Helsingin nousevat asuinalueet?
Av:n asuntoshoppailijat! Minkä nyt edullisemman alueen arviotte Helsingissä nostavan arvoaan lähivuosina/max. 10 vuoden aikana?
Harkitsin viitisen vuotta sitten asunnon hommaamista Länsi-Herttoniemestä, mutta asia jäi. Nyt kävin katselemassa kämppien hintoja ja jösses, kun olivat nousseet! 200 tonnilla ei saa enää mitään.
Onko Helsingissä enää mitään kivoja, aliarvostettuja alueita, jotka voisivat olla sellaisia, että lapsiperheet löytävät ne lähivuosina?
Kommentit (1932)
Vierailija kirjoitti:
Maunulassa on yhtä epäakateeminen meno kuin 10 vuotta sitten. En ymmärrä miksi kukaan, varsinkaan lapsellinen, haluaisi muuttaa sinne
Väljästi rakennettu alue, päinvastoin kuin uudet. Pirkkolan liikuntapuisto lähellä.
Olen itse ihan kiinnostuneena katsellut vanhan Maunulan asuntoja. Arkkitehtuuri on tyylipuhdasta ja hintataso keskustassa asuvan näkökulmasta halpaa. Parveke valitettavasti puuttuu usein. Ja ne rivarit on kiinnostavia.
Vierailija kirjoitti:
Minulle huonoja alueita ovat kaikki, joilla on paljon Hekan asuntoja. Tämä tarkoittaa paljon sosiaalisia ongelmia ja poliisututtuni mukaan myös lähes vääjäämättä huumeongelmaisia ihmisiä.
En halua kaupassa käydessäni törmätä ei-työperäisiin muuttajia ja yksikin huputettu nainen on minulle liikaa. Jos Alepassa tai pikku-Koossa myydään bataatteja, se on iso hälytysmerkki.
Juu, hirveetä! Mä lähden heti hupparissa "huputettuna" ostamaan bataattia lähi-Alepalta 😂
Vierailija kirjoitti:
Kantakaupunki on aina varma. Itse miettisin nyt Hakaniemeä ja sen ympäristöä, jota ollaan voimakkaasti kehittämässä. Vuokratulo ei ehkä ole kova, mutta asuntojen arvo nousee aina varmasti. Airbnb on keskustassa tuottoisaa.
Luulen että Airbnbn toimintaa tullaan rajoittamaan enemmän koska se häiritsee niin hirveästi kaupunkien asuntotilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Varma valinta on Herttoniemenranta. Hyvä ala-aste ja tasokkaat lukiot lähellä. Musiikin kannalta IHMO optimietäisyydellä, muutkin harrastusvaihtoehdot lähellä.
Mitä tasokkaita lukioita siinä lähellä on?
Koskelasta ostaisin vaan koska on halpa. Kyllä se ympäristökin lähivuosina muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle huonoja alueita ovat kaikki, joilla on paljon Hekan asuntoja. Tämä tarkoittaa paljon sosiaalisia ongelmia ja poliisututtuni mukaan myös lähes vääjäämättä huumeongelmaisia ihmisiä.
En halua kaupassa käydessäni törmätä ei-työperäisiin muuttajia ja yksikin huputettu nainen on minulle liikaa. Jos Alepassa tai pikku-Koossa myydään bataatteja, se on iso hälytysmerkki.
Juu, hirveetä! Mä lähden heti hupparissa "huputettuna" ostamaan bataattia lähi-Alepalta 😂
😂😂😂
Seuraavan kerran piilottelen hupun alla ostaessani bataattia. En halua, että minut leimataan.
Vierailija kirjoitti:
Patola, Pihlajamäki, Pihlajisto, Veräjämäki, Maunula (tosin Maunula jo nostanut hintoja)
Patolan kovin suureen nousuun en usko koska se on sitä ruminta ilman arkkitehtia monistettua bulkkigrynderilaatikkoa joka on kaikkialla pysynyt halpana. Esim Pohjois-Haagassa vastaava läntti edelleen huomattavasti muuta Haagaa halvempaa, vaikka rempat tehty. Rumat korttelit.
Kaikki on jo niin kallista ettei ihmisillä ole enää varaa edes katsella asuntoja Hki. Eikai nuo hinnat enää voi nousta missään potentiaalisella alueella?! Järjetöntä sanon minä.
Vierailija kirjoitti:
Koskelasta ostaisin vaan koska on halpa. Kyllä se ympäristökin lähivuosina muuttuu.
Muutosten myötä kaadettu paljon vanhoja suuria puita Koskelan ent. sairaalan alueelta, jonne sitä täydennysrakentamista tulee. Hyvä puoli on se että teolliset pesulat on purettu. Niiden tilalle tulee ilmeisesti uusia asuinrakennuksia, mutta myös jokin liikehuoneisto.
Huonoa on se että ihana rauha ja vehreä luonto kärsii alueella, mutta positiivisena näen sen että palveluja tulee lisää, toki myös ihmisiäkin. Onhan alue todella hieno, kun lähellä on metsää, kauniita omakotialueita, puu-Käpylää, vehreyttä ja Taivaskalliokin. Kerrostaloalueellakin on sentään sen verran vanhoja taloja, että vielä jätetty kunnon piha-alueitakin eikä rakennettu ihan sumppuun kuten nykyään tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kontula nousee, kohta korkein talo 16 kerroksinen. Tai siis "kohta".
Kalasatama nousi jo ja nyt rakennetaan vain samankorkuista lisää. Pasilan nousua odotellaan. Jossain huhuttiin että espooseen keilaniemeen olisi tulossa lisää rakennuksia ja joku korkeampikin torni.
Kalasatamassa on jo hekan taloja ja lisää tulee...
Ja miten tää liittyy mihinkään? Hekan taloja taitaa olla melkein jokaisessa kaupunginosassa. Joihinkin on vaan turha toivoa pääsevänsä jos ei ole suhteita oikeisiin piireihin kun ne ei halua sinne mitään sosiaalitapauksia. Sosiaalitapaukset taas tuupataan tiettyihin taloyhtiöihin tiettyihin kaupunginosiin samalla kun teeskennellään että helsingin asunnot on niin tasa-arvoisia.
Itse asiassa Hekan asuntojen jakokriteereistä on julkisuudessakin kerrottu, että uusille alueille tulee enemmän omillaan toimeentulevia ja lapsiperheitä. Toisin sanoen asukaskunta on näissä taloissa monipuolisempaa kuin jossain vanhassa Itä-Helsingin hekassa, jossa puolet saattaa elää etuuksien varassa.
Muistutettakoon myös, että kalliit omistusasunnotkin voivat olla pääsääntöisin vuokralaisten asuttamia. Nythän on ollut uutisissa Kalasataman tornitalon örveltäjät.
Käyppä huviksesi katsomassa noita uusia hekan kohteita esim. 6kk sitten avattuja että paljonko "omillaan toimeentulevia" siellä mahtaa olla seassa. Ainakin hakujonossa jos ei ole toimeentulo-ongelmaa (työttömyys, opiskelu, pieni eläke etc) ja mahdollisesti muitakin sosiaalisesti kiinnostavia ongelmia niin tippuu kriteereissä hännille.
Vai laskeeko heka tilastot koko kaupungista/kaupunginosasta kerralla jotta ei näy että toimeentulevat eli helsingin duunarit ja muut jonon ohittaneet "kaverit" on yksissä yhtiöissä ja loput eli sosiaalitapaukset toisissa?
Nostetass tätä ketjua. Minä liputan Pukinmäen puolesta.
Ei ole Helsingissä, mutta lentokenttälaupunki kasvaa koko ajan ja mielenkiintoiset suunnitelmat on paikasta, jossa kaikki on lähellä ja mielenkiintoisia tapahtumapaikkoja ja jossa muu maailma on myös lähellä...
Kalasatama. Täällä asutaan jo.
Vierailija kirjoitti:
Maltzu, kanzu
Buli.
Vierailija kirjoitti:
Maltzu, kanzu
Mikä on Maltzu? Malminkartano?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maltzu, kanzu
Mikä on Maltzu? Malminkartano?
Buli.
Kantakaupunki on aina varma. Itse miettisin nyt Hakaniemeä ja sen ympäristöä, jota ollaan voimakkaasti kehittämässä. Vuokratulo ei ehkä ole kova, mutta asuntojen arvo nousee aina varmasti. Airbnb on keskustassa tuottoisaa.