Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lotta Näkyvä aikoo huiputtaa kaikki maailman yli 8 kilometriä korkeat vuoret

Vierailija
22.04.2019 |

Onko tällä asiasta jotain kokemusta vai onko tämä näitä netistä luettuja kivoja juttuja joista innostunut?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/8599db9d-c1d9-4177-bab9-759b9e…

Kilimanjaro ei ole sama asia kuin Everest tai K2. On itseasiassa aika todennäköistä, että menehtyy yrittäessä.

Kommentit (6087)

Vierailija
301/6087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset haukkuu täällä porukalla kaunista naista. Oletteko nähneet Lotan opettajan? Hemmetin komea mies.

Kukaan ei haku Lottaa koska hän on kaunis. Itse olen vain sitä mieltä, että vuoristokiipeily on vaarallista ja itsekästä ja varsinkin perheellisille. Jo pelkkä kalliokiipeily on typerää, mutta ei sentään laita pelastajia tai avustajajoukkoja vaaraan. Lotta voisi nauttia tuosta opettajastaan ehkä jollain muulla tavalla kuin 8000 metrissä?

Ehkä jos sinä kävisit, joskus jonkun vuoristokiipeilyyn liittyvän henkilön hautajaisissa, voisi sinunkin asenteesi muuttua? Ja kyllä tunnen myös ihmisiä, jotka ovat kiivennet noita 8000 metrin vuoria ja selvinneet hengissä ja siltikin olen tätä mieltä ilman kateuden häivää.

Onko nämä kuolleiden puolisot sitten erityisen katkeria ja vihaisia miehilleen, kun harrastivat vaarallista lajia? Kiinnostaa noin muuten vain, aina sanotaan vain että "hän kuoli tehden sitä mitä rakasti" jne.

No mun paras ystävä kuoli Jämijärvellä, ja edelleen oon sitä mieltä että "hän kuoli tehden sitä mitä rakasti". Ei se ihminen olisi ollut onnellinen ilman hyppäämistä. Oli kuin hänen DNA:hansa olisi kirjattu intohimo seikkailuihin, adrenaliiniin, extremekokemuksiin.

Kyllä, ystäväni olisi edelleen hengissä ilman tuota harrastusta - paitsi jos olisi jäänyt vaikkapa auton alle, mikä on paljon yleisempää ja aivan yhtä surullinen kuolema. Totta kai meillä on valtava ikävä ja suru on suuri koko meidän loppuelämämme, mutta en mä ajattele että voi kunpa mun ystävä olisi elänyt vanhaksi mutta elämättä siten kuin halusi.

Se palo noihin juttuihin on sellainen, että jos sitä ei ole (niin kuin itselläni ei), ei välltämättä pysty ymmärtämään miksi sinne vuorelle, taivaalle, luolaan, sukeltamaan jne. on pakko päästä.

Kyllä minä ymmärrän, että pakosta heillä on oltava kova palo asiaan. Eihän kukaan käyttäisi niin paljon aikaa ja rahaa siihen muuten, mutta olen siltikin sitä mieltä ettei nuo vaaralliset lajit ole perheellisen hommia. Se on vaan niin itsekästä puolisoa ja lapsia kohtaan. Ja kuten aiemmin kirjoitin, ulkopuolisena kaikkein katkeroittavinta on, kun noiden pelastajien lapset jäävät ilman isää, koska eihän noita mistään helpoista paikoista koskaan pelasteta.

No, sekin on kunkin perheen sisäinen asia. Etenkin jos harrastus on ollut tiedossa jo ennen perheen perustamista. Eihän muuten perheelliset voisi olla poliiseja ja palomiehiäkään, kun niissäkin voi jonain päivänä olla tulematta kotiin. Myös se pelastaja on tehnyt vaarallisen ammatinvalinnan (monet kiipeilijät/extremeharrastajat sanovat, että heitä ei tarvitse tulla pelastamaan tai varsinkaan ruumista noutamaan, sillä kenenkään ei tarvitse riskeerata omaa henkeään heidän takiaan). 

Tämän siis kirjoittaa sohvalla istuja, enkä ikimaailmassa lähtisi kiipeilemään itse. Mutta en myöskään voi tuomita sinne menijää, oli sitten perhettä tai ei. On lapsettomallakin menehtyneellä yleensä kuitenkin omat vanhemmat, sukulaisia, ystäviä; on meidänkin suru raskasta. Ihmiset nyt vaan ottaa riskejä, toiset enemmän ja toiset vähemmän. 

Tietenkin nämä ammattipelastajat ovat ihan itse valinneet ammattinsa ja monet pelastajat ovat ihan vapaaehtoisia, mutta onhan se nyt ihan selvää, ettei niitä pelastettavia olisi,jos ei noita kaikenmaailman kiipeilijöitä ja yrittäjää olisi liikkeellä. Minä tuomitsen, koska olen nähnyt suht läheltä näitä perheitä, joita asia koskettaa ja silloin ei tule muuta fiilistä kuin, että itsekästä on.

No kuten sanoin paras ystäväni kuoli. Olen siis kokenut oman ja nähnyt hänen perheensä tuskan. Ja monta kertaa on kysytty että miksi hänen piti olla siellä. Mutta lopulta mielen valtaa rauha siitä että hän oli onnellinen. Eli tuomitse jos haluat mutta minä en niin tule koskaan tekemään.

Mistä sä edes tiedät, oliko onnellinen? Sä vaan oletat. Hän saattoi viimeisillään katua katkerasti ja ymmärtää, mikä sittenkin oli hänelle tärkeintä.

Tällainen kommentointi on aika törkeää tässä tilanteessa. Ei, meistä ei kukaan tiedä mitä joku ihminen todella ajattelee, mutta pakko meidän on elää ja luottaa siihen että kommunikaatio ihmisten kanssa perustuu edes jonkinlaiseen rehellisyyteen. Näin hänen hyvät ja huonot aikansa, mutta harrastus oli aina se joka sytytti hänet henkiin. 

Siinäpä oivallinen sanavalinta 😁😁😁

Kyllä, ihan tietoinen sanavalinta. Hän koki olevansa eniten elossa päästessään harrastuksensa pariin.

Eipä herää enää eloon. Sikäli aika onneton sanavalinta, kun se harrastus tappoi hänet.

No sinä et varmaan voi määrätä, miten kirjoittaja puhuu ystävästään.

Oletko kuusivuotias? Määrätä? 😁😂🤣

Voitkos sinä _määrätä_, mitä mieltä minä olen?

Vierailija
302/6087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin Lottaa kadehtiva Lola Odusoga ilmoittaa aloittavansa vuorikiipeilyn ja valloittavansa kaikki 14 yli kasitonnista aiemmin kuin Lotta? Ei vaan Lolan nykymuodolla taida saada samanlaisia hunkkeja sugardaddyikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/6087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaakohan Lotta huiputtaa vuoret seuraavaksi sitten ilman vaatteita, vaiko bikineissä? Sillähän saisi hyvät instamatskut ja sponsorit.

Vierailija
304/6087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua itseänihän ei kiinnosta kilinvittuakaan joku Kilimantsaaro.

Vastasit joten olet kiinnostunut sekä olet kateellinen. Kateellisuus on valitettava ominaisuus ihmisessä. Ehkä sun pitäis tehdä jotakin tuolle kade mielenlaadulle?

Vierailija
305/6087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaakohan Lotta huiputtaa vuoret seuraavaksi sitten ilman vaatteita, vaiko bikineissä? Sillähän saisi hyvät instamatskut ja sponsorit.

Tästä tulikin mieleen se hiljattainen surullinen kuolemantapaus, kun tämä "Bikini Hiker" (Gigi) kuoli pudottuaan jonnekin rotkoon. 

Vierailija
306/6087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tästä turhasta julkkiksesta on näin paljon asiaa? Kunhan tosikko pissis ei enää änkeä tositeeveehen, on tämä pieni nosto suuri toive!

Vierailija
307/6087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole. Hieno kuva olisi sellainen, jossa esiintyisi vuoren rinteellä kiipeilijän näköisenä, väsyneenä, nälissään ja parta rehoittaen, mutta silti onnellisena kovan työn tehneenä.  Nythän tuo näyttää juurikin siltä että joku elloksen mekkomainos on photoshopattu vuoren kuvan päälle. Aivan väärä ihminen aivan väärässä paikassa.

https://pbs.twimg.com/media/C5n1jZRWAAEWn_I.jpg

https://www.instagram.com/p/BoF97R6F8qY/

Nobody achieves anything great because they are happy and cozy. It’s about being a warrior. It doesn’t matter about the cause, necessarily. This is your path and you will pursue it with excellence. You face your fear, because your goal demands it.

Vierailija
308/6087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon Lotalle vilpittömästi kaikkea hyvää ja onnellista elämää.

Mua säälittää hän, sillä pyrkii löytämään rauhaa ja tasapainoa julkisuudesta ja nyt vuorikiipeilystä. Uskon, että hän yrittää täyttää isoja saappaita, jotka on itselleen asettanut. Mielestäni hän tarvitsee henkistä apua ja tukea oman riittävyyden ja itsensä aidon rakastamisen löytämiseen... Lotta on varmasti ihana ihminen ja riittäisi sellaisenaan muille, kunhan riittäisi itselleen. Hänellä on rakastava ihana puoliso ja perhe.

Vierailija
309/6087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nobody achieves anything great because they are happy and cozy. It’s about being a warrior. It doesn’t matter about the cause, necessarily. This is your path and you will pursue it with excellence. You face your fear, because your goal demands it.

Vierailija
310/6087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, tänä kesänä kuulemma aikoo kiivetä ensimmäiselle kasitonniselle, joten sittenpähän nähdään. En usko Lotan pystyvän niitä kaikkia kiipeämään, joko lopettaa tai menehtyy ennen tätä (todennäköisimmin) mutta kyllä hänellä mielestäni on saumoja helpompiin kasitonnisiin.

Vierailija
311/6087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

David Bowien poika tämä kiipeilyope. Kuulemma.

David Bowie ei luopunut alkuperäisestä Jones-sukunimestään; Bowie oli taiteilijanimi. Hänen lapsensa ovat Duncan Jones ja Alexandria Jones, eivätkä tiettävästi harrasta vuoristokiipeilyä.

Sikäli hassua, että hän silti väitti vanhassa haastattelussa, että poikansa nimi on Zowie Bowie.

No, sekaisin taisi olla ties mistä niihin aikoihin.

Joo, pojan koko nimi on Duncan Zowie Haywood Jones. Äitinä Angie Bowie, joten ei ollut ongelma repäistä vähän nimivalinnassakin :-)

Duncan-poika sai syntymälahjakseen klassikkobiisin, eli "Kooks" isäpapan Hunky Dory -levyllä.

Vierailija
312/6087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin Lottaa kadehtiva Lola Odusoga ilmoittaa aloittavansa vuorikiipeilyn ja valloittavansa kaikki 14 yli kasitonnista aiemmin kuin Lotta? Ei vaan Lolan nykymuodolla taida saada samanlaisia hunkkeja sugardaddyikseen.

Mistä se on kateellinen? Menestyksestä missikisoissa vai?

Vierailija
313/6087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[

Joo, pojan koko nimi on Duncan Zowie Haywood Jones. Äitinä Angie Bowie, joten ei ollut ongelma repäistä vähän nimivalinnassakin :-)

Duncan-poika sai syntymälahjakseen klassikkobiisin, eli "Kooks" isäpapan Hunky Dory -levyllä.

Bowien poika käyttää nimeä Duncan Jones, on tällä nimellä ihan pätevä elokuvaohjaaja. "Moon" ja "Source Code" ovat peruslaadukasta scifiä.

Vierailija
314/6087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset haukkuu täällä porukalla kaunista naista. Oletteko nähneet Lotan opettajan? Hemmetin komea mies.

Kukaan ei haku Lottaa koska hän on kaunis. Itse olen vain sitä mieltä, että vuoristokiipeily on vaarallista ja itsekästä ja varsinkin perheellisille. Jo pelkkä kalliokiipeily on typerää, mutta ei sentään laita pelastajia tai avustajajoukkoja vaaraan. Lotta voisi nauttia tuosta opettajastaan ehkä jollain muulla tavalla kuin 8000 metrissä?

Ehkä jos sinä kävisit, joskus jonkun vuoristokiipeilyyn liittyvän henkilön hautajaisissa, voisi sinunkin asenteesi muuttua? Ja kyllä tunnen myös ihmisiä, jotka ovat kiivennet noita 8000 metrin vuoria ja selvinneet hengissä ja siltikin olen tätä mieltä ilman kateuden häivää.

No voi voi, miksi toisten ihmisten unelmat kiinnostaa niin kovin ja pahansuovalla tavalla että niistä pitää pahoittaa mielensä ja jauhaa av-palstalla?”Nokun nokun koska koska”.

Ei vaan jaksa ymmärtää suomalaisten naisten tarvetta jauhaa negatiivista paskaa toisten elämästä.

Vierailija
315/6087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lotta on varmasti ihana ihminen ja riittäisi sellaisenaan muille, kunhan riittäisi itselleen. Hänellä on rakastava ihana puoliso ja perhe.

Itse en kyllä miehenä hirveän pitkään katselisi jos OMA VAIMO kyykkisi ventovieraan äijän teltassa kuukausikaupalla jossain hornan kuusessa.

Toki ihmisillä on kaikenlaisia elämiä, mutta kyllähän tuo nyt aika tahmea järjestely on...

Vierailija
316/6087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltalehden jutussa https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/8599db9d-c1d9-4177-bab9-759b9e… Lotta sanoo että valitsee vuorikiipeilyn adrenaliiniryöppyjen tarpeen vuoksi. Minusta Lotta on rikas tyttörukka, joka ei näe että sitä adrenaliinia voi saada muustakin, jostain mikä auttaisi ihmisiä. Kuten toiminen avustustöissä sotatoimialueilla, poliisina jne. Vaikka hän onnistuisi tavoitteessaan, niin mitä hänellä oikeasti on 15 vuoden päästä? Lista vuorilla kuolleita rakkaita ystäviä ja muistoja näistä kuolemista, lehtijuttuja, paleltuneita kehonosia ja mahdollisia muita vammoja, lapseton elämä, kaikki ystävät kiipeilijöitä, valtava rahanmeno. Seuraajia, jotka tekevät yhtä typerästi? 40 v tajuaminenn, että sulla ei ole kunnon ammattia. Ja jos ei tätä niin sitten varhainen hauta vaihtoehtona.

Minusta kaikki ne, jotka on valmiita vaarantamaan henkensä jonkin adrenaliinin vuoksi pitäisi saada sitä piikkinä lääkäriltä tai tutkituttaa päänsä.

Onhan Lotalla ammatti, hän on ekonomi. Itse veikkaan, että tämä harrastus loppuu kesäkuussa kun Lotta huomaa, ettei se kasitonnisten valloitus olekaan mikään pikkujuttu, kuten nyt tuntuu luulevan. Nopeammin saa menestyksen ja adrenaliinin huumaa jostain muualta.

koulutus, KTM onko valmistunut? 

Vierailija
317/6087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.instagram.com/p/BwHoLA7gDJX/

Siis mitä paskaa tämä on

Huh huh, sanattomaksi vetää kyllä...   Siis höpöttää tosissaan(?) jostain kasitonnis-maratonista ja sitten spämmää instaan photoshoppeja mekoista ja annapurnista

Eikö oo hieno kuva valkoinen mekko päällä. Onko jo Annapurnalla?

No ei todellakaan ole. Hieno kuva olisi sellainen, jossa esiintyisi vuoren rinteellä kiipeilijän näköisenä, väsyneenä, nälissään ja parta rehoittaen, mutta silti onnellisena kovan työn tehneenä.  Nythän tuo näyttää juurikin siltä että joku elloksen mekkomainos on photoshopattu vuoren kuvan päälle. Aivan väärä ihminen aivan väärässä paikassa.

Lotalla ei parta rehota. Hienoa että on tavoitteita.

Vierailija
318/6087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko on kohta perintö tuhlattu.

Mikä perintö

Vierailija
319/6087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on hienoa, että vielä nykyaikanakin löytyy niitä naisia, jotka eivät keikistele puolialasti instassa. Ja jos lähtevät vuorikiipeilemään niin eivät lähde sinne kuvauttaakseen itsensä pienissä mekoissa ja urheilurintsikoissa. Toisilla on aidosti tekemisen palo, osa tekee hakeakseen mahdollisimman paljon huomiota. Veikka Gustafssonillekin naurettaisiin jos hänellä olisi tarvetta poseerata alushoususillaan, onneksi suurin osa kiipeilijänaisistakin on  pitänyt asialinjan. 

Vierailija
320/6087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selfie Deaths Are Epidemic

Darwin Awards...

Ketju on lukittu.