Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin nousevat asuinalueet?

Vierailija
23.04.2019 |

Av:n asuntoshoppailijat! Minkä nyt edullisemman alueen arviotte Helsingissä nostavan arvoaan lähivuosina/max. 10 vuoden aikana?

Harkitsin viitisen vuotta sitten asunnon hommaamista Länsi-Herttoniemestä, mutta asia jäi. Nyt kävin katselemassa kämppien hintoja ja jösses, kun olivat nousseet! 200 tonnilla ei saa enää mitään.

Onko Helsingissä enää mitään kivoja, aliarvostettuja alueita, jotka voisivat olla sellaisia, että lapsiperheet löytävät ne lähivuosina?

Kommentit (1932)

Vierailija
381/1932 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin kaksion Puotilasta 80 000 eurolla 15 vuotta sitten kun näin, että se oli vahvasti aliarvostettua seutua. Katsokaapa hintoja nyt. Tuplat. Merenranta, ulkoilumaastot, palvelut ja yhteydet, kaikki samassa. Ei mitään syytä miksi kehitys ei jatkuisi.

Tuplat noin pitkässä ajassa ei ole paljon. Muilla alueilla on asuntojen arvot nousseet nopeammin, koska eivät ole ghettoa.. Sorry, mutta näin se vain on. Asun itse Marjaniemessä, ja hyvien ja huonojen alueiden erot ovat tosi isot idässä.

Marjaniemessäkö asuntojen hinnat enemmän kuin tuplaantuneet 15 vuodessa? Eivät ole.

Puotila on nykyään arvostettu, merellinen kokonaisuus -60-luvun alusta. Keskineliöhinta nyt 3500€ ja rapiat. Ei betonikuutioita eikä postimerkin kokoisia tontteja, vaan kartanomiljöötä ja merenrantoja.

Vierailija
382/1932 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laajasalo ei ole halpa nytkään, mutta hinnat nousevat varmasti tulevaisuudessa, kun siltayhteys valmistuu. Idän perukoilta osaksi laajennettua keskustaa!

Salli mun nauraa. Ylihinnoiteltuja neukkukuutioita ja rivareita täys, joissa muhii asbesti ym. ongelmia. Enemmänkin hinnat tippuu rajusti. Välittäjältä kuultua.

Typerys. Ei asbesti ole mikään ongelma, joka "muhii". Jos asbestia on rakenteissa, tarvitsee vain suojautua purkutöiden yhteydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1932 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin kaksion Puotilasta 80 000 eurolla 15 vuotta sitten kun näin, että se oli vahvasti aliarvostettua seutua. Katsokaapa hintoja nyt. Tuplat. Merenranta, ulkoilumaastot, palvelut ja yhteydet, kaikki samassa. Ei mitään syytä miksi kehitys ei jatkuisi.

Tuplat noin pitkässä ajassa ei ole paljon. Muilla alueilla on asuntojen arvot nousseet nopeammin, koska eivät ole ghettoa.. Sorry, mutta näin se vain on. Asun itse Marjaniemessä, ja hyvien ja huonojen alueiden erot ovat tosi isot idässä.

Marjaniemessäkö asuntojen hinnat enemmän kuin tuplaantuneet 15 vuodessa? Eivät ole.

Puotila on nykyään arvostettu, merellinen kokonaisuus -60-luvun alusta. Keskineliöhinta nyt 3500€ ja rapiat. Ei betonikuutioita eikä postimerkin kokoisia tontteja, vaan kartanomiljöötä ja merenrantoja.

Keskineliöhinta on 3266, melko alhainen siis , ja rakennuskanta on paljolti 60-luvulta, eli juurikin betonikuutioita.

Vierailija
384/1932 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laajasalo ei ole halpa nytkään, mutta hinnat nousevat varmasti tulevaisuudessa, kun siltayhteys valmistuu. Idän perukoilta osaksi laajennettua keskustaa!

Salli mun nauraa. Ylihinnoiteltuja neukkukuutioita ja rivareita täys, joissa muhii asbesti ym. ongelmia. Enemmänkin hinnat tippuu rajusti. Välittäjältä kuultua.

Typerys. Ei asbesti ole mikään ongelma, joka "muhii". Jos asbestia on rakenteissa, tarvitsee vain suojautua purkutöiden yhteydessä.

Luuletko, etten sitä tiedä. Mutta tiedätkö sinä, paljonko se nostaa remontin hintaa, kun esim. pelkkä kartoitus/analysointi menee tonneissa? Asbesti vain osa ongelmaa, mut hei, osta pois. Minulle ihan sama.

Vierailija
385/1932 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Unohdin tosiaan tuon Pitskun ja Konalan, kun aiemmin mietin asiaa.

Onko Valimo vielä Helsinkiä? Mun eräs lapsuudenkaveri asui siellä, kivaa omakotitaloaluetta. Stadiin tai Selloon pääsee hujauksessa junalla.

Omakotialueet Helsingissä ovat aina suosittuja, eivät siis mitään nousevia asuinalueita. Eivät voikaan olla, kun ei niille mahdu määräänsä enempää ok-taloja. Toki niitä jatkossa tiivistetään ja 600 m2:n neliön tontit pilkotaan kolmeen ja jokaiselle oma talo, josta näkee suoraan toiseen sisään. 

Uusille sukupolville sellainen ok-asuminen onkin jatkossa normia, mutta vanhemmat eivät enää kutsuisi sellaista aluetta kivaksi. 

386/1932 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vanhanaikaista ajatella että vuokratalot suoraan laskisivat alueen arvoa. Varsinkin Hekan uudet kohteet on hyvin rakennettu ja varustelutasoltaan erittäin kilpailukykyisiä, joten siellä asuvat mielellään myös keskiluokkaiset perheet ja yksineläjät. Helsingissä muutenkin on ihan ok asua vuokralla.

Juuri katselin kateellisena uutta Jätkäsaaren Hekan taloa joka valmistuu Hyväntoivonpuiston viereen. Asukkaille tulee vehreä näköala ja kivanmallinen parveke, merelle matkaa muutama sata metriä. Se on lottovoitto, joka sellaiseen pääsee. Aivan lähellä on myös Helsingin kalleimmat neliöt Goldfingerissä.

Niinpä. Ja ajattele, että me veronmaksajat kustannetaan joillekin loiseläjille tuollaista asumista. En voi käsittää.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
387/1932 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ostaisi Helsingistä mistään seuraavaan neljään vuoteen. Hinnoista tulee tippumaan puolet pois.

Tätä on toistettu vuodesta 98 lähtien. Sääliksi käy ne, jotka viimeisen 20 vuoden aikana on siihen uskonut. Elämän suurin virhe.

Vierailija
388/1932 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puotilassa omasta mielestäni monta asiaa todella kohdallaan. Vihreää, puistomaista aluetta meren (Vartiokylänlahti) rannalla, talot kolmikerroksisia ja nättejä, kartano ja sitten toisaalta itiksen palveluihin kävelymatka. Tämä 15 minuutin metromatkan päässä keskustasta.

Lisäksi itä- ja länsipuolilla varakkaat ok-alueet merenrantatontteineen.

Vierailija
389/1932 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas vaan. Mun aikaisempi, ihan asiallinen kommentti Laajsalon hintakuplasta on poistunut. Meni vissiin tunteisiin vai onko pelko, että oman alueen hinnat tippuvat, niin pitää tällaiset postitukset poistaa. Kuka poistikin, kiitos hyvistä nauruista. MOT.

Vierailija
390/1932 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäjänmäki, Oulunkylä.

Vierailija
391/1932 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, etten sitä tiedä. Mutta tiedätkö sinä, paljonko se nostaa remontin hintaa, kun esim. pelkkä kartoitus/analysointi menee tonneissa? Asbesti vain osa ongelmaa, mut hei, osta pois. Minulle ihan sama.

Minulla maksoi 170 euroa. Taisit maksaa liikaa.

Vierailija
392/1932 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulik... Tapulikaupunki on kova sana.

Erityisesti Käsityöläisentien alue.

Tervetuloa kehittymään alueellemme.

Vierailija
393/1932 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttoniemenranta, siihen palvelut lisääntymässä kun hyvinvointikeskus valmistuu jossa myös kirjasto ja nuta

Vierailija
394/1932 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakomäki on hyvä paikka asua.

Vierailija
395/1932 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asbestipurku on jonkinverran kalliimpaa kuin muu purkaminen, muttei mitenkään järkyttävän kallista. Asbestikartoitus isossakin yhtiössä maksaa satasia, ei tonneja.

Vierailija
396/1932 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vanhanaikaista ajatella että vuokratalot suoraan laskisivat alueen arvoa. Varsinkin Hekan uudet kohteet on hyvin rakennettu ja varustelutasoltaan erittäin kilpailukykyisiä, joten siellä asuvat mielellään myös keskiluokkaiset perheet ja yksineläjät. Helsingissä muutenkin on ihan ok asua vuokralla.

Juuri katselin kateellisena uutta Jätkäsaaren Hekan taloa joka valmistuu Hyväntoivonpuiston viereen. Asukkaille tulee vehreä näköala ja kivanmallinen parveke, merelle matkaa muutama sata metriä. Se on lottovoitto, joka sellaiseen pääsee. Aivan lähellä on myös Helsingin kalleimmat neliöt Goldfingerissä.

Niinpä. Ja ajattele, että me veronmaksajat kustannetaan joillekin loiseläjille tuollaista asumista. En voi käsittää.

Hekan uusiin kohteisiin ei asuteta mitään loisia, vaan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä. Itsellänikin kieltämättä oli hieman noita ennakkoluuloja, kun olin muuttamassa uuteen taloon jossa meillä on yhteinen piha Hekan vuokratalon kanssa. Mitään ongelmia ei ole ollut ja Hekan puolella asuu vitivalkoista porukkaa, mausteena ehkä yksi aasialaisperhe. Tämä Jätkäsaaressa.  

Vierailija
397/1932 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsikin jo Koskelan. Olen itse aina ihmetellyt että miten niin hyvällä paikalla oleva alue on niin halpa. Uskoisin että lähiaikoina sielläkin asuntojen hinnat nousee, ihan vaan sijainnin takia. Ja osin siksi että 70-luvun talot on kohta taas in.

Vierailija
398/1932 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tutkittavasta alasta.

Vierailija
399/1932 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakomäki on hyvä paikka asua.

Jakomäki on maanpäällinen helvetti.

Vierailija
400/1932 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku mainitsikin jo Koskelan. Olen itse aina ihmetellyt että miten niin hyvällä paikalla oleva alue on niin halpa. Uskoisin että lähiaikoina sielläkin asuntojen hinnat nousee, ihan vaan sijainnin takia. Ja osin siksi että 70-luvun talot on kohta taas in.

No siinä onkin selitys halpuuteen. Sähkö-putki- ja julkisivurempat 70-luvun taloihin maksavat yhtä paljon kuin uuden rakentaminen. Sitten voisi katsoa niitä taloja, kun nuo on tehty.

Tuossa onkieltämättä silti pointti. Itse asuntosijoittana katsoisin kyllä juuri tuota vyöhykettä, eli alueita, jotka ovat hyvien alueiden tuntumassa ja melko lähellä keskustaa, kehän ykkösen sisäpuolella. Kantakaupungin neliöhinnat eivät enää ole sijoittajalle järkeviä, vuokratuotto jää pieneksi, eikä hurjan arvonnousun voi olettaa jatkuvan loputtomiin. Periferian ongelma taas on se, että se on periferiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi