Kun käyt kirkossa paljonko laitat kolehtiin
Alle kymmentä euroa en edes kehtaisi laittaa, kaksikymmentä euroa on normaali summa mitä laitan.
Kommentit (77)
Erosin 10v sitten kirkosta eikä ole sen jälkeen tarvinnut käydä :)
M36
Käykö oikeasti joku vapaaehtoisesti kirkossa?
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn joka sunnuntai mieheni ja lapsieni kanssa
N31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N31
Hyi
Pari euroa, lahjoitan muihin kohteisiin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N31
Seksiä harrastit vasta aviossa?
Vierailija kirjoitti:
En anna rahaa kerjäläisille.
Wtf
Käyn ennen kirkkoon menemistä hakemassa pari kiloa 5-senttisiä joilla täytän pussukan. Istun tietysti heti eturivissä josta kolehtimies aloittaa.
Yleensä joku 50-100 euroa. Laitan sen vielä silleen, että kaikki varmasti näkevät.
En käy kirkossa vapaaehtoisesti. Kun jonkun juhlan takia pitää mennä, tipautan kourallisen kaljapullon korkkeja, että saan kilinää aikaiseksi..
Tyhjän kouran käytän pussissa,enkä maksa myöskään kirkollisveroa. Tämäkin vain ,kun käyn laulamassa kauneimmat joululaulut.
Pikkukolikot lompakon pohjalta eli ehkä parisen euroa.
Ilmoittaako kirkko kolehdin summan verottajalle? Tuohan on säännöllistä tuloa ja siten verotettavaa.
Kukkarosta pikkuhilut, muutaman euron maksimissaan. Kirkossa tulee käytyä tosi harvoin, viime aikoina enemmän kun sukulaislapsia on päässyt ripiltä.
Mä käyn joskus huvikseni katselemassa vaikka en edusta mitään uskontokuntaa. En ole lapsena käynyt, ja mulle tuli aivan yllärinä, että keräävät kolehdin nykyäänkin, luulin sen olevan historiankirjajuttu. (Kun sattuneesta syystä sitä ei hautajaisissa tai häissä kerätty. :D) Aika härskiä, kun on verokin jo heillä, ja vielä tuossa muut ryhmäpainetta luomassa ja katsomassa, annatko. Seison kyllä yleensä jossain takaovien vieressä tai siirryn kauemmas kun kolehti alkaa, eikä pappi minulta tule keräämään. Sama turistina vähän isommissa kirkoissa ollessa, jäin seuraamaan messua kun se oli niin hauska. Kolehdissa pappi kiersi etummaisen joukon ja jätti takana harvakseen istuvat rauhaan.
Kun joskus on ihan pakko mennä niin ojennan kolehtihaavin tyynesti seuraavalle.
Sosiaalinen paine ilmeisesti ei koske minua.
Irtokolikoita. Suurin laittamani on 5 e.