Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näinkö "fiksusti" toimii TE- toimisto käytännössä ?

Vierailija
25.04.2019 |

Ilmoitettu selkeästi asiakkaan omatiedoissa ,että työpaikka valmiina muutaman viikon sisään,
(työ alkaa kun työnantaja ehtii kirjoittamaan työsopparin muilta tehtäviltään.)

Oma-Asiantuntija-Mikälienee ei todennäköisesti ole vaivautunut lukemaan asiakkaan tietoja --
monistettu vaan kutsuja randomisti että saadaan taas yksi "ryhmä" täyteen?
Aivan pakko siis laittaa tällainen KUTSU työnhakukurssille missä "annetaan neuvoja aktiiviseen työnhakuun".
Vettuilua vai ihan puhdasta hölmöyttä? Siis ketä jukolauta siellä oikein on töissä "asiantuntija"tehtävissä?

Siis katsokaa ihmiset mihin teidän rahojanne tuhlataan ----> järjestämällä kursseja ihmisille jotka eivät todellakaan niitä tarvitse.

Todennäköisesti jos joku jättää menemättä niin saapahan lätkäistyä karenssin.

Järkätään TURHIA työnhakukursseja henkilöille joita odottaa työpaikka kun on lukemattomia työttömiä joilla ei ole tietoakaan töistä ja joihin toimenpiteitä tulee oikeasti kohdistaa. Jotka tarvitsevat kipeästi tukea.

Suututtaa tällainen resurssien tuhlaus kun puikoissa on ihmisiä joita ei oikeasti kiinnosta?
Ja kutsutaan vielä itseään asiantuntijoiksi.

Kommentit (389)

Vierailija
221/389 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi yksinkertaisempaa, että koko te-palvelut.fi sivusto lakkautetaan ja työtön joutuisi itse keksimään, miten saada työttömyysetuuden. Ei olisi mitään erillisiä infoja tms. vaan joutuisi kertomaan maksajalle (Kela, kassat) mitä on tehnyt ja siellä päätettäisiin, saako rahaa vai ei. Kukaan ei kiusaisi eikä vaatisi mitään, mutta toisaalta ei olisi mitään luottoa siihen, että joka kuukausi saisi euroakaan, jos ei osaisi itse tietoa etsiä.

Vierailija
222/389 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on aika järkyttävä vääryys, että ihminen joka ei tee mitään hyödyllistä saa useita tuhansia euroja kuussa, eläkkeet, saikkurahat, terveydenhuollon, viikkotolkulla lomaa, ja oikeuden määräillä työttömien KAIKESTA vapaa-ajasta ja elämästä LOPUTTOMASTI ja erittäin holhoavalla ja toista ihmista alentavalla tavalla.

Työttömän joka saa 494e kuussa, ei tulisi joutua moisen väkivallan kohteeksi ja yleiseksi potkupalloksi.

Syyttävä sormi saisi oikeasti alkaa osoittaa pikkuhiljaa niitä oikeita PAHIKSIA kohti.

Niitä pummeja jotka tienaavat tuhansia, ja eivät tee mitään sen eteen.

Heitä pitäisi kepittää eikä viattomia.

Ai sun työtön ei saa asumistukea? Suurin osa saa, keskimäärin työttömät saa yli 1000 e/kk ja hirveä itku tulee siitä, kun pitää mennä tunniksi kuuntelemaan infoa siitä, miten edelleen saa rahaa tekemättä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/389 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Asiasta ei koidu työttömälle mitään haittaa, hän saa lisäinformaatiota ja voi mennä sittemmin töihin juuri niin kuin oli suunnitellut. Työnhakijan etu on hänelle hyvin subjektiivinen asia, mutta pitää muistaa, että jos ei ole katkaissut työnhakuaan, niin sitten saa saman kohtelun kuin muutkin työttömät, vaikka itselleen olisi uniikki lumihiutale."

Selitän vielä kerran, sitten luovutan:

Ei kai siitä varsinaisesti haittaa  ole mikäli it-alan moniosaaja tai vasta muutaman kk töitä hakenut tiukka koodari, puhumattakaan maisterista, 

vie paikan "aktiivisen työnhaun infosta"  kouluttamattomalta nuorelta työttömältä, jolle oikeasti olisi ollut erittäin hyödyllistä ja paikallaan päästä sinne.

Mutta hän ei sinne pääse koska resurssit on kohdennettu koulutetuille aikuisille joilla on työhistoriaa ja verkostoja vaikka muille jakaa.

Älä sinäkään virkailijan asemessa viitsi heittäytyä niin lapselliseksi että edes yrität selittää mistään lisäinformaatiosta jota kyseinen kurssi muka miltään kantilta kykenee koulutetuille ammattilaisille tarjoamaan

- paitsi karenssin eston sanktiona osallistumattomuudesta.

Ja sekö todellakin on mielestäsi se viimesijainen tarkoitus  että ihmiset osallistuu? Koska tämä on heidän velvollisuus työnhakijana kun "nautitte" työttömyysturvaa.

Sanktion pelko että työttömyysturva lakkautetaan, siltä pohjalta sitten ihmiset osallistuu kursseihin jotka eivät heitä hyödytä.

Ei tämä voi olla oikein.

Järkevää työvoimapolitiikkaa se ei missään nimessä ole.

Miksi kaltaisesi osaavat ja verkostoituneet ovat asiakkaitani vielä työttömyyden jatkuttua 9 kk ajan? Kun omien sanojen mukaan on osaamista ja kykyä ja töitä ihan kohta, niin on kummallista, että soitan samalle ihmiselle uudestaan ja uudestaan kuullakseni, että ei ole tarvetta palvelulle, kohta löytyy töitä.

Sitten alkaa ansiosidonnaisen loppu häämöttää, työttömyyttä vuosi takana ja tulee kova kiire löytää jotain. Silloin se työkkärin virkailija on laiska, kun ei auta ja on jättänyt ihan oman onnensa nojaan kohta 400 päivän ajaksi

Ehkä heillä tosiaan on aivan väärä "oma"virkailija täysin tunnistettavalla lannistavalla asenteella?

Syy miksi "kaltaiseni osaavat ja verkostoituneet ovat vailla töitä vielä 9kk jälkeen on se, että työ jakaantuu epätasaisesti, on erimuotoisia ja pituisia työsopimuksia, harva saa sen loppuelämän vakiduunin nykyään. Leipä on siis palasina maailmalla.

Toki sinä te-virkailijana tämän tiesitkin, ellet, olet väärällä alalla.

Moni lykätään omavirkailijaksi työnhakijalle ilman että ko virkailijalla on harmainta hajua ammattilaisen lainanlaisuuksista työelämässä saati  että perusteita tietäisi.

Hoetaan vaan ulkoa-opeteltua jargonia "työnhakijan velvoitteista ja vastukkeellisuudesta". 

Kun ei välitetä kommunkoida kun se oma leipääntynyt ennakko-asenne estää sen että kohdellaan työnhakijaa edes  ihmisenä.

Vierailija
224/389 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pidän noita CV kursseja omalla kohdalla tarpeettomina. Mun pitäs parhaillaan ilmoittautua kolmen viikon CVn rustaamiskurssille. KOLME viikkoa, se on sitova. Jos töitä sattuis saamaan, niin ei voi lopettaa kesken.

Mä tiedän, ettei mun CVssä ole mitään vikaan, eikä mun työnhakutaidoissani. Mä pääsen aina haastatteluun, kun olen hakemuksen laittanut. Mä olen keski-ikäinen, polvivaivainen kokki. Eihän mua kukaan tervejärkinen palkkaa kiireiseen keittiöön. Ei siellä ole mahdollisuutta ottaa huilia. Olin vuosikymmenen verkkaisessa pienessä ravintolassa töissä, se lopetettiin eläköitymisen vuoksi. Nyt olen ollut puolisen vuotta työtön.

Olen suunnitellut opiskelevani, että jos esimiehen hommiin pääsis isoon keittiöön. Ei tarvii niin paljon olla liikkeessä. Jostain syystä te-toimisto on hieman nihkeä suunnitelmilleni. Mä luulin, että he ovat siellä mua varten, mutta plääh.

Joo, ei-ei ei-ei EI!! TE-toimiston perusväen kanssa kun on tekemisissä, niin KAIKKI oma-aloitteinen toiminta on KIELLETTYÄ! Viranomaisen täytyy itse saada keksiä mikä on sinulle parasta (eli mm. CV-kurssi). Taannoin kun halusin itse harjoitteluun että saisin jalkaa oven väliin ja lisättyä kokemusta, niin EI. Kyllä se sitten lopulta onnistui, kun tiesin että ystävälläkin oli niin onnistunut ja täytyy kohdella tasa-arvoisesti. Muistan vielä sen tummahiuksisen kiharatukkatädin, joka suhtautui toiveisiini ja näkemykseeni alastani ylimielisesti.

Onneksi TE-toimistossa on myös yksi järkevä virkailija. Puhuimme sattumalta puhelimessa ja hän ymmärsi tuskani, oli itsekin ollut työttömänä. En ole koskaan saanut yhtä hyvää asiantuntemusta keltään. Voisitteko palkata sinne TE-toimistoon ihmisiä, joilla on työttömyydestä jotain oikeaa käsitystä ja mielellään myös kokemusta? Joku 30 vuoden työuralla ollut tantta ei tajua työttömän todellisuudesta mitään.

Mihin ihmeen harjoitteluun olit menossa? Olet opiskelija ja silti työttömänä?

Sen nimi oli tuolloin työelämävalmennus. Harjoittelijana oloa se käytännössä oli. Älä nyt revi housujasi siellä

Vierailija
225/389 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi yksinkertaisempaa, että koko te-palvelut.fi sivusto lakkautetaan ja työtön joutuisi itse keksimään, miten saada työttömyysetuuden. Ei olisi mitään erillisiä infoja tms. vaan joutuisi kertomaan maksajalle (Kela, kassat) mitä on tehnyt ja siellä päätettäisiin, saako rahaa vai ei. Kukaan ei kiusaisi eikä vaatisi mitään, mutta toisaalta ei olisi mitään luottoa siihen, että joka kuukausi saisi euroakaan, jos ei osaisi itse tietoa etsiä.

Toki. Ja  saisi itse päättää työssäollessaan maksaako veroja vai ei tuollaisten instanssien ylläpitämiseen jotka hädän tullen kyykyttää ihmisiä eivätkä auta.

Vierailija
226/389 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinhän niille kerrotaankin!!!!!!!!!Keksi jotain uutta edes joskus !!!!!

Vierailija
227/389 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinhän niille kerrotaankin!!!!!!!!!Keksi jotain uutta edes joskus !!!!!

Ei minun ainakaan tarvitse kassalle kertoa muuta kuin se, olenko työtön vai ei. Ei ne kysele, olenko hakenut töitä tai opiskellut tai kieltäytynyt töistä.

Vierailija
228/389 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet kurssille ja lopetat kesken kun työt alkavat, muuten tulee karenssia.

Vierailija
229/389 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina lähetetään juuri ne noille kursseille, jotka ovat muutenkin työllistymässä. Olen melko varma, että kurssit yritetään saada näyttämään hyödyllisiltä tilastoissa, ja pumpataan täyteen varmimpia työllistyjiä.. Typerintä tässä on, että ne joille noista kursseista voisi oikeasti olla hyötyä, eivät sittten pääse sinne. Muutama ensimmäinen päivä kurssista meneekin siihen, kun kaikki osanottaja vuorolla saavat raivarit ja kyselevät miksi ihmeessä heidät on sinne lähetetty.

Epäilin täsmälleen samaa!

Varmat työllistyjät infoon niin saadaan ne näyttämään tarpeellisilta koska yli puolet työllistyy heti infon jälkeen.

Voisko joku toimittaja ujuttautua infoon?

Onhan niissä ollut toimittajia, mutta heillä on isona ongelmana tilaisuuden asiallisuus. Siellä kerrataan työttömän velvollisuudet ja muistutetaan määräajoista. Ei niitä kyykytystilaisuuksiksi koe muut kuin ne työttömät, jotka oletti saavansa lomailla ansiosidonnaisen ajan.

Samat velvollisuudet ja määrä-ajat ovat luettavissa sivuilta.

Kenenkään ei tarvitse tienata sillä että ne korkeakoulutetuille ihmisille tavaa jossain sitä varten järkestetyssä tilaisuudessa.

Ja kyllä. Tilaisuuden sisältö tullaan kertomaan ja avaamaan seikkaperäisesti. Ainakin tällä palstalla.

Miksi ihmiset ei sitten katso sieltä sivuilta määräaikoja? Tämän tästä tulee valituksia siitä, että en tiennyt, että suunnitelman tehtävät tulee kuitata määräaikaan mennessä tai että selvitypyyntöön tulee vastata, jos haluaa saada muutoksen päätökseen.

Vierailija
230/389 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko työvoimaneuvojan koulutusta vaatia näkyväksi?

Vierailija
231/389 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te-kurssit on työllistämisen varjolla naamioituja korkeatuottoisia rahasampoja kurssien järjestäjille. Niiden tehtävänä on kerätä julkista rahaa omistajilleen. Poliitikot ovat tämän mahdollistaneet kavereilleen. Ei ole tarkoituskaan että jotain sinä kurssilla oppisit vaan että kurssin pitäjä voi sinusta laskuttaa makoisat massit.

Monet ovat kysyneet, mitä hyötyä on EU:sta, varsinkin näin EU-vaalien aattona. No, työttömät ainakin tietävät nyt. Sama työpaja- ja kurssitussysteemi pyörii myös mm. Ranskassa. On hämmästyttävästi yksi yhteen Suomen päättömän systeemin kanssa.

Mistäköhän johtuisi?

Vierailija
232/389 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Asiasta ei koidu työttömälle mitään haittaa, hän saa lisäinformaatiota ja voi mennä sittemmin töihin juuri niin kuin oli suunnitellut. Työnhakijan etu on hänelle hyvin subjektiivinen asia, mutta pitää muistaa, että jos ei ole katkaissut työnhakuaan, niin sitten saa saman kohtelun kuin muutkin työttömät, vaikka itselleen olisi uniikki lumihiutale."

Ei kai siitä varsinaisesti haittaa  ole mikäli it-alan moniosaaja tai vasta muutaman kk töitä hakenut tiukka koodari, puhumattakaan maisterista, 

vie paikan "aktiivisen työnhaun infosta"  kouluttamattomalta nuorelta työttömältä, jolle oikeasti olisi ollut erittäin hyödyllistä ja paikallaan päästä sinne.

Mutta hän ei sinne pääse koska resurssit on kohdennettu koulutetuille aikuisille joilla on työhistoriaa ja verkostoja vaikka muille jakaa.

Älä sinäkään virkailijan asemessa viitsi heittäytyä niin lapselliseksi että edes yrität selittää mistään lisäinformaatiosta jota kyseinen kurssi muka miltään kantilta kykenee koulutetuille ammattilaisille tarjoamaan

Ja sekö todellakin on mielestäsi se viimesijainen tarkoitus  että ihmiset osallistuu? Koska tämä on heidän velvollisuus työnhakijana kun "nautitte" työttömyysturvaa.

Sanktion pelko että työttömyysturva lakkautetaan, siltä pohjalta sitten ihmiset osallistuu kursseihin jotka eivät heitä hyödytä.

Ei tämä voi olla oikein.

Miksi kaltaisesi osaavat ja verkostoituneet ovat asiakkaitani vielä työttömyyden jatkuttua 9 kk ajan? Kun omien sanojen mukaan on osaamista ja kykyä ja töitä ihan kohta, niin on kummallista, että soitan samalle ihmiselle uudestaan ja uudestaan kuullakseni, että ei ole tarvetta palvelulle, kohta löytyy töitä.

Sitten alkaa ansiosidonnaisen loppu häämöttää, työttömyyttä vuosi takana ja tulee kova kiire löytää jotain. Silloin se työkkärin virkailija on laiska, kun ei auta ja on jättänyt ihan oman onnensa nojaan kohta 400 päivän ajaksi

"Kaltaisesi".  Anteeksi kuinka?

Kuule sinä  et tunne minua etkä "kaltaisiani" niiden asiakkiden perusteella joita et kyennyt millään tasolla tukemaan muuta kuin "soittamaan uudestaan ja uudestaan samalle ihmisille".

Yleistäminen, ihmisten niputtaminen ja alentuva asenne eivät ole hyvän virkailijan ominaisuuksia vaikkakin heistä moni sinun tavallasi omaksuu tuollasen ammattiroolikseen, peittääkseen sen taakse oman osaamattomuutensa ja sen kuinka totaalisen pihalla ovat uusista laista ja asetuksista , puhumattakaan niiden soveltamisesta käytäntöön.

Vierailija
233/389 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos velvoitteet ei kiinnosta niin ei yhteiskuntaa kiinnosta maksaa sulle myöskään työttömyyskorvausta. 

Kovasti sitä samaa yhteiskuntaa kiinnosti kerätä multa verot raskaimman kautta.

Ja nyt kun tarvin sitä työttömyysturvaa mua nöyryytetään sanktion uhalla  uhkaamalla vetäistä se sama turvaverkko altani, mitä itse olin kustantamassa.

Pitäskö sun nyt vilkasta peiliin. Työttömällä on tietyt velvoitteet, ihan kaikilla. Tunnin infoon osallistuminen ei ole mitään kyykyttämistä ja nöyryyttämistä. Ihan perusjuttu. Alkaa tuntua, että työttömiltä ei kertakaikkiaan saa vaatia mitään. Pitää vaan pistää rahaa tilille ja silittää päätä. Jos uskallat ehdottaa, että jotain tarttis tehdä niin heti ollaan huutamassa naama punaisena että ei saa kyykyttää. Sorry, mut meillä kaikilla on tietyt velvoitteet hoidettavana. Työttömyyskorvaus ei ole vastikkeetonta. Eikä ole koskaan ollutkaan.

Satutko tietämään, että työttömältä on jo vaadittu ja otettu pois se työpaikka? Sekö on ihan pieni luopuminen ? Taidat itse tienata jonkun työttömän kustannuksella, etkä kestä omaa huonoa omaatuntoasi. Siksi yrität täällä mustamaalata muita, jotta ihmiset eivät huomaisi ilkeyttäsi.

Vierailija
234/389 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä voi olla oikein.

Kuule sinä  et tunne minua etkä "kaltaisiani" niiden asiakkiden perusteella joita et kyennyt millään tasolla tukemaan muuta kuin "soittamaan uudestaan ja uudestaan samalle ihmisille".

Yleistäminen, ihmisten niputtaminen ja alentuva asenne eivät ole hyvän virkailijan ominaisuuksia vaikkakin heistä moni sinun tavallasi omaksuu tuollasen ammattiroolikseen, peittääkseen sen taakse oman osaamattomuutensa ja sen kuinka totaalisen pihalla ovat uusista laista ja asetuksista , puhumattakaan niiden soveltamisesta käytäntöön.

Mihinköhän tämän ketjun voisi toimittaa että herättäisiin todella TE-toimiston ihmisoileusrikkomuksiin ja törkeään käytökseen.

Yhteen paikkaan linkitin jo. Toivottavasti tarttuvat näihin kouluttamattomiin kiusaajiin ja sadisteihin.

Vierailija
235/389 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina lähetetään juuri ne noille kursseille, jotka ovat muutenkin työllistymässä. Olen melko varma, että kurssit yritetään saada näyttämään hyödyllisiltä tilastoissa, ja pumpataan täyteen varmimpia työllistyjiä.. Typerintä tässä on, että ne joille noista kursseista voisi oikeasti olla hyötyä, eivät sittten pääse sinne. Muutama ensimmäinen päivä kurssista meneekin siihen, kun kaikki osanottaja vuorolla saavat raivarit ja kyselevät miksi ihmeessä heidät on sinne lähetetty.

Varmat työllistyjät infoon niin saadaan ne näyttämään tarpeellisilta koska yli puolet työllistyy heti infon jälkeen.

Onhan niissä ollut toimittajia, mutta heillä on isona ongelmana tilaisuuden asiallisuus. Siellä kerrataan työttömän velvollisuudet ja muistutetaan määräajoista. Ei niitä kyykytystilaisuuksiksi koe muut kuin ne työttömät, jotka oletti saavansa lomailla ansiosidonnaisen ajan.

Kenenkään ei tarvitse tienata sillä että ne korkeakoulutetuille ihmisille tavaa jossain sitä varten järkestetyssä tilaisuudessa.

Ja kyllä. Tilaisuuden sisältö tullaan kertomaan ja avaamaan seikkaperäisesti. Ainakin tällä palstalla.

Miksi ihmiset ei sitten katso sieltä sivuilta määräaikoja? Tämän tästä tulee valituksia siitä, että en tiennyt, että suunnitelman tehtävät tulee kuitata määräaikaan mennessä tai että selvitypyyntöön tulee vastata, jos haluaa saada muutoksen päätökseen.

Asiallinen kontrollisoittaja käy kyllä nämä asiat läpi. Mutta ehkä heitä on valitettavan harvassa , koska useinmiten törmää siihen että "ei kai toi kuulu mun työnkuvaan niistä jutella"? Sen sijaan virka-intoismmat maiskuttelee jargonia kuinka "nautitaan työttömyysetuutta" ja "velvoitteista" . Asialliset virkailijat kertoo puhelimissa soittaessaan että kai muistit ja tiesit tämän. Pitävät sitä ikäänkuin velvollisuutenaan että huolehtivat samalla soiton yhteydessä varmistaen että työnhakija tietää perusasiat.

Vierailija
236/389 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on sitä joskus kysytty, ja vastaukseksi on saatu puhdasta mambojamboa. Edes opinnonohjaus- ja urapolkutsydeemit eivät tiedä kertoa, millä koulutuksella pääsee töihin Kelaan tai TE-keskukseen. Eihän niitä paikkoja ole edes avoimessa haussa, eikä kukaan muista nähneensä yhtäkään avointa työhakuilmoitusta.

Itseäkin kiinnostaisi tietää, millä koulutuksella näihin pätevöidytään. Riittävätkö merkonomin paperit, vai tarvitaanko peräti hallintotieteiden maisteria? Vai olisiko nuoriso-ohjaajan ammattikoulutus sittenkin paras?

Vierailija
237/389 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä lähtien voi.

Jokainen kysyköön kontrollisoittajalta tai kurssittajalta tai info-inkkarilta että mikä mahtaa olla koulutuksesi.

Sen jälkeen voidaan keskustella hieman järkevämmältä pohjalta.

Muistakaa tehdä tämä.

Vierailija
238/389 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on sitä joskus kysytty, ja vastaukseksi on saatu puhdasta mambojamboa. Edes opinnonohjaus- ja urapolkutsydeemit eivät tiedä kertoa, millä koulutuksella pääsee töihin Kelaan tai TE-keskukseen. Eihän niitä paikkoja ole edes avoimessa haussa, eikä kukaan muista nähneensä yhtäkään avointa työhakuilmoitusta.

Itseäkin kiinnostaisi tietää, millä koulutuksella näihin pätevöidytään. Riittävätkö merkonomin paperit, vai tarvitaanko peräti hallintotieteiden maisteria? Vai olisiko nuoriso-ohjaajan ammattikoulutus sittenkin paras?

Tiedän restonomeja, ja joku Asperger vaahtosi tuolla aiemmin nepsy-valmentajasta. Että tätä tasoa. No, nämä tipahtelevat kun aktiivimalli ajetaan alas. Sitä kettuilun määrää kun kohdataan ilman tätä asetelmaa - osui omaan nilkkaan 😁

Vierailija
239/389 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, terve! TE-toimistolaisia löytänyt ketjun. Hyvä homma, älkää jatkako samaan malliin.

Vierailija
240/389 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä voi olla oikein.

Mihinköhän tämän ketjun voisi toimittaa että herättäisiin todella TE-toimiston ihmisoileusrikkomuksiin ja törkeään käytökseen.

Yhteen paikkaan linkitin jo. Toivottavasti tarttuvat näihin kouluttamattomiin kiusaajiin ja sadisteihin.

Kun tätä systeemiä aikoinaan "hiottiin", sinne leivottiin sellaiset estot järjestelmän kyseenalaistamiselle, että moisia ei ole muualla nähty. Työttömän asiat käsitellään (kuulemma) jossain nimettömissä lautakunnissa, joiden osallistujatluettelot ovat salaista tietoa. Jotain paikkakunnan työnantajia, työvoimahallinnon väkeä ja jokin ammattiliiton aktiivi niissä ilmeisesti on. Päätöksistä ei voi valittaa minnekään normaalin oikeuskäsittelyn rajoissa, kuten esimerkiksi hallinto-oikeuteen.

On täysin normaalista (siviili)oikeusjärjestelmästä erillinen systeemi. Samanlainen löytyy armeijasta, missä käsitellään esimerkiksi sotilaskarkuruudet, kurinpitorikkomukset yms. Papeilla oli myös aikoinaan tuomiokapituli, jossa käsiteltiin erikseen heidän rikoksensa. On näköjään melkoinen rikos olla pelkästään vailla työtä nyky-Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme