Kaveriporukka lähtee reissuun ilman minua
Tilanne on siis tällainen: Meillä on tiivis viiden hengen tyttöporukka, joista kolme kuuluu myös toiseen kaveriporukkaan. Minäkin tunnen kaikki tämän toisen kaveriporukan ihmiset, mutta emme ole läheisiä kavereita.
Nyt he ovat menossa kesällä tämän toisen kaveriporukan järjestämälle pienelle reissulle johon on kutsuttu kaikki muut paitsi minä. Eli myös se neljäs kaverini joka ei kuulu edes tuohon toiseen kaveriporukkaan. Olen siis ainoa joka on jätetty ulkopuolelle.
Eilen sanoin ihmetteleväni asiaa ja sain vain p*skaa niskaani, että miksi syyllistän kavereitani asiasta. Ymmärrän, etteivät he voi kutsua minua muiden puolesta, mutta kukaan ei ollut edes ehdottanut minunkin kutsumistani. Ja sanoin ystävällisesti ja asiallisesti vain ihmetteleväni miksi olen ainoa joka on ulkopuolinen kun muut hehkuttavat reissua kokoajan. Ylireagoinko vai tuntuisiko sinusta pahalta minun tilanteessani?
Kommentit (57)
Kiva et sulla on ylipäätään kavereita ja iso laumakin vielä.
Mulle ei oo kukaan edes soittanut tai pistänyt viestiä vuosiin...
Tuntuuhan se pahalta mutta ei voi väkisin tunkea mukaankaan. Kaikilla tosiaan oikeus reissata sellaisella porukalla kuin haluaa. Ei sille nyt vaan voi mitään.
Vaikka vain asiallisesti kyselit että miksi sinua ei ole kutsuttu mukaan niin se kyllä vaikeuttaa jatkossa teidän "ystävyyttä" niinkuin reaktiosta voitkin jo päätellä.
No taasko ne on lähdössä ilman sinua?
Sinä kyselet samaa asiaa säännöllisin väliajoin.
Jos on noin inhottavat kaverit, niin kannattaisi vaihtaa kaveripiiriä.
Olet varmasti kurjaa matkaseuraa, siitä se vaan johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin olisin lukenut samanlaisen aloituksen x 100 täältä.
No porukassa yhden syrjiminen/poisjättäminen on aika yleinen ongelma ihmissuhteissa ja kiusaamismuoto iästä riippumatta. Varsinkin lapsilla ja nuorilla tytöt harrastaa tätä ja monet itkut tulee sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Olet varmasti kurjaa matkaseuraa, siitä se vaan johtuu.
Taidat itse olla samanlainen syrjintää harrastava ”kaveri”?
Joku syyhän tuohon on. Ja enpä muuta syytä keksi kuin että et ole muitten mielestä kivaa seuraa. Miksipä pyytää matkalle tyyppi, josta kukaan ei niin kovin välitä?
Anna heidän rauhassa nauttia matkasta, heillä on täysi vapaus valita seuransa. Eivätkä he ole selitysvelkaa sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No porukassa yhden syrjiminen/poisjättäminen on aika yleinen ongelma ihmissuhteissa ja kiusaamismuoto iästä riippumatta. Varsinkin lapsilla ja nuorilla tytöt harrastaa tätä ja monet itkut tulee sen takia.
Eihän tässä ole kyseessä tuollaisesta. Ap kuuluu porukkaan A ja nyt porukka B on lähdössä reissuun. Osa porukasta A kuuluu MYÖS porukkaan B (ap ei kuulu), joten sen vuoksi he menevät mukaan. Tuon yhden vain A-porukkaan kuuluvan on B-porukka kutsunut ehkä vain siksi, että toivoisivat myös hänen kuuluvan A:n lisäksi B:hen. A-porukka, johon ap siis kuuluu itse, ei ole järjestämässä mitään reissua eikä siten syrji ap:tä eikä ole jättämässä häntä pois mistään. Reissun järjestäjäporukkaan eli B:hen ap taas ei ole koskaan edes kuulunut, joten ei B-porukka ole jättämässä yhtä pois porukastaan.
Minäkin uskon, että syynä joku lukumäärällinen juttu. Ensin kutsuttu nuo kolme jotka ennenkin kutsuttu, sitten jäönyt tilaa yhteen huoneeseen tms. eli tulee halvemmaksi per pää jos mukaan tulee vielä yksi. Ovat miettineet teitä kahta ja toista kysyneet ensin sen enempiä pohtimatta.
Ehkä loukkaantuivat tai kokivat syyllisyyttä kun aloit kysellä, eivätkä osanneet yhtäkkiä vastata fiksusti. Jos tuli heille itselleenkin sellainen olo, että hups, eihän tää kovin kivasti mennyt kun yks jäi ulos...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmasti kurjaa matkaseuraa, siitä se vaan johtuu.Taidat itse olla samanlainen syrjintää harrastava ”kaveri”?
Sama kysely toistuu täällä vähän väliä.
Kukaan ei ole velvollinen selittämään kenellekään matkaseuransa valintaa. Sellainen, jota ei haluta kutsua, jää ulkopuolelle. PISTE.
Teinien puuhaa tuollaiset reissut. Mutta tottahan se on, että jos ap ei ollut kutsuttujen listalla, niin hänessä on jotain sellaista mistä ei pidetä. Turha se on asiaa yrittää muuksi muuttaa ja kaivella enempää selityksiä. Jokainen saa päättää itse kavereistaan ja nyt tämä porukka päätti näin. Piste.
Jokainen tietää ja tuntee jonkun tyypin, joka ei vain ole kiva reissuilla. Milloin he ovat ties mitä nälkä-äkäisiä, milloin vessassa ravaavia, nirppanokkia ruuan suhteen, selkäänpuukottajia, jonkun kaverin omivia, porukasta miesten perään heti lähteviä, liikaa juovia, erikoisasemaa itselleen vaativia, huonosti yhteisten kulujen maksajia tai mitä vain. Ei sellaista kukaan jaksa montaa kertaa.
Sanoisin että et voi asialle mitään.
Kuulostaa ikävältä, mut niin se on.
Mulle on käynyt niin, että kaveri joka oli tiiviisti yhteydessä, yhtäkkiä katkaisi välit ilman selitystä. Siihen liittyi aina joku muutos sen kaverin elämässä. Kun kysyin syytä välttelylle, se ei auttanut vaan seurasi huutoa.
Myöhemmin ymmärsin, että ne ihmiset ei olleet henkisesti ihan ok, ja opin karttamaan ikäviä tyyppejä. Kyseessä oli alun perinkin hyväksikäyttö, ja kun tarvetta ei enää ollut, mut jätettiin.
Että näin!
Vierailija kirjoitti:
Teinien puuhaa tuollaiset reissut. Mutta tottahan se on, että jos ap ei ollut kutsuttujen listalla, niin hänessä on jotain sellaista mistä ei pidetä. Turha se on asiaa yrittää muuksi muuttaa ja kaivella enempää selityksiä. Jokainen saa päättää itse kavereistaan ja nyt tämä porukka päätti näin. Piste.
Jokainen tietää ja tuntee jonkun tyypin, joka ei vain ole kiva reissuilla. Milloin he ovat ties mitä nälkä-äkäisiä, milloin vessassa ravaavia, nirppanokkia ruuan suhteen, selkäänpuukottajia, jonkun kaverin omivia, porukasta miesten perään heti lähteviä, liikaa juovia, erikoisasemaa itselleen vaativia, huonosti yhteisten kulujen maksajia tai mitä vain. Ei sellaista kukaan jaksa montaa kertaa.
Että näin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmasti kurjaa matkaseuraa, siitä se vaan johtuu.Taidat itse olla samanlainen syrjintää harrastava ”kaveri”?
En ole. Olen ystävä, joka ei kyttää muitten tekemisiä, olen reilu ja avoin, siksipä olen ihminen jolla on laaja ystäväpiiri. Minua ei häiritse lainkaan, jos kuulen joittenkin tehneen jotain ilman minua. Olen aina vain itse vastuussa hyvinvoinnistani, siksi pidän huolen, että minulla on sellaista tekemistä, jota itse haluan tehdä. Ja jos kuulen reissusta, johon myös itse haluaisin osallistua, kysyn onko vielä tilaa, joskus on, joskus ei, se on ihan ok.
Tuossa keksityssä, täällä säännöllisesti kysytyssä, tapauksessa aptä ei haluta mukaan, niin yksinkertaista se on.
Ja yleensä, sen elämänkokemus on osoittanut, syy on siinä ulkopuolelle jätetyssä. Useampi ihminen kokee Apn rasittavana, kukapa sillaisen haluaa reissuaan pilaamaan? Ei kukaan.
Olet ilmeisesti vielä aika nuori, koska oletat, että koko loppuelämäsi tekisit aina kaikkea samaa kuin nämä neljä muutakin. Mä olen elänyt jo useita vuosikymmeniä ja nähnyt, miten kaveriporukat muuttavat muotoaan. Tulee uusia kaveriporukoita. Joihinkin kuuluu useampia aiemmista porukoista ja joihinkin ei. Joistakin kaveriporukoista lähtee ihmisiä ja porukan koko pienenee. Kun tulee tarpeeksi vanhaksi, alkaa ihan jo kuolokin korjata osaa porukoista.
Te ootte kyllä outoa porukkaa. Kirjoitin monta viestiä ketjuun, aina hiukan eri näkövinkkelistä. Toiset kerää yläpeukkuja, toisista tulee haukkuja.
😏😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tämä nyt ihan noinkaan mene. Aikuisella ihmisellä ei ole mitään velvollisuutta viettää vapaa-aikaansa sellaisten ihmisten kanssa joiden kanssa ei halua olla vaan ihan on oikeus valita seuransa. Aika rajua pitää tätä kiusaamisena. Maksulliselle matkalle haluaa ihan varmasti itsevalitussa seurassa.
Minulle on käynyt juuri noin, että ystäväporukkani sulki minut ulkopuolelle joistakin jutuista, kesäjuhlista ja riennoista, vaikka muuten näimmekin porukalla. Alkuun yritin vain kestää tilannetta, ja tästä huolimatta kutsuin heitä välillä kylään, olimmehan tunteneet vuosia ja viettäneet paljon aikaa yhdessä. Sain kuulla, että porukan uusi jäsen ei pitänyt minusta, ja siksi meitä ei voitu kutsua samaan aikaan mihinkään. Lopulta tilanne meni siihen, että en halunnut olla heidän kanssaan enää tekemisissä, koska kukaan heistä ei pitänyt puoliani ja asettunut asemaani. Tämä loukkasi minua, ja luottamus ystäviini kärsi valtavasti. Sääli, että vuosien ystävyys valui hukkaan :( Tämän episodin jälkeen löysin uusia ihania ystäviä, mutta mihinkään kaveriporukkaan en kuulu. Joskus joku heistä ottaa yhteyttä, lähinnä silloin kun tarvitsee jotain.
Ne muut on menossa swingerbileisiin.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on käynyt juuri noin, että ystäväporukkani sulki minut ulkopuolelle joistakin jutuista, kesäjuhlista ja riennoista, vaikka muuten näimmekin porukalla. Alkuun yritin vain kestää tilannetta, ja tästä huolimatta kutsuin heitä välillä kylään, olimmehan tunteneet vuosia ja viettäneet paljon aikaa yhdessä. Sain kuulla, että porukan uusi jäsen ei pitänyt minusta, ja siksi meitä ei voitu kutsua samaan aikaan mihinkään. Lopulta tilanne meni siihen, että en halunnut olla heidän kanssaan enää tekemisissä, koska kukaan heistä ei pitänyt puoliani ja asettunut asemaani. Tämä loukkasi minua, ja luottamus ystäviini kärsi valtavasti. Sääli, että vuosien ystävyys valui hukkaan :( Tämän episodin jälkeen löysin uusia ihania ystäviä, mutta mihinkään kaveriporukkaan en kuulu. Joskus joku heistä ottaa yhteyttä, lähinnä silloin kun tarvitsee jotain.
Minulle on käynyt vähän samalla tavalla... Tuohon porukkaan nimittäin "soluttautui" yksi mieheni ex-nainen, joka ei halunnut olla minun kanssani samassa tilassa. Toki näin/näen edelleen näitä vanhoja kavereita silloin tällöin, mutta ei se ole enää samanlaista mitä se oli silloin joskus, kun vietettiin kimpassa mökkiviikonloppuja ja matkusteltiin yhdessä... Jotenkin ihmetyttää miten ns. uusi tulokas voi sanella niin vahvasti kuka saa tulla mukaan ja kuka ei ja kenen kanssa hän ei pysty olemaan samassa tilassa... Hän ei ole erityisen läheinen kaikkien kanssa, mutta pari tuossa porukassa on sellaista, jotka asuvat naapurissa ja viettävät arkisinkin paljon aikaa yhdessä.
Jotkut toiset nyt vaan on mukavampaa seuraa kuin toiset. Ja syy voi olla vaikka että joku juo vähän liikaa, valittaa vähän liikaa, on kauhee sähläri, aina myöhässä tms mitä vaan. Reissun päällä nuo ominaisuudet korostuu.