Palattiin ex-miehen kanssa yhteen ja heti syttyi iso riita pettämisestä. Onko tämä nyt pettämistä?
Lapsia meillä ei ole, että asia tiedoksi kaikille näin aluksi. Viime vuonna laitoin avioeron vireille ahdituksen, kyllästymisen ja muun oman elämän kriisin takia. Muutin pois yhteisestä kodista, vaikka mies vastusti sekä eroa että muuttoa. Päätimme, että eroamme lopullisesti ja harkinta-aikaa ehti kulua kolme kuukautta kun tapasin uuden miehen, joka oli mieheni vastakohta mikä yhtäkkiä alkoi hunajan lailla vetämään minua puoleensa. Lyhyestä virsi kaunis, suhteemme sisälsi paljon seksiä ja liikuimme avoimesti yhdessä. Ihastumista oli ilmassa puolin ja toisin tai niin ainakin luulin kunnes mies paljastui väkivaltaiseksi. Kiristi seksillä ja alkoi raivoamaan jos en kyennyt tai halunnut täyttää hänen toiveitaan, muutaman kerran seksin aikana mies tumppasi tupakan ihooni ja veti käsivarsista jos en totellut. Yritin päästä irti mutta harvoin onnistuin kunnes suhdetta oli kestänyt kaksi kuukautta palasin takaisin ex-aviomieheni luo, kuukausi ennen harkinta-ajan loppua peruimme avioeron. Mies tietää osan tapahtuneista ja sanoi, että tiesi meidän palaavan vielä yhteen. Tässä on kuukausi pidetty mykkäkoulua, kun mieheni mielestä petin häntä avioeron harkinta-aikana vaikka sovimme lopullisesta erosta. Miten saan miehen puhumaan? Mies on suuttunut, koska olen maannut toisen miehen kanssa. Miehellä ei ole ollut ketään ja paljasti odottaneensa että tulen järkiini ja palaan hänen luokseen. Olenko pettänyt vai en? Omasta mielestäni en ole pettänyt mutta en halua avioliiton kariutuvan.
Kommentit (144)
Mitä sä haet tällä avautumisella?
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä luulet? Muiden tukea selviytyä haastavassa tilanteessa. Mieheni on ihana ja tukee parhaansa mukaan, saan pian apua ammattilaisilta, mutta ystäviä minulla ei ole. Mieheni ei kaikkeen kykene, vaikka tekee kaikkensa auttaakseen minua.
No jos on erottu (vaikka harkinta-aika kesken), niin silloin saa panna ketä huvittaa. Itsellä menossa harkinta-aika. Mieheni jätti minut toisen naisen takia ja todellakin saan panna ketä haluan.
Kumpikaan ei osaa/pysty eroamaan vaikka se olisi molemmille paras vaihtoehto, great.
Minun kohdallani ex pisti poikki ,ja vonkui muutaman kuukauden päästä takaisin, sitä kokeiltiinkin.
Ehdin kävästä siinä pikku tauolla sinkkulomalla vietnamissa,ja senhän tietää mitä nuoret miehet tekee illat siellä ja niin tein minäkin.
Tuostahan se ex riemastui ja huusi aika monet illat, ja sitten tuli lopullinen ero kun olin pettänyt tauolla ollessa.
Vierailija kirjoitti:
No jos on erottu (vaikka harkinta-aika kesken), niin silloin saa panna ketä huvittaa. Itsellä menossa harkinta-aika. Mieheni jätti minut toisen naisen takia ja todellakin saan panna ketä haluan.
Saa sitä panna parisuhteessakin, jos haluaa. Ei kukaan siitä ole sakottamassa tai pistämässä linnaan, joten aivan turha semantiikasta on vääntää. Kylmä totuus on, että tuollaisen tempun jälkeen avioliitolla on erittäin heikot mahdollisuudet palautua ennalleen tai edes onnelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kumpikaan ei osaa/pysty eroamaan vaikka se olisi molemmille paras vaihtoehto, great.
Miksi pitäisi erota? Aloitin yksilöterapian tällä viikolla ja varasimme ajan pariterapiaan. Suhde ei kukoista, mutta yhdessä jatkamme ja teemme luottamuksen eteen töitä.
Sinä olet jo luottamuksesi osoittanut, mutta ilmeisesti osaat anoa armoa ja sääliä siltä yksinkertaiselta mieheltäsi, joka uskoo joka sanan mitä hänelle valehtelet, säälittävää.
En usko että parisuhteenne enää koskaan palaa ennalleen, kyllä se sinun "seikkailusi" tulee aina esille riidoissa ainakin ja luultavasti myös makuuhuoneessa.
Sinun onnesi tietysti on se että miehesi on läheisriippuvainen, ja mies vailla itsekunnioitusta, mutta se on aisureille ihan tavallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä luulet? Muiden tukea selviytyä haastavassa tilanteessa. Mieheni on ihana ja tukee parhaansa mukaan, saan pian apua ammattilaisilta, mutta ystäviä minulla ei ole. Mieheni ei kaikkeen kykene, vaikka tekee kaikkensa auttaakseen minua.
Sinä olet narsisti ja miehesi läheisriippuvainen aisankannattaja.
A match made in heaven.
Apua osoitteesta (Priestadu@gmail.com) oli ihanaa, minä ja vaimoni olemme taas yhdessä kahden vuoden eron jälkeen, Herra siunatkoon sinua ja temppeliäsi.
Luin koko ketjun, huh huh. Sairaita ihmisiä mikäli edes oli totta.
MIKSI JOKU NOSTELEE VUODEN 2019 JUTTUJA???????????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mies muutaman kerran seksin aikan tumppasi tupakan ihooni?"
Mitä mä just luin??
Toi pettämisdilemma ei nyt taida ihan olla se ykkösongelma tässä sinulla!
Tumppaamis ja muut jäljet ovat ympäri kehoani ja aviomieheni on nähnyt näkyvimmät. Sairaalasta paluun jälkeen kysyin haluaako nähdä kaiken niin romahti itkemään ja sai sanottua vaan, että hänestä tuntuu pahalta ettei ole voinut suojella minua pahalta eikä käsitä miksi olen maannut toisen kanssa, joka ei tuonut mitään hyvää.
Hairahdus ei ole ainoa ongelma. Miestä ei satuta ainoastaan se, että olin toisen kanssa mutta yhteenpaluussa kerroin olleeni raskaana miehelleni ollessani vielä tämän uuden kanssa ja hänen takia menetin lapsemme. Yritettiin pitkään lasta, joten miehelle tämä on todella vaikeaa. Mies suree keskenmenoa ja sitä, että melkein menetti minutkin. Emme ole harras
Nyt kyllä sanoisin että toivottavasti tää on trolli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi tukea ? Avioeroa ei ollut, olit siis naimisissa vielä joten petit, nyt haet sympatiaa ?
Kaikki ei mene niinkuin sinä haluat. Sisäistä tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli vakituinen hyväpalkkainen työ vielä avioeroa hakiessa, mutta uuden miehen takia menetin työni. Tiedän, että oma vika sekin ja nyt olen "sairaslomalla" jonkin aikaa kunnes alan etsiä uutta työtä, mieheni ei halua minun tekevän töitä tässä kunnossa. Mieheni elättää meidät molemmat ja maksan kaiken takaisin kunhan olen aloittanut työt. Entiseen paikkaan en voi enää palata. Kaikki on omaa syytäni ja virhearvioni pettivät pahimman kerran, avioliitto ja mies on jäljellä ja niistä pidän kynsin hampain kiinni. Menetin lähes kaiken muun: työn, kaverit, harrastukset, terveyden ja ulkoisen habituksen.
En ole lukenut vielä koko ketjua ja voi olla, että tämä on jo käsitelty, mutta nyt soi hälytyskellot ja kovaa. Mies ei halua, että käyt töissä tässä tilanteessa ja elättää teidät? Ei muuten ensinnäkään elätä, koska kerroit tässä, että maksat takaisin, kun olet taas töissä. Miehesi sitoo sinut velkavankeudella itseensä ja sinun pitää varmaan vielä olla siitä kiitollinenkin hänelle. Mistä asoista sovitte kirjallisesti, kun muutit takaisin? Oliko tämä raha-asia yksi niistä? Nyt tuntuu siltä, että tässä ei olla terveellä pohjalla alkuunkaan. Oikeasti, mene terapiaan ja yritä saada selkeä käsitys siitä, missä nyt mennään.
Mieheni luuli minulla olevan toinen avioliittomme aikana, mutta aloitin toisen suhteen vasta kun olin laittanut eropaperit vetämään. Miehelläni ei ollut pakko ottaa minua takaisin eikä heti halunnut, mutta päätimme yhdessä jatkaa liittoa ja molempien mielestä tämä on ainoa oikea ratkaisu. Aiemmin torjuin ja vaikenin omista ongelmistani, jotka vaikuttivat suoraan suhteeseemme. Tästä seurasi se, että välillemme syntyi kuilu ja etenkin minä olin etäinen ja jopa välttelin miestäni, niin että loppuajasta nukuimme eri huoneissa. Syitä eroon oli monia, mutta olen ne käsitellyt mieheni kanssa. Pystymme rakentamaan suhdetta parempaan suuntaan, koska tahdomme ja siihen auttavat pian myös ammattilaiset.