Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin nousevat asuinalueet?

Vierailija
23.04.2019 |

Av:n asuntoshoppailijat! Minkä nyt edullisemman alueen arviotte Helsingissä nostavan arvoaan lähivuosina/max. 10 vuoden aikana?

Harkitsin viitisen vuotta sitten asunnon hommaamista Länsi-Herttoniemestä, mutta asia jäi. Nyt kävin katselemassa kämppien hintoja ja jösses, kun olivat nousseet! 200 tonnilla ei saa enää mitään.

Onko Helsingissä enää mitään kivoja, aliarvostettuja alueita, jotka voisivat olla sellaisia, että lapsiperheet löytävät ne lähivuosina?

Kommentit (1932)

Vierailija
361/1932 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ot, mutta menköön.

Ymmärrän tämän keskustelun huonommista ja paremmista asuinalueista, koska tottahan asuinalueiden eriarvoistuminen on - on ollut vuosikymmeniä. Se, mitä jäin itse hieman ihmeissäni ja jopa huolestuneena miettimään, on, että onko oikeasti ihmisiä, jotka todella eivät uskalla käydä vaikkapa Kontulassa, Jakomäessä tai Malmilla kaupassa, juna-/metroasemalla jne? Eihän sinne toki kaikilla ole koskaan mitään asiaakaan, mutta jotenkin jäi kuva, että joittenkin mielestä ko. alueet ovat oikeasti pelottavia, ehdottomasti välteltäviä "pitää suosiolla käydä kaupassa jossain muualla".

Itse asun yhden tällaisen alueen kupeessa, hyvin rauhallisella omakotitaloalueella. Tiedän siis, millaisista alueista (ostareista) puhutaan, mutta tuo suorainainen pelkääminen tuntuu kyllä todella vieraalta.

Enemmän se on henkisestä hyvinvoinnista kiinni. Muutin Tapanilasta pois, koska kyllästyin Malmiin. Kyllästyin kusenhajuisiin portaikkoihin, samaa biisiä päivästä toiseen soittavaan tyyppiin asemasillalla, nuhjuisen ja huono-osaisen näköisiin ihmisiin. Ei mua siellä päiväsaikaan pelottanut, mutta kuolin pikkuhiljaa sisältäpäin sitä menoa katsellessa

Muutto pois oli ehkä elämäni parhaita tekoja

Aika jännä. Malmi on joo suht. karmee paikka, mutta Tapanila on kyllä ihana. Mielestäni Tapanila on yksi Helsingin parhaimpia asuinalueita. Todella hyvät kulkuyhteydet, mukavia ihmisiä, lähellä kaikkea, mutta kuitenkin ihana rauha ja paljon luontoa. Malmin kentän alue on myös aivan ihana, toivon todella että se säilyy.

Riippuu kummalla puolella Tapanilaa asuu. Jos Alamalmin puolella, alue on kerrostaloja kun toinen puoli on se oikea Tapanila ja tietenkin Tapaninvainio alkaa siitä myös. Malmi on huumoripaikka, onneksi ei tarvitse siellä paljon asioida. Asun itse Tapaninvainiolla päin olevassa osassa Tapanilaa ja asioin Jumbossa tai Tammistossa.

Vierailija
362/1932 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu maksamaan! Kiskurihinnat joka alueella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1932 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ot, mutta menköön.

Ymmärrän tämän keskustelun huonommista ja paremmista asuinalueista, koska tottahan asuinalueiden eriarvoistuminen on - on ollut vuosikymmeniä. Se, mitä jäin itse hieman ihmeissäni ja jopa huolestuneena miettimään, on, että onko oikeasti ihmisiä, jotka todella eivät uskalla käydä vaikkapa Kontulassa, Jakomäessä tai Malmilla kaupassa, juna-/metroasemalla jne? Eihän sinne toki kaikilla ole koskaan mitään asiaakaan, mutta jotenkin jäi kuva, että joittenkin mielestä ko. alueet ovat oikeasti pelottavia, ehdottomasti välteltäviä "pitää suosiolla käydä kaupassa jossain muualla".

Itse asun yhden tällaisen alueen kupeessa, hyvin rauhallisella omakotitaloalueella. Tiedän siis, millaisista alueista (ostareista) puhutaan, mutta tuo suorainainen pelkääminen tuntuu kyllä todella vieraalta.

Enemmän se on henkisestä hyvinvoinnista kiinni. Muutin Tapanilasta pois, koska kyllästyin Malmiin. Kyllästyin kusenhajuisiin portaikkoihin, samaa biisiä päivästä toiseen soittavaan tyyppiin asemasillalla, nuhjuisen ja huono-osaisen näköisiin ihmisiin. Ei mua siellä päiväsaikaan pelottanut, mutta kuolin pikkuhiljaa sisältäpäin sitä menoa katsellessa

Aika jännä. Malmi on joo suht. karmee paikka, mutta Tapanila on kyllä ihana. Mielestäni Tapanila on yksi Helsingin parhaimpia asuinalueita. Todella hyvät kulkuyhteydet, mukavia ihmisiä, lähellä kaikkea, mutta kuitenkin ihana rauha ja paljon luontoa. Malmin kentän alue on myös aivan ihana, toivon todella että se säilyy.

Riippuu kummalla puolella Tapanilaa asuu. Jos Alamalmin puolella, alue on kerrostaloja kun toinen puoli on se oikea Tapanila ja tietenkin Tapaninvainio alkaa siitä myös. Malmi on huumoripaikka, onneksi ei tarvitse siellä paljon asioida. Asun itse Tapaninvainiolla päin olevassa osassa Tapanilaa ja asioin Jumbossa tai Tammistossa.

Kyllä mun mielestä myös se "toinen puoli" Tapanilasta on kivaa seutua ja sillä puolellahan se Malmin lentokenttäkin on.

Vierailija
364/1932 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ot, mutta menköön.

Kyllä mun mielestä myös se "toinen puoli" Tapanilasta on kivaa seutua ja sillä puolellahan se Malmin lentokenttäkin on.

Jos tykkää 70 luvun kerrostaloista tai Falkullan tapaisista korkeista kerrostaloista ja kalungin vuokra-asuntojen läheisyydestä. Kyllä siellä radan toisella puolella on ihan erilaista ja erityylistä porukkaa. Tapaninvainion puoleisessa osassa on pientaloja, ne vanhat puutalot ja perhealue.

Vierailija
365/1932 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ot, mutta menköön.

Ei se kyllä ole. Tai siis ulkoilureitit ovat nätit, mutta liikaa kaupungin vuokra-asuntoja

- tuo ex-tapanilalainen

Vierailija
366/1932 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostaisin Jätkäsaaresta. Tulee vielä olemaan seuraava Kallio jossain vaiheessa, on jo nyt vähän sitä.

Mä olen kotoisin Punavuoresta ja asunut myös Ruoholahden kanavan kupeessa. Kuvittelin, että Jätkäsaari olisi mun paikka, suunnitelmat näyttivät alunperin kivoilta. Mutta kaikkea muuta, en tykkää yhtään.

Vierailija
367/1932 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmala. Lasketaan vielä kantakaupunkiin. Ihanan rauhallinen paikka, josta kukaan ei ole edes kuullut! 😊

Eikös siellä ole vain se maisemallisesti niin "upea" postinlajittelukeskus? Aika ankean teollisuusalueen näköinen mesta, missä siellä on asuntoja?

Kantakaupunki määritellään sitä paitsi sen mukaan, minne spåra menee. Ei mene Ilmalaan=ei ole kantakaupunkia. Paitsi tietysti jonkun ilmalalaisen mielestä.

Kahden vuoden päästä ratikka kulkee Ilmalaankin, joten ilmeisesti kantakaupunki siis laajenee kohta :D

Mikäli Ilmalan pohjoisosan (Postipuiston) yhdistäminen Käpylän ja Oulunkylän seutuun onnistuu, voi alueesta tulla ihan hyväkin, kun pussinperämäisyys poistuu.

Jos tarkoitat pikaraitiovaunua, niin ei.  Kukaan ei tosissaan voi väittää sitä paitsi, että Ilmala olisi kantakaupunkia, enempää kuin Haaga. 

Tää on vähän kiikun kaakun / Etelä-Haaga. Kybän päättäri on kadun toisella puolella; asun Talontiellä. Sporaan kävelen minuutin.

Muuten ok mutta mikä se on se tie missä autoja kulkee jatkuvalla syötöllä Pitäjänmäkeä kohti Espooseen jne

Vierailija
368/1932 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nousevana koko Länsi-Helsinki,erityisesti Pitäjänmäki ja Konala.Molemmissa nyt hyvä hintataso uusissakin pienissä asunnoissa ja voi löytää myös omakotitaloja ihan ok hintaan.

Länsi-Helsinki on vanhusten paikkaa - kuoleva alue. Ei palveluita - ei mitään.

Kun lapsiperheitä alkaa muuttaa jollekin alueelle, niin äkkiähän niitä palveluitakin alkaa tulla.

Aika surkea tapaus on tässä mielessä esim Viikki.

Hintatasoon nähden Jätkäsaari ja moni muu paikka on tosi ala-arvoinen palvelujen osalta.

Viikkiin muistaakseni lisättiin päiväkoteja silloin kun asunnot alkoivat valmistua 2007-2008, ja siellä taitaa nytkin olla kolme päiväkotia, sitten Viikinmäessä uudempi. Leikkipuistojakin on jne...

Viikissa on myös Prisma ja sen ohessa olevat palvelut. Liikennekin on ainakin pääteillä vilkasta.

En tiedä mikä sitten lapsiperheen näkökulmasta puuttuu?

eikä tarvi lähteä muualle lukioon. Ka tosin pitää olla yli 9.

Vierailija
369/1932 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian syrjässä. Itse ostaisin Triplan seudulta, koska siinä on liikenteen solmukohta. Pääsee nopeasti lentoasemalle ja muualle. Jätkäsaarta mieluummin ostaisin Kalasatamasta, Jätkäsaaressa ei ole mitään vetovoimaa. Toisaalta mikä tahansa sijainti lähellä kantakaupunkia on ok.

Triplaa en pysty ymmärtämään. Kalliita kerrostaloja keskelle neukkukuutioslummia, missä niiden viehätys piilee muussa kuin että sieltä pääsee helposti pois?

Jätkäsaaren viehätys riippuu paljon siitä, missä kohdassa sattuu asumaan. Meidän yhtiö on keskustaa lähinnä olevassa kulmassa. Talon vierestä menee kolme eri raitiovaunulinjaa. Vastapäätä on K-Market ja viereisessä talossa 24h Alepa, näistä saa helpolla tehtyä päivittäiset täydennysostokset. Isommat ostokset 24h Citymarketista Ruoholahdesta. 

Talvipakkasilla on kiva, kun auto on hallissa. Lasitettuja parvekkeita meillä on kaksi, joten mies grillaa vuoden ympäri ja yläkerran parvekkeella on kiva vilvoitella saunan jälkeen talvellakin. Venepaikkoja meillä on kaksi, toinen Keilaniemessä (missä myös vesi ja sähkö), toinen Ruoholahden kanavassa. Välillä on kiva pitää venettä kanavassa, että pääsee kotoa kävellen veneelle. 

Keskustan yöelämässä ei pyöritä eikä fine diningia harrasteta viikottain, joten se pieni metromatka keskustaan ei ole mikään ongelma. Lauttaliikenne aiheuttaa ajoittaisia ruuhkia, mutta se on se hinta minkä Jätkäsaaressa asumisesta joutuu maksamaan ja oikeanlaisella asenteella niiden ruuhkien kanssa oppii elämään. 

Jos haluaa asua uudessa asunnossa lähellä keskustaa ja merta, niin Jätkäsaari on kyllä kiva. Se on sitten makuasia, tykkääkö uudesta vai vanhasta talosta. Uusissa on saunat, isot kylpyhuoneet ja isot lasitetut parvekkeet, nelinkertaiset ikkunat ja autohallit. Vanhoissa taloissa on oma tunnelmansa ja niillä on omat faninsa, mutta itse en hallipaikasta luopuisi. Enkä saunasta. Enkä lasitetusta isosta parvekkeesta. 

Rakennustyömaatahan tämä on, nytkin viistosti vastapäätä nousee Supercell. Tykkään seurata rakennustöitä ikkunasta ja ehkä me joskus myydään tämä asunto jollekin Supercell-miljonäärille joka haluaa lyhyen työmatkan.

Vierailija
370/1932 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostaisin Jätkäsaaresta. Tulee vielä olemaan seuraava Kallio jossain vaiheessa, on jo nyt vähän sitä.

Mitäköhän sinä oikeastaan tarkoitat tällä? Kallio on vanha työläiskaupunginosa, jolla on ollut huonokin maine. Sinne on muutettu, jos ei ollut varaa parempaan. Sittemmin alueesta on tullut trendikäs ja samalla hintatasokin noussut. Kaiken tämän takia Kalliolla olla omanlaisensa identiteetti.

Miten nyt yht'äkkiä jostain uudisalueesta tulee seuraava Kallio?

Huomautan lopuksi, etten ole entinen, nykyinen enkä tuleva kalliolainen enkä millään tavalla Jätkäsaarta inhoa. Ihmettelen vain vertaustasi. Joku voi tietysti yrittää liimata teennäistä identiteettiä ihan mille tahansa alueelle, ajatellen että sitten siitä muutkin kiinnostuvat, mutta harvoin sellainen onnistuu. 

AP:n kysymykseen vastaisin yksinkertaisesti, että kaikki ne alueet, jotka nyt ovat halpoja, ovat todennäköisesti jatkossa kalliimpia. Kaikista ei tietystikään tule trendialueita. 

Joku ehdotti jo alkusivuilla mm. Etelä-Haagaa, mutta se ei mielestäni ole mikään halpa nytkään. 

371/1932 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin tosiaan tuon Pitskun ja Konalan, kun aiemmin mietin asiaa.

Onko Valimo vielä Helsinkiä? Mun eräs lapsuudenkaveri asui siellä, kivaa omakotitaloaluetta. Stadiin tai Selloon pääsee hujauksessa junalla.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

372/1932 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ruotsiksi Jakobacka. Mutta Jalomäeksi nimen voisi kyllä muuttaa, sen viinan mukaan. Jakiksesta löytyy näet paitsi jakiksia, myös jaloviinamäen miehiä.

Miten olisi Jallumäki? Jallubacka på svenska.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
373/1932 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ostaisi Helsingistä mistään seuraavaan neljään vuoteen. Hinnoista tulee tippumaan puolet pois.

Vierailija
374/1932 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmala. Lasketaan vielä kantakaupunkiin. Ihanan rauhallinen paikka, josta kukaan ei ole edes kuullut! 😊

Eikös siellä ole vain se maisemallisesti niin "upea" postinlajittelukeskus? Aika ankean teollisuusalueen näköinen mesta, missä siellä on asuntoja?

Kantakaupunki määritellään sitä paitsi sen mukaan, minne spåra menee. Ei mene Ilmalaan=ei ole kantakaupunkia. Paitsi tietysti jonkun ilmalalaisen mielestä.

Kahden vuoden päästä ratikka kulkee Ilmalaankin, joten ilmeisesti kantakaupunki siis laajenee kohta :D

Mikäli Ilmalan pohjoisosan (Postipuiston) yhdistäminen Käpylän ja Oulunkylän seutuun onnistuu, voi alueesta tulla ihan hyväkin, kun pussinperämäisyys poistuu.

Jos tarkoitat pikaraitiovaunua, niin ei.  Kukaan ei tosissaan voi väittää sitä paitsi, että Ilmala olisi kantakaupunkia, enempää kuin Haaga. 

Tää on vähän kiikun kaakun / Etelä-Haaga. Kybän päättäri on kadun toisella puolella; asun Talontiellä. Sporaan kävelen minuutin.

Muuten ok mutta mikä se on se tie missä autoja kulkee jatkuvalla syötöllä Pitäjänmäkeä kohti Espooseen jne

Hakamäentie ja Hämeenlinnanväylä ainakin minulla aiheuttavat torjumisreaktion, liikaa trafiikkia ja ääntä.

Vierailija
375/1932 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ostaisi Helsingistä mistään seuraavaan neljään vuoteen. Hinnoista tulee tippumaan puolet pois.

Miksi tippuisi? Ei tipu niin kauan kuin korot ovat näin alhaiset. Aina kannattaa ostaa oma asunto mieluummin kuin maksaa vuokranantajalle.

Vierailija
376/1932 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tippuisi? Ei tipu niin kauan kuin korot ovat näin alhaiset. Aina kannattaa ostaa oma asunto mieluummin kuin maksaa vuokranantajalle.

Aina ei todellakaan kannata. Nyt just ei kannata, ei ainakaan Helsingistä.

Vierailija
377/1932 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, lyhennä sitten vuokranantajasi lainaa. Oma valinta.

Vierailija
378/1932 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maksanut omani jo ajat sitten. Osta sinä vaan se ylihintainen asunto ihan rauhassa.

Vierailija
379/1932 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laajasalo ei ole halpa nytkään, mutta hinnat nousevat varmasti tulevaisuudessa, kun siltayhteys valmistuu. Idän perukoilta osaksi laajennettua keskustaa!

Salli mun nauraa. Ylihinnoiteltuja neukkukuutioita ja rivareita täys, joissa muhii asbesti ym. ongelmia. Enemmänkin hinnat tippuu rajusti. Välittäjältä kuultua.

Vierailija
380/1932 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maksanut omani jo ajat sitten. Osta sinä vaan se ylihintainen asunto ihan rauhassa.

Olen oikeasti maksanut omani, nyt ostan sijoitusasuntoja.