Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palattiin ex-miehen kanssa yhteen ja heti syttyi iso riita pettämisestä. Onko tämä nyt pettämistä?

Vierailija
20.04.2019 |

Lapsia meillä ei ole, että asia tiedoksi kaikille näin aluksi. Viime vuonna laitoin avioeron vireille ahdituksen, kyllästymisen ja muun oman elämän kriisin takia. Muutin pois yhteisestä kodista, vaikka mies vastusti sekä eroa että muuttoa. Päätimme, että eroamme lopullisesti ja harkinta-aikaa ehti kulua kolme kuukautta kun tapasin uuden miehen, joka oli mieheni vastakohta mikä yhtäkkiä alkoi hunajan lailla vetämään minua puoleensa. Lyhyestä virsi kaunis, suhteemme sisälsi paljon seksiä ja liikuimme avoimesti yhdessä. Ihastumista oli ilmassa puolin ja toisin tai niin ainakin luulin kunnes mies paljastui väkivaltaiseksi. Kiristi seksillä ja alkoi raivoamaan jos en kyennyt tai halunnut täyttää hänen toiveitaan, muutaman kerran seksin aikana mies tumppasi tupakan ihooni ja veti käsivarsista jos en totellut. Yritin päästä irti mutta harvoin onnistuin kunnes suhdetta oli kestänyt kaksi kuukautta palasin takaisin ex-aviomieheni luo, kuukausi ennen harkinta-ajan loppua peruimme avioeron. Mies tietää osan tapahtuneista ja sanoi, että tiesi meidän palaavan vielä yhteen. Tässä on kuukausi pidetty mykkäkoulua, kun mieheni mielestä petin häntä avioeron harkinta-aikana vaikka sovimme lopullisesta erosta. Miten saan miehen puhumaan? Mies on suuttunut, koska olen maannut toisen miehen kanssa. Miehellä ei ole ollut ketään ja paljasti odottaneensa että tulen järkiini ja palaan hänen luokseen. Olenko pettänyt vai en? Omasta mielestäni en ole pettänyt mutta en halua avioliiton kariutuvan.

Kommentit (144)

Vierailija
81/144 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siltä varalta, että tämä olisi totta tai että joku vastaavantyyppisessä tilanteessa oleva lukisi tätä, suosittelen aloittajaa ottamaan yhteyttä esimerkiksi Naisten linjaan. Kuulostaa siltä, että aviomiehesi on saanut mielesi murrettua pitkäaikaisella henkisellä väkivallalla, etkä enää erota totuutta manipuloinnista. Älä missään nimessä lähde pariterapiaan, ennen kuin olet jutellut väkivaltaan perehtyneen tahon kanssa. Voit myös itse lukea aiheesta esimerkiksi kirjasta Why does he do it täällä: https://www.docdroid.net/py03/why-does-he-do-that.pdf#page=26

Mieheni ei ole väkivaltainen eikä murra minua. Mies on syystäkin surullinen ja pettynyt, mutta tukee ja auttaa minua toipumisessa parhaansa mukaan. Toinen mies aiheutti traumoja ja fyysisiä vammoja.

Vierailija
82/144 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty ymmärtämään miksi mies otti sinut takaisin. Hullua menoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/144 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kannattaisiko sinun elää välillä ihan yksin ilman parisuhdetta? Löydät uuden miehen muutaman kuukauden päästä eropapereiden lähettämisestä. Sitten palaat lennossa takaisin ex:n luokse. Hyvä että ex auttoi sinut pois väkivaltaisesta suhteesta, mutta ei se tarkoita sitä, että pitää palata yhteen exn:n kanssa.

Pystytkö ajattelemaan ja myötäelämään tilanteeni? Voisitko itse erota lopullisesti ja lähteä pois rakastamasi miehen luota, jonka kanssa olet onnellinen ja turvassa? Palasin takaisin, lopullisesti, ja sovimme yhteiset säännöt suhteellemme. Mieheni on rakastava, hellä ja suojeleva eikä satuta minua sanoin eikä teoin. Tämä  on ainoa suhde, jossa haluan olla. Pelko, rakkaus ja käsittelemättömät vanhat asiat ajoivat minut palaamaan takaisin.

Vierailija
84/144 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty ymmärtämään miksi mies otti sinut takaisin. Hullua menoa.

Mitä et ymmärrä? Etkö ole koskaan ollut rakastettu tai parisuhteessa? Miehelläni on suuri ja välittävä sydän, tiedän loukanneeni häntä pahasti, mutta kaikesta huolimatta rakastamme toisiamme ja haluamme jatkaa avioliittoa ja onnistua parisuhteessamme. Rakkauteen on tullut särö minun takiani, mutta en ole enää lähtemässä enkä enää koskaan tee samoin miehelleni.

Vierailija
85/144 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et pettänyt jos olitte sopineet eroavanne. Harkinta-aika on juridinen asia eikä tarkoita, että olisitte enää parisuhteessa.

Sovimme lopullisesta erosta, vaikka siitäkin sai vääntää miehen kanssa kun tämä ei halunnut avioeroa eikä sitä että muutin pois yhteisestä kodista. Suhteessa ei ole ollut eikä tule olemaan pettämistä, mies on todella vakaa ja tasapainoinen. Ainoaksi miinuspuoleksi lasken itsepäisyyden mutta kai miehellä on oikeus olla vihainen ja vaatia ehdotonta uskollisuutta.

No ei varmaan suhteessa ole pettämistä, kun rouva laittaa avioeropaperit vireille, että pääsee nusasemaan toista miestä vapaasti. Sitten voi taas palata entiseen suhteeseen.

Ei tuo virallisesti ole pettämistä mutta kummallista kyllä. Jos olisin miehesi, kiertäisin sinut kaukaa.

Vierailija
86/144 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eropäätös tehty ja muutettu erilleen, niin suhde muuhun henkilöön ei ole pettämistä. Se on fakta. Jos eropäätös tehty ja asutaan silti vielä saman katon alla, niin ei kyse ole silloinkaan pettämisestä, mutta moraalisesti teko on kyllä arveluttava.

Vierailija
87/144 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi on niin ihana kuin täällä annat ymmärtää... miksi lähdit suhteesta? Sanoit että kyllästyit, mitäs sitten ensikerralla käy kun päätät kyllästyä?

Vierailija
88/144 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tumppasi tupakan ihoosi? 

Olen erittäin pahoillani, että olit tekemisissä hullun hirviön kanssa.

Avioliittoosi en osaa ottaa kantaa. Olen yksiavioinen, joten olisin varmaan loukkaantunut tilanteesta, jos olisin miehesi. Siitä huolimatta, että olitte eronneet.

Mies, jonka kanssa olin lyhyessä suhteessa tumppasi tupakan useamman kerran ympäri kehoani ja aviomieheni on nähnyt vain näkyvimmät jäljet. Niitä on kuitenkin herkemmilläkin alueilla mutta en aio käydä rannalla tänä  kesänä, ehkä saatan bikinit pukea vain jos olemme kahden kotona. Tällä hetkellä peittelen vartaloani ettei kukaan ulkopuolinen näe.

Olen ottanut opikseni pahasta erehdyksestä ja pyytänyt anteeksi mieheltäni. Miehelläni on täysi oikeus käsitellä asioita omalla tavallaan ja tiedän, että hän haluaa jatkaa kanssani pohjamudista huolimatta.

Luin vain aloituksen enkä tiedä, mitä muuta olet kirjoittanut.

Jos kirjoituksesi pitää paikkansa, niin teet ehdottomasti rikosilmoituksen miehestä, joka kuvottavasti tumppasi sinuun tupakkansa. 

Vastenmielistä käytöstä.

Vierailija
89/144 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siltä varalta, että tämä olisi totta tai että joku vastaavantyyppisessä tilanteessa oleva lukisi tätä, suosittelen aloittajaa ottamaan yhteyttä esimerkiksi Naisten linjaan. Kuulostaa siltä, että aviomiehesi on saanut mielesi murrettua pitkäaikaisella henkisellä väkivallalla, etkä enää erota totuutta manipuloinnista. Älä missään nimessä lähde pariterapiaan, ennen kuin olet jutellut väkivaltaan perehtyneen tahon kanssa. Voit myös itse lukea aiheesta esimerkiksi kirjasta Why does he do it täällä: https://www.docdroid.net/py03/why-does-he-do-that.pdf#page=26

Tätä itsekin mietin.. Amen.

Vierailija
90/144 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et pettänyt jos olitte sopineet eroavanne. Harkinta-aika on juridinen asia eikä tarkoita, että olisitte enää parisuhteessa.

Sovimme lopullisesta erosta, vaikka siitäkin sai vääntää miehen kanssa kun tämä ei halunnut avioeroa eikä sitä että muutin pois yhteisestä kodista. Suhteessa ei ole ollut eikä tule olemaan pettämistä, mies on todella vakaa ja tasapainoinen. Ainoaksi miinuspuoleksi lasken itsepäisyyden mutta kai miehellä on oikeus olla vihainen ja vaatia ehdotonta uskollisuutta.

No ei varmaan suhteessa ole pettämistä, kun rouva laittaa avioeropaperit vireille, että pääsee nusasemaan toista miestä vapaasti. Sitten voi taas palata entiseen suhteeseen.

Ei tuo virallisesti ole pettämistä mutta kummallista kyllä. Jos olisin miehesi, kiertäisin sinut kaukaa.

Olin itsekäs ja väärässä, mutta ei minun ollut tarkoitus haalia kasaan epämääräinen seksisuhde väkivaltaisen hullun kanssa. Tätä virhettä ei olisi koskaan tapahtunut jos olisin hakenut apua ajoissa ja olisimme puhuneet tuntemuksistamme mieheni kanssa.

Sinulle olen halpa ja huono nainen, johon et  koskisi pitkällä tikulla, mutta entä jos rakastaisit minua niin paljon ettet halua ja voi päästää irti? Olisin loukannut sinua pahasti, mutta etkö edes haluaisi yrittää puhua selvittämättömiä asioita ja nähdä kuinka haluan uskoa meihin?

Vierailija
91/144 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on eksä, joka sai suhteen alussa päähänsä muutamasta asiasta, että olen jotenkin kevytkenkäinen ja epäluotettava, mikä oli väärä diagnoosi. Hän epäili minua koko sihteen ajan kaikesta, mustasukkaisuus paheni ja hän alkoi suhtautua minuun vihamielisesti, koska en tunnustanut keksittyjä rikoksia.

Erostamme on 20 vuotta aikaa, jonka olen viettänyt täysin uskollisesti yhdessä suhteessa ilman yhtäkään irtoseksikokemusta. Ja tämä on oikea diagnoosi minusta. Eksä ei olisi pystynyt sitä koskaan uskomaan.

Vierailija
92/144 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kannattaisiko sinun elää välillä ihan yksin ilman parisuhdetta? Löydät uuden miehen muutaman kuukauden päästä eropapereiden lähettämisestä. Sitten palaat lennossa takaisin ex:n luokse. Hyvä että ex auttoi sinut pois väkivaltaisesta suhteesta, mutta ei se tarkoita sitä, että pitää palata yhteen exn:n kanssa.

Pystytkö ajattelemaan ja myötäelämään tilanteeni? Voisitko itse erota lopullisesti ja lähteä pois rakastamasi miehen luota, jonka kanssa olet onnellinen ja turvassa? Palasin takaisin, lopullisesti, ja sovimme yhteiset säännöt suhteellemme. Mieheni on rakastava, hellä ja suojeleva eikä satuta minua sanoin eikä teoin. Tämä  on ainoa suhde, jossa haluan olla. Pelko, rakkaus ja käsittelemättömät vanhat asiat ajoivat minut palaamaan takaisin.

Ei eron tarvitse olla lopullinen. Jos käsittelemättömät vanhat asiat ajavat palaamaan takaisin ja riitelette siitä, petitkö vai et, niin ehkä te molemmat kaipaisitte kuitenkin omaa tilaa. Se, että miehesi ei halua sinun tekevän töitä, voi olla myös taloudellista vallankäyttöä.

Vierailija
93/144 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehesi on niin ihana kuin täällä annat ymmärtää... miksi lähdit suhteesta? Sanoit että kyllästyit, mitäs sitten ensikerralla käy kun päätät kyllästyä?

Mieheni on todellakin niin ihana kuin olen täällä antanut ymmärtää. Vika oli minussa, turhauduin itseeni ja kaadoin ongelmat suhteeseemme ja lopulta mieheni niskaan. Koin olevani täysi pettymys vaimona ja naisena, koska en onnistunut raskautumaan yrityksistä huolimatta ja tätä pahensi ikäkriisi. Sulkeuduin ja ne kerrat kun mies yritti tulla lähelle ja halata minä torjuin hänet, vetäydyin pois tilanteesta. Eropaperit täytettyäni nukuimme eri huoneissa ja erimielisyyden päätyttyä pakkasin spontaanisti laukkuni ja lähdin. Nyt jälkeenpäin kun tilannetta katselee ja muistelee, niin en ole ollut kunnossa.

Tilanne on eri tasolla kuin oli tuolloin, mutta en aio lähteä suhteesta ja erota enää. Olen päättänyt jäädä ja haluamme molemmat jatkaa liittoa. Lähdin yksin enkä tuntenut toista miestä tuolloin, kun olin hakenut eroa. Tapasin toisen miehen pian lähtöni jälkeen, olin vapaa ja ihastuin nopeasti mieheen, joka paljastui painajaismaiseksi.

Mieheni oli todella yllättynyt ja vihainen kun palasin, mutta huolissaan kun näki minut niin surkeana. Aluksi ei halunnut ottaa minua vastaan eikä puhua enkä mennyt mieheni ovelle vilkuttamaan ripsiäni ja inisemään "ota mut takaisin!". Itkin kyllä, mutta vetosin siihen että lopullinen ero ei ole vielä astunut voimaan ja olemme edelleen naimisissa. Myöhemmin kerroin kaiken sen mitä mies halusi tietää menemättä likaisiin yksityiskohtiin.

Vierailija
94/144 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tumppasi tupakan ihoosi? 

Olen erittäin pahoillani, että olit tekemisissä hullun hirviön kanssa.

Avioliittoosi en osaa ottaa kantaa. Olen yksiavioinen, joten olisin varmaan loukkaantunut tilanteesta, jos olisin miehesi. Siitä huolimatta, että olitte eronneet.

Mies, jonka kanssa olin lyhyessä suhteessa tumppasi tupakan useamman kerran ympäri kehoani ja aviomieheni on nähnyt vain näkyvimmät jäljet. Niitä on kuitenkin herkemmilläkin alueilla mutta en aio käydä rannalla tänä  kesänä, ehkä saatan bikinit pukea vain jos olemme kahden kotona. Tällä hetkellä peittelen vartaloani ettei kukaan ulkopuolinen näe.

Olen ottanut opikseni pahasta erehdyksestä ja pyytänyt anteeksi mieheltäni. Miehelläni on täysi oikeus käsitellä asioita omalla tavallaan ja tiedän, että hän haluaa jatkaa kanssani pohjamudista huolimatta.

Luin vain aloituksen enkä tiedä, mitä muuta olet kirjoittanut.

Jos kirjoituksesi pitää paikkansa, niin teet ehdottomasti rikosilmoituksen miehestä, joka kuvottavasti tumppasi sinuun tupakkansa. 

Vastenmielistä käytöstä.

Kaikki mitä olen tänne kirjoittanut on tapahtunut oikeasti. Toinen mies ei liiku vapaalla jalalla ja aviomieheni ei koskaan salli sitä jos toinen mies edes yrittäisi tulla lähellekään minua. Kirjoitin saman jo aiemmin, mutta mieheni on todella suojeleva mutta ei mikään tyranni.

Vierailija
95/144 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on eksä, joka sai suhteen alussa päähänsä muutamasta asiasta, että olen jotenkin kevytkenkäinen ja epäluotettava, mikä oli väärä diagnoosi. Hän epäili minua koko sihteen ajan kaikesta, mustasukkaisuus paheni ja hän alkoi suhtautua minuun vihamielisesti, koska en tunnustanut keksittyjä rikoksia.

Erostamme on 20 vuotta aikaa, jonka olen viettänyt täysin uskollisesti yhdessä suhteessa ilman yhtäkään irtoseksikokemusta. Ja tämä on oikea diagnoosi minusta. Eksä ei olisi pystynyt sitä koskaan uskomaan.

En ole kevytkenkäinen enkä makaa kaikkien vastaantulevien miesten kanssa. Eron vireille laitto ja suhteeseen alkaminen toisen miehen kanssa olivat virheitä, joita kadun enkä saa niitä tekemättömäksi. Olen kertonut miehelleni kaiken sen mihin hän halusi vastaukset ja kerroin toisen miehen haukkuneen ja vertailleen miestäni, mutta jätin kertomatta sanasta sanaan hänen ilkeät kommenttinsa. Mieheni ei tarvitse kuulla sellaista ja sanoikin  ettei halua kuulla moiselta k#sipäältä paikkaansa pitämättömiä valheita.

Vierailija
96/144 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei eron tarvitse olla lopullinen. Jos käsittelemättömät vanhat asiat ajavat palaamaan takaisin ja riitelette siitä, petitkö vai et, niin ehkä te molemmat kaipaisitte kuitenkin omaa tilaa. Se, että miehesi ei halua sinun tekevän töitä, voi olla myös taloudellista vallankäyttöä.

Puhuttiin eilen illalla ja aamulla ja mies pyysi anteeksi pettämissyytöksiä mutta perusteli kaiken. Sovimme miten pyrimme työstämään asioita erikseen ja yhdessä ja tuemme molemmat toisiamme. Mies halusi varmuuden siitä etten lähde ja laita eroa uudestaan vireille jos tulee paha olla. Sanoin, että hänen on luotettava minuun vaikka helppoa se ei kaiken tämän jälkeen ole. Olen kuitenkin tullut takaisin ja olen tässä edelleen ja pystymme puhumaan asioista hiljalleen, tarvitsemme lisäksi ulkopuolisen apua.

Mies sanoi paluuni jälkeen etten ole työkuntoinen, mutta kertoi aamulla järjestelleensä asioita niin, että minulle on työpaikka odottamassa mutta haluaa ensin katsoa kuinka terapia lähtee käyntiin. Elämme päivän kerrallaan ja mies tukee minua parhaansa mukaan mitä töiltään ehtii. Mies kysyi olenko edelleen varma siitä,että haluan maksaa kaiken takaisin ja kyllä olen, haluan maksaa kaiken takaisin miehelle. Mies ei käytä minua taloudellisesti hyväkseen eikä hallitse eikä määräile. Kumpikaan ei ole kertaakaan huutanut eikä käyttäytynyt torjuvasti tai muutenkaan toista vähätellen.

Emme ole heti hankkimassa lasta emmekä uusimassa vihkivaloja, mutta mies antoi vihkisormukseni takaisin nyt pääsiäisen aikana ja haluaa uskoa meihin. Nukumme vierekkäin ja lähellä olo tuntuu hyvältä, mutta emme kiirehdi siinäkään.

Vierailija
97/144 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei tosta kuviosta mitään tule. Parempi, että kaikki jatkaa yksin ja sinä haet apua.

Vierailija
98/144 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei tosta kuviosta mitään tule. Parempi, että kaikki jatkaa yksin ja sinä haet apua.

Miksi ei tulisi? En pärjää enkä halua olla yksin, tarvitsen miestäni.

Vierailija
99/144 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain lu*kien mielestä.

Vierailija
100/144 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP et ole ihan terve. Onko sulla joko ongelma omien ja muiden ihmisten rajojen kanssa? Kuka antaa noin vain poltella tupakalla ihoaan?