Miksi miehet joita en koskaan lähestyisi tai haluaisi kertovat kuinka eivät viehäty minusta?
Kovin myötähäpeää herättävää ja kiusallista käytöstä
Kommentit (270)
Eiköhän niitä mätä vain sen, ettei niistä kukaan kiinnostu eikä kysele mielipiteitäkään. Itse vilkuilee taatusti joka toista vauvankatsein.
7656567 kirjoitti:
Kuten täällä on mainittukin, naiset tekevät samaa ainakin siinä mielessä, että keskusteluun täytyy väkisin ja epäluontevasti ympätä jossain kohtaa maininta poikaystävästä, vaikka se ei sovi keskustelun aiheeseen. Tähän olen törmännyt niin opiskeluaikoina kuni töissä ja baarissakin. Se tuntuu oudolta.
Mutta sitten toiseen seikkaan. Jos baarissa ollessanne mies tulee kommentoimaan ulkonäköänne negatiivisesti, kyseessä saattaa olla ns. pelimiesoppaista opittu taktiikka, jota kutsutaan negaukseksi. Ajatuksena on, että kaunis nainen on tottunut saamaan pelkkiä kohteliaisuuksia ja sen takia hänet voi saada ikään kuin pois jalustaltaan heittämällä jotain negatiivista. Tämän olisi sitten tarkoitus saada nainen niin sekaisin, että hän jotenkin oudolla tavalla kiinnostuu negan heittäjästä ja pitää häntä ihanan itsevarmana ja tavoiteltavana tyyppinä. Tuskin toimii kovinkaan tehokkaasti.
Minun ulkonäköäni on alkanut ihan treffeillä mies kommentoimaan negatiiviseen sävyyn. Koin tilanteen tosi hämmentäväksi, kun mies vieläpä itse pyysi treffeille. Ei tullut toisia treffejä. En myöskään ole mikään kaunotar, vaan ihan tavallisen näköinen nainen. Eräs miespuolinen ystävä kertoi tuosta negaamisesta, mutta eipä tuo oikein suomalaisessa kulttuurissa taida toimia, jos yhtään missään ylipäätään. Muutenkin kusipäistä ylipäätään käyttää tuollaisia keinoja sen sijaan että olisi vaan rehellisesti oma itsensä.
Pelimiesoppaat on kyllä niin epäkurantteja ja noloja! Nolointa on, että joku spede siellä ihan tosissaan messuaa suu vaahdossa aiheesta, josta ei todellisuudessa tiedä yhtään mitään. Yhtä tollo kuin opetuslapsensa, joita yrittää rahastaa.
Jos onkin joskus jokusen epävarman naaraan onnistunut kaatamaan, niin kyseessä on tämän jallitetun naarasyksilön tyhmyys, egonpönkitys, hyväksynnän hakeminen tmv, eikä sovellu koko sukupuolta koskeviin yleistyksiin: "Näin isket naisen kuin naisen, eikä sinun tarvitse edes iskeä heitä nuijalla päähän, nuija.."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vallankäyttöähän tuo on.
Itselleni ei tulisi mieleenkään mennä sanomaan epäviehättävälle miehelle, etten viehäty hänestä. Miksi ihmeessä tekisin niin? En saavuttaisi siinä mitään ja lisäksi kenties asettaisin itseni alttiiksi fyysisen väkivallan uhalle.
Tämäntyyppinen vallankäyttö lienee miesten erityispiirre.
Miesten? Tämä on niin tavallista naisten toimintaa, että siitä tuli meme: sorry I have a boyfriend.
Esim
https://sayingimages.com/wp-content/uploads/do-you-know-boyfriend-meme…
Tai
https://pics.me.me/mommy-i-love-you-i-have-a-boyfriend-inscyour-mumma-6…
.
Meemi ei ole tosielämää.
Ei niin, vaan ne tulee tosielämän tilanteista.
Noiden meemien alkuperä lienee siinä, että naisen on pakko ihan ekana jo kertoa oikeasta tai hätävalhepoikaystävästä, että välttyisi tolkuttomaltantungettelevien limaääliöiden tykötungulta.
Selityshän teillä aina on. Täysin riippumatta tilanteesta tai teosta, aina, siis kirjaimellisesti aina, löytyy joku ulkoinen tekijä jolle halutaan syyt laittaa. Yleensä mies.
Hällä väliä, että tämä osakeskustelu käsitti sitä absurdia väitettä, että tämä olisi miesten erityispiirre, kun takuuvarmasti löytyy 10x enemmän naisia jota tätä tekee.
Tässähän nyt puhutaan kahdesta täysin eri asiasta.
Etkö tajua, että on täysin eri juttu sanoa, että mulla on poika/tyttöystävä, kuin selittää toiselle ( tämän kysymättä ja pyytämättä) että tämä ei ole itselle sopiva kumppaniehdokas?
Jos noissa meemeissä puhuttaisiin aloituksen asiasta, nuo naiset sanoisivat tyyliin " sori, mutta olet aivan liian lihava ja ruma ja sulla on mauttomat aurinkolasit, joten en halua alkaa seurustella kanssasi." Ja ehkä vielä niin päin, että nainen olisi se poliisi joka on pysäyttänyt auton.
Muutenkin on täysin eri asia viestiä että MINUSSA on jotain, miksi suhde ei onnistuisi ( minulla on poikaystävä), kuin että SINUSSA on jotain miksi suhde ei onnistuisi ( Olet liian sitä tätä tai tuota).
Meneekö jakeluun?
Miehillä on omituinen tapa luulla että naiset ovat kiinnostuneita heistä vain koska he puhuvat heille.
Minä sain yhden stalkkerin työpaikalta, joka selvitti missä asuin ja alkoi jättämään lahjoja oveni eteen ja muuta sairasta vain, koska katsoin häntä silmiin puhuessamme. Se oli hänestä merkki kiinnostuksesta.
Oon luullut että olen tyyliin ainoa nainen, jolle miehet käyttäytyy näin :D
Koska nämä täyteen pumpatut blondibarbiet ymmärtää että rokkareita kiinnostaa oman henkiset elämää nähneet naiset. Turha siel kadulla olettaa et tsiigaillaa teitä sillä silmällä, jos et usko niin tule kysymään, mut taitaa kuitenkin pelottaa, kun ainuat kokemukset ovat parikybäsistä panopojista ja viheltelevistä nallekarkeista.
Vierailija kirjoitti:
Koska nämä täyteen pumpatut blondibarbiet ymmärtää että rokkareita kiinnostaa oman henkiset elämää nähneet naiset. Turha siel kadulla olettaa et tsiigaillaa teitä sillä silmällä, jos et usko niin tule kysymään, mut taitaa kuitenkin pelottaa, kun ainuat kokemukset ovat parikybäsistä panopojista ja viheltelevistä nallekarkeista.
Täysin ulkona, kuten muutama muukin tässä ketjussa, ap:n pointti menee humisten ohi.
En itsekään ymmärrä. Joskus esim kaverin poikaystävä on maininnut kun näytän niin vakavalta. Miksi tämä on ongelma?
Ilman muuta heidänkin on oikeus saada tietää että ovat mielestäsi epäkiinnostavia tai jopa vastenmielisiä. Sanoithan? Toivottavasti.