Miksi kaikki haluaa sosionomiksi?
Enemmistön ykköshakukohteena näyttäisi taas viime aikaisten keskustelujen perusteella olla. Toi moni ystävänikin hakee vuodesta toiseen sinne.
Kertokaa, kiinnostaa
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
palkka 4000 eur/kk...
:O Missämissämissä? Haen sinne heti.
Sosiaaliohjaaja, sosionomi, palkka n. 2700 e
No onhan toikin palkka hyvä. Oho, en tiennyt että noin hyvin tienaatte. Kaveri on sh ja sosionomi ja sanoi tekevänsä sh työtä siksi koska siitä tienaa paremmin. Paljonko sh:t sitten tienaa?
N. 3000e molemmin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sotealan työntekijät, jotka eivät ole käyneet ammattikorkeakoulua ylempää koulutusta tienaavat alle 4000€/kk.
Mä kyllä tiedän, että jotkut sairaanhoitajan ja kätilön työtä vuosikausia tehneet tienaa 4 alkavaa lukua kuukaudessa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä kaikki? Mä en tiedä ketään joka haluaisi.
Johan sen näkee kun selaa listoja esimerkiksi koulujen pisterajoista. Esim OAMKiin viime keväänä haki sosionomiksi ~1300 ja muille sote aloille joitain satoja
No täällä haki amkiin sairaanhoitajaksi melkein 2000 hakijaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
palkka 4000 eur/kk...
No onhan toikin palkka hyvä. Oho, en tiennyt että noin hyvin tienaatte. Kaveri on sh ja sosionomi ja sanoi tekevänsä sh työtä siksi koska siitä tienaa paremmin. Paljonko sh:t sitten tienaa?
Sosionomin palkka vaihtelee kunnan ja työtehtävän mukaan. Joissain voi olla ~2300€/kk, jossain jopa 2800€/kk.
Vuorolisät toki, jos on kyseessä vuorotyö.
Eiks kannattais mieluummin hakee sairaanhoitajaksi? Paljon suuremmat mahkut erilaisiin miehiin. Näkee eri alojen lääkäreitä ja kirurgeja, ensihoitajia, fyssareita, ehkä poliisejakin, potilaskuljettajia.....voi tsekkailla tarjontaa.
ei toi kovin hyvä palkka oo siihen nähden kui kauan täytyy kouluttautua.......
esim ite oon lukenu kaks vuotta peruskoulun jälkee ja tienaan 2200 e kuussa ja teen 7 h pitusta päivää.
Jos mä olisin opiskellu peruskoulun jälkeen 6 vuotta, niin kyllä mä haluisin et palkka olis vähintään 4000 euroo kuussa :D!!
Itse hakisin ennemmin toimintaterapeutiksi, fyssariksi, röntgenhoitajaksi tai terveydenhoitajaksi. Terkkareista on muuten ollut jo pitkään ihan hirveä pula.
Myös sairaanhoitajista on nyt ja varsinkin tulevaisuudessa niin järkyttävä pula, että voi lähes tulkoon itse valita työpaikkansa. Ruotsissa on myös järkyttävä hoitajapula ja siellä voi käytännössä hinnoitella itse itsensä ja kilpailuttaa eri työpaikkoja. Menee sinne missä saa parhainta liksaa.
Vierailija kirjoitti:
esim ite oon lukenu kaks vuotta peruskoulun jälkee ja tienaan 2200 e kuussa ja teen 7 h pitusta päivää.
Jos mä olisin opiskellu peruskoulun jälkeen 6 vuotta, niin kyllä mä haluisin et palkka olis vähintään 4000 euroo kuussa :D!!
Sosionomi ei todellakaan kouluttaudu 6 vuotta vaan 3,5 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
palkka 4000 eur/kk...
Näissä palkkavertailuissa kannattaa muuten muistaa mainita, puhutaanko vuorotyöstä vuorolisillä, vai päivätöistä ilman lisiä.
Esim. 3-vuorotyöstä 3000€/kk vs virka-aikatyö 2700€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
palkka 4000 eur/kk...
Näissä palkkavertailuissa kannattaa muuten muistaa mainita, puhutaanko vuorotyöstä vuorolisillä, vai päivätöistä ilman lisiä.
Esim. 3-vuorotyöstä 3000€/kk vs virka-aikatyö 2700€/kk.
Joo no kyllä monet sairaanhoitajat saa tota 2700e ja enemmänkin päivätyössä. Kyllä sh tienaa paremmin kuin sosionomi.
-Joo, mutta sosionomiks ei pääse suoraan peruskoulusta, vai pääseekö?? Siin täytyy olla pohja alla, lukio tai amis. Eli 3 vuotta alla. joten 6,5 vuotta täytyy opiskella peruskoulun jälkeen, jos haluaa sosionomiksi.
Helppo työ, käsien heiluttelua. Ihan sama kuin humanisteilla ylipäätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentoija kirjoitti, että peruskoulun jälkeen. Eli toisen asteen koulutus ja siihen se AMK päälle.
-ohis
Eiköhän tästäkin saada taas sh vs sosionomi -ketju.
Kun kyseessä on niin kaksi eri työtä, niin on vähintääkin outoa miksi sairaanhoitajat ovat raivokkaasti huutamassa oman alansa paremmuutta.
Jos tykkäät työstäsi, niin hyvä niin. Eipä kukaan ole sitä huonoksi väittänytkään.
Vierailija kirjoitti:
-Joo, mutta sosionomiks ei pääse suoraan peruskoulusta, vai pääseekö?? Siin täytyy olla pohja alla, lukio tai amis. Eli 3 vuotta alla. joten 6,5 vuotta täytyy opiskella peruskoulun jälkeen, jos haluaa sosionomiksi.
Jos tuolla logiikalla ajattelet, niin moni ammatti rajautuu pois.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tästäkin saada taas sh vs sosionomi -ketju.
Kun kyseessä on niin kaksi eri työtä, niin on vähintääkin outoa miksi sairaanhoitajat ovat raivokkaasti huutamassa oman alansa paremmuutta.
Jos tykkäät työstäsi, niin hyvä niin. Eipä kukaan ole sitä huonoksi väittänytkään.
Tuskinpa näistä kukaan sh olisi. Itse ainakin kannatin täällä raivokkaasti sairaanhoitajan ammattia enkä ole sotealalla ollenkaan itse :D
Te jotka olette sosionomeja, missä työskentelette?
Onko iltapainotteinen työ?
Varmasti siksi,että esim shoitaja on enemmän vastuussa potilaista.
Sosionomi ei ole vastuussa samalla tavalla. Pääsevät helpolla, kun ei tarvitse ymmärtää esim veri- verenpainetta, kolesteroli-, virtsa- näytteitä
Voi vaan olla jotain mieltä jostain mielikuvista yms
Sossut valmistuu yliopistosta..?