Annatteko ravintolassa tippiä? Minusta on törkeää olla antamatta
Olin miesystävän kanssa kahvilla ja kaikkineen se maksoi 8.80€. Mies halusi maksaa 10€ setelillä ja jäi odottamaan vaihtorahaa. Minua hävetti..
Kommentit (22)
Toki annan, aina kun käyn Yhdysvalloissa ravintolassa.
En penniäkään, tämä ei ole mikään Jenkkilä.
En Suomessa, palvelumaksu on jo hinnassa. Muissa maissa paikallisen tavan mukaan.
Tipin antaminen ei ole tapa Suomessa. Yhdysvalloissa on, koska tarjoilijan palkka on hyvin pieni.
Maassa maan tavalla, eli Suomessa en, koska täällä palvelumaksu on sisällytetty loppusummaan.
Annan silloin kun saan hyvää palvelua eli Suomessa hyvin harvoin.
Jos ruvetaan tippiä odottamaan kutsun päällikön paikalle ja kysyn (kuuluvalla äänellä) eikö teillä makseta työntekijöille palkkaa.
Voin antaa tippiä, jos kahvi on tuotu pöytään hyvän palveluasenteen kera. Eivät kaikki tippiä ansaitse.
Käräytän veronkierrosta jos näen rahaa rahaa annettavan kuitin ohi.
En ole ikinä antanut Suomessa tippiä, muissa maissa paikallisten tapojen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on törkeää että minä en saa työssäni mitään tippejä koskaan. Ihan vain palkallani joudun tulemaan toimeen.
Ehkä vaihdat ammattia, niin ei tarvii kadehtia?
En tietenkään, kun Suomessa ei makseta tippejä.
Kyllä mä ravintoloissa annan, sellaisissa paikoissa, joissa on pöytiin tarjoilu ja myös paikat siivotaankin henkilökunnan toimesta. Tolleen just, että pyöristää lähimpään kymppiin tms.
Vierailija kirjoitti:
Tipin antaminen ei ole tapa Suomessa. Yhdysvalloissa on, koska tarjoilijan palkka on hyvin pieni.
Oli vielä kasarila tapana, mutta sitten tuli ysärilama ja ihmiset alkoivat olemaan tarkkoja mihin rahansa käyttävät.
höpöhöpö suomessa ne saa palkkaa ei tarvi tippejä. kyllä mullekki ilmanen raha kelpais.
Suomessa ei ole tippauskulttuuria.
Minusta on törkeää että minä en saa työssäni mitään tippejä koskaan. Ihan vain palkallani joudun tulemaan toimeen.