Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan yrittäminen tässä tilanteessa, mitä mieltä?

Vierailija
22.04.2019 |

Olen 28v ja mieheni 45v ja olemme kihloissa ja tarkoitus mennä naimisiin vuodenvaihteessa. Olemme kummatkin akateemisesti koulutettuja ja hyvät työpaikat, MUTTA minä tällä hetkellä määräaikaisena. Minulle on luvattu vuodenvaihteessa toistaiseksi voimassa olevaa työsuhdetta ja asiasta on sähköposti. Mietin, että olisiko tyhmää alkaa yrittää vauvaa nyt kesänkynnyksellä? Vaikea uskoa, että työnantajani jättäisi tuon vakinaistamisen tekemättä raskauden takia tai saisi ainakin liiton juristit niskaan syrjinnästä, jos näin tekisi. Mitä mieltä olette? Kannattausiko antaa vauvahaaveiden odottaa tuohon vakinaistamiseen asti vai vain rohkeasti aloittaa yritys? Vauvakuume on kova, etenkin miehelläni. Lisäksi olemme molemmat tietoisia siitä, ettei ehkä heti tärppää ja senkin takia voisi olla hyvä aloittaa yritys jo nyt.

Kommentit (354)

Vierailija
121/354 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan pahoin pelkään, että jos olet maha pystyssä, niin ei sitä vakinaistamista ole edessä. Se on kuitenkin merkittävä hyöty, että on työpaikka. Eihän sitä siittämistä tarvitse viivästyttää kun reilut puoli vuotta. Ei sitä välttämättä heti paukahda paksuksi kuitenkaan.

Todella huolestuttavaa, että naiset (?) syöttävät toisilleen tällaista puppua ja tätä pidetään ihan normina, ettei vakkaripaikkaan mahiksia, jos raskaana. Haloo, toi on ihan selvä juttu, että syrjintää, jos raskauden takia jätetään palkkaamatta. Ja joidenkin mielestä se kommenteista päätellen vieläpä ok? Puhutte raskaana olevista äitiyslomalle jäävistä naisista "työnantajan painajaisina"... Ei ihme, että Suomessa syntyvyys laskee, kun asenteet tällaisia. Äidiksi tuleminen ei saa pilata naisen uramahdollisuuksia.

Vierailija
122/354 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se työelämä on nykyään niin rakaa että kyllä sieltä varmaan aika helposti keksitään joku toinen syy miksei vakinaisteta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/354 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda nuorempaan!!

Ei, se ei auta jos urheilee, sperma on jo huonolaatuista.

Vierailija
124/354 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä odotan siihen asti, että virkasopimus tehty. Ehkäisy jää kyllä samana päivänä, kun nimet papereissa.

Ap

Vierailija
125/354 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä odotan siihen asti kunnes virkasopimus tehty. Ehkäisy jää kyllä heti, kun nimet papereissa.

Ap

Vierailija
126/354 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä odotan siihen asti kunnes virkasopimus tehty. Ehkäisy jää kyllä heti, kun nimet papereissa.

Ap

Fiksu päätös. Ainoa oikea ratkaisu.

Vierailija
127/354 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä odotan siihen asti, että virkasopimus tehty. Ehkäisy jää kyllä samana päivänä, kun nimet papereissa.

Ap

Työnantajasi varmasti ilahtuu kun tollalailla huijaat häntä... toivon sinulle potkuja seuraavissa yt neuvotteluissa.

Vierailija
128/354 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöyristyttävää tämä aloitus 🙄 Luulisi, että lääketiedettä opiskelleella olisi jotain kunnioitusta ihmisiä kohtaan eikä olisi ensimmäisenä uhoamassa oikeustoimilla. Jotenkin ei mene nyt ihan yksiin nämä jutut..

Ööh, en ole ketään uhoamassa oikeustoimilla, jos minua vaan kohdellaan oikeudenmukaisesti. Vai olisiko teistä oikein olla jatkamatta työsuhdetta/vakinaistamatta työntekijää raskauden takia, vaikka aikaisemmin olisi luvattu muuta? Ja tietysti tällaisessa tilanteessa aloitettaisiin ensisijaisesti keskustelemalla ja juristiin turvauduttaisiin vasta viimeisenä keinona. Ihan ylilääkäri on luvannut minulle viran vuodenvaihteessa, kun sellainen eläköitymisen myötä vapautuu ja pidän tosiaan hyvin epätodennäköisenä, etten sitä saisi, vaikka olisinkin raskaana.

Ap

Virka laitetaan aina hakuun

Nykyään on myös valitettavan yleistä jättää entiset virat täyttämättä.

Vierailija
129/354 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä odottaisi yhtään, jos miehelläsi on vakaa talous.

Itse odotin liian kauan ja varmistelin sitä ja tätä. Ei elämää voi varmistella, täytyy vaan elää ja toivoa parasta.

Työpaikkoja tulee ja menee joka tapauksessa, ei kannata lasten tekoa niihin yrittää synkronoida, käy pian niin että kaikki palat eivät koskaan ole yhtaikaa kasassa, ja jää ilman lapsia.

Ikäeroon en ota kantaa, jos teillä on hyvä suhde niin siitä vaan. Tiedän kolmekin tuttua avioparia, jotka oli samaniläiset, ja vaimo silti jäi nuorena leskeksi pienten lasten kanssa. Kahdella syöpä ja yhdellä sydänkohtaus, että sitäkään ei voi koskaan suunnitella.

Niin että jos lapsia haluatte ja teillä on hyvä suhde, nyt vaan toimeksi, työt järjestyy omaan tahtiinsa.

N51

Vierailija
130/354 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan pahoin pelkään, että jos olet maha pystyssä, niin ei sitä vakinaistamista ole edessä. Se on kuitenkin merkittävä hyöty, että on työpaikka. Eihän sitä siittämistä tarvitse viivästyttää kun reilut puoli vuotta. Ei sitä välttämättä heti paukahda paksuksi kuitenkaan.

Todella huolestuttavaa, että naiset (?) syöttävät toisilleen tällaista puppua ja tätä pidetään ihan normina, ettei vakkaripaikkaan mahiksia, jos raskaana. Haloo, toi on ihan selvä juttu, että syrjintää, jos raskauden takia jätetään palkkaamatta. Ja joidenkin mielestä se kommenteista päätellen vieläpä ok? Puhutte raskaana olevista äitiyslomalle jäävistä naisista "työnantajan painajaisina"... Ei ihme, että Suomessa syntyvyys laskee, kun asenteet tällaisia. Äidiksi tuleminen ei saa pilata naisen uramahdollisuuksia.

Mä olen saanut potkutkin raskaana. Ei pidä olla naiivi.

Vierailija
131/354 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa olla viimeisillään raskaana hääpäivänä? Tuskin sillä nyt niin paljoa merkitystä on alatteko yrittämään nyt vai puoli vuotta myöhemmin.

Vierailija
132/354 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virka laitetaan aina hakuun[/quote]

Eikö virallisen viran täyttämisessä paina muidenkin sana kuin ylilääkärin? Positiivisen palautteen lisäksi voi olla muitakin ansioituneita hakijoita.  Jotka eivät ole heti jäämässä pois töistä. Ikävää, mutta.

Vierailija
133/354 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virka laitetaan aina hakuun

Eikö virallisen viran täyttämisessä paina muidenkin sana kuin ylilääkärin? Positiivisen palautteen lisäksi voi olla muitakin ansioituneita hakijoita.  Jotka eivät ole heti jäämässä pois töistä. Ikävää, mutta.

En ihan ymmärrä näitä selvästi lyttäämismielessä kirjoitettuja kommentteja. Kateutta? Ylilääkäri on esimieheni ja hän päättää siitä, kuka otetaan virkaan. Se, jos en saisi virkaa raskauden takia, olisi syrjintää ja ottaisin kyllä tarvittaessa yhteyttä lääkätiliiton juristeihin ja veisin asian käräjille. Ehkä joidenkin mielestä osaansa pitää aina vain tyytyä, vaikka kokisi silkkaa vääryyttä, mutta minä en ole sellainen.

Vierailija
134/354 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään pahalla tätä tarkoita ap😊 kerro vain oman kokemukseni.

Kun synnyin, niin isäni oli 47- vuotias. Tällä hetkellä hän on melkein 70- vuotta. Se ei haitannut minua yhtään, mutta.. jossain vaiheessa ihmiset alkoivat kyselemään ja ihmettelemään isäni ikää ja voivottelemaan, kun hänellä on jo ikää. Miettivät ja miettivät. Lopulta ahdistuin ja minua alkoi itseänikin vaivaamaan isäni korkea ikä. Se vaivaa myös tänäkin päivänä ja jatkuvasti stressaan isäni vanhenemista ja sitä, mitä sitten, kun isäni ei enää pärjää yksin.

Jos mä en olisi koskaan kuullut noita kommentteja, niin en olisi ikä päivänä ottanut isäni ikää raskaasti.

Minä kirjoitin tämän hyvällä ainoastaan sinulle, jotta jos tällainen asia tulee vastaan, niin osaat puolustautua ilkeiltä kommenteilta ja osaatteko puolustaa lastanne. Kumpa en olisi koskaan kuullut noita kommentteja. Et usko, kuinka paljon murehdin lapsuudessa asiaa. Muistakaa, että te olette juuri parhaita vanhempia omille lapsille. Kukaan ei voi tulla sanomaan, mikä on oikea ikä tehdä lapsi. ❤️

Vierailija
135/354 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitenkään pahalla tätä tarkoita ap😊 kerro vain oman kokemukseni.

Kun synnyin, niin isäni oli 47- vuotias. Tällä hetkellä hän on melkein 70- vuotta. Se ei haitannut minua yhtään, mutta.. jossain vaiheessa ihmiset alkoivat kyselemään ja ihmettelemään isäni ikää ja voivottelemaan, kun hänellä on jo ikää. Miettivät ja miettivät. Lopulta ahdistuin ja minua alkoi itseänikin vaivaamaan isäni korkea ikä. Se vaivaa myös tänäkin päivänä ja jatkuvasti stressaan isäni vanhenemista ja sitä, mitä sitten, kun isäni ei enää pärjää yksin.

Jos mä en olisi koskaan kuullut noita kommentteja, niin en olisi ikä päivänä ottanut isäni ikää raskaasti.

Minä kirjoitin tämän hyvällä ainoastaan sinulle, jotta jos tällainen asia tulee vastaan, niin osaat puolustautua ilkeiltä kommenteilta ja osaatteko puolustaa lastanne. Kumpa en olisi koskaan kuullut noita kommentteja. Et usko, kuinka paljon murehdin lapsuudessa asiaa. Muistakaa, että te olette juuri parhaita vanhempia omille lapsille. Kukaan ei voi tulla sanomaan, mikä on oikea ikä tehdä lapsi. ❤️

Lisään tähän myös, että tuo asia on vaikuttanut suuresti omaan elämääni . Mielipiteen ymmärrän, mutta ne eivät olleet mitään mielipiteitä, vaan isääni haukuttiin kunnolla.Tiedän, että tätä on vaikea uskoa, mutta koen, että menetin positiivisuuden elämääni osittain tämän myötä.

Vierailija
136/354 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Työnantajasi varmasti ilahtuu kun tollalailla huijaat häntä... toivon sinulle potkuja seuraavissa yt neuvotteluissa.

Milloinka niitä lapsia siis saisi tehdä? Kun ei koskaan ole hyvä aika.

Vierailija
137/354 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kaikki ajattelee sitä vauvaa ,kuin se olisi maapallon tärkein asia.

Entä sinun pomo ja firma?  Miltä heistä tuntuu kun joku tekee vakkarisopparin sillä ajatuksella että sitten on lupa heti raskautua ?

Itse ajattelen että lapsi hommataan kun sen itse pystyy hoitamaan, ilman tuommoista selvää pelaamista työsopimuksilla.

Ei ole ensimmäinen kerta kuin tämmöiset suunnitelmat jollain , mutta toivottavasti joskus laki muuttuu .

Enemmän tässä tilanteessa pitää ajatella työnantajaa , suomi ei ole vielä nousussa ja tuommoiset lapsileikit vain jarruttaa .

Vierailija
138/354 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään se ei ole ok, mutta valitettavan yleistä silti ettei raskaana olevaa vakinaisteta vaikka näin oltaisiin luvattu. Laitonta se on, mutta milläs todistat jos lupaus on vain sanallisena? Siksi kannattaa itsekkin pelata, ja pamahtaa paksuksi tai kertoa raskaudesta vasta kun on nimet paperissa.

Vierailija
139/354 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin miehellä on vauvakuume ku alkaa olla vähissä aika. Sinut on sopivasti koukuttanu siitokseen.

Vierailija
140/354 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yrittäjänä en pysty käsittämään miksi minun pitäisi maksaa jonkun ihmisen menot vaikkei se tekisi minulle töitä.

Samakuin jollekkin naapurin erkille pitäis yhtäkkiä alkaa maksamaan muuten vaan joka kk.

En tämän takia tee kuin pätkäsoppareita nuorille naisille, ja näin olen menetellyt jo yli 10 vuotta.

Ja jos te arvon asiantuntijat luulette olevanne korvaamattomia, niin ette ole, aina löytyy uusi tekijä,usein parempikin helposti.