Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin nousevat asuinalueet?

Vierailija
23.04.2019 |

Av:n asuntoshoppailijat! Minkä nyt edullisemman alueen arviotte Helsingissä nostavan arvoaan lähivuosina/max. 10 vuoden aikana?

Harkitsin viitisen vuotta sitten asunnon hommaamista Länsi-Herttoniemestä, mutta asia jäi. Nyt kävin katselemassa kämppien hintoja ja jösses, kun olivat nousseet! 200 tonnilla ei saa enää mitään.

Onko Helsingissä enää mitään kivoja, aliarvostettuja alueita, jotka voisivat olla sellaisia, että lapsiperheet löytävät ne lähivuosina?

Kommentit (1932)

Vierailija
621/1932 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä ole nousevia asuntoalueita. Kaikki suurta kolhoosi-slummia pian. 

Asuntosijoittaja tuttuni juuri syksyllä myi kämppiään, lama nurkan takana ja hinnat kyykkää ainakin 20 %. Myykää kun vielä voitte !

Suurin osa "arvohuoneistoista" on talonyhtiöissä joissa ikivanha teknologia (lämmitys, vesi ym.) kun korjaukset tulevat lakisääteiseksi ja tämä tulee pian ilmastohysterian vuoksi, niin vastikkeet on äärimmäiset. 

Nyt huomio on autoissa, yksityisautoilussa, mutta asuminen on paljon suurempi ongelma.

En malta olla sanomatta sitä, että yleensä mitään omistamattomat tyhjätaskut yleensä moisia huutelevat. Näistäkin löytyy kokemusta ihan lähipiiristä.

Vierailija
622/1932 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä ole nousevia asuntoalueita. Kaikki suurta kolhoosi-slummia pian. 

Asuntosijoittaja tuttuni juuri syksyllä myi kämppiään, lama nurkan takana ja hinnat kyykkää ainakin 20 %. Myykää kun vielä voitte !

Suurin osa "arvohuoneistoista" on talonyhtiöissä joissa ikivanha teknologia (lämmitys, vesi ym.) kun korjaukset tulevat lakisääteiseksi ja tämä tulee pian ilmastohysterian vuoksi, niin vastikkeet on äärimmäiset. 

Nyt huomio on autoissa, yksityisautoilussa, mutta asuminen on paljon suurempi ongelma.

Mikä pitää muuttaa lämmityksessä ja vedessä? Kerrotko tarkemmin kun tiedät. Eikö taloyhtiöt käytä kaukolämpöä? Mikä tilalle? Odotan mielenkiinnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1932 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen hintakehitys on ollut aliarvostetusta alueesta trendialueeksi ja millä aikavälillä?

Vierailija
624/1932 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle huonoja alueita ovat kaikki, joilla on paljon Hekan asuntoja. Tämä tarkoittaa paljon sosiaalisia ongelmia ja poliisututtuni mukaan myös lähes vääjäämättä huumeongelmaisia ihmisiä.

En halua kaupassa käydessäni törmätä ei-työperäisiin muuttajia ja yksikin huputettu nainen on minulle liikaa. Jos Alepassa tai pikku-Koossa myydään bataatteja, se on iso hälytysmerkki.

Vierailija
625/1932 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle huonoja alueita ovat kaikki, joilla on paljon Hekan asuntoja. Tämä tarkoittaa paljon sosiaalisia ongelmia ja poliisututtuni mukaan myös lähes vääjäämättä huumeongelmaisia ihmisiä.

En halua kaupassa käydessäni törmätä ei-työperäisiin muuttajia ja yksikin huputettu nainen on minulle liikaa. Jos Alepassa tai pikku-Koossa myydään bataatteja, se on iso hälytysmerkki.

Muuta maalle. Kauas kaikesta.

Vierailija
626/1932 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakomäki, Kontula

Vierailija
627/1932 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoilla linjoilla. Moni merenranta-alue on pilattu Hekan taloilla. Kuten esim. Vuosaari, Herttoniemi ja kohta Laajasalo. En halua asua sossupummien keskellä, ei kiinnosta tippaakaan.

Vierailija
628/1932 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoilla linjoilla. Moni merenranta-alue on pilattu Hekan taloilla. Kuten esim. Vuosaari, Herttoniemi ja kohta Laajasalo. En halua asua sossupummien keskellä, ei kiinnosta tippaakaan.

Olen itse vakavasti harkinnut muuttoa Espooseen. Osa helsinkiläisistä tuntuu toisinaan suorastaan ylpeilevän sillä, että naapurissa on kaupungin vuokrakasarmi (ja kuvittelevan, ettei se muita haittaisi).

Toistaiseksi eteläinen Helsinki saa luvan toimia turvasatamanani mutta tarvitsen työssäni autoa ja Helsinki yksityisautoilunvastaisine viherpäättäjineen ei oikein sekään saa sydäntäni sykkimään oikealla tavalla.

Vierailija
629/1932 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysty käsittämään, miksi kukaan haluaa asua Jätkäsaaressa. Sen ankeampaa betonikammotusta ei ole. Lenkkeillyt olen siellä pari kertaa, mutta masentaa se viheralueiden olemattomuus niin paljon, että ei pysty edes ohi kävelemään. Se alue on pilattu liian tiiviillä rakentamisella ja viheralueiden pois jättämisellä.

Vierailija
630/1932 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontula selvästi nousee kunhan tuo ostari saadaan tuosta ensin totaaliuudistettua eli purettua ja rakennettua uusiksi (hah, sen kun näkisi).

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006391231.html

Mutta joku tuollaisesta kuitenkin haaveilee vaikka täytää käydä kuten puotiharjussa eli menee riitelyksi ja sitten ei tapahdu mitään. No saapa kaupunkikin nähdä mitä on remontin ja uudistusten neuvottelu vanhassa taloyhtiössä jossa eläkeläisjäärät ei halua maksaa senttiäkään lisää mistään vaikka paikat alkaisi jo lahota.

Vuosaaren uudistamisestakin näin jonkun otsikon mutta en muista missä se oli. Ei ilmeisesti hesarissa ainakaan. 

Vierailija
631/1932 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttoniemi Prisman myötä

Vierailija
632/1932 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitkä on keskustelu että myönnän ettei sitä ole aivan kokonaan läpi surfattu. Olen kuitenkin yllättyny Helsingin länsinurkkien vähyydestä kommenteissa. Etenkin Konalassa ja Reimarlassa on mielestäni paljon potentiaalia. Pajamäen hinnat pompsahtivat jo Raide-Jokerin myötä. Talokanta on kirjavaa, mutta mukana myös E-Haaga -maisia persoonallisia 50-60 luvun taloja omilla tonteilla. Putkirempat alkaa olla isossa osassa tehty tai työnalla. Kaupungin vuokra-asuntoja on etenkin Konala - Reimarla akselilla tosi vähän, Pitskussa sitten jo enemmän. Konalan Kartellin mammanpoikien luoma kuva Konalasta jonain räppighettona on lähes tragikoominen. Alueella pyörii lähinnä mummoja ja lapsiperheitä. Miinukset osuvat lähinnä raiteiden puuttumiseen (bussiyhteydet hyvät) ja Kehän ja Vihdintien lähellä olevissa taloissa äänitason nousuun.

Vierailija
633/1932 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kerrostalon rakennustyömaa nopeasti nousee 😄😄😄😄😄

Vierailija
634/1932 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontula nousee, kohta korkein talo 16 kerroksinen. Tai siis "kohta".

Kalasatama nousi jo ja nyt rakennetaan vain samankorkuista lisää. Pasilan nousua odotellaan. Jossain huhuttiin että espooseen keilaniemeen olisi tulossa lisää rakennuksia ja joku korkeampikin torni. 

Vierailija
635/1932 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihlajistoa veikkasin. Vielä edullisia asuntoja näyttäisi olevan. Vieressä hyvät ulkoilumaastot ja tuleva Jokerilinja. Prismat ym kävelyetäisyydellä. Kaupan kulma toki nuhjuinen ja epämääräinen mutta missäpä ei olisi...

Vierailija
636/1932 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapulikaupunki on aika jees

Vierailija
637/1932 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maunula ja Tapanila.

Maunula on uusi Kallio.

Vierailija
638/1932 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puotila on vanha, vihreä alue meren lähellä. Todella rauhallista ja pian rakennetaan sekä uusi koulu että puretaan vanha ostari. Metrolla keskustaan. Ihmettelen, jos tuo ei kasvata suosiotaan

Vierailija
639/1932 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kontula nousee, kohta korkein talo 16 kerroksinen. Tai siis "kohta".

Kalasatama nousi jo ja nyt rakennetaan vain samankorkuista lisää. Pasilan nousua odotellaan. Jossain huhuttiin että espooseen keilaniemeen olisi tulossa lisää rakennuksia ja joku korkeampikin torni. 

Kalasatamassa on jo hekan taloja ja lisää tulee...

Vierailija
640/1932 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50-luvulla rakennetuissa kaupunginosissa asuu paljon vanhuksia. Lähivuosina väestörakenne uudistuu luonnollisista syistä, asuntoja remontoidaan ja koko alueen arvo nousee. Eli asunto kannattaa ostaa alueelta jolla asukkaiden keski-ikä on nyt korkea, kuten Etelä- ja Pohjois-Haaga, vanha Herttoniemi jne.

50-lukulaiset kaupunginosat ovat olleet trendikkäitä jo pitkään, kuten joku muukin vastasi. Seuraavaksi hinnat nousevat vähän nuoremmissa, unohdetuissa paikoissa. 

Mitenkäs olisi Savela, Pihlajamäki ja Pihlajisto? Savelasta on junayhteys (Pukinmäen asema) ja vieressä on Vantaanjoki, jonka varrelle rakennetaan uutta. Savela ei ole koskaan ollut suosittu ja hinnat sen mukaisia... Mutta Pihlajamäki on oma veikkaukseni silti, sitä paitsi se ei ole edes missään syvällä kaupungin reunoilla vaan aika keskeisellä paikalla, asunnot 70-lukulaisia eli rempan tarpeessa. 

Pihlajamäki ei ole 70-luvin, vaan 60-luvun lähiö. Se on tulevaisuuden varma nousija. https://fi.wikipedia.org/wiki/Pihlajam%C3%A4ki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi