on reilun vuoden ikäinen poika ja tarkoitus olisi alkaa yrittää toisen lapsen saamista elokuussa.

Tuutupii (En keksinyt järkevämpää nicciä, ko. nimimerkki tulee Two to be:n vapaasta " suomennoksesta" :) )

Vierailija
2/25 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Tervetuloa mukaan, Tuutupii, odottamaan kanssamme syksyä ja sen mukanaan tuomia plussia! Tosi kiva, kun voidaan jo jakaa fiiliksiämme ja kuumeilla.

Meillä on viikonloppu valvottu. Tytöllä puhkes korvatulehdus ja unet meni sen myötä. =( Viimekin yönä neiti nukkui sylissäni istuen. Ja mä en sitten nukkunut. Päiväunetkin on lyhentyneet. Sitten kun tyttö on väsy ja levoton ja äitikin on väsynyt, niin ei paljon naurata. No, toivoa sopii, että antibiootit ja kipulääke auttaa ja unetkin palaa ennalleen.

Kyllä näinä valvottuina yön tunteina sitä mietti, että tähänkö nyt uuden vauvan haluan, miten sitten jaksan jne. Mutta kuume on voimakkaampi kuin järjen ääni.

Tänään käväisin työpaikalla hakemassa uudet työvuorot. Siellä sit näin yhden raskaana olevan työkaverin, joka jää huomisen jälkeen äitiyslomalle. Katselin hänen ihanan pyöreää massuaan niin kaihoisana... JUU, kuume on nyt tosi korkealla!! Tahtoo kans vauvamasun... :)

Mukavaa viikonalkua!

T. Sanjuska

P.S. Taas yksi viikko lähempänä syksyä.... positiivista ajattelua, heh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän taitaa jäädä koukkuun.. heti kun on vapaa hetki niin eikun koneelle. Hommiakin olis..

Tervetuloa mukaan vaan Tuutupii.

Onkohan meillä muuten sellaista esittelypinoa lainkaan mihin kerättäisiin kaikkien lyhyet esittelyt. Osaako joku käyttää noita värejä ja muita ja onko halukkaita esittelypinon ylläpitäjiä?

Voimia Sanjuskalle ja sairaalle pikkuiselle. Kyllä sitä noina yön tunteina joskus miettiin mihin sitä onkaan ryhtymässä, mutta onneksi se menee ohi! Meilläkin pojalla räkä valuu, mutta onneksi ei vielä ainakaan sen kummempaa ja unikin maistuu.

Mäkin kuulin viime viikolla työkaveristani joka odottaa toista eikä aio tulla välissä töihin. Pieni haikea kateus iski..Jotenkin sen masun kanssa oli vaan niin ihanaa ja jännää se odotus.

Vierailija
4/25 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva huomata että täällä on muitakin:)Täällä ilmottautuisi vielä yksi syyskuumeilija mukaan.Olen 22 vuotias 8kk ikäisen tytön äiti,jolla on jo jonkin aikaa ollu vauvakuume päällä.Miehen kanssa kuitenkin olemme päättäneeet,että " vasta" kesän jälkeen,elo-syyskuussa rupeamme toista yrittämään.Tuntuu että elokuuhunkin on vielä niiin pitkä aika,mutta kai se pitää malttaa:)

Hauskaa viikon alkua kaikille!

T.Vuokko

Vierailija
5/25 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa minäkin ilmoittautua tähän teidän pinoon, kun olen välillä käväissyt tuolla tp:ten pinossa, mut kun ei olla ihan vielä yrittämässä toista pientä, niin voisi olla kivempi kuumeilla teidän kanssanne.

Meillä olisi varsinaisesti tarkoitus aloittaa vauvantekopuuhat kesällä tai syksyllä, vaikka nytkään ei ole mitään muuta ehkäisyä käytössä kuin " varmat päivät" . Vauvakuume on ainakin minulla jo ihan hirveä, mutta juuri mun töitten takia on vauvahaaveita pakko siirtää vielä vähän, kun ainakin vuoden olen vielä yhdessä projektissa kiinni.

Meillä on yksi lapsi, poika lokakuussa -04 syntynyt, itse olen 27 v ja mieheni on 40v. Asumme Satakunnassa.

Mukavaa kesän ja varsinkin syksyn odotusta kaikille!

Vierailija
6/25 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja poika nukkuvat ja minä tein hieman työhommia koneella. Oli sitten pakko tulla kurkistamaan, mitä tänne kuuluu. Puoli tuntia olen jo lueskellut muiden tekstejä, pitäisi varmaan mennä nukkumaan, ettei huomenna ole ihan titityy. Mutta kun on niin ihana lukea esim. noita plussanneitten kirjotuksia. Kaiholla muistelen sitä aikaa, kun 04 elokuussa itsekin sain elämäni ensimmäisen plussan. Se on niin ihana tunne. Nyt tuo plussa tuhisee 1 v pojan tyytyväistä unta sängyssään. Niisk. No, pian se kesä ohi hurahtaa (niinhän käy aina) ja sitten voikin vauvayritys alkaa. Sitä ennen on kiva käydä täällä fiilistelemässä teidän muiden kanssa.

Vierailija
7/25 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä Pirkanmaalla sää on sateinen..Mutta josko se kesäkin kohta alkaisi ja sitten pian koittaakin jo syksy, jota tässä niin kovasti odotellaan! :o)

Porukkaan oli tullut mukaan muutama uusi kuumeilija -lämpimästi tervetuloa!!Ihanaa, kun voi jakaa tuntemuksiaan muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Mukavampi odottaa syksyä yhdessä ja valmistella toisiamme siihen hetkeen, kun plussia alkaa tipahdella!

Kuinka teillä muuten on käynyt edellisissä raskauksissa, onko raskaus alkanut heti, kun sitä on toivottu/yritetty, vai pitikö odottaa pitkäänkin? Meillä tärppäsi heti ensimmäisestä kierrosta ja nyt pitäisikin saada itselleen taottua päähän, että toisen kanssa ei välttämättä onnistukaan yhtä helposti..

Nyt täytyy palata takaisin koulutöiden pariin..Vielä loppurutistus ja valmistuminen häämöttää kesäkuun lopussa!Jes!! Ja sitten vaan töitä metsästämään..

:o) Piipikkä

Vierailija
8/25 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt " siirtää" vauvakuumeilua johonkin muuhun toimintaan, ja nyt on sitten mojova matkakuume iskenyt. Hmmm... Kovasti seurailen matkatoimistojen äkkilähtöjä ja toivon, että mies saisi allekirjoittaa uuden työsopimuksensa. Eli käytännössä sopimus on jo tehty aikoja sitten, mutta se vielä seikkailee jossain johtoportaissa, ja edellistä sopimusta on jäljellä enää 4pv!!! Meinaa ukkoparalla olla pinna kireällä. Lupasi, että voidaan lähteä, jos (kun) sopimus tulee.

Kyllähän siinä lyhyessä ajassa saa tiliä tyhjenemään, mutta on se mun mielestä sen arvosta! Mukava olla koko porukalla ja repäistä irti näistä rutiineista. Mieskin on sellainen touhuaja, että on jo nyt sellaiset remontit, leikkimökinteot yms. varannut " kesälomalleen" , että ei se aina lomalta tunnu... Lapsetkin ovat jo sen verran " isoja" , että niiden kans menisi varmasti mukavasti. Edellisellä kerralla oli vauva mukana. Sekin oli ihan ok, mutta esim. kaikki ruuat ja maidot piti ottaa kotoa mukaan, joten oli tavaraa ja souvia... Nyt kaikki syödään samaa ruokaa ja kaikki ovat jotenkuten jaloillaankin:D

En keksi mitään uutta aiheestamme, mutta vauvakuume siis pysyy edelleen taustalla. Päivä jo päätetty, milloin kierukka saa lentää nurkkaan!

OnnellinenMamma + prinsessa 11/03 + prinssi 03/05 + haave

ps. Pikkuprinssimme oppi sunnuntaina kävelemään! Tippa tulee oikein linssiin. Voih! Ne kasvavat niin nopeasti!

Vierailija
9/25 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdin jo käydä pomppimassa.

Alkuperäis suunnitelmaan palattu(yksi harhalaukaus ja luulin jo tulevan tammi vauvan=))

Olen joskus aiemminkin tänne kirjoitellut mutta palaan häntä koipien välissä=)Pääsenkö???

Eli pikku kuutosta olen enemmän ja vähemmän kuumeillut vuoden.Kaikenlaista mutkaa on matkaan mahtunut ja nyt kuitenkin palattu siihen suunitelmaan että vauva saa tulla jos tullakseen elokuusta eteenpäin=)

Etelä suomesta olen ja lapset 96,98,99,01 ja 04 syntyneet.

Itse 30v ja mies hieman vanhempi.Naimisissa olemme olleet yli 10v

Piipikän kysymykseen:

Kuinka teillä muuten on käynyt edellisissä raskauksissa, onko raskaus alkanut heti, kun sitä on toivottu/yritetty, vai pitikö odottaa pitkäänkin? Meillä tärppäsi heti ensimmäisestä kierrosta ja nyt pitäisikin saada itselleen taottua päähän, että toisen kanssa ei välttämättä onnistukaan yhtä helposti..

Mulla eka tuli ekasta yritys kierrosta.Yritystä oli paljon koska meidät oli vihitty juuri eli kuherruskuukausi vauva tuli=)

Toinen yhdestä ehkäisemättömästä yhdynnästä.Esikko 6kk täysimetin eikä menkkoja.Mutta kakkonen tuli.

Kolmatta tehtiin 6kk.Ja olin jo vaipua epätoivoon=)

Nelkku tuli yhdestä samoin kuin viitonen yhdestä ehkäisemättömästä kerrasta.Eli olen varsin sikiävää sorttia.Siksi ehdin jo luulla taas olevani raskaana kun hetkellinen mielenhäiriö kävi meihelläni ja ehkäisy unohtui juuri oviksen aikaan.Mutta nyt ei käynyt yhtä hyvä tuuri...

Ja siitäpä kerään paniikkia jollei sitten syksyllä mene yhtä hyvin kuin aiemmin,ikääkin kun on tullut lisää...

Leanna kera viiden muksun

Vierailija
10/25 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli että kakkosvauva ei ehkä tule niin helposti kuin ykkönen. Ensimmäinen tärppäsi kolmannesta kierrosta (oikeastaan toisesta yrityksestä, koska yksi kierto välissä oli sellainen, ettei sopivaan aikaan miehen kanssa päästy puuhastelemaan, kun olin töissä toisella paikkakunnalla). Nytkin koko ajan laskeskelen, että jos vaikka tokasta tai kolmannesta yrityksestä onnistuis, niin la olis sitten kesä-heinäkuussa. Mutta kun ei se välttämäti mene niin. No, toivossa on hyvä elää. Sinänsä toivoisin nopeaa tärppiä senkin takia, että syksyllä joudun olemaan muutamia päiviä viikosta taas toisella paikkakunnalla, joten plussan aikaansaaminen voi hieman mutkistua.

Vierailija
11/25 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se taidan vasta hullunhassu ollakkin, mutta vauvakuume vaivaa eikä esikoinenkaan ole kuin 6kk :). Ikää mulla on 35v ja mies 32 että tuo ikä tietysti tuo omat mahdolliset ongelmansa uutta raskautta ajatellen, samoin kuin edellisessä synnytyksessä tuli ilmi että kohtuni on synnynnäisesti epämuodostunut mikä ei ainakaan helpota tilannetta. Yritystä olis tarkotus alottaa loppukesästä...niin ja Päijät-Hämeessä asutaan.

t.Tepa

Vierailija
12/25 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sataa mutta oltiin silti pojan kanssa ulkona vajaa tunti, sadevehkeet molemmilla, katseltiin lätäköitä.

Vauvakuume, totta se on on hiipinyt minuunkin vaikka vuosi sitten vannoin ei pitkään aikaan. hain juuri eilen 6kk pilereitä joten mä jopa lasken että vikat menkat marraskuussa, koska la.

G: eka raskaus alkoi 4. kierrosta ilman yritystä, piksut jätin elokuus 2004 ja la oli syyskuussa. Sitä mietinkin että vaikka eka alkoi noin pian se toinen raskaus voi viedä vuodenkin. No toiveena olisi tedä vuosi töitä ja jäädä sit äipälomale.

mulla perunat kiehumassa, tein lihapullat jo aamulla kun oli niin huono sää.

illalla jumaplle, palaillaan

Vierailija
13/25 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateista ilmaa täällä Kanta-Hämeessäkin.

Tervetuloa mukaan vaan kaikki (nyt en muista yhtään nimimerkkiä!)!!

Jondeliini mietti meille sellaista esittelypinoa. Mä kannatan kans sitä. Se olis mukava ja olis kivempi lukea yhestä pinosta esittelyt ja sit syksyllä siihen alkais sit ilmestyy niitä plussia... MUTTA kukas olis niin ihana, et ottaisi sen tekemisen asiakseen? Mä en osaa noita värejä tms. hienouksia käyttää. Olisko ketään, joka osaa käyttää värejä ja olis halukas tekee esittelylistaa?

Tuohon Piipikän kysymykseen: Mä olen tullut aina helposti raskaaksi (6x) mutta mullahan ne asukit ei ennen oo pysynyt matkassa mukana. En sit tiedä kuinka käy ens syksyllä kun yritykset alkaa. Oletteko miettineet, et aiotteko sitten tehdä ovistestejä, mittailla lämpöjä tms.? Mä oon miettinyt sen verran, että tuskin testeihin rahaa laitan. Onneks mulla on säännöllinen kierto, joten siitä voi aika hyvin päätellä mahdollista ovista. Tietysti sit, jos ei tärppää moneen kuukauteen, mietin asiaa uudelleen.

Meillä nukuttiin viime yö aika hyvin. Yhden kerran tyttö heräsi itkemään. Itkeskeli puolisen tuntia ja nukahti sit uudelleen. Eilen käytiin uudelleen lääkärillä, kun epäilin, et tepsiikö tuo antibiootti, kun tyttö vaikutti niin kipeältä (levoton, itkuinen, söi huonosti). Lääkärin mukaan korvassa on selkeästi tulehdus jo rauhoittumassa eli lääke puree. Toivottavasti korva paranee pian!

Huomiseen!

T. Sanjuska

Vierailija
14/25 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tervetuloa koko joukko uusia kuumeilijoita!

Mustakin esittelylista ois hyvä! Siihen voitais sitten heti alkusyksystä ;) listata laskettuja aikoja jne. Mutta kuka reipas ois ylläpitäjä? Mullakaan ei mitään tietoa värien käytöstä eikä muusta.

Meillä tärppäs esikoisen ja tällä hetkellä ainokaisen kanssa 6 kk:n yrittelyn jälkeen. Vaikkei se mikään pitkä aika olekaan, niin silloin tuntui.. Takana oli kymmenen vuotta e-pillereitä ja luulin jo, että ne vaikutti.

Muuten, miten teillä on alkanut kuukautiset synnytysten jälkeen? Sitä pohdiskelen, kun mulla ei vieläkään näy eikä kuulu ja poika jo 1v. Lopetin imetyksen kuukausi sitten. Cerazettet loppuu huomenna ja ajattelin, etten jatka enää hormonaalista ehkäisyä vaan mennään muilla konstein sinne elokuulle. Jotenkin tuntuu, että hyvä välillä olla ihan " luonnon tilassa" ja odotella niitä menkkoja alkavaksi..

Varmaan sitten kun yrittelyt alkaa, koitan ihan vaan ovislaskurilla laskea oikeita päiviä. En viimeksikään käyttänyt testejä tai lämpöjä, joten en varmaan nytkään.

Täällä on sadetta tänään pidelty, tylsää! Ja poika on nuhainen ja vähän itkuisa. Tämmöisinä päivinä sitä miettii tosiaan miten sitä jaksaa sitten ja mitä sitä oikein edes haluaa.. Mutta taas hetken päästä fiilikset on toiset!

No nyt täytyy mennä!!

Vierailija
15/25 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vaan opetella nuo värien ym. käyttö, mutta eiköhän onnistune. Pitäisikö kerätä lyhyttä listaa asioista, mitä olisi kiva muista tietää? Siis tietty iät, asuinalueet, harrastukset jne yleistä, mutta ehkä myös muutama hieman henk.kohtaisempikin kyssäri, esim. Kuvaile luonnettasi, lempijäätelösi... Jotain tuollaista???

Vierailija
16/25 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin noita sydämiä ja värejä ja sen sellaista. Innoistuin kovasti, tekstillä leikkiminen on hauskaa. Eli mä voin kyllä mielelläni olla listan ylläpitäjä ja päivittäjä.

Vierailija
17/25 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja ilma ollut tänään,korkeasaaren oli tarkoitus tänään lähteä tytön ja mummin kanssa,mutta eipä siitä sitten tullutkaan mitään:/ Pitää katsoa jos perjantaina olis vaikka parempi ilma!

G: Edellisen kerran kun jätimme ehkäisyn pois,niin kolmannella kierrolla tärppäsi.Mulla on myös samanlainen pelko,kuin parilla muullakin täällä olevista,että menee tosi kauan ennekuin seuraavan kerran tärppää.Häät olisi suunnitteilla ensi vuoden heinäkuulle,eli toivon todella että tulisin raskaaksi nopeasti,jotta pääsisin naimisiin ilman jättimahaa:)

Manteli:itse myös viime kesänä viimisillään ollessani vannoin itselleni,ettei tälläistä mahaa tule näkymään mulla kuin aikasintaan 2-3 vuoden päästä,mutta tässä se taas nähtiin;)

En ole ajatellut mittailla lämpöjä tai tehdä ovistestejä sen enempään kuin viimeeksikään,ellei nyt sitten näytä siltä ettei meinaa milään tärpätä.

Katie77: Minulla kuukautiset alkoivat n.1kk päästä imetyksen päättymisestä.

Tuutupii:Kiva jos viitsisit alkaa pitämään sellaista listaa,itse olen niin kädetön koneitten kanssa,ettei musta siihen hommaan ole:)

Nyt täytynee mennä,tyttö on kiukutellut koko päivän vähän väliä..varmaan hampaat tekee tuloaan.Iltaisinkin on alkanut takkuamaan nukkumaan laittaminen.Puoli tuntia möykkää/kitisee sängyssään ennenkuin nukahtaa.Ei varmaan meinaa malttaa alkaa nukkumaan,kun on oppinut tässä muutaman päivän sisällä kaikkia uusia asioita niin vauhdilla:)

T.Vuokko

Vierailija
18/25 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on oikein vilkasta. Kiva, että saadaan uusia mukaan ja porukka kasvaa, tervetuloa kaikille.

Ja tosi kiva Tuutupii jos rupeat sitä esittelypinoa väsäämään ja ylläpitämään. Ehdotuksesi sisällöstä kuulosti hyvältä.

G: Meillä esikoinen tärppäsi heti eka kierrosta pillereiden poisjätön jälkeen, varsinaista yritystä ei edes ollut, ovista en edes havainnut ja hommailtiin kun teki mieli. Oli siis varsinainen ylläri kun plussatestin tein.

Näillä näkymin en aio ovistestejä ostaa enkä lämpöjä mittailla, kierto on melko säännöllinen, joten luulen ainakin tunnistavani oviksen noin suunnilleen. Nyt on tietty helppo sanoa noin, mutta jos ei meinaa ruveta tärppäämään niin sitten on toinen juttu. Kuten joku muukin mainitsi sitä jotenkin kuvittelee, että nopsaa tärppää kun esikoisenkin kanssa kävi niin. Yritän myös hokea itselleni, että niin ei todellakaan välttämättä käy.

Kuukautiset alkoi mulla n. kuukausi imetyksen lopetuksen jälkeen ja nyt kolmen kierron jälkeen alkaa kierto olla suht säännöllinen.

Pojan sain just nukkumaan joten nyt itselle iltapalaa väsäämään. Huomiseen!

Vierailija
19/25 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mukavaa, että meillä on vilkasta täällä palstalla! :)

Ihanaa, Tuutupii, että voit alkaa ylläpitää esittelylistaa! Ja toi ehdotus sisällöstä vois olla ihan kiva, et on ihan " perus" jutut (iät, perheen koko, asuinpaikkakunta/maakunta) ja sit joku tuollainen henkilökohtaisempi juttu... Kiva!

Katie77 kyseli menkoista. Mulla alkoi 2½ kk:tta synnytyksen jälkeen. Meillä imetys tyssäsi heti alkumetreille, joten ehkä sillä oli osuutta asiaan.

Ehkäisystä: Mitä teillä on nyt käytössä? Meillä ehkäisynä on nyt kondomit. Nuvaring-ehkäisyrengas oli käytössä noin puoli vuotta, mut jätin sen maaliskuussa pois.

Huomiseen!

Vierailija
20/25 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tuonne Vauvakuumeen " päävalikkoon" uuden aloituksen otsikolla Syystoiveiden esittelykysymykset. Laittakaa listaan kysymyksiä, joiden vastaukset olisi kiva kuulla muiden Syystoivojien osalta. (Esim. lempivärisi tms) Näistä ehdotetuista kyssäreistä voin sitten koota myöhemmin kyselynipun, jonka pohjalta on kiva sitten itse kunkin esittäytyä muille, saadaan sitten kiva esittelypino aikaiseksi.

Ihanaa, kun meitä on jo nyt näin paljon aktiivisia palstailijoita pinossa. Helpottaa tuota kuumeilun tuskaa, kun saa purkaa ajatuksiaan muille.