Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näinkö "fiksusti" toimii TE- toimisto käytännössä ?

Vierailija
25.04.2019 |

Ilmoitettu selkeästi asiakkaan omatiedoissa ,että työpaikka valmiina muutaman viikon sisään,
(työ alkaa kun työnantaja ehtii kirjoittamaan työsopparin muilta tehtäviltään.)

Oma-Asiantuntija-Mikälienee ei todennäköisesti ole vaivautunut lukemaan asiakkaan tietoja --
monistettu vaan kutsuja randomisti että saadaan taas yksi "ryhmä" täyteen?
Aivan pakko siis laittaa tällainen KUTSU työnhakukurssille missä "annetaan neuvoja aktiiviseen työnhakuun".
Vettuilua vai ihan puhdasta hölmöyttä? Siis ketä jukolauta siellä oikein on töissä "asiantuntija"tehtävissä?

Siis katsokaa ihmiset mihin teidän rahojanne tuhlataan ----> järjestämällä kursseja ihmisille jotka eivät todellakaan niitä tarvitse.

Todennäköisesti jos joku jättää menemättä niin saapahan lätkäistyä karenssin.

Järkätään TURHIA työnhakukursseja henkilöille joita odottaa työpaikka kun on lukemattomia työttömiä joilla ei ole tietoakaan töistä ja joihin toimenpiteitä tulee oikeasti kohdistaa. Jotka tarvitsevat kipeästi tukea.

Suututtaa tällainen resurssien tuhlaus kun puikoissa on ihmisiä joita ei oikeasti kiinnosta?
Ja kutsutaan vielä itseään asiantuntijoiksi.

Kommentit (389)

Vierailija
361/389 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseni ovat ressukalle aivan liian haasteellisia. Älä kuule vaivaa päätäsi tuolla työasialla. Olet aivan liian epävakaa mihinkään töihin.

Vierailija
362/389 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija]

Olin työkkärissä työllistettynä, ihan työvoimaneuvojan töitä tein.

Käteen tuli kuukaudessa REILUSTI ALLE 1500€ !!

Siis ihan järkyttävän huono palkka.

Osastonjohtaja, oma esimies ajeli töihin jollain Opelin sedan-mallilla joka öljysi parkkihallin lattiat päivän mittaan. Hävetti sen puolesta.

Ja aivan järkyttävä ero vakiviran pitäjillä ja pätkää tekevillä: viranhaltijat ei tehneet mitään ja senkin vähän laittomasti (mm. Arkistointilaki??) ja määräaikaiset yritti osoittaa ahkeruutensa että ehkä saisi lisää jatkoa tai joskus vakiviran"

"Onko siitä jo aikaa kun olit siinä työssä?

Vai ihan hiljattain (työllistettynä tuolla palkalla)?

Kiitos jos vastaat."

"Yli 5 vuotta sitten varmaan, ei yli 10 vuotta.

Rahaa ei vaan ole. Palkat ei mitenkään kilpailukykyiset.

Ja ne henkilökohtaiset palkanlisät on sumutusta ja jaskanjauhantaa: systeemi on huolellisesti rakennettu niin, että sitä korotusta ei vaan saa."

"Siis ymmärsinkö oikein, että työkkäri työllisti palkkatuella töihin (jos palkka tuota luokkaa) Eikö siellä ole mitään tyyliin TES.siä?

Muuten, tiedän satavarmasti että yksi te-virkailija sai tuon bonuksen!

Ja täytyy sanoa että hän ansaitsi joka ainoan sentin! Hän sai siis pitkäaikaistyöttömälle hänen OMALTA AMMATTIALALTA kunnollisen PALKKAtyön!  

Kyseessä virkailija joka käytti verkostojaan ja kommunikoi hyvin työttömien kanssa.

Kaikki kunnioittaa sitä koska on reilu, rohkaiseva ja kunnioittaa asiakkaitaan. Ja ennenkaikkea saa oikeita tuloksia ----> työnhakija saa kunnon duunin!

Eli kyllä näitä mahtavia virkailijoita on ja sitten valitettavasti on niitä ikävän asenteellisia painostavia suojatyöläisiä,  jotka käyttää työaikansa lässyttämällä työnhakijoille "etuuksien nauttimisesta", "velvoitteista" ja printaamalla liukuhihnalta randomina kutsuja infoihin, tarkistamatta kelle ne suunnataan ja miksi.

Caps Lock laulaa edelleen ja ylimielisyydestä kertova lainausmerkkien käyttö jatkuu. Kyllä me ymmärretään ihan normaalia kirjoitustakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/389 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saan sen työpaikan tällä kertaa :)

Toivottavasti saat munaa, niin rentoudut.

Vierailija
364/389 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin taannoin menossa työharjoitteluun, ja jotta olisin voinut aloittaa sovittuna päivänä, tarvittiin jokin kuittaus työkkäristä.

Kuukauden ajan soittelin sinne kolme kertaa, asia luvattiin aina hoitaa, neljännellä kerralla käytin kovempaa kieltä ja vihdoin virkailija hoiti asian - käytännössä siis kävi vain ruksittamassa jonkin kohdan netissä, ja tämä kesti alle minuutin.

Mietinpä vain mitä helvettiä ne siellä tekevät työajalla? Kenen mielestä on tehokasta, että ruuhkautan puhelinpalvelua neljällä soitolla, kun asia oli noinkin nopeasti hoidettavissa?

Te-toimistolla on nimetty työntekijä jokaiselle työnhakijalle. Turhaa soittelet te-toimiston yleisen numeroon ja pyydät jotain kuittausta. Voiko asiaa edes epäselvemmin esittää? Pitää ottaa yhteyttä omaan merkittyyn virkailijaan puhelimitse tai verkossa.

Vierailija
365/389 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saan sen työpaikan tällä kertaa :)

Toivottavasti saat munaa, niin rentoudut.

Kelle oikein vastasit?? En ole se jonka kanssa täällä tappelet.

-ohis

Vierailija
366/389 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin taannoin menossa työharjoitteluun, ja jotta olisin voinut aloittaa sovittuna päivänä, tarvittiin jokin kuittaus työkkäristä.

Kuukauden ajan soittelin sinne kolme kertaa, asia luvattiin aina hoitaa, neljännellä kerralla käytin kovempaa kieltä ja vihdoin virkailija hoiti asian - käytännössä siis kävi vain ruksittamassa jonkin kohdan netissä, ja tämä kesti alle minuutin.

Mietinpä vain mitä helvettiä ne siellä tekevät työajalla? Kenen mielestä on tehokasta, että ruuhkautan puhelinpalvelua neljällä soitolla, kun asia oli noinkin nopeasti hoidettavissa?

Te-toimistolla on nimetty työntekijä jokaiselle työnhakijalle. Turhaa soittelet te-toimiston yleisen numeroon ja pyydät jotain kuittausta. Voiko asiaa edes epäselvemmin esittää? Pitää ottaa yhteyttä omaan merkittyyn virkailijaan puhelimitse tai verkossa.

Saako omaa merkittyä virkailijaa vaihtaa, mikäli hän on esimerkiksi ilkeä ja keskittyy alentuvaan viisasteluun asiallisen auttamisen (neuvonnan ja tuen) asemesta? Tai asiat menee hyvin mutkikkaiksi kun vuorovaikutus ei toimi?

Koska niitä ookoo virkailjoitakin on.

Vierailija
367/389 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimiston avoimet paikat löydät valtiolle.fi -sivulta. Sieltä vaan hakemaan! Määräaikaiset paikat menevät tiskin alta pahaa aavistamattomille tutuille ja tutun tutuille.

Vierailija
368/389 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi niin, että olin saanut työkkärin "tarjoaman" työpaikan (jota olin jo ennen tarjousta itsekin hakenut). Olin tehnyt ilmoituksen työn aloituksesta työkkäriin, aloitusta piti odottaa pari viikkoa. Sillä välin ehdin saamaan uuden työtarjoukset, jonka vuoksi soitin työkkäriin ja kysyin voivatko he jotenkin poistaa tarjouksen tiedoistani, sillä en aikonut hakea paikkaa ja toisaalta reagoimattomuuteni olisi voinut aiheuttaa karenssin. Asiakaspalvelija oli sitä mieltä, että minun pitää hakea paikkaa, jotta voin ilmoittaa että olen reagoinut tarjoukseen JA soittaa kyseiseen yritykseen etteivät ota hakemustani huomioon. Tällöin viimeistään tajusin miten sekaisin koko systeemi on.

Vierailija
369/389 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi niin, että olin saanut työkkärin "tarjoaman" työpaikan (jota olin jo ennen tarjousta itsekin hakenut). Olin tehnyt ilmoituksen työn aloituksesta työkkäriin, aloitusta piti odottaa pari viikkoa. Sillä välin ehdin saamaan uuden työtarjoukset, jonka vuoksi soitin työkkäriin ja kysyin voivatko he jotenkin poistaa tarjouksen tiedoistani, sillä en aikonut hakea paikkaa ja toisaalta reagoimattomuuteni olisi voinut aiheuttaa karenssin. Asiakaspalvelija oli sitä mieltä, että minun pitää hakea paikkaa, jotta voin ilmoittaa että olen reagoinut tarjoukseen JA soittaa kyseiseen yritykseen etteivät ota hakemustani huomioon. Tällöin viimeistään tajusin miten sekaisin koko systeemi on.

Tämän myöhemmin tulleen työtarjouksen hakuaika olisi varmaan päättynyt vasta sen jälkeen kun olit jo (kokoaika)työssä ja työnhaku päättynyt? Tällöin ei olisi tullut mitään seuraamuksia.

Vierailija
370/389 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt toisella työllistymistoimijalla ja TE-toimiston kanssa tehnyt yhteistyötä. Yhden työkkärin harjoittelijan kanssa puhuin yhteistyömme lomassa ja hän uskalsi sanoa että homma on ihan levällään siellä sisältä päinkin katsottuna. Tämä oli niihin aikoihin kun alettiin ottaa käyttöön ensi kerran näitä uudistuksia. Kuulemma kukaan ei oikein tiennyt miten asiat pitäisi hoitaa. 

Itseäni ärsytti myös viitisen vuotta sitten käydä työllistymiskurssilla vastavalmistuttuani. Siellä istuin korkeakoulutettu ammattikoululaisten kanssa. Vetäjä oli täysin amatööri ja heitti vitsiä kaikkien muiden paitsi minun ja myös korkeakoulutetun kaverini kustannuksella. Siellä opeteltiin tekemään työhakemus ja CV... 

Samoin työkkärin työhönosoitukset ovat usein aika retuperällä.. Asiantuntijat joutuvat niitä lähettämään, vaikka sopivaa työtä ei olisi tarjolla. Itse olin sosionomi ja sain työhönosoituksen sosiaalityöntekijän paikkaan, johon olin epäpätevä ja työpaikkaan, johon vaadittiin kolmen vuoden kokemus. Olin tosiaan vastavalmistunut. Pakko oli hakea, jotta rahaa tuli. Tässä tuhlattiin sekä TE-asiantuntijan, minun että työnantajien aikaa.

Vierailija
371/389 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku Mertsu työkkäristä moi,  on taas saanut kuningasidean että joku tarvii jeesiä , laitetaan hihhih info-tilaisuuteen taas muutama korkeakoulutettu opetteleen työnhakuu?

Katos, kun Mertsulle maksetaan varmaankin tulospalkkaa joka vi ttuilusta työttömille.

Hieno ammatti! Ja työllistää TE-toimiston väen. Pitäisi mennä kattomaan kesäperjantaina, onko edes yhtään hevon v i t un Mertsua paikalla klo 14 jälkeen.  Tuskin.

Veikkaan että on joku "Koulutuspäivä" tms.

Vierailija
372/389 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija]

Olin työkkärissä työllistettynä, ihan työvoimaneuvojan töitä tein.

Käteen tuli kuukaudessa REILUSTI ALLE 1500€ !!

Siis ihan järkyttävän huono palkka.

Osastonjohtaja, oma esimies ajeli töihin jollain Opelin sedan-mallilla joka öljysi parkkihallin lattiat päivän mittaan. Hävetti sen puolesta.

Ja aivan järkyttävä ero vakiviran pitäjillä ja pätkää tekevillä: viranhaltijat ei tehneet mitään ja senkin vähän laittomasti (mm. Arkistointilaki??) ja määräaikaiset yritti osoittaa ahkeruutensa että ehkä saisi lisää jatkoa tai joskus vakiviran"

"Onko siitä jo aikaa kun olit siinä työssä?

Vai ihan hiljattain (työllistettynä tuolla palkalla)?

Kiitos jos vastaat."

"Yli 5 vuotta sitten varmaan, ei yli 10 vuotta.

Rahaa ei vaan ole. Palkat ei mitenkään kilpailukykyiset.

Ja ne henkilökohtaiset palkanlisät on sumutusta ja jaskanjauhantaa: systeemi on huolellisesti rakennettu niin, että sitä korotusta ei vaan saa."

"Siis ymmärsinkö oikein, että työkkäri työllisti palkkatuella töihin (jos palkka tuota luokkaa) Eikö siellä ole mitään tyyliin TES.siä?

Muuten, tiedän satavarmasti että yksi te-virkailija sai tuon bonuksen!

Ja täytyy sanoa että hän ansaitsi joka ainoan sentin! Hän sai siis pitkäaikaistyöttömälle hänen OMALTA AMMATTIALALTA kunnollisen PALKKAtyön!  

Kyseessä virkailija joka käytti verkostojaan ja kommunikoi hyvin työttömien kanssa.

Kaikki kunnioittaa sitä koska on reilu, rohkaiseva ja kunnioittaa asiakkaitaan. Ja ennenkaikkea saa oikeita tuloksia ----> työnhakija saa kunnon duunin!

Eli kyllä näitä mahtavia virkailijoita on ja sitten valitettavasti on niitä ikävän asenteellisia painostavia suojatyöläisiä,  jotka käyttää työaikansa lässyttämällä työnhakijoille "etuuksien nauttimisesta", "velvoitteista" ja printaamalla liukuhihnalta randomina kutsuja infoihin, tarkistamatta kelle ne suunnataan ja miksi.

Itse kun katselin työkkärin lasikopin läpi, niin joku virkailija ramppasi taukoajan ulkopuolella röökillä kahvikupin kanssa...

Ihan kiva sinällään.

Eipä ravintola-alalla edes saa pientä pissataukoa ilman että tulee huutamista.

Miten se työelämä meni siihen pisteeseen että ei edes kerkeä laillista ruokatuntia pitämään?

Vierailija
373/389 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät mihin aikaan TE-toimistossa on taukoaika?

Vierailija
374/389 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ei-fiksua tuossa on? Olet työtön ja sinut on kutsuttu kuulemaan asioita, jotka on työttömille tarpeellisia. Töiden alkamisella ei ole mitään merkitystä, jos työsopimusta ei ole ja nautit edelleen kassan tai Kelan rahoista.

Työttömille ei tunnu nykyisin kelpaavan mikään, kun soittaa ei saa ja henkilökohtasesti ei haluta tavata, mutta silti virkailijan pitäisi koko ajan olla tavoitettavissa puhelimitse ja päivystämässä työkkärissä, jos joku sinne haluaa tulla asioistaan puhumaan.

Kuvitteletko sinä, että työttömyysturva on vastikkeellista niin että työkkärin pillin mukaan pompitaan jotta korvausta saa? Ei ole. Työttömyyskorvaus on ikään kuin vakuutuskorvausta, jota varten on työssä ollessa maksettu työttömyysvakuutusmaksua. Lisäksi työkkärin tulee tarjota palveluita työllistämisen tueksi, ja koska se käyttää niihin verorahoja, niitä ei tule tuhlata tarpeettomaan.

Vierailija
375/389 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on väärin että infoja kohdennetaan täysin turhaan ihmisille jotka eivät missään nimessä niitä tarvitse tai niistä hyödy.

Selkeää ajanhukkaa ja resurssien tuhlaamista.

Menen ko infoon ja palaan kyllä kirjoittamaan tähän tarkasti millainen oli sen sisältö.

Antakaa muutkin korkeakoulutetut palautetta.

Vierailija
376/389 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on aika järkyttävä vääryys, että ihminen joka ei tee mitään hyödyllistä saa useita tuhansia euroja kuussa, eläkkeet, saikkurahat, terveydenhuollon, viikkotolkulla lomaa, ja oikeuden määräillä työttömien KAIKESTA vapaa-ajasta ja elämästä LOPUTTOMASTI ja erittäin holhoavalla ja toista ihmista alentavalla tavalla.

Työttömän joka saa 494e kuussa, ei tulisi joutua moisen väkivallan kohteeksi ja yleiseksi potkupalloksi.

Syyttävä sormi saisi oikeasti alkaa osoittaa pikkuhiljaa niitä oikeita PAHIKSIA kohti.

Niitä pummeja jotka tienaavat tuhansia, ja eivät tee mitään sen eteen.

Heitä pitäisi kepittää eikä viattomia.

Olethan jonkin mielenterveyspalvelun piirissä? Miksi olet noin sekaisin?

Tosi fiksun kuuloista ad hominemia sieltä.

Jos ymmärtäisit lukemaasi, niin olisi kiva.

Viestissä puhutaan niistä ihmisistä jotka ovat suojatyöpaikoissaan, ja tienaavat siellä järkyttävät määrät rahaa, tekemättä mitään hyödyllistä.

Heillä on hyvän ihmisen status, kun heillä on työsopimus ja kaikki mahdolliset edut.

Heitä tässä pitäisi ihmisten sankoin joukoin jahdata ja verenmaku suussa vainota, eikä niitä ihmisiä jotka saavat muutaman satasen kuussa, ja hyvässä lykyssä ovat oikeasti paljon enemmän lisäarvoa tuottavia yksilöitä kuin nuo rikkaat pummit.

Tuon edellisen kirjoittanut on aika kaukana mitään tuottavasta yksilöstä. Asiat voi selittää vähemmällä meuhkaamisella.

No olepa hyvä sinä tuottava yksilö ja parempi ihminen.

Näytä nyt minulle meuhkaaja mielisairaalle huonommalle ihmiselle miten tuon olisi voinut paremmin sanoa.

Kerro kun tiedät ja osaat!

Odottelen tässä sinun versiotasi. Näytä nyt miten tuo asia sanotaan ilman meuhkaamista ja siten ettei se näytä mielisairaan tuotokselta!

Vierailija
377/389 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Miten on mennyt??

Vierailija
378/389 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs on tilanne nykyään teillä?

Vierailija
379/389 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi enää olla työkkärin kanssa tekemisissä, se on juhlan paikka!

Vierailija
380/389 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE roumisron virkailija työskentelee vahvan tulostavoitteen paineen alla, siksi sieltä voi tulla ihan mitä tahansa ehdotusta/velvoitetta. Leiki mukana, ja tee mitä pyydetään, niin ei ongelmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä