Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näinkö "fiksusti" toimii TE- toimisto käytännössä ?

Vierailija
25.04.2019 |

Ilmoitettu selkeästi asiakkaan omatiedoissa ,että työpaikka valmiina muutaman viikon sisään,
(työ alkaa kun työnantaja ehtii kirjoittamaan työsopparin muilta tehtäviltään.)

Oma-Asiantuntija-Mikälienee ei todennäköisesti ole vaivautunut lukemaan asiakkaan tietoja --
monistettu vaan kutsuja randomisti että saadaan taas yksi "ryhmä" täyteen?
Aivan pakko siis laittaa tällainen KUTSU työnhakukurssille missä "annetaan neuvoja aktiiviseen työnhakuun".
Vettuilua vai ihan puhdasta hölmöyttä? Siis ketä jukolauta siellä oikein on töissä "asiantuntija"tehtävissä?

Siis katsokaa ihmiset mihin teidän rahojanne tuhlataan ----> järjestämällä kursseja ihmisille jotka eivät todellakaan niitä tarvitse.

Todennäköisesti jos joku jättää menemättä niin saapahan lätkäistyä karenssin.

Järkätään TURHIA työnhakukursseja henkilöille joita odottaa työpaikka kun on lukemattomia työttömiä joilla ei ole tietoakaan töistä ja joihin toimenpiteitä tulee oikeasti kohdistaa. Jotka tarvitsevat kipeästi tukea.

Suututtaa tällainen resurssien tuhlaus kun puikoissa on ihmisiä joita ei oikeasti kiinnosta?
Ja kutsutaan vielä itseään asiantuntijoiksi.

Kommentit (389)

Vierailija
381/389 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät suojatyössä olevat TE-toimiston virkailijat lue asiakkaan tietoja. Minullekin on ehdotettu muun muassa lääke-esittelijän työtä ja opiskelemista huoltomieheksi, vaikka minulla ei ole ajokorttia. Ei heitä kiinnosta asiakkaan tarpeet tai toiveet, mutta jostain kumman syystä he ovat erityisen innokkaita rankaisemaan asiakkaitaan.

Jos sinulla on työpaikka jo valmiiksi sovittuna, voit haistattaa paskat TE-toimistolle.

Vierailija
382/389 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin taannoin menossa työharjoitteluun, ja jotta olisin voinut aloittaa sovittuna päivänä, tarvittiin jokin kuittaus työkkäristä.

Kuukauden ajan soittelin sinne kolme kertaa, asia luvattiin aina hoitaa, neljännellä kerralla käytin kovempaa kieltä ja vihdoin virkailija hoiti asian - käytännössä siis kävi vain ruksittamassa jonkin kohdan netissä, ja tämä kesti alle minuutin.

Mietinpä vain mitä helvettiä ne siellä tekevät työajalla? Kenen mielestä on tehokasta, että ruuhkautan puhelinpalvelua neljällä soitolla, kun asia oli noinkin nopeasti hoidettavissa?

Te-toimistolla on nimetty työntekijä jokaiselle työnhakijalle. Turhaa soittelet te-toimiston yleisen numeroon ja pyydät jotain kuittausta. Voiko asiaa edes epäselvemmin esittää? Pitää ottaa yhteyttä omaan merkittyyn virkailijaan puhelimitse tai verkossa.

Saako omaa merkittyä virkailijaa vaihtaa, mikäli hän on esimerkiksi ilkeä ja keskittyy alentuvaan viisasteluun asiallisen auttamisen (neuvonnan ja tuen) asemesta? Tai asiat menee hyvin mutkikkaiksi kun vuorovaikutus ei toimi?

Koska niitä ookoo virkailjoitakin on.

Jos vuorovaikutus ei toimi, melkein aina on vika sysissä ja sepissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/389 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin taannoin menossa työharjoitteluun, ja jotta olisin voinut aloittaa sovittuna päivänä, tarvittiin jokin kuittaus työkkäristä.

Kuukauden ajan soittelin sinne kolme kertaa, asia luvattiin aina hoitaa, neljännellä kerralla käytin kovempaa kieltä ja vihdoin virkailija hoiti asian - käytännössä siis kävi vain ruksittamassa jonkin kohdan netissä, ja tämä kesti alle minuutin.

Mietinpä vain mitä helvettiä ne siellä tekevät työajalla? Kenen mielestä on tehokasta, että ruuhkautan puhelinpalvelua neljällä soitolla, kun asia oli noinkin nopeasti hoidettavissa?

Te-toimistolla on nimetty työntekijä jokaiselle työnhakijalle. Turhaa soittelet te-toimiston yleisen numeroon ja pyydät jotain kuittausta. Voiko asiaa edes epäselvemmin esittää? Pitää ottaa yhteyttä omaan merkittyyn virkailijaan puhelimitse tai verkossa.

Mitä sitten tehdään jos se virkailija on sairaslomalla? Usein, ja pikku pätkiä, kuka ne asiakkaat hoitaa?

Vastaus: ei kukaan. Siellä ne muistilistalla odottaa vaikka miten kauan.

T. Entinen te-täti

Vierailija
384/389 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulle kävi niin, että olin saanut työkkärin "tarjoaman" työpaikan (jota olin jo ennen tarjousta itsekin hakenut).

Olin tehnyt ilmoituksen työn aloituksesta työkkäriin, aloitusta piti odottaa pari viikkoa. Sillä välin ehdin saamaan uuden työtarjoukset, jonka vuoksi soitin työkkäriin ja kysyin voivatko he jotenkin poistaa tarjouksen tiedoistani, sillä en aikonut hakea paikkaa ja toisaalta reagoimattomuuteni olisi voinut aiheuttaa karenssin.

Asiakaspalvelija oli sitä mieltä, että minun pitää hakea paikkaa,

jotta voin ilmoittaa että olen reagoinut tarjoukseen JA soittaa

kyseiseen yritykseen etteivät ota hakemustani huomioon.

Tällöin viimeistään tajusin miten sekaisin koko systeemi on. "

Jep jep.

Vierailija
385/389 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä sain kutsun (tai velvoitteen) lähteä työnhaku-kurssille,

mikä laitettiin alkamaan samalle viikolle, jolloin alkoi myös määräaikainen työ.

Kurssi alkoi alkuviikosta ja työt loppuviikosta.

Viikko oli vieläpä joulunalusviikko.

Yritin saada siirrettyä kurssia ajankohtaan, jolloin lyhytkestoinen määräaikainen työ päättyy, mutta ei onnistunut.

Työn takia en pystynyt fyysisesti olemaan kurssilla paikalla kuin ekana päivänä,

mutta kurssin pystyi korvaamaan kirjallisella tehtävällä.

Ekana päivänä oltiin paikalla vain tunti-pari, jolloin ainoa tehtävä oli käydä tietokoneelta ruksimassa itsensä paikalle ja samalla jaettiin viikon ohjelma.

Kirjallinen tehtävä sisälsi monia erilaisia kysymyksiä, minkä avulla piti ottaa selvää jostakin työpaikasta, eikä auttanut minua työnhakutaidoissani piirun vertaa.

Joku sai siis hyvän palkan siitä,

että sai teettää minulla kirjallisen tehtävän."

Helppo raha on paras raha.

Ja joku ne aina kerää pois kuleksimasta jos vain voi.

Vierailija
386/389 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako omaa merkittyä virkailijaa vaihtaa, mikäli hän on esimerkiksi ilkeä ja keskittyy alentuvaan viisasteluun asiallisen auttamisen (neuvonnan ja tuen) asemesta? Tai asiat menee hyvin mutkikkaiksi kun vuorovaikutus ei toimi?

Koska niitä ookoo virkailjoitakin on.

Jos vuorovaikutus ei toimi, melkein aina on vika sysissä ja sepissä.

Ainakin Tampereen TE-palvelut on tunnettu siitä, että joukossa on oikeasti ollut asiattomasti toimivia virkailijoita. Työnhaussa auttamisen sijaan johtoajatuksena on ollut päästä kyykyttämään työttömiä työnhakijoita (pääsevät purkamaan omaa pahaa oloa ja mitättömyyden tunnetta heikommassa asemassa oleviin?). Meinasin kirjoittaa näistä että alalle sopimattomia, mutta jos näiden toimintaan ei puututa koskaan mitenkään, ilmeisesti jonkun mielestä he sopivat alalle. Sellaista ei katseltaisi muussa asiakaspalvelutehtävässä hetkeäkään.

Vierailija
387/389 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun esimies seuraa , kuinka paljon kutsuja ja työpaikkaesittelyjä kukin lähettää. Eniten lähettänyt on paras työntekijä.

Olen määräaikaisena töissä ja tietysti haluan saada jatkoa kun tämä pätkä loppuu.

Laitan postia menemään kaikille, joilla työnhaku voimassa tällä työnhaku tällä alueella.

Jään ylitöihin niitä klikkaamaan. Ei siinä oikein ehdi kaikkia yksityiskohtia lukemaan.

Juurikin näin. Ottakaa nyt huomioon että se kutsuja lähettävä virkailija voi olla pätkätyöläinen, joka yrittää olla aktiivinen ja näyttää pätevältä, että saisi jatkoa sopimukseensa.

Vierailija
388/389 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun esimies seuraa , kuinka paljon kutsuja ja työpaikkaesittelyjä kukin lähettää. Eniten lähettänyt on paras työntekijä.

Olen määräaikaisena töissä ja tietysti haluan saada jatkoa kun tämä pätkä loppuu.

Laitan postia menemään kaikille, joilla työnhaku voimassa tällä työnhaku tällä alueella.

Jään ylitöihin niitä klikkaamaan. Ei siinä oikein ehdi kaikkia yksityiskohtia lukemaan.

Juurikin näin. Ottakaa nyt huomioon että se kutsuja lähettävä virkailija voi olla pätkätyöläinen, joka yrittää olla aktiivinen ja näyttää pätevältä, että saisi jatkoa sopimukseensa.

Se touhu on samanlaista tyhjäntoimittamista kuin työhakemusten lähettely mihin tahansa ilman mahdollisuutta ottaa työ vastaan. Ajan voisi käyttää johonkin oikeaan.

Vierailija
389/389 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori ei ole nyt oikein sympatiaa että yksi sössii tahallaan satojen tai tuhansien asiat koska haluaa näyttää paremmalta sokkona klikkaillessaan. Siis harmi työkkärin tädille että työ on roskaa, mutta tarviiko silti muiden elämää sen takia hankaloittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi