Palattiin ex-miehen kanssa yhteen ja heti syttyi iso riita pettämisestä. Onko tämä nyt pettämistä?
Lapsia meillä ei ole, että asia tiedoksi kaikille näin aluksi. Viime vuonna laitoin avioeron vireille ahdituksen, kyllästymisen ja muun oman elämän kriisin takia. Muutin pois yhteisestä kodista, vaikka mies vastusti sekä eroa että muuttoa. Päätimme, että eroamme lopullisesti ja harkinta-aikaa ehti kulua kolme kuukautta kun tapasin uuden miehen, joka oli mieheni vastakohta mikä yhtäkkiä alkoi hunajan lailla vetämään minua puoleensa. Lyhyestä virsi kaunis, suhteemme sisälsi paljon seksiä ja liikuimme avoimesti yhdessä. Ihastumista oli ilmassa puolin ja toisin tai niin ainakin luulin kunnes mies paljastui väkivaltaiseksi. Kiristi seksillä ja alkoi raivoamaan jos en kyennyt tai halunnut täyttää hänen toiveitaan, muutaman kerran seksin aikana mies tumppasi tupakan ihooni ja veti käsivarsista jos en totellut. Yritin päästä irti mutta harvoin onnistuin kunnes suhdetta oli kestänyt kaksi kuukautta palasin takaisin ex-aviomieheni luo, kuukausi ennen harkinta-ajan loppua peruimme avioeron. Mies tietää osan tapahtuneista ja sanoi, että tiesi meidän palaavan vielä yhteen. Tässä on kuukausi pidetty mykkäkoulua, kun mieheni mielestä petin häntä avioeron harkinta-aikana vaikka sovimme lopullisesta erosta. Miten saan miehen puhumaan? Mies on suuttunut, koska olen maannut toisen miehen kanssa. Miehellä ei ole ollut ketään ja paljasti odottaneensa että tulen järkiini ja palaan hänen luokseen. Olenko pettänyt vai en? Omasta mielestäni en ole pettänyt mutta en halua avioliiton kariutuvan.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
AP et ole ihan terve. Onko sulla joko ongelma omien ja muiden ihmisten rajojen kanssa? Kuka antaa noin vain poltella tupakalla ihoaan?
En ollut kunnossa eroa hakiessa, mutta nyt olen sitäkin huonommassa kunnossa. Hakeudun terapiaan ja mies tukee ja auttaa parhaansa mukaan. Olen ollut suhteessa kahden erilaisen miehen kanssa, joista aviomies on hellä ja harkitseva, mutta tämä toinen oli mieheni täydellinen vastakohta. Sanoin toiselle miehelle etten pidä hänen tavastaan puhutella minua ja haukkua ex-miestäni, mutta kun tumppasi tupakan ihooni niin en päässyt siitä pois, vaikka yritin. Ja miksi en lähtenyt sen hullun luota? En lähtenyt, koska olin ihastunut ja uskoin, että pystyn parantamaan hänet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei tosta kuviosta mitään tule. Parempi, että kaikki jatkaa yksin ja sinä haet apua.
Miksi ei tulisi? En pärjää enkä halua olla yksin, tarvitsen miestäni.
Tässähän se tuli. Palasin takaisin,koska et osaa olla yksin. Jos toinen mies ei olisi ollut,sellainen kuin oli et olisi palannut miehesi luokse. Toivottavasti miehesi ymmärtää,millainen olet ja ottaa ja lähtee, lopullisesti. Eikä se päivä kaukana ole, sinä tarvitset vaihtelua ja kyllästyy ja haet jännitystä. Joku päivä suhteenne muuttuu taas sellaiseksi kuin se oli: tavalliseksi ja tylsäksi.
Olin tyhmä, kun luulin että ero on oikea ratkaisu ja tarvitsen jännitystä sekä vaihtelua elämään, mutta olin tuolloin masentunut ja enkä osannut puhua mieheni kanssa. En halua olla yksin eikä halua mieskään olla, koska rakastamme toisiamme ja haluamme olla yhdessä. Mitä tulee jännämieheen, joka pahoinpiteli ja jätti jäljet, niin opin siitä että aviomieheni kanssa minun on hyvä olla, suhde on tasaveroinen ja mies kuuntelee ja tukee eikä koskaan käy käsiksi tai tee mitään väärää.
Olemme sopineet säännöistä ja mies teki selväksi, että jos ylitän ne, niin avioliittomme päättyy siihen eikä toista kertaa tule ja tätä lupausta en aio pettää. Olin typerä, kun syytin ongelmistani miestäni ja pidin häntä itsestäänselvyytenä, mutta kokemukseni jälkeen arvostan ja rakastan miestäni syvemmin.
Sinut pahoinpideltiin niin pahanpäiväisesti, että raskaus meni kesken? Jonka jälkeen aloitit seksisuhteen pahoinpitelijän kanssa? Hän tummpaili ympäri kehoa sinua joka paikkaan, etkä pystynyt estämään? Menetit työn, harrastukset ja kaverit samassa hötäkässä? Eli olit kuukausia väkivallan kohteena? Jos tämä on osittainkaan totta niin tarvitset intensiivistä apua, olet varmasti vielä sokissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei tosta kuviosta mitään tule. Parempi, että kaikki jatkaa yksin ja sinä haet apua.
Miksi ei tulisi? En pärjää enkä halua olla yksin, tarvitsen miestäni.
Tässähän se tuli. Palasin takaisin,koska et osaa olla yksin. Jos toinen mies ei olisi ollut,sellainen kuin oli et olisi palannut miehesi luokse. Toivottavasti miehesi ymmärtää,millainen olet ja ottaa ja lähtee, lopullisesti. Eikä se päivä kaukana ole, sinä tarvitset vaihtelua ja kyllästyy ja haet jännitystä. Joku päivä suhteenne muuttuu taas sellaiseksi kuin se oli: tavalliseksi ja tylsäksi.
En liikaa hehkuttele, mutta ennemmin sanoisin, että onnistumisen vuosipäivä on lähellä kuin ero jos jatkamme suhdettamme toisiamme tukien. Mieheni ei ymmärrä tekemääni virhettä ja suree sekä käy läpi asioita. Mies kertoi päässeensä pahimman itsesyytösten ylitse, koska pystymme vähitellen puhumaan asioista ja olemme läheisempiä kuin ennen eroa.
Luottamusta yritämme saada takaisin ja annan miehelleni aikaa olla yksin, mutta en ole lähtemässä pois eikä ole mieskään. Mies oli ensimmäinen, joka sanoi että rakastaa minua ja on sanonut niin päivittäin. Minä olen sanonut vain kerran ja yritän kehittyä siinä, että pystyisin puhumaan tunteistani avoimesti, tätä taitoa en ole vielä oppinut ja ennen eroa menin lukkoon, kun mies tunnusti rakkauttaan. Mies tietää kyllä, että rakastan häntä enkä leiki hänen tunteillaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinut pahoinpideltiin niin pahanpäiväisesti, että raskaus meni kesken? Jonka jälkeen aloitit seksisuhteen pahoinpitelijän kanssa? Hän tummpaili ympäri kehoa sinua joka paikkaan, etkä pystynyt estämään? Menetit työn, harrastukset ja kaverit samassa hötäkässä? Eli olit kuukausia väkivallan kohteena? Jos tämä on osittainkaan totta niin tarvitset intensiivistä apua, olet varmasti vielä sokissa.
Näin kävi, joten en uskalla päästää ketään uutta ihmistä lähelleni aviomiestä lukuunottamatta. Aviomies on ainoa, johon luotan koska hän ei tee minulle mitään pahaa. Ympäri kehoani on jälkiä ja saan paniikkikohtauksia sekä näen painajaisia toisesta miehestä ja kaikesta kauheudesta mitä tapahtui.
Mieheni tukee minua joka päivä ja varmistelee vointiani, on apuna normaalissa arjessa. Kärsin ahdistuksesta ja pelkotiloista eikä tilanne ole kummallekaan helppo, mutta tahdomme jatkaa liittoa. Olen kysynyt monta kertaa mieheltäni haluaako hän todella olla kanssani ja vastaus on aina sama eli kyllä haluaa. Tarvitsen ulkopuolista apua ja sitä olen hakemassa ja myöhemmin hakeudumme pariterapiaan.
Eniten ihmettelen muiden alapeukutuksia, jos todella kadut ja vielä 2v päästä olet samaa mieltä kuin nyt, niin sitten olette päätyneet oikeaan ratkaisuun. Miehelläsi tietenkin on oikeus olla vihainen, mutta mykkäkoulua en ymmärrä, sehän on henkisen väkivallan käyttöä. Miehesi voisi puhua tunteistaan, vaika ne ovatkin negatiivisia.
Vierailija kirjoitti:
Reilukerhon jäsen kirjoitti:
Vaikka et ole tehnyt mitään väärää, niin salli miehellesi Hall pass, siis että hän saa luvalla harrastaa seksiä jonkun random naisen kanssa, jos se rauhoittaa tilanteen, koska ilmeisesti nyt mies kokee olevansa "oikeutettu bonukseen".
Mustasukkaisuus on kyllä myrkkyä lähes kaikille parisuhteille, ja siitähän tässä ihan pohjimmiltaan on kysymys.
Toisaalta tämä kyllä myös osoittaa sen että miehesi kyllä rakastaa sinua paljon ja siksi tuo sinun "jänskäheppu" elämys satuttaa häntä niin paljon. Toivottavasti pääsee asiasta yli.
Jos vielä teidän parisuhteenne on ns "pelastamisen arvoinen" niin tehkää kaikki sen eteen, esim pariterapiaa jne, mutta jos ei niin jatkakaa kumpikin eri suuntiin.
Tsemppiä.
Oletko mies? Mieheni ei ikinä lähtisi vieraisiin eikä halua mitään "oikeutettua bonusta" eli harrastaa seksiä vieraan kanssa. Mies ainoastaan vaatii ja on oikeutettu uskollisuuteen, tasapainoiseen ja onnelliseen parisuhteeseen ja avioliittoon - tuon kaiken minä suon hänelle enkä aio enää koskaan toistaa kamalaa virhettäni. Parisuhteemme on pelastamisen arvoinen ja kaiken läpikäyminen vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä, yksin emmekä kaksin tätä voi selvittää vaikka puhevälit ovat suht hyvät. Jatkamme yhdessä samaan suuntaan.
Kyllä, olen mies ja uskon myös että kyllä sille sinunkin miehellesi se "vieras hyvä" maistuisi, ja varsinkin kun on "sen verran velkaa"
Ei kukaan ole korvaamaton, et edes sinä vaikka ehkä näin yrität vakuutella miehellesi ja itsellesi.
Vähän kyllä ihmettelen että onko miehelläsi yhtään itsekunnioitusta kun alistuu kaikkeen kuin pahempikin aisuri.
On aivan päivän selvää että, jos ja ilmeisesti kun saat anteeksi niin ei kauan kestä kun taas olet jonkun uuden ihastuksen patjana, se kynnys on nyt matala, olet jo saanut kerran asteeksi ja saat varmasti myös edelleenkin. En jaksa uskoa että sinun kaltaisesi ikinä muuttuvat uskollisiksi, ja varsinkaan kun eivät edes ymmärrä koskaan tehneensä mitään väärää, sehän nyt on täysin normaalia että naisilla on oikeus omiin tunteisiin ja rakastajiin jos siltä tuntuu, eikö?
Toivottavasti miehesi tulee järkiinsä ja näyttää sinulle ovea sanoen: ole hyvä ja poistu.
Kiitos ja anteeksi vielä yht'aikaa.
Kyllä tämäkin tapaus osoittaa sen että hulluudella ei ole mitään ylärajaa, ja että toiset sietävät mitä tahansa ja antavat kaiken anteeksi, voi luoja millaisia tossuja löytyy joita vielä joku kehtaa mieheksi kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka et ole tehnyt mitään väärää, niin salli miehellesi Hall pass, siis että hän saa luvalla harrastaa seksiä jonkun random naisen kanssa, jos se rauhoittaa tilanteen, koska ilmeisesti nyt mies kokee olevansa "oikeutettu bonukseen".
Mustasukkaisuus on kyllä myrkkyä lähes kaikille parisuhteille, ja siitähän tässä ihan pohjimmiltaan on kysymys.
Toisaalta tämä kyllä myös osoittaa sen että miehesi kyllä rakastaa sinua paljon ja siksi tuo sinun "jänskäheppu" elämys satuttaa häntä niin paljon. Toivottavasti pääsee asiasta yli.
Jos vielä teidän parisuhteenne on ns "pelastamisen arvoinen" niin tehkää kaikki sen eteen, esim pariterapiaa jne, mutta jos ei niin jatkakaa kumpikin eri suuntiin.
Tsemppiä.
Oletko mies? Mieheni ei ikinä lähtisi vieraisiin eikä halua mitään "oikeutettua bonusta" eli harrastaa seksiä vieraan kanssa. Mies ainoastaan vaatii ja on oikeutettu uskollisuuteen, tasapainoiseen ja onnelliseen parisuhteeseen ja avioliittoon - tuon kaiken minä suon hänelle enkä aio enää koskaan toistaa kamalaa virhettäni. Parisuhteemme on pelastamisen arvoinen ja kaiken läpikäyminen vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä, yksin emmekä kaksin tätä voi selvittää vaikka puhevälit ovat suht hyvät. Jatkamme yhdessä samaan suuntaan.
Kyllä, olen mies ja uskon myös että kyllä sille sinunkin miehellesi se "vieras hyvä" maistuisi, ja varsinkin kun on "sen verran velkaa"
Ei kukaan ole korvaamaton, et edes sinä vaikka ehkä näin yrität vakuutella miehellesi ja itsellesi.
Vähän kyllä ihmettelen että onko miehelläsi yhtään itsekunnioitusta kun alistuu kaikkeen kuin pahempikin aisuri.
On aivan päivän selvää että, jos ja ilmeisesti kun saat anteeksi niin ei kauan kestä kun taas olet jonkun uuden ihastuksen patjana, se kynnys on nyt matala, olet jo saanut kerran asteeksi ja saat varmasti myös edelleenkin. En jaksa uskoa että sinun kaltaisesi ikinä muuttuvat uskollisiksi, ja varsinkaan kun eivät edes ymmärrä koskaan tehneensä mitään väärää, sehän nyt on täysin normaalia että naisilla on oikeus omiin tunteisiin ja rakastajiin jos siltä tuntuu, eikö?
Toivottavasti miehesi tulee järkiinsä ja näyttää sinulle ovea sanoen: ole hyvä ja poistu.
Älä oleta äläkä yleistä. Tunnen mieheni eikä hän halua ketään vierasta vaan vaimonsa eli minut. Kukaan ei ole korvaamaton eikä mies oleta eikä ole vaihtamassa minua toiseen. Miehelläni on hyvä itsekunnioitus ja suojeluvaisto, hän on anteeksiantavainen ja haluaa, että selvitämme vaikeudet yhdessä. Mies on tehnyt selväksi missä menee raja ja en aio olla uskoton. Olen tehnyt väärin miestäni kohtaan ja kadun tekoani.
Toivottavasti et aloita parisuhdetta ennen kuin opit kunnioittamaan naisia etkä kutsu kaikkia naisia patjoiksi. Ymmärrätkö kuinka halveeraavaa tuo on? Mistään velasta ei ole kyse ja miehenihän teki selväksi sokkotreffeillä naiselle ettei ole kiinnostunut muista kuin minusta.
Ei jatkoon kirjoitti:
Kyllä tämäkin tapaus osoittaa sen että hulluudella ei ole mitään ylärajaa, ja että toiset sietävät mitä tahansa ja antavat kaiken anteeksi, voi luoja millaisia tossuja löytyy joita vielä joku kehtaa mieheksi kutsua.
Hulluudella? Tossu? Mieheni ei ole tossu, avioliittomme on tasaveroinen ja tuemme toisiamme. Parhaamme mukaan yritämme käsitellä tapahtunutta päivittäin ja olen menossa yksilöterapiaan ja siinäkin mies tukee, vaikka tiedän kuinka häneen sattuu.
Missäs tämä pahoinpitelijä nyt on?
Vierailija kirjoitti:
Ei jatkoon kirjoitti:
Hulluudella? Tossu? Mieheni ei ole tossu, avioliittomme on tasaveroinen ja tuemme toisiamme. Parhaamme mukaan yritämme käsitellä tapahtunutta päivittäin ja olen menossa yksilöterapiaan ja siinäkin mies tukee, vaikka tiedän kuinka häneen sattuu.
Säälittävä läheisriippuvainen aisuri miehesi, luultavasti myös sellainen k-mies joka antaa/sallii sinun hyväksikäyttää itseään miten tahansa, sinun onnesi on että olet tuollaisen tohvelin löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
En ala täällä jakamaan muuta tietoa kuin sen minkä sanoin jo aiemmin, että toinen mies ei ole vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ala täällä jakamaan muuta tietoa kuin sen minkä sanoin jo aiemmin, että toinen mies ei ole vapaana.
Teitkö hänestä rikosilmoituksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä.
Älä oleta äläkä yleistä. Tunnen mieheni eikä hän halua ketään vierasta vaan vaimonsa eli minut. Kukaan ei ole korvaamaton eikä mies oleta eikä ole vaihtamassa minua toiseen. Miehelläni on hyvä itsekunnioitus ja suojeluvaisto, hän on anteeksiantavainen ja haluaa, että selvitämme vaikeudet yhdessä. Mies on tehnyt selväksi missä menee raja ja en aio olla uskoton. Olen tehnyt väärin miestäni kohtaan ja kadun tekoani.
Toivottavasti et aloita parisuhdetta ennen kuin opit kunnioittamaan naisia etkä kutsu kaikkia naisia patjoiksi. Ymmärrätkö kuinka halveeraavaa tuo on? Mistään velasta ei ole kyse ja miehenihän teki selväksi sokkotreffeillä naiselle ettei ole kiinnostunut muista kuin minusta.
Kaikki naiset eivät ole helppoja, niin kuin sinä. Eivätkä jälkeenpäin itke kun se olikin Bad Romance.
Jokainen saa juuri sen minkä ansaitsee, harvinaisen lempeä oli tämä "rakastaja Rane"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä.
Kaikki naiset eivät ole helppoja, niin kuin sinä. Eivätkä jälkeenpäin itke kun se olikin Bad Romance.
Jokainen saa juuri sen minkä ansaitsee, harvinaisen lempeä oli tämä "rakastaja Rane"
Mikähän tekee minusta h#oran, kun en ole maannut rahasta? Mikä tekee minusta helpon? En ole helppo nainen, jos olisin en olisi palannut mieheni luo ja tahtoisi olla naimisissa hänen kanssaan.
Ei tuo ole pettämistä mielestäni, koska jätit miehesi ennen suhdetta. Aviomiehesi ei kuitenkaan ole pakko ottaa sinua takaisin, jos hän ei halua. Voitte jatkaa yhdessä vain jos molemmat sitä haluavat. Miehesi on myös pakko hyväksyä tekosi jotta voitte jatkaa. Kannattaisi pohtia miksi halusit erota? mitä suhteesta puuttui? ja voidaanko suhdetta oikeasti rakentaa yhdessä hyvään suuntaan uudestaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se pettämistä jos avioliiton aikana pettää puolisoaan.
Jotkut ovat vaan niin perseestään holjia, etteivät pysty olemaan panematta muutamaakaan kuukautta.
Miehenäsi jättäisin moisen sian välittömästi, sillä ei tuollaista muistoa voi koskaan unohtaa.
No ei ole pettämistä, jos on erottu, vaikka lainsäätäjä ei olekaan pysynyt menossa mukana. Taas tätä ihmeellistä naisten seksuaalisuuden demonisointia ja ihan suoraan sanottuna törkeää kielenkäyttöä.
Tietenkin on pettämistä niin kauan kuin käräjäoikeus on tuominnut molemmat osapuolet avioeroon.
Jos tuo exä-nyxä haluaa takaisin yhteen, niin ei hänen auta kuin hyväksyä tilanne. Muuten pitää erota. Ihan naurettavaa haluta kaikesta huolimatta takaisin yhteen ja alkaa sitten kiukutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se pettämistä jos avioliiton aikana pettää puolisoaan.
Jotkut ovat vaan niin perseestään holjia, etteivät pysty olemaan panematta muutamaakaan kuukautta.
Miehenäsi jättäisin moisen sian välittömästi, sillä ei tuollaista muistoa voi koskaan unohtaa.
No ei ole pettämistä, jos on erottu, vaikka lainsäätäjä ei olekaan pysynyt menossa mukana. Taas tätä ihmeellistä naisten seksuaalisuuden demonisointia ja ihan suoraan sanottuna törkeää kielenkäyttöä.
Tietenkin on pettämistä niin kauan kuin käräjäoikeus on tuominnut molemmat osapuolet avioeroon.
Jos tuo exä-nyxä haluaa takaisin yhteen, niin ei hänen auta kuin hyväksyä tilanne. Muuten pitää erota. Ihan naurettavaa haluta kaikesta huolimatta takaisin yhteen ja alkaa sitten kiukutella.