Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveriporukka lähtee reissuun ilman minua

Vierailija
25.04.2019 |

Tilanne on siis tällainen: Meillä on tiivis viiden hengen tyttöporukka, joista kolme kuuluu myös toiseen kaveriporukkaan. Minäkin tunnen kaikki tämän toisen kaveriporukan ihmiset, mutta emme ole läheisiä kavereita.

Nyt he ovat menossa kesällä tämän toisen kaveriporukan järjestämälle pienelle reissulle johon on kutsuttu kaikki muut paitsi minä. Eli myös se neljäs kaverini joka ei kuulu edes tuohon toiseen kaveriporukkaan. Olen siis ainoa joka on jätetty ulkopuolelle.

Eilen sanoin ihmetteleväni asiaa ja sain vain p*skaa niskaani, että miksi syyllistän kavereitani asiasta. Ymmärrän, etteivät he voi kutsua minua muiden puolesta, mutta kukaan ei ollut edes ehdottanut minunkin kutsumistani. Ja sanoin ystävällisesti ja asiallisesti vain ihmetteleväni miksi olen ainoa joka on ulkopuolinen kun muut hehkuttavat reissua kokoajan. Ylireagoinko vai tuntuisiko sinusta pahalta minun tilanteessani?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon wanhan satutädin stoori, taas kerran. 0/5

Vierailija
42/57 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin jo parikymppisenä nuo tyttöjen reissut useastakin syystä. Yksi syy oli juuri se, että porukka alkoi seurustelujen myötä muuttua täysin erilaiseksi. Yksi oli, että porukan juomatavat erosivat omistani paljon, itse pärjäsin vähemmälläkin viinamäärällä, mutta joillakin varsinkin etelän halvat viinat kelpasivat hyvin. Pari kertaa olen ollut myös Tukholman reissulla, jonne meitä kavereita lähti hytillinen, eli neljä tyttöä, mutta jo mennessä yksi tyttö toi jonkun vieraan miehen viereensä, tulomatkalla hytissä oli jo kaksi vierasta miestä. Toisella risteilyllä taas yksi kavereista ei päästänyt muita hyttiin tunteihin, koska hänellä oli siellä laivalta löytynyt mies.

Niinpä lopetin moiset typeryydet omalta osaltani jättäytymällä itse pois ja ei kaduttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoon wanhan satutädin stoori, taas kerran. 0/5

Se nyt oli tiedossa heti ja kirjoitinkin, että tarina on jo kuultu, mutta mielenkiintoinen aihe tämä on silti.

Vierailija
44/57 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on käynyt juuri noin, että ystäväporukkani sulki minut ulkopuolelle joistakin jutuista, kesäjuhlista ja riennoista, vaikka muuten näimmekin porukalla. Alkuun yritin vain kestää tilannetta, ja tästä huolimatta kutsuin heitä välillä kylään, olimmehan tunteneet vuosia ja viettäneet paljon aikaa yhdessä. Sain kuulla, että porukan uusi jäsen ei pitänyt minusta, ja siksi meitä ei voitu kutsua samaan aikaan mihinkään. Lopulta tilanne meni siihen, että en halunnut olla heidän kanssaan enää tekemisissä, koska kukaan heistä ei pitänyt puoliani ja asettunut asemaani. Tämä loukkasi minua, ja luottamus ystäviini kärsi valtavasti. Sääli, että vuosien ystävyys valui hukkaan :( Tämän episodin jälkeen löysin uusia ihania ystäviä, mutta mihinkään kaveriporukkaan en kuulu. Joskus joku heistä ottaa yhteyttä, lähinnä silloin kun tarvitsee jotain. 

Minulle on käynyt vähän samalla tavalla... Tuohon porukkaan nimittäin "soluttautui" yksi mieheni ex-nainen, joka ei halunnut olla minun kanssani samassa tilassa. Toki näin/näen edelleen näitä vanhoja kavereita silloin tällöin, mutta ei se ole enää samanlaista mitä se oli silloin joskus, kun vietettiin kimpassa mökkiviikonloppuja ja matkusteltiin yhdessä... Jotenkin ihmetyttää miten ns. uusi tulokas voi sanella niin vahvasti kuka saa tulla mukaan ja kuka ei ja kenen kanssa hän ei pysty olemaan samassa tilassa... Hän ei ole erityisen läheinen kaikkien kanssa, mutta pari tuossa porukassa on sellaista, jotka asuvat naapurissa ja viettävät arkisinkin paljon aikaa yhdessä.

On ihan tavallista, että ryhmädynamiikka muuttuu, kun siihen tulee tai siitä lähtee ihmisiä. Joskus käy niin, että jos ryhmästä sen "johtohahmo" lähtee, koko ryhmä hajoaa, koska muut ovat olleet porukassa mukana lähinnä tämän "johtohahmon" vuoksi. Lainausmerkeissä tuo sana, koska se ei läheskään aina tarkoita asioista määräävää ja päättävää vaan se voi olla myös henkilö, joka on porukassa kaikista hauskinta seuraa tai jolla on eniten ideoita ja myös halua järjestää porukalle yhteisiä juttuja. Hän on siis ollut porukan koossapitävä voima ja ilman häntä  porukka hajoaa, jos kukaan ei ole valmis astumaan hänen saappaisiinsa. 

Vierailija
45/57 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ootte kyllä outoa porukkaa. Kirjoitin monta viestiä ketjuun, aina hiukan eri näkövinkkelistä. Toiset kerää yläpeukkuja, toisista tulee haukkuja.

😏😂

Tämä oli huomioitu jo ensimmäisten vastauksien joukossa.

Vierailija
46/57 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli kiva tyttöporukka silloin joskus 16-20 vuotiaana, mutta aikansa kutakin ja porukka hajosi lopullisesti aikanaan. Reissuilla sattui ja tapahtui paljon ja teimmekin aika paljonkin reissuja ja juhlimme myös vaput, juhannukset ja muut juhlat yhdessä. Homma alkoi rapautumaan, kun osa alkoi tuoda poikaystävään mukaan ja kun tuli erimielisyyksiä vähän jokaisesta asiasta. Se oli hyvää aikaa ja hymyillen niitä muistelen, mutta ikinä en enää sellaiseen lähtisi. Tuollaisista kasvaa nopeasti erilleen kun vanhenee.

Vierailija
47/57 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani jos tällaisia aloituksia on ollut aiemmin. En ole itse palstan aktiivinen seuraaja ja tämä on ihan tuore tapahtuma.

Olen ollut yhdellä reissulla näiden molempien porukoiden kanssa, jolla en juonut liikaa, valittanut, sekoillut tms. Autoin muita tarjoamalla ilmaiseksi kyydin reissuun ja olin ystävällinen kaikille.

Kyse ei ole siitä, että vaatisin, että kaikki tehdään yhdessä porukalla vaan siitä, onko reilua, että nimenomaan yksi jätetään pois matkasta ja sitten hehkutetaan monta viikkoa tulevaa reissua minun kuullen.

- ap

Vierailija
48/57 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja kaverini eivät ainakaan tuoneet ilmi, että olisivat epäilleet ettei minulla ole rahaa lähteä reissuun tai että paikkoja olisi ollut vain rajoitetusti.

- Ap

Vierailija
49/57 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko he kertoneet syytä miksei sinua ole pyydetty mukaan?

Vierailija
50/57 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainiin ja kaverini eivät ainakaan tuoneet ilmi, että olisivat epäilleet ettei minulla ole rahaa lähteä reissuun tai että paikkoja olisi ollut vain rajoitetusti.

- Ap

Ehkä on aika etsiä muuta seuraa ja aikuistua? Kuinka vanhoja edes olette?

Vierailija
51/57 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän "naiset on ilkeitä" aloitus. En usko sanaakaan.

Vierailija
52/57 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko he kertoneet syytä miksei sinua ole pyydetty mukaan?

Eivät. Ovat vain sanoneet, että eivät ole itse reissua järjestäneet. Olemme nuoria aikuisia kaikki.

- ap

Vierailija
53/57 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani jos tällaisia aloituksia on ollut aiemmin. En ole itse palstan aktiivinen seuraaja ja tämä on ihan tuore tapahtuma.

Olen ollut yhdellä reissulla näiden molempien porukoiden kanssa, jolla en juonut liikaa, valittanut, sekoillut tms. Autoin muita tarjoamalla ilmaiseksi kyydin reissuun ja olin ystävällinen kaikille.

Kyse ei ole siitä, että vaatisin, että kaikki tehdään yhdessä porukalla vaan siitä, onko reilua, että nimenomaan yksi jätetään pois matkasta ja sitten hehkutetaan monta viikkoa tulevaa reissua minun kuullen.

- ap

Mitä ilmeisimmin et kuitenkaan kuulu tuohon toiseen porukkaan. Ymmärrän harmisi, jos olisit halunnut lähteä heidän mukaansa. Mutta heillä on kuitenkin porukka, jonka kanssa haluavat lähteä.

Ryhmiä voi mielestäni kuvata hyvin väreillä. On porukka, jossa on alkuperäinen kokoonpano. Ajan myötä porukan väriksi muodostuu vaaleanpunainen. Kaikki porukkaan kuuluvat ovat väreiltään vaaleanpunaisia. Sitten porukkaan tulee uusi jäsen, joka onkin tummansininen. Porukan väristä tulee vaaleanlila. Kaikki pitävät edelleenkin vaaleanlilasta porukasta, mutta se ei kuitenkaan ole enää vaaleanpunainen. Voi käydä myös niin, että osa alunperin vaaleanpunaisista haluaakin tämän tummansinisen myötä olla enemmänkin tummansinisiä kuin vaaleanpunaisia. Porukan väriksi tuleekin jo violetti. Vaaleanpunaisesta porukasta ei ole enää kuin muistot. Ja voi käydä niin, että ne, jotka nimenomaan tykkäsivät vaaleanpunaisesta porukasta enemmän kuin tummansinisistä, jättäytyvät ihan vapaaehtoisesti pois violetista porukasta. Tai sitten muodostuu kolme ryhmää: vaaleanpunaiset (joissa on alkuperäisestä ryhmästä muutama, mutta ei yhtään tummansinistä), violetti (jossa on alkuperäisen ryhmän vaaleanpunaiset, uusi tummansininen sekä alkuperäisestä ryhmästä tummansinisiksi muuttuneet) ja tummansininen ryhmä (jossa on uusi tummansininen ja alkuperäisestä ryhmästä tummansinisiksi muuttuneet). Nämä ryhmät voivat siis tavata ja tehdä asioita eri kokoonpanoilla eikä aina vain violetilla kokoonpanolla. 

Vierailija
54/57 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinunko mielestäsi nämä muut eivät saisi lähteä reissuun toisen kaveriporukan kanssa, koska toinen kaveriporukka ei ole kutsunut sinua mukaan? Sanoa näille kutsujille, että ei me voida tulla, koska me saadaan reissata vain tuon yhden kanssa. 

Eri, mutta kyllä tuossa voisi sen verran olla huomaavainen, että ap huomioitaisiin kun hänet nyt kuitenkin tiedetään molemmissa porukoissa ja tämä toinen "ulkopuolinen" kuitenkin kutsuttiin. Minusta ihan syystä ihmettelee. Mutta toisaalta tällaistahan se naisten touhu aina on. Ei olla aggressiivisia kuten miehet, mutta sitäkin enemmän passiivisaggressiivisia ja sosiaalisia pelaajia.

Vierailija
55/57 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin olisin lukenut samanlaisen aloituksen x 100 täältä.

No porukassa yhden syrjiminen/poisjättäminen on aika yleinen ongelma ihmissuhteissa ja kiusaamismuoto iästä riippumatta. Varsinkin lapsilla ja nuorilla tytöt harrastaa tätä ja monet itkut tulee sen takia.

Eihän tässä ole kyseessä tuollaisesta. Ap kuuluu porukkaan A ja nyt porukka B on lähdössä reissuun. Osa porukasta A kuuluu MYÖS porukkaan B (ap ei kuulu), joten sen vuoksi he menevät mukaan.  Tuon yhden vain A-porukkaan kuuluvan on B-porukka kutsunut ehkä vain siksi, että toivoisivat myös hänen kuuluvan A:n lisäksi B:hen. A-porukka, johon ap siis kuuluu itse, ei ole järjestämässä mitään reissua eikä siten syrji ap:tä eikä ole jättämässä häntä pois mistään. Reissun järjestäjäporukkaan eli B:hen ap taas ei ole koskaan edes kuulunut, joten ei B-porukka ole jättämässä yhtä pois porukastaan. 

Naiset..

Vierailija
56/57 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7686867876 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinunko mielestäsi nämä muut eivät saisi lähteä reissuun toisen kaveriporukan kanssa, koska toinen kaveriporukka ei ole kutsunut sinua mukaan? Sanoa näille kutsujille, että ei me voida tulla, koska me saadaan reissata vain tuon yhden kanssa. 

Eri, mutta kyllä tuossa voisi sen verran olla huomaavainen, että ap huomioitaisiin kun hänet nyt kuitenkin tiedetään molemmissa porukoissa ja tämä toinen "ulkopuolinen" kuitenkin kutsuttiin. Minusta ihan syystä ihmettelee. Mutta toisaalta tällaistahan se naisten touhu aina on. Ei olla aggressiivisia kuten miehet, mutta sitäkin enemmän passiivisaggressiivisia ja sosiaalisia pelaajia.

Kun porukassa on joku ulkopuolinen, porukassa oleminen ei ole silloin samanlaista kuin jos siinä ei olisi ulkopuolisia. Miehet ovat tässä suhteessa erilaisia. Porukkaan voi tulla mukaan ihan ketä vaan, mutta miehet eivät välitä, jos nämä tyypit eivät viihtyisikään. Jos joku istuu baarissa tuppisuuna samassa pöydässä ja kohdistaa paheksuvia katseita alati juopuvampaan seurueeseensa, miehet ajattelevat, että asia on tämän paheksujan oma ongelma eikä heidän muiden. Ei heidän tarvitse huolehtia, että tämä yksikin viihtyisi eivätkä he anna tämän yhden tyypin vaikuttaa omaan hauskanpitoonsa. Naisilla taas tilanne on usein toinen ja porukkaan kuulumaton saattaa jopa latistaa tunnelmaa. 

Vierailija
57/57 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7686867876 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesporukoissa jokainen mies on itse vastuussa omasta viihtyvyydestään. Miehet eivät odota, että muut miehet jakavat heille tasapuolisesti huomiotaan. Lisäksi miehet eivät pohdi, kuuluvatko he porukassa sisäpiirin vai ulkopiiriin. Jos porukassa on muutama mies, jotka ovat suorittaneet varusmiespalveluksen samaan aikaan Vekaranjärvellä, ja nämä muistelevat yhteisiä kokemuksia ja kommelluksia siltä ajalta, muut miehet eivät koe tulleensa. syrjityiksi. Naiset taas tuntevat, jos porukassa muutama keskenään vanha opiskelukaveri muistelee yhteisiä opiskeluaikojaan. Naisporukoissa pitää siis huomioida tasapuolisesti kaikki ja valita puheenaiheet siten, että jokaisella on niihin jotain sanottavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän