Lotta Näkyvä aikoo huiputtaa kaikki maailman yli 8 kilometriä korkeat vuoret
Onko tällä asiasta jotain kokemusta vai onko tämä näitä netistä luettuja kivoja juttuja joista innostunut?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/8599db9d-c1d9-4177-bab9-759b9e…;
Kilimanjaro ei ole sama asia kuin Everest tai K2. On itseasiassa aika todennäköistä, että menehtyy yrittäessä.
Kommentit (6087)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykologian opintoni on herättänyt uteliaisuuden ihmisten motiiveista.
Aiheeseen palataksemme voikin miettiä mikä saa Lotan ja Donin syyttämään muita ja vaatimaan kunniaa itselleen ja kyllähän siellä katkeruus omasta epäonnistumisesta ja kateus muiden onnistumisesta taustalla selvästi vaikuttaa. Molemmat pyrki ensimmäisten joukossa huipulle, mutta epäonnistuivat. Ei olisi ollut tarvetta selitellä ja syyttää muita, saati vaatia kunniaa muiden onnistumisista jos sinne huipulle olisivatkin päässeet.
Siinähän mietit. Kyllä se Lotta on vaan kaunis nuori nainen.
Kaunis, katkera ja kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mammat kiipeilevät toistensa yli täällä enimmäkseen :D! Siinä ne huiput. Mikä mammaa vaivaa?
Kirjoitustyylistä selviää, että täällä on yksi superinnokas kirjoittaja, joka asuu täällä. Ratakiskosta vääntämistä, lapset yms. esiintyy todella usein.
Mä lyön satasen vetoa, että tämä ammattiloukkaantuja ei ole 8 tonnista nähnyt muualla kuin valokuvissa.
Montako kasitonnista itse olet huiputtanut? Vai koskeeko tämä kokemusvaatimus vain kaikkia muita paitsi sinua?
3 eri maanosan suurinta vuorta. 8 tonninen ehkä vuonna 2022 jos kaikki menee hyvin. Entä sinä?
Eli tasan yhtä monta 8 tonnista kuin minäkin :) Ei siis mitään ongelmaa meistä kummankaan osallistumisessa tähän keskusteluun.
Ok, entäs muut vuoret? Oletko edes koskaan kokeillut koko lajia?
Mistä kumpuaa käsitys, että pitää olla itse kiipeillyt ennen kuin voi keskustella missin kiipeilyharrastuksesta VAUVA-palstalla? Oikeastiko luulet tätä asiantuntijafoorumiksi, jonne on tiukat pääsyvaatimukset :D
Ei ole vaatimuksia. Jokainen saa kirjoittaa. Kuten kirjoitin mua kiinnostaa miksi lajia harrastamaton kirjoittaa joka päivä satoja viestejä haukkuakseen jonkun sanomisia? Joku syy siihen pitää olla.
Vastakysymys: Miksi lajin harrastaja ei kirjoita ketjun aiheesta vaan taivastelee muiden sanomisia? Eikö olisi hedelmällisempää keskustella siitä kiipeilystä kuin jankuttaa muiden kirjoittajien sanavalinnoista, elämistä, ulkomuodosta, saavutuksista jne.? Ketjun aiheena kuitenkin Lotta Hintsan tekemiset. Ei av-mammojen kiipeilykokemus.
Psykologian opintoni on herättänyt uteliaisuuden ihmisten motiiveista. Mikä saa jonkun kirjoittamaan satoja viestejä päivässä aiheesta, joka ei niitä itseen mitenkään. Syy täytyy olla Lotassa. Jokin siinä ärsyttää ja se ei ole suoranaisesti Lotan sanomiset. Mun veikkaus on, että nuori, kaunis nainen on kaikkea mitä itse ei ole jne.
Mutta se psykologiasta. Jatkakaa haukkumista.
Miksi minua ärsyttäisi se, etten ole teinin tasolla juttujen perusteella oleva yli kolmekymppinen, joka kuvittelee, että vanhoilla missimeriiteillä ja isukin perinnöllä sujahtaa tuosta vain vuorikiipeilijöiden eliittiin?
Siellä se nuori, kaunis ja lahjakas nainen kuitenkin kiipeilee parasta aikaa.
Et muuten edes yrittänyt kiistää väitettä ettet ole edes harrastanut lajia.
eri
Keski-ikää lähestyvä, tavallisen näköinen, vaikuttaja-markkinoija lapsellisen tuntuinen nainen joka epäonnistui ylimitoitetussa kiipeily-yrityksessään?
Ei ärsytä. Säälittää koska hän on nolannut itsensä puheillaan vs teoillaan.
- mies, kiipeillyt 20+ vuotta
Minä ihailen Lottaa, on tavoitteita ja pyrkii niihin. Mielestäni on kiipeillyt melkoisia vuoria ja kohtalaisen korkeallekin. Epäonnistui? Monestikohan Veikka on keskeyttänyt kiipeämisen? Entä Edmund aikanaan?
Ehkä olet katkera, kun olet kiipeillyt vain Saanalla 20+ vuotta?
Miten joku kiipeilijä voisi olla Lotalle katkera? Eihän hän ole edes kiivennyt mitään. Soittanut vain suutaan. Säälittävä yksilö.
Ai Lotta ei ole kiivennyt minnekään? Asia kunnossa, ehkä hänet on viety vuorille helikopterilla.
Sovitaan sitten, että Lotta on korkeimmillaan ollut Linnanmäen maailmanpyörässä ja joku on pidellyt häntä kädestä.
Kerropa tähän joku vuori ja reitti jonka hän on kiivennyt?
Saa tällä kertaa laittaa oppaan perässä kiivetyt reititkin jos niitä on. (Yleensähän lasketaan vain itse kiivetyt.) Kävelyreitit eivät ole kiipeilyä.
Kilimanjaro. Oletko itse käynyt siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheeseen palataksemme voikin miettiä mikä saa Lotan ja Donin syyttämään muita ja vaatimaan kunniaa itselleen ja kyllähän siellä katkeruus omasta epäonnistumisesta ja kateus muiden onnistumisesta taustalla selvästi vaikuttaa. Molemmat pyrki ensimmäisten joukossa huipulle, mutta epäonnistuivat. Ei olisi ollut tarvetta selitellä ja syyttää muita, saati vaatia kunniaa muiden onnistumisista jos sinne huipulle olisivatkin päässeet.
Siinähän mietit. Kyllä se Lotta on vaan kaunis nuori nainen.
Kaunis, katkera ja kateellinen.
Ihan siis kuin sinä? Paitsi, tietysti tuo kaunis. Kauniiksi sua ei olla taidettu sanoa koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Don on liian pehmeä. Nössö. Se on lajia tuntevien tieossa. Kun käy läpi hänen suorituksiaan niin harvoissa onnistumisissa on aina ollut vetämässä joku maailmanluokan kovimmista kiipeilijöistä Urubko, Ueli, tms. Don on tullut näiden kovisten perässä. Donin omat projektit ovat aina epäonnistuneet. Nytkin hän istui teltassa kun piti huiputtaa. Hän ei pääse 7300 m haamurajan yläpuolelle. Yritykset tyssäävät viimeistään siihen. Lotalta taas puuttuvat kiipeilytaidot joten ei osaa soolota tai liidata. Häneltä puuttuu joku joka vie hänet huipulle. Hän yritti mennä sinne muiden tiimien reitintekijöitä seuraamalla, beesaamalla, joka sekin on epäpuhdas suoritus ja aivan jotain muuta kuin alppityyli jota hän hehkutti, mutta reitintekijät joutuivat kääntymään takaisin ennen huippua eikä sinne saatu kiinteitä köysiä kuin vasta seuraavana päivänä. Donin ja Lotan puuhastelu on harrastajamaista. Tyypillistä ensikertalaisten sähläystä.
😆 Ota nyt vaan rauhallisesti siellä sohvalla
MInulla ei ole sohvaa niinkuin sinulla ilmeisesti on 😆 Sinun ei tarvitsekaan lukea seuraavaa...
Monia varmasti kiinnostaa mikä Lotan hommassa kiipeilynäkökulmasta mättää. Vuoret ympäristönä on monelle vieras. Vuorikiipeily lajina vielä vieraampi. Vuorilla ei saa anteeksi omaa osaamattomuuttaan. Pelkkä into ja näyttämisen halu ei siellä riitä pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mammat kiipeilevät toistensa yli täällä enimmäkseen :D! Siinä ne huiput. Mikä mammaa vaivaa?
Kirjoitustyylistä selviää, että täällä on yksi superinnokas kirjoittaja, joka asuu täällä. Ratakiskosta vääntämistä, lapset yms. esiintyy todella usein.
Mä lyön satasen vetoa, että tämä ammattiloukkaantuja ei ole 8 tonnista nähnyt muualla kuin valokuvissa.
Montako kasitonnista itse olet huiputtanut? Vai koskeeko tämä kokemusvaatimus vain kaikkia muita paitsi sinua?
3 eri maanosan suurinta vuorta. 8 tonninen ehkä vuonna 2022 jos kaikki menee hyvin. Entä sinä?
Eli tasan yhtä monta 8 tonnista kuin minäkin :) Ei siis mitään ongelmaa meistä kummankaan osallistumisessa tähän keskusteluun.
Mistä kumpuaa käsitys, että pitää olla itse kiipeillyt ennen kuin voi keskustella missin kiipeilyharrastuksesta VAUVA-palstalla? Oikeastiko luulet tätä asiantuntijafoorumiksi, jonne on tiukat pääsyvaatimukset :D
Ei ole vaatimuksia. Jokainen saa kirjoittaa. Kuten kirjoitin mua kiinnostaa miksi lajia harrastamaton kirjoittaa joka päivä satoja viestejä haukkuakseen jonkun sanomisia? Joku syy siihen pitää olla.
Vastakysymys: Miksi lajin harrastaja ei kirjoita ketjun aiheesta vaan taivastelee muiden sanomisia? Eikö olisi hedelmällisempää keskustella siitä kiipeilystä kuin jankuttaa muiden kirjoittajien sanavalinnoista, elämistä, ulkomuodosta, saavutuksista jne.? Ketjun aiheena kuitenkin Lotta Hintsan tekemiset. Ei av-mammojen kiipeilykokemus.
Psykologian opintoni on herättänyt uteliaisuuden ihmisten motiiveista. Mikä saa jonkun kirjoittamaan satoja viestejä päivässä aiheesta, joka ei niitä itseen mitenkään. Syy täytyy olla Lotassa. Jokin siinä ärsyttää ja se ei ole suoranaisesti Lotan sanomiset. Mun veikkaus on, että nuori, kaunis nainen on kaikkea mitä itse ei ole jne.
Miksi minua ärsyttäisi se, etten ole teinin tasolla juttujen perusteella oleva yli kolmekymppinen, joka kuvittelee, että vanhoilla missimeriiteillä ja isukin perinnöllä sujahtaa tuosta vain vuorikiipeilijöiden eliittiin?
eri
Keski-ikää lähestyvä, tavallisen näköinen, vaikuttaja-markkinoija lapsellisen tuntuinen nainen joka epäonnistui ylimitoitetussa kiipeily-yrityksessään?
Minä ihailen Lottaa, on tavoitteita ja pyrkii niihin. Mielestäni on kiipeillyt melkoisia vuoria ja kohtalaisen korkeallekin. Epäonnistui? Monestikohan Veikka on keskeyttänyt kiipeämisen? Entä Edmund aikanaan?
Miten joku kiipeilijä voisi olla Lotalle katkera? Eihän hän ole edes kiivennyt mitään. Soittanut vain suutaan. Säälittävä yksilö.
Ai Lotta ei ole kiivennyt minnekään? Asia kunnossa, ehkä hänet on viety vuorille helikopterilla.
Sovitaan sitten, että Lotta on korkeimmillaan ollut Linnanmäen maailmanpyörässä ja joku on pidellyt häntä kädestä.
Saa tällä kertaa laittaa oppaan perässä kiivetyt reititkin jos niitä on. (Yleensähän lasketaan vain itse kiivetyt.) Kävelyreitit eivät ole kiipeilyä.
Niin missä ne reitit ovat suurisuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Don on liian pehmeä. Nössö. Se on lajia tuntevien tieossa. Kun käy läpi hänen suorituksiaan niin harvoissa onnistumisissa on aina ollut vetämässä joku maailmanluokan kovimmista kiipeilijöistä Urubko, Ueli, tms. Don on tullut näiden kovisten perässä. Donin omat projektit ovat aina epäonnistuneet. Nytkin hän istui teltassa kun piti huiputtaa. Hän ei pääse 7300 m haamurajan yläpuolelle. Yritykset tyssäävät viimeistään siihen. Lotalta taas puuttuvat kiipeilytaidot joten ei osaa soolota tai liidata. Häneltä puuttuu joku joka vie hänet huipulle. Hän yritti mennä sinne muiden tiimien reitintekijöitä seuraamalla, beesaamalla, joka sekin on epäpuhdas suoritus ja aivan jotain muuta kuin alppityyli jota hän hehkutti, mutta reitintekijät joutuivat kääntymään takaisin ennen huippua eikä sinne saatu kiinteitä köysiä kuin vasta seuraavana päivänä. Donin ja Lotan puuhastelu on harrastajamaista. Tyypillistä ensikertalaisten sähläystä.
😆 Ota nyt vaan rauhallisesti siellä sohvalla
MInulla ei ole sohvaa niinkuin sinulla ilmeisesti on 😆 Sinun ei tarvitsekaan lukea seuraavaa...
Monia varmasti kiinnostaa mikä Lotan hommassa kiipeilynäkökulmasta mättää. Vuoret ympäristönä on monelle vieras. Vuorikiipeily lajina vielä vieraampi. Vuorilla ei saa anteeksi omaa osaamattomuuttaan. Pelkkä into ja näyttämisen halu ei siellä riitä pitkälle.
Ja mitenkähän mammat sen selvittäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Kävelyreitti. En itse "kiipeile" kävelyreittejä.
https://explorersweb.com/2021/07/20/what-happened-on-broad-peak-a-retel…
Hupsista, mites tässä nyt näin kävi? Lotan tekemiset vahvistetaan toisten toimesta, mm. Mirza Alin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Kävelyreitti. En itse "kiipeile" kävelyreittejä.
Niinpä. Kotona on niin ihanaa selailla vuorien kuvia ja suunnitella tulevia retkiä.
Vierailija kirjoitti:
https://explorersweb.com/2021/07/20/what-happened-on-broad-peak-a-retel…
Hupsista, mites tässä nyt näin kävi? Lotan tekemiset vahvistetaan toisten toimesta, mm. Mirza Alin.
Ohhoh, Lotan tekemisiä kehutaan laajalla rintamalla. Kuinkas nyt wannabe kiipeilijöiden suut laitetaan?
Ei täällä varmaan enää kiipeilijät jaksa lukea tai vastata, mutta minua jäi noissa kerrotuissa vaivaamaan yksi juttu ihan kamalasti.
Sanottiin, että pelastajilla, jotka lähtivät naista ja miestä pelastamaan, ei ollut tarpeeksi köysiä. Miten voi olla? Eikö köydet nyt olisi helpoin pelastusväline ottaa mukaan ja varmistaa, että riittää? Ymmärrän, että köyden on ehkä oltava pitkä, mutta eikö nykyään kestävätkin köydet (= ihmispainon kestävä) ole aika kevyitä?
Muutoinkin köysien kanssa "pelaaminen" vähän hämmästyttää, kun niistä kuitenkin tuolla aika paljon tuntuu henki olevan kyseessä. Tarkoitan, että jos nähdään vaiva fiksata köysiä sinne, eikö samalla vaivalla irrotettaisi vanhoja pois? Vai onko tuo todella niin raadollista, että nyt fiksataan vain meidän retkikunnan köydet, muusta viis? Ja jos, miten ne erotetaan, värikoodillako kuten katiskat vedestä:-)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Donin instassa oli aamulla jonkun Lotan mukana huipulle yrittäneen kiipeilijän Donia tukeva kommentti. Ilmeisesti hän kuitenkin paljasti vähän liikaa, että se länsimaalaisten ryhmä tosiaan vaan janosi pääsyä huipulle paikallisen köysitiimin tehdessä työn kun se on nyt poistettu. Toi myös selkeästi esiin karvaan pettymyksensä epäonnistumiseen ja siihen että muut onnistuivat.
Donin ja Lotan puheissa häiritsee paitsi muiden halveksunta ja itsekehut, ennen kaikkea se miten he käytännössä täysin sivuuttavat nuo paikalliset kiipeilyammattilaiset. He eivät ole Donille ja Lotalle yksilöitä vaan nimetön ryhmä, jonka onnistumisista Lotta ja Don länsimaalaisena voivat surutta ottaa kunniaa itselleen vaikka todellisuudessa vaan seuraisivat sen ryhmän perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Donin instassa oli aamulla jonkun Lotan mukana huipulle yrittäneen kiipeilijän Donia tukeva kommentti. Ilmeisesti hän kuitenkin paljasti vähän liikaa, että se länsimaalaisten ryhmä tosiaan vaan janosi pääsyä huipulle paikallisen köysitiimin tehdessä työn kun se on nyt poistettu. Toi myös selkeästi esiin karvaan pettymyksensä epäonnistumiseen ja siihen että muut onnistuivat.
Donin ja Lotan puheissa häiritsee paitsi muiden halveksunta ja itsekehut, ennen kaikkea se miten he käytännössä täysin sivuuttavat nuo paikalliset kiipeilyammattilaiset. He eivät ole Donille ja Lotalle yksilöitä vaan nimetön ryhmä, jonka onnistumisista Lotta ja Don länsimaalaisena voivat surutta ottaa kunniaa itselleen vaikka todellisuudessa vaan seuraisivat sen ryhmän perässä.
😄😁😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietitään vaan. Ai niin, ne puheethan vahvistettiin :)
Kaikki ei voi olla missejä. Get ovet it
Minä tyttö huiputin kotivaaran missä lapsena jo suksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaa olla yhtä näkyvä, kuin eräs herttuatar. Mä ainakin kieltäisin lehdistöä käyttämästä sitä ikuista "Formulalääkäri Aki Hintsan tytär Lotta" jne. titteliä. Omakin isäni on erään tieteen tohtori ja neuvos, mutta ei tulisi mieleeni ratsastella sillä.
Missi mikä missi, ja aivan naurettavaa tuo vuorien valloitus. Kieltämättä kuitenkin kivaa, kun jotain uutta on keksinyt. Sara Sieppi ois jo lynkattu elävältä, jos olisi vihjaillutkaan jostain Saana-tunturille menosta.
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000008098996.html
Ottaa sinne viagraa mukaan. Ehkä se haluaa 5000 metrin kerhoon???
Lotta haluaa Viagralla parantaa suorituskykyään keinotekoisesti. Sillä toimella on nimikin, doping. Lotta on syyttänyt lisähapella kiivenneitä huijareiksi, vaikka happi on keholle luonnollinen aina, Viagra ei. Omia ihanteitaan puhtaasta kiipeilystå rikkoo dopingilla.
mitäs jos lotta on muuttanut mielpidettään, oletko sitä miettinyt? Ihmiset kun voivat tehdä sellaistakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lotta sen sijaan julistaa vain oman kiipeilytapaansa oikeaksi ja muiden valintoja vääriksi. Hän on pyrkinyt nostamaan suorituksiaan kovemmiksi kuin muiden kiipeilijöiden suoritukset.
Laitatko vielä lähteet ja sitaatit, missä Lotta toteaa näin?
Etsi itse, jos oikeasti kiinnostaa.
t. eri
Eli mitä vain voi väittää täällä, perusteluja ja lähteitä ei tarvita.
Ei kun miten se meni…
"Hintsa kritisoi keinotekoisesti lisähapella luotuja kiipeilykuplia, jollaisia näkee esimerkiksi maailman korkeimmalla vuorella Mount Everestillä. Everestin valloituksesta on tullut monelle statussymboli; huipulle on päästävä, tyylistä välittämättä. Vuorille jätetyt lisähappipullot ovat lisäksi suuri ympäristöhaitta."
https://www.is.fi/urheilu/art-2000007758189.html”Ihmiset tulevat näin myöhään siksi, että haluavat tippua keskelle valmista infrastruktuuria ja vetää itsensä köysiä pitkin ylös.”
Hintsa sanoo, ettei halua vähätellä muiden saavutuksia. (Toim.huom. mutta vähättelee silti heti seuraavassa lauseessa)
”Yleisestihän urheilulajeissa on ammattilaiskisat ja harrastelijakisat. Täällä kuitenkin kaikki on samalla vuorella ja kaikkien ’ranking’ huiputuksen jälkeen on sama.”
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000008122711.html"En ala tuomaan vuorenhuippua alaspäin lisähapella. Se on itselleni sellainen periaate.”
Siihen periaatteeseen liittyy vahvasti myös ajatus maailman korkeimman vuoren Mount Everestin valloittamisesta. 8 849 metrin korkeuteen ”maailman katolle” hamuaa joka vuosi satoja kiipeilijöitä, jotka paikoitellen kulkevat jonossa kohti huippua."
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000007816750.htmlOlisko tuossa alkuun muutama kommentti missä aika suoraan halveksii muita ja heidän tekemisiään.
Voisin sanoa itsekkin noi kaikki ilman, että varsinaisesti halveksin muita.
- Everesti on statussymbooli ja siellä oppaat käytännössä kantavat asiakkaita huipulle. Fakta
- Vuorikiipeilyssä on harrastajia ja ammattilaisia ja yleensä ne ammattilaiset tekevät köysistön ja harrastajat hinaajat itsensä niitä käyttäen. Huiputus ja huiputus on kuitenkin "saman arvoinen". Fakta
- Lisähappi ja sen käyttö on henkilökohtainen valinta ja on monia, jotka eivät sitä käytä Lotan mainitsemista syistä.
Se mikä tässä ihmisiä varmaan ärsyttää, että näiden totuuksien laukoja on Lotta. Jos saman sanoisi vaikka Veikka, niin porukka vaan nyökkäilisi. Fakta
Veikka ei kuitenkaan ole noin sanonut. Ja on itsekin kiivennyt lisähapella.
Kirjassa "Kohti huippua" (Wsoy 1995) on kyllä Veikalta sitaatti koskien Chantalia, ranskalaista vuorikiipeilijätärtä, jonka kanssa hän kiipesi ensimmäisellä lisähapella tehdyllä Everestin keikallaan. (Chantal yritti ilman, muttei onnistunut). "Chantal poikkeaa useista muista naiskiipeilijöistä siinä,että häntä ei huvita ryhtyä ottamaan hyötyä julkisuudesta, vaikka hänellä olisi siihen varmaan yhtä hyvät eväät kuin esimerkiksi kaikkien ranskalaisten tuntemalla Catherine Destivellella tai amerikkalaisella Lynn Hillillä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lotta sen sijaan julistaa vain oman kiipeilytapaansa oikeaksi ja muiden valintoja vääriksi. Hän on pyrkinyt nostamaan suorituksiaan kovemmiksi kuin muiden kiipeilijöiden suoritukset.
t. eri
Ei kun miten se meni…
"Hintsa kritisoi keinotekoisesti lisähapella luotuja kiipeilykuplia, jollaisia näkee esimerkiksi maailman korkeimmalla vuorella Mount Everestillä. Everestin valloituksesta on tullut monelle statussymboli; huipulle on päästävä, tyylistä välittämättä. Vuorille jätetyt lisähappipullot ovat lisäksi suuri ympäristöhaitta."
https://www.is.fi/urheilu/art-2000007758189.html”Ihmiset tulevat näin myöhään siksi, että haluavat tippua keskelle valmista infrastruktuuria ja vetää itsensä köysiä pitkin ylös.”
Hintsa sanoo, ettei halua vähätellä muiden saavutuksia. (Toim.huom. mutta vähättelee silti heti seuraavassa lauseessa)
”Yleisestihän urheilulajeissa on ammattilaiskisat ja harrastelijakisat. Täällä kuitenkin kaikki on samalla vuorella ja kaikkien ’ranking’ huiputuksen jälkeen on sama.”
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000008122711.html"En ala tuomaan vuorenhuippua alaspäin lisähapella. Se on itselleni sellainen periaate.”
Siihen periaatteeseen liittyy vahvasti myös ajatus maailman korkeimman vuoren Mount Everestin valloittamisesta. 8 849 metrin korkeuteen ”maailman katolle” hamuaa joka vuosi satoja kiipeilijöitä, jotka paikoitellen kulkevat jonossa kohti huippua."
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000007816750.htmlOlisko tuossa alkuun muutama kommentti missä aika suoraan halveksii muita ja heidän tekemisiään.
- Everesti on statussymbooli ja siellä oppaat käytännössä kantavat asiakkaita huipulle. Fakta
- Vuorikiipeilyssä on harrastajia ja ammattilaisia ja yleensä ne ammattilaiset tekevät köysistön ja harrastajat hinaajat itsensä niitä käyttäen. Huiputus ja huiputus on kuitenkin "saman arvoinen". Fakta
- Lisähappi ja sen käyttö on henkilökohtainen valinta ja on monia, jotka eivät sitä käytä Lotan mainitsemista syistä.
Se mikä tässä ihmisiä varmaan ärsyttää, että näiden totuuksien laukoja on Lotta. Jos saman sanoisi vaikka Veikka, niin porukka vaan nyökkäilisi. Fakta
Ei sillä ole väliä kuka sanoo lisähapen olevan dopingia ja huijausta. Se on väheksyvää sanoi sen vaikka Herra Ylijumala. Siksipä Veikka ei ikimaailmassa mitään tuon suuntaista sanoisi. Hän meni ja teki eikä käyttänyt aikaa oman egonsa pönkittämiseen muita alentamalla.
Maailmassa on t o d e l l a paljon kiipeilijöitä, jotka kuitenkin ajattelevat juuri noin. Kuka sanoo sen julkisesti. kuka ei. Tietysti itse kannattaisi itse huiputtaa pari nyppylää ennen avautumista, mutta ei periaatteissa ole mitään vikaa.
Arvaapa, miten esimerkiksi jääkiekkojoukkueessa suhtauduttaisiin Mestiksestä tulevaan parikymppiseen poikaan, joka tulisi koppiin selittämään, että Teemu Selänne on vain harrastelijaluistelija ja Jari Kurrikin pääsi saavutuksiinsa huijaamalla. Jep, naurettaisiin pihalle ja sanottaisiin, että "menepä poika kotio kasvamaan ja tule sitten takaisin, kun olet oppinut nöyryyttä ja kunnioitusta muita kohtaan". Lotta on nyt vähän niin kuin tuo poika.
Huono vertaus. Maailma on täynnä harrastajia, jotka jakavat Lotan mielipiteet. Lotan omat saavutukset vaan puuttuvat, mikä tietysti ärsyttää monia.
Montako kertaa lapsille pitää selittää, että kyse ei ole saavutusten puutteesta tai edes mielipiteistä? Lotta saa olla ihan vapaasti mitä mieltä lystää. Ongelmaksi asia tulee, kun rupeaa olemattomilla meriiteillä ylentämään itseään muita paremmaksi ja alentamaan toisin toimineita. Silloin ollaan tuolla Mestis-poika-tasolla.
Lotan loogikalla sitäpaitsi sir Edmund Hillarykin on ylävuorituristi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Ei kun miten se meni…
Ei sillä ole väliä kuka sanoo lisähapen olevan dopingia ja huijausta. Se on väheksyvää sanoi sen vaikka Herra Ylijumala. Siksipä Veikka ei ikimaailmassa mitään tuon suuntaista sanoisi. Hän meni ja teki eikä käyttänyt aikaa oman egonsa pönkittämiseen muita alentamalla.
Maailmassa on t o d e l l a paljon kiipeilijöitä, jotka kuitenkin ajattelevat juuri noin. Kuka sanoo sen julkisesti. kuka ei. Tietysti itse kannattaisi itse huiputtaa pari nyppylää ennen avautumista, mutta ei periaatteissa ole mitään vikaa.
Arvaapa, miten esimerkiksi jääkiekkojoukkueessa suhtauduttaisiin Mestiksestä tulevaan parikymppiseen poikaan, joka tulisi koppiin selittämään, että Teemu Selänne on vain harrastelijaluistelija ja Jari Kurrikin pääsi saavutuksiinsa huijaamalla. Jep, naurettaisiin pihalle ja sanottaisiin, että "menepä poika kotio kasvamaan ja tule sitten takaisin, kun olet oppinut nöyryyttä ja kunnioitusta muita kohtaan". Lotta on nyt vähän niin kuin tuo poika.
Huono vertaus. Maailma on täynnä harrastajia, jotka jakavat Lotan mielipiteet. Lotan omat saavutukset vaan puuttuvat, mikä tietysti ärsyttää monia.
Montako kertaa lapsille pitää selittää, että kyse ei ole saavutusten puutteesta tai edes mielipiteistä? Lotta saa olla ihan vapaasti mitä mieltä lystää. Ongelmaksi asia tulee, kun rupeaa olemattomilla meriiteillä ylentämään itseään muita paremmaksi ja alentamaan toisin toimineita. Silloin ollaan tuolla Mestis-poika-tasolla.
Lotan loogikalla sitäpaitsi sir Edmund Hillarykin on ylävuorituristi.
Taisi joku sherpa kantaa sen ylärinteelle ja antaa kunnian olla ensimmäinen.
Ja sekös sua ärsyttääkin. Jos sinäkin keskittyisit omiin tekemiisiisi sen sijan, että yrität hiekottaa muiden tekemisiä, voisit saada jotain aikaiseksi.