Pankki lähetti kortin jossa lähimaksuominaisuus - miten sen saa pois
Kommentit (159)
Onko vielä olemassa sellaisia, joissa sitä ei ole?
Uusi kortti tilaukseen. Olin itsekin hyvin vastahankainen lähimaksuominaisuutta kohtaan, mutta se onkin oikeasti aika kätevä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä tarvitse ottaa käyttöön.
Se on kylläkin jo valmiiksi aktiivinen siinä kortissa. Aloittajan ei ole toki pakko sitä käyttää.
Ei tarvita uutta korttia. Soita pankkiin, niin se lähimaksuominaisuus voidaan ottaa pois käytöstä.
Onhan se kätevä, mutta jos kortti häviää tai nyysitään, muidenkin on kätevä käytellä lähimaksua tuosta vaan. Ja kun se summakin minkä voi kerralla maksaa, juuri nousi.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kätevä, mutta jos kortti häviää tai nyysitään, muidenkin on kätevä käytellä lähimaksua tuosta vaan. Ja kun se summakin minkä voi kerralla maksaa, juuri nousi.
Lähimaksaessa korttipääte kysyy satunnaisesti pin-koodia. Ja kaikki kortit pitää joka tapauksessa kuolettaa välittömästi niiden kadotessa.
Mulle tuli kanssa ja sanoin,että en halua.Pankista soittivat ja kertoivat ,että kaikille tulee sama ja en voi vaihtaa.Kysyin ,entäs jos kun kortti häviää?En välttämättä huomaa sitä heti ja sen aikana joku voi hyvin käyttää sitä.Neuvoivat mun pitää sitten ilmoittaa ja he rupeavat tutkii sitä.Olin vaan just ja siinähän riita alkaa ,että millä todistan ,että minä en ole sitä käyttänyt? Heitin huvikseni esimerkkejä.Virkailija oli pahoillaan ja sanoi no näin se nyt on vaan.
Siitähän tulee kysely millaisen kortin haluaa kuukausi-pari ennen uusimista. Jos ei käy niin tulee samanlainen kuin ennen, tietysti lisättynä tuo lähimaksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähimaksaessa korttipääte kysyy satunnaisesti pin-koodia. Ja kaikki kortit pitää joka tapauksessa kuolettaa välittömästi niiden kadotessa.
Satunnaisesti tosiaan, mulla ei oo vielä koskaan kysynyt..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä vaan ei välittömästi välttämättä huomaa. Siinä on helposti muutamakin lähimaksusuoritus ehtinyt mennä, ennen kuin kortti on kuoletettu.
Mulle tuli kanssa ja sanoin,että en halua.Pankista soittivat ja kertoivat ,että kaikille tulee sama ja en voi vaihtaa.Kysyin ,entäs jos kun kortti häviää?En välttämättä huomaa sitä heti ja sen aikana joku voi hyvin käyttää sitä.Neuvoivat mun pitää sitten ilmoittaa ja he rupeavat tutkii sitä.Olin vaan just ja siinähän riita alkaa ,että millä todistan ,että minä en ole sitä käyttänyt? Heitin huvikseni esimerkkejä.Virkailija oli pahoillaan ja sanoi no näin se nyt on vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä minulla, ja käytän lähimaksua sentään aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta huonolla tuurilla esim baari iltana joku kerkeää tehdä isonkin laskun sillä ennen kuin huomaa kortin hävinneen.
Itse kyllä tykkään käyttää eikä talous kaadu jos joku kerkeää pari sataa käyttää, mutta toisille voi olla isokin menetys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä minulla, ja käytän lähimaksua sentään aika paljon.
S kortti kysyy usein, mut op ei ole tainnut ikinä kysyä koodia ensimmäisen käyttökerran jälkeen
Muita kortteja ei enää saa. On sopeuduttava.
Eikö sen voi säätää pois päältä nettipankissa?
On muuten turvallisempaa tuo lähimaksu
Ei siinä muu auta kuin se että lähimaksukortin (korttien) lisäksi pitää sitten hankkia etäluvun estämiseen toinen kortti - ja puolisolle (jos sellainen on) niin oma myös: https://www.cardprotect.fi/
(Nyt tietenkin yksi jos toinenkin sanoo että eihän Suomessa tapahdu etälaitteelle lähivarkauksia, eipä niin...)
Montas kertaa päivässä sillä voi käyttää tota lähimaksua ? Nyt kun se nousee vielä 50 e? Ainakin nordella.
Aamulla huomaat ,että kas kortti hävinyt ja edellisenä joku käyttänyt sitä.Milläs selität pankille en se minä ollut ?
Se on kätevä, ala vaan käyttämään. Mutta eiköhän asia selviä kun soittaa pankkiin, uusi kortti?