Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki haluaa sosionomiksi?

Vierailija
24.04.2019 |

Enemmistön ykköshakukohteena näyttäisi taas viime aikaisten keskustelujen perusteella olla. Toi moni ystävänikin hakee vuodesta toiseen sinne.
Kertokaa, kiinnostaa

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monipuoliset työllistymismahdollisuudet

Mutta mikä näissä niin paljon kiehtoo? Lastentarhanopettaja, sosiaalityöntekijä... Joka vuosi tuhansia hakijoita haluaa päästä paniikinomaisesti sisään ja kilpailu on kovaa.

En vaan ymmärrä, hommat ei vaikuta kovin houkuttelevilta ja palkkakaan ei päätä huimaa

Sosionomi ei ole sosiaalityöntekijä. Sosiaalityöntekijä on VTM tai YTM.

Sosiaaliohjaaja oikea termi? Se ja sama

Sosionomi ja sosiaalityöntekijä ei todellakaan ole se ja sama ammatti/nimike. Vähän kuin vertaisi, että sairaanhoitaja tai lääkäri, se ja sama.

Vierailija
22/63 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä kaikki? Mä en tiedä ketään joka haluaisi.

Johan sen näkee kun selaa listoja esimerkiksi koulujen pisterajoista. Esim OAMKiin viime keväänä haki sosionomiksi ~1300 ja muille sote aloille joitain satoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosionomissa kiehtoo varmaan se, että työtäon mahdollisuys tehdä siistinä sisätyönä, työllistyminen on erinomaista, tehtävät monipuolisia, palkka aika keskitasoa eli ei ihan sysipaska ja työssä ei tarvita mitään erityisiä ominaisuuksia, kunhan viihtyy ihmisten kanssa ja osaa ainakin esittää empaattista.

T. Sosiaalialalla

Tässä oli kyllä hyviä pointteja 👍🏼

Vierailija
24/63 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua - omista lapsistani kukaan ei halua eikä yksikään heidän kavereistaan ole koskaan moista maininnut. Ihan muille aloille ja koulutukseen meinaavat.

Vierailija
25/63 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei halua - omista lapsistani kukaan ei halua eikä yksikään heidän kavereistaan ole koskaan moista maininnut. Ihan muille aloille ja koulutukseen meinaavat.

Viisastele vielä vähän lisää

Vierailija
26/63 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisastele vielä vähän lisää

Mitä haluaisit minun viisastelevan? Otsikon kysymys oli (jos et sattunut lukemaan sitä) "Miksi kaikki haluaa sosionomiksi?" Kysmys itsessään sisälsi väitteen, että kaikki haluavat. Minä vastasin, että eivät halua. Tietysti vastaus oli sinänsä väärin aseteltu, koska en suoraan vastannut kysymykseen. En tunne yhtäkään ihmistä, joka haluaisi - ja tunnen ainakin viisi, joten kaikista tippui jo viisi pois. Mikä sinua vielä närästää?

Vierailija
27/63 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni haluaa, mutta kuinka moni on siihen koulutukseen sitten lopulta tyytyväinen? työllistyminen on hyvää, mutta onko se sellaisille paikoille, joissa tarvitaan sosionomin koulutusta?

Vierailija
28/63 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä kaikki? Mä en tiedä ketään joka haluaisi.

Johan sen näkee kun selaa listoja esimerkiksi koulujen pisterajoista. Esim OAMKiin viime keväänä haki sosionomiksi ~1300 ja muille sote aloille joitain satoja

onko kyllä ihme homma :O 

itse hakisin kyllä ennemmin muille sote-aloille.

Vierailija
29/63 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo pestä kun ei tiedä mitä haluaa isona olla

Vierailija
30/63 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo pestä kun ei tiedä mitä haluaa isona olla

Voi luoja, siis PERUSAMMATTI 😂

Vierailija
31/63 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni haluaa, mutta kuinka moni on siihen koulutukseen sitten lopulta tyytyväinen? työllistyminen on hyvää, mutta onko se sellaisille paikoille, joissa tarvitaan sosionomin koulutusta?

Jos nyt meinaat sitä "moni sosionomi tekee lähihoitajan töitä" -mantraa, niin en tiedä yhtäkään sosionomia tuttavistani, joka tekisi lähihoitajatason töitä.

-Sosionomi, amk

Vierailija
32/63 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne niitä sosiaalitätejä?

Vierailija
33/63 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaa nimen takia lol. :D Kuulostaa sellaselta rennolta ja leppoisan rauhalliselta työltä jossa edistetään ihmisten sosiaalisuutta. :DD

Vaikka oikeesti asiakkaat ois jtn ongelmaisia pelottavia tapauksia...

En tiedä mut mua ei kiinnosta niin paljoa toimia ns. ongelmaryhmien kanssa.

Vierailija
34/63 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomi voi olla niin monessa paikassa töissä, että ehkä se houkuttaa. Ei tarvitse kouluttautua ammattiin, jossa ollaa aina samantyylisessä työssä vaan voi vaihdella työpaikkaa omien mielenkiinnon kohteiden mukaan.

Vierailija
35/63 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mä itekki haluisin esim mieluummi sosionomiks ku vaikka sairaanhoitajaks. :D Koska en halua olla eritteiden kanssa tekemisissä PALJOA, yms, selanen ei mua kiinnosta, ja jos mietin ammatteja mulle, niin mulle ei sovi esim tekniset alat, ei tietokone-alat, ei ehkä markkinointialatkaan, ei mikään mikä ei työllistä, ei mitkää ajoneuvo-alat, joten tyylii ainoo mikä tulee mielee on nää hoito-sosiaali-kasvatus yms työt. :DDD tai no kauneusalaki ok, mutta työllistyminen ei nini varmaa ja liikaa tekijöitä.. se on ainaki itelläni syy miks sosionomiks haluaisin jos haluaisin. :DD

Vierailija
36/63 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnosti kans aiemmin, mutta ei enää. Ei ainakaan ne paikat, mitä itse oon nähnyt (kuten päivätoiminta). Onneks on muitakin vaihtoehtoja.

Vierailija
37/63 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaa nimen takia lol. :D Kuulostaa sellaselta rennolta ja leppoisan rauhalliselta työltä jossa edistetään ihmisten sosiaalisuutta. :DD

Vaikka oikeesti asiakkaat ois jtn ongelmaisia pelottavia tapauksia...

En tiedä mut mua ei kiinnosta niin paljoa toimia ns. ongelmaryhmien kanssa.

Jos pitää ongelmaisia ihmisiä pelottavina, niin ei pidä hakeutua tälle alalle.

Niiden ongelmien alla kun on ihminen, joka tarvitsee apua päästäkseen niistä ongelmista eteenpäin. Ja pitää osata kohdata se ihminen, kohdellen yhtä inhimillisesti ja kunnioittavasti kuin ketä tahansa muutakin ihmistä.

Vierailija
38/63 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää ongelmaisia ihmisiä pelottavina, niin ei pidä hakeutua tälle alalle.

Niiden ongelmien alla kun on ihminen, joka tarvitsee apua päästäkseen niistä ongelmista eteenpäin. Ja pitää osata kohdata se ihminen, kohdellen yhtä inhimillisesti ja kunnioittavasti kuin ketä tahansa muutakin ihmistä.

-eipä tietenkään. :D

Itse en pidä jokaista ongelmaista pelottavana, ainoastaan esim. jtn narkkareita tai sit jtn jotka on vaan jotenki huonolla tavalla sekasin.

Oon kyl tottunu työelämässä kohtaa asiakkaita ja se on mulle luontaista, mutta emmä vapaa-ehtosesti haluu esim narkkareit kohdata. En pidä narkkareista enkä halua auttaa niitä, joku muu on sitä varten. kadullaki jos nään narkkarin mua alkaa ahdistaa/ärsyttää ne sekoilut.

Vierailija
39/63 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yamk-tutkinto (sosiaalityöntekijä) on työllistävä.

Vierailija
40/63 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

palkka 4000 eur/kk...

:O Missämissämissä? Haen sinne heti.

Sosiaaliohjaaja,  sosionomi, palkka n. 2700 e

No onhan toikin palkka hyvä. Oho, en tiennyt että noin hyvin tienaatte. Kaveri on sh ja sosionomi ja sanoi tekevänsä sh työtä siksi koska siitä tienaa paremmin. Paljonko sh:t sitten tienaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme