Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla perhehaaveet ei toteutuneet, kokemuksia?

Vierailija
23.04.2019 |

Kaipaisin vähän kokemuksia muilta jotka haaveili omasta perheestä, mutta haaveet ei toteutuneet syystä tai toisesta. Miten elämä on sujunut asian hyväksymisen jälkeen, oletteko "löytäneet" muuta sisältöä elämään vai murehditteko edelleen asiaa?

Kiinnostaisi kuulla miten muilla elämä edennyt. Itsellä melko paljon vaivaa asia tällä hetkellä. Pelkään, että katkeroidun yksiööni.

M36

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille ei kelpaa kiltti mies ja sitten itketään, kuinka perhehaaveet ovat ikuisesti kariutuneet, kun kaikki jännät miehet on jo varattu.

Vierailija
22/69 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi 34-vuotias nainen. Olen alkanut ymmärtää, että oma perhe jää haaveeksi. Vielä 10 vuotta sitten perheen perustaminen tulevaisuudessa tuntui itsestäänselvältä. Jopa 5 vuotta sitten olin vielä optimistinen.

Masentaa lapsettomuus todella paljon ja välillä tunnen katkeruuttakin. Toisaalta haaveesta on tullut koko ajan kaukaisempi.

Tämän ikäisten naisten oletetaan saavan lapsia, joten töissä en tule saamaan vakituista paikkaa. Tympäisee kaiken muun lisäksi kitkuttaa menemään pätkäsopimuksilla. Edes asuntolainasta ei voi haaveilla. Elämässäni ei ole oikein mitään varmaa ja pysyvää.

Tsemppiä teille kohtalontovereille.

Mikä niissä pätkäsopimuksissa on vikana jos et ole niitä lapsia hommaamassa? Lomat kertyy ihan normaalisti ja uuden pätkän perään tulee taas uusi sopimus...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ajatuksia näkyy monella olevan. Asiasta yli päässeitä ei näytä sen sijaan olevan :/

M36

Vierailija
24/69 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoja ajatuksia näkyy monella olevan. Asiasta yli päässeitä ei näytä sen sijaan olevan :/

M36

Jep, vaikeaa tästä on päästä yli. Ja muiden ihmisten "lohdutukset", että ei onnelliseen elämään tarvita esim kumppania ja lapsia. "Parhaita" ovat neuvojat, jotka itse elävät avioliitossa ja on lapsia.. huoh.

N28

Vierailija
25/69 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päässyt yli minäkään. Vuosi vuodelta alkoi haaveet ja optimismi murentua ja nyt 32-vuotiaana en usko että enää miestä löydän, saati saan lapsia. "Hauska" miten sitä pikkutyttönä oletti että on ihan itsestäänselvyys perustaa perhe alle 35-vuotiaana.

Kuvittelisin että tämä perheettömyys olisi edes hieman helpompi kestää jos olisin joskus ollut parisuhteessa.

-ikisinkku

Vierailija
26/69 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

36-vuotias mies on vielä nuori. Sinulla on 20 vuotta aikaa hankkia perhe ja lapsia. Puolison voi löytää vaikka miten kypsällä iällä. Tiedän monia naisia (25-35v), joita viehättää vanhemmat (yli 40v) miehet.

Tuon ikäinen nainen taas on jo kurjemmassa asemassa, koska naisen lisääntymiskyky loppuu niin paljon miestä aikaisemmin. Mutta sinulla ap ei ole vielä mitään hätää. Onhan sinulla harrastuksia ja sosiaalisia kuvioita muuten elämässäsi? Jos sinulla on koira, niin koiraharrastuksissahan 99% on naisia. Itsekin olen koiraharrastaja, joten tiedän sen, meidän treeniporukassa on 18 naista ja 1 mies. Aloita vaikka agility tai rallytoko (koiran rodusta riippuen) niin taatusti alkaa naisia löytymään kaveripiiristä enemmänkin ja ehkä sitä kautta myös kumppani.

Katkeroitua ei kannata, sen voit säästää sinne 50+ ikään jos sinnekään. Valoisa elämänasenne ja aktiivinen elämä ylipäätään tuo hyvät mahdollisuudet puolison löytämiseen. Ei kannata luovuttaa.

Vierailija
27/69 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota ap joku vanhempi nainen, jolla on viimeiset lapsentekovuodet edessä. Älä ole luutunut ikärasisti vaan keskity siihen, että kumppani on hyvä ja sovitte yhteen.

ota vanhempi nainen, pelkkiä ylänuolia

ota vanhempi mies, seuraavat 10 sivua haukkumista

Vierailija
28/69 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota ap joku vanhempi nainen, jolla on viimeiset lapsentekovuodet edessä. Älä ole luutunut ikärasisti vaan keskity siihen, että kumppani on hyvä ja sovitte yhteen.

ota vanhempi nainen, pelkkiä ylänuolia

ota vanhempi mies, seuraavat 10 sivua haukkumista

Kyllä minulle kelpaisi vanhempi mies, kunhan ei ole yli 25v vanhempi. Kuka haukkuu?

Vierailija
29/69 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki olette nuoria vielä! Herranjestas sentään, voi vielä vaikka ja mitä tapahtua!

T. Vela-täti 44

Vierailija
30/69 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, kun sun tilanne ei ole mikään surkea millään tavalla, niin ei tee mieli jakaa kokemuksia. Sun kuuluisi miettiä miten päästä yli eron aiheuttamasta surusta ja saada haluamasi elintaso, eikä sitä miten sopeutua perheettömyyteen. Tämä sun aihevalinta vaan pilkkaa niitä, joilla ei oikeasti ole enää mahdollisuuksia.

Vierailija
31/69 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M36

No, itse toivon että vielä löydän jonkun. Miksi edes pitäisi "päästä yli" jostain parisuhdetoiveesta?

Vierailija
32/69 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap, kun sun tilanne ei ole mikään surkea millään tavalla, niin ei tee mieli jakaa kokemuksia. Sun kuuluisi miettiä miten päästä yli eron aiheuttamasta surusta ja saada haluamasi elintaso, eikä sitä miten sopeutua perheettömyyteen. Tämä sun aihevalinta vaan pilkkaa niitä, joilla ei oikeasti ole enää mahdollisuuksia.

Samaa mieltä. Joku pitkästä parisuhteesta eronnut alle 40v mies valittamassa tällaisesta aiheesta naisvaltaisella palstalla tuntuu puhtaalta víttuilulta.

Kuten on mainittu, mies voi perustaa perheen vielä 30v (oikeastaan vaikka 50v...) sen jälkeen kun naisena olisi eräpäivä mennyt.

Vierailija
33/69 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille ei kelpaa kiltti mies ja sitten itketään, kuinka perhehaaveet ovat ikuisesti kariutuneet, kun kaikki jännät miehet on jo varattu.

Kun kaikki hyvät miehet on jo varattu. K-mies on sen laatuinen isä, että parempi käyttää vaikka lahjoitussiemeniä. Siis lapsen kannalta, ja myös naisen.

Vierailija
34/69 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvafoorumihan on jo itsessään paljolti perheellisten foorumi, ehkä täältä ei niinkään kokemuksia perheettömäksi jäämisestä löydy.

Vierailija
35/69 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi 34-vuotias nainen. Olen alkanut ymmärtää, että oma perhe jää haaveeksi. Vielä 10 vuotta sitten perheen perustaminen tulevaisuudessa tuntui itsestäänselvältä. Jopa 5 vuotta sitten olin vielä optimistinen.

Masentaa lapsettomuus todella paljon ja välillä tunnen katkeruuttakin. Toisaalta haaveesta on tullut koko ajan kaukaisempi.

Tämän ikäisten naisten oletetaan saavan lapsia, joten töissä en tule saamaan vakituista paikkaa. Tympäisee kaiken muun lisäksi kitkuttaa menemään pätkäsopimuksilla. Edes asuntolainasta ei voi haaveilla. Elämässäni ei ole oikein mitään varmaa ja pysyvää.

Tsemppiä teille kohtalontovereille.

Jos niitä pätkiä kuitenkin saa, saa myös asuntolainan. Eli elämään vaan sitä elämäänsä.

Vierailija
36/69 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sinulla ap on sellainen 10 vuotta aikaa vielä ja miesten arvo kasvaa kohisten juuri tuossa iässä, kun naisilla alkaa olla kiire lisääntyä.

Vierailija
37/69 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sinulla ap on sellainen 10 vuotta aikaa vielä ja miesten arvo kasvaa kohisten juuri tuossa iässä, kun naisilla alkaa olla kiire lisääntyä.

Niin totta. tasan ei käy onnen lahjat

"""Psychologists call it the "George Clooney Effect." 

As 2010 study of 3,770 heterosexual adults suggested that women often prefer older men. As the women became more financially independent, they said they liked older guys even more.

"We think this suggests greater financial independence gives women more confidence in partner choices, and attracts them to powerful, attractive older men," lead author and University of Dundee psychologist Fhionna Moore said in a statement.

Evolutionary psychologists say that younger women and older men often pair up because while fertility only lasts from puberty to menopause in women, it can extend long into midlife for many men. Society also gives men greater opportunity to accumulate status and resources as they age."""

Vierailija
38/69 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan itse aiheeseen.

Mulla todettiin (ei-perinnöllinen) sairaus, joka vaatii elinikäisen lääkityksen pysyäkseen kurissa. Lääkitystä ei voi keskeyttää eikä sen kanssa voi olla raskaana. Oli melkoinen järkytys kuulla tämä, sillä olin aina ajatellut itsestään selvänä asiana saavani perheen ja lapsia. Aina vaan ei saa elämänsä suuntaa valita - vaikka miten olisi hedelmällinen ja oikeassa iässäkin niin jokin muuttuja voi tulla.

Olen sitten päättänyt keskittyä elämässä muunlaisiin asioihin. Matkustelen, opiskelen, teen uraa. Keskityn siis kaikkeen siihen minkä lapsi ehkä sulkisi poiskin, ja koetan tätä kautta miettiä asiaa positiivisen kautta. Mutta onhan se melkoisen iso asia pois elämästä ja etenkin, kun se ei ole oma valinta. Ehdottomuus ja mahdottomuus ahdistavat.

Vierailija
39/69 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin totta. tasan ei käy onnen lahjat

No jos nyt rehellisiä ollaan, niin pariutuminen ja lisääntyminen on se yksi asia, jossa naiset ovat ylivoimaisesti miehiä paremmassa asemassa. https://vaestotiede.files.wordpress.com/2015/01/lapsettomat-35-ja-49.gif

Vierailija
40/69 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kymmenen vuotta sitten, 3-kymppisenä haaveilin kovasti lapsesta ja hoidin muiden lapsia. Kuvitelmat olivat nyt ajatetuina melko typeriä, miten kiva olisi äitiyspakkaus, miten pukisin lapsen kivasti ja saisin ympäristöltä positiivista huomiota jne.

Nyt 45v olen erittäin tyytyväinen ettei niitä lapsia ole, ei tarvitse niin kovasti huolehtia maailman menosta ja olen oppinut toteuttamaan itseäni ja elämään itselleni ja parisuhdekin on ja mukavat suunnitelmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän