Helsingin nousevat asuinalueet?
Av:n asuntoshoppailijat! Minkä nyt edullisemman alueen arviotte Helsingissä nostavan arvoaan lähivuosina/max. 10 vuoden aikana?
Harkitsin viitisen vuotta sitten asunnon hommaamista Länsi-Herttoniemestä, mutta asia jäi. Nyt kävin katselemassa kämppien hintoja ja jösses, kun olivat nousseet! 200 tonnilla ei saa enää mitään.
Onko Helsingissä enää mitään kivoja, aliarvostettuja alueita, jotka voisivat olla sellaisia, että lapsiperheet löytävät ne lähivuosina?
Kommentit (1932)
Ei ole mitään nousevaa aluetta enää. Kaikki alueet nousevat samassa suhteessa, ne samat laahaa aina perässä ja niitä ei mikään uus jännä ostari pelasta.
Vierailija kirjoitti:
Veräjämäk tosiaan näyttää olevan jo aika tapissa. Maunulassa keskuspuiston läheisyys ja tuleva jokeri vaikuttaa hintoihin, ja on jo vaikuttanut. Savela, Malmi jne lähialueet voisivat vielä nousta. Malmia nyt kehitetään. Sanoisin että kaikki alueet nousevat joihin raidejokeri liikennöi. Tai no, Itis on vähän siinä ja siinä.
Mitenkäs Veräjälaakso?
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Maunula, Koskela, Roihuvuori, Myllypuro.
Nostan. Näyttää Malmi, Pukinmäki, Pihlajisto, Oulunkylä, Maunula jne alueelta menevän asunnot nopeasti kaupan. Vuosi sitten olivat mielestäni pidemmän aikaa myynnissä näillä alueilla.
Vierailija kirjoitti:
Nostan. Näyttää Malmi, Pukinmäki, Pihlajisto, Oulunkylä, Maunula jne alueelta menevän asunnot nopeasti kaupan. Vuosi sitten olivat mielestäni pidemmän aikaa myynnissä näillä alueilla.
Hyi, ei tulisi mieleenkään muuttaa Malmille tai Pukinmäkeen....
No missä tahansa pk-seudulla melkein voittaa. Kontula-Vesalaa välttäisin, ja muitakin vanhoja 70-luvun alueita. Eiköhän nyt mene asunnot nopeasti, koska myyntilaidalla on hiljaista.
En ole varma tuon Raide-Jokerin nosteesta. Monet ihmiset eivät halua käyttää julkisia. Itse liputtaisin Espoon puolesta, itse etsin juuri omakotitaloa sieltä päin, todella vähän tulee myyntiin hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Malmi tulee tekemään kovan nousun. Malmille on tulossa paljon uudistuksia lähivuosina.
Malmi on aina Malmi eikä se siitä muuksi muutu sanon minä. Maine on ja pysyy.
Ei ole mitään nousevia alueita. Samaa menoa ku aina.
T: helsinkiläinen
Vierailija kirjoitti:
No missä tahansa pk-seudulla melkein voittaa. Kontula-Vesalaa välttäisin, ja muitakin vanhoja 70-luvun alueita. Eiköhän nyt mene asunnot nopeasti, koska myyntilaidalla on hiljaista.
En ole varma tuon Raide-Jokerin nosteesta. Monet ihmiset eivät halua käyttää julkisia. Itse liputtaisin Espoon puolesta, itse etsin juuri omakotitaloa sieltä päin, todella vähän tulee myyntiin hyviä.
Itse ajattelin myydä asuntoni juuri kun raidejokeri valmistuu. Aika pian ihmiset tulevat huomaamaan, että kyseessä veronmaksajien tarjoama olohuone spurguille ja vastaaville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt keskellä ei mitään tai korkeintaan teollisuushallien vierellä on Alppikylä. Sen ympäristö muuttuu täysin Malmin kentän rakentamisen myötä. Luultavasti paremmaksi ja arvostetummaksi.
Malmin kenttäähän ei rakenneta, ja se on syy sille, miksi aluetta opitaan arvostamaan paremmin tulevaisuudessa järjen voitettua.
Ja jos rakennetaan, siitä tulee uppoava asuntoalue.
Itse veikkaisin Kannelmäkeä, jonka vanhalla puolella väljästi rakennettua 50-60 -luvun asuntokantaa. Neliöhinnat vielä melko alhaalla verrattuna samankaltaiseen Maunulaan. Lähellä luonto, liikuntamahdollisuudet, Keskuspuisto, hyvät palvelut ja liikenneyhteydet. Kouluja löytyy suomen- ja ruotsinkielisille.
Toisella puolella Helsinkiä idässä veikkaan, että Puotila nousemassa suosioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelin myydä asuntoni juuri kun raidejokeri valmistuu. Aika pian ihmiset tulevat huomaamaan, että kyseessä veronmaksajien tarjoama olohuone spurguille ja vastaaville.
Niin onhan Jokeri-bussi kyllä ollut kauan jo olemassa, raiteessa kai vuorovälit myös aika lyhyitä. Mutta asun Marjaniemessä Itäkeskuksen lähellä, ja enemmän merkitsee alueen viihtyvyys. Vuosaari on onnistunut ponnistamaan vähän paremmaksi alueeksi kuin mitä se oli parikymmentä vuotta sitten, koska meri on lähellä. Kontula ja Vesala eivät, koska merta ei ole. Liikenneyhteydet ovat vain yksi osa, väittäisin, että korona-aikana etenkin luonnonläheisten alueiden arvo korostuu. Itse ainakaan en olisi voinut kuvitellakaan harkitsevani omakotitaloa Espoosta vielä pari vuotta sitten.
Tämä kehitys lähti liikkeelle jo ennen koronaa. Mm Pariisista nuoret lapsiperheet muuttavat maaseudulle, puhtaamman ilman ja turvallisuuden perään, kaupunkeihin jää köyhälistö.
Minänemakfkj kirjoitti:
Itse veikkaisin Kannelmäkeä, jonka vanhalla puolella väljästi rakennettua 50-60 -luvun asuntokantaa. Neliöhinnat vielä melko alhaalla verrattuna samankaltaiseen Maunulaan. Lähellä luonto, liikuntamahdollisuudet, Keskuspuisto, hyvät palvelut ja liikenneyhteydet. Kouluja löytyy suomen- ja ruotsinkielisille.
Perustelut tuolle Puotila-väitteelle? Olen vähän eri mieltä. Siellä on liian värikästä. Yksi asia joka on esim. USAssa supertärkeä kiinteistömarkkinoille on koulujen taso, ihmiset ostavat talonsa alueilta, joissa on hyviä kouluja ja menestyviä oppilaita. Idässä on väestökeskittymiä, jotka pitävät koulujen tason alhaalla, eikä tätä tunnu sukupolvenvaihdos muuttavan.
kdjlfsd kirjoitti:
Korona ja m a t u t laskevat Helsingin kiinnostavuutta. Todella monet tuttavat harkitsevat muuttoa väljemmille vesille. Kerrostalot ja hissit eivät kiinnosta, kun tiedetään, että Korona leviää aerosoleina ilmassa. Hississä tai rappukäytävässä on juuri saattanut kulkea henkilö, joka sairastaa Koronaa ja aivastelee. Epäilläänpä jopa Koronan leviävän ilmastointiputkistossa asunnosta asuntoon.
Nyt kun osaa ennustaa mikä on se tulevaisuuden paikkakunta tai kaupunki, jonne muutetaan, tekee hyvän tilin. Kämpät ovat niin halpoja kasvukeskusten, Hki, Tre, Tku ulkopuolella.
Veikkaisin, Nurmijärveä, Lahtea tai Hämeenlinnaa
fgdgdfg kirjoitti:
kdjlfsd kirjoitti:
Korona ja m a t u t laskevat Helsingin kiinnostavuutta. Todella monet tuttavat harkitsevat muuttoa väljemmille vesille. Kerrostalot ja hissit eivät kiinnosta, kun tiedetään, että Korona leviää aerosoleina ilmassa. Hississä tai rappukäytävässä on juuri saattanut kulkea henkilö, joka sairastaa Koronaa ja aivastelee. Epäilläänpä jopa Koronan leviävän ilmastointiputkistossa asunnosta asuntoon.
Nyt kun osaa ennustaa mikä on se tulevaisuuden paikkakunta tai kaupunki, jonne muutetaan, tekee hyvän tilin. Kämpät ovat niin halpoja kasvukeskusten, Hki, Tre, Tku ulkopuolella.
Veikkaisin, Nurmijärveä, Lahtea tai Hämeenlinnaa
Samoin. Mikä vaan paikkakunta noin tunti Helsingistä. Radan varrella jos on niin on tietenkin bonus.
Helsingissä ei mikään alue enää nouse suhteessa muihin alueisiin.
Tulevaisuudessa junailu tulee olemaan huippunopeaa.
Vierailija kirjoitti:
Minänemakfkj kirjoitti:
Perustelut tuolle Puotila-väitteelle? Olen vähän eri mieltä. Siellä on liian värikästä. Yksi asia joka on esim. USAssa supertärkeä kiinteistömarkkinoille on koulujen taso, ihmiset ostavat talonsa alueilta, joissa on hyviä kouluja ja menestyviä oppilaita. Idässä on väestökeskittymiä, jotka pitävät koulujen tason alhaalla, eikä tätä tunnu sukupolvenvaihdos muuttavan.
Tämä on totta. Tietyn koulupiirin asukkaat, lapsettomatkin, lahjoittavat usein rahaa oman koulunsa kunnostukseen ja tarvikkeisiin, koska hyvä koulu nostaa asuntojen arvoa.
Vasemmistojohto on myös viimeiset noin 40 vuotta ottanut vantaalla lisää velkaa joka vuosi eli joku vantaalaissukupolvi nuokin saa maksaa takaisin. Sattuuko arpa kohdallesi vai ei? :)