Kaverit ei suostu vahtimaan lapsiamme?!
Mikä ihme siinä on että kaverit ei voi auttaa? Olen äitipuoli kahdelle lapselle ja välillä tarvitsisi lapsenvahtia kun sekö minä että mies tehdään vuorotyötä ja on tietysti harrastuksia ym. Olen siksi pyytänyt paria kaveria että josko he voisivat välillä tulla meille katsomaan lapsia. Lapsemme ovat sitä paitsi hyvin helppoja ja kilttejä lapsia. Kaverit kuitenkin lähes aina vetoaa johonkin opiskelukiireisiin tai että viettävät miehensä kanssa aikaa tai että heillä on jotain epämääräistä menoa. En ymmärrä tätä ettei voi hädässä kaveria auttaa. Mten voin ottaa tämän heidän kanssa puheeksi kun tuntuu että olen niin ärsyyntynyt että tulisi sanottua liiankin tiukasti. En halua kuitenkaan välejä rikkoa. Ja ennen kun joku kysyy että miksi ei voida hankkia jotain mll:n tms lapsenvahtia niin se tulisi ajan myötä todella kalliiksi
Kommentit (127)
Tulee mieleen oma nuoruus. Olin kaveriporukan vanhin, joka teki lapset. Nuorempana hoisin jatkuvasti kavereiden lapsia. Jopa ihan muutaman kuukauden ikäistä vauvaa yökylässä, että kaveri pääsi bilettämään. Myös perheellisten lapsia, että he sai parisuhdeaikaa.
Ilmaiseksi tietenkin, kun sinkkuna minulla oli kuulemma aikaa ja he auttaisivat sitten, kun minä joskus lapsia teen.
No tein lapset kolmikymppisenä ja yksikään heistä ei kertaakaan ole auttanut minua ja hoitanut lapsiamme. Joten sepä siitä vasta-avusta. Joten jos ap nyt olisin nuori, niin kieltäytyisin ehdottomasti sinun lapsipuolien hoidosta. Olisi aina niitä opiskelukiireitä.
Kai nyt työssäkäyvien vanhempien lapsilla on hoitopaikka, ettei tarvitse kavereilta apua ruinata?
Hehehehehehehehehe, vaiettä lapsettoman pitäis luopua omasta ajastaan ilmaiseksi että lapsen hankkinut saa aikaa?
..l.. ..l..
Aloittaja ei ole vissiin kuullut koskaan päiväkodista. Tosin niitä ei taida olla Porvoossa.
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt työssäkäyvien vanhempien lapsilla on hoitopaikka, ettei tarvitse kavereilta apua ruinata?
On päiväsaikaan hoidossa toki mutta koska teemme vuorotyötä ja on yhteinen harrastus niin välillä voi olla niin että esim illalla molemmat on pois, jolloin tarvitsisimme hoitoapua
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei ole vissiin kuullut koskaan päiväkodista. Tosin niitä ei taida olla Porvoossa.
Katso ylempi kommenttini. Sinä et vissiin ole kuullut vuorotyöstä ja ennen kun joku ehdottaa vuoropäiväkotia, niin on kuitenkin melko harvinaista ettei kumpikaan meistä ole kotona illalla/yöllä joten päivähoito riittää
Sinähän olet vain äitipuoli, joten lapset ovat isänsä vastuulla. Käske hänen hommata omia kavereitaan lapsia vahtimaan, eihän sinun kavereiden tarvi jonkun sinun nyksän eksän lapsia kaitsia!
Olenko ainut, joka jollain tasolla ymmärtää ap:ta? Kyllähän esim. parisuhteessakin tehdään välillä asioita, jotka ei niin itseä miellytä mutta jotka auttavat toista, niin miksi ei sitten kaverisuhteessa. Eri asia totta kai silloin, jos kaveria pyydetään jatkuvasti ilmaiseksi lapsia vahtimaan.
Itse olet lapset hankkinut ja sinä itse ja toinen huoltaja niitä vahdit. Kenelläkään muulla ei ole minkään valtakunnan velvollisuutta vahtia lapsiasi. Itse en suostuisi mistään hinnasta vahdiksi. Lastenvahteja saa mm. MLLn kautta.
Tämä siis jos ei ollut provo.
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainut, joka jollain tasolla ymmärtää ap:ta? Kyllähän esim. parisuhteessakin tehdään välillä asioita, jotka ei niin itseä miellytä mutta jotka auttavat toista, niin miksi ei sitten kaverisuhteessa. Eri asia totta kai silloin, jos kaveria pyydetään jatkuvasti ilmaiseksi lapsia vahtimaan.
Periaatteessa niinkin, tietyissä rajoissa, mutta kuulostaa siltä, että ap:n avuntarve on nimenomaan jatkuvaa ja palkkiota siitä ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Kysyitte että voisinko tehdä jotain vastaavasti heidän eteensä kuten pestä ikkunoita niin kyllä voisin. Toki lapsiperhearki on kiireistä niin en välttämättä niin hyvin ehdi, heillä ei ole lapsia. Ja kun moni vetoaa siihen että heitä ei kiinnosta vahtia ja ei ole heidän vastuulla, niin kyllä silti voisi kaveria auttaa, olen minäkin auttanut esim muutossa joskus vaikkei niin kiinnostanut
No, kerran voisi jos olet kerran auttanut muutossa. Mutta vain sen yhden kerran.
Pienet lapset ovat päivähoidossa työpäivien ajan...
Vierailija kirjoitti:
Hirvittävää olisi vahtia jonkun lapsia.
Ajattele miten karmivaa oli silläkin, joka sinua vahti? Toivottavasti olet aikuiseksi päästyäsi maksanut hänelle kuukausittaista korvausta lapsuusvuosistasi.
Vierailija kirjoitti:
Hirvittävää olisi vahtia jonkun lapsia. En ymmärrä päiväkodin tätejä ollenkaan.
En minäkään. En ymmärrä miten kukaan pysyy täysjärkisenä varttia kauempaa siinä kirkunassa ja kaaoksessa. Palkkakaan ei varmaankaan kompensoi järjen menetystä.
Miksi pakottaa toisia elleivät halua? Jos eivät suostu, nii eiköhän sen jo pitäisi mennä kaaliin? Siis ihan oikeasti siis!
Vierailija kirjoitti:
Miksi pakottaa toisia elleivät halua? Jos eivät suostu, nii eiköhän sen jo pitäisi mennä kaaliin? Siis ihan oikeasti siis!
Niinpä, ihme että kaverit eivät ole jo sanoneet suoria sanoja ap:n ilmeisesti jatkuvasta ruinaamisesta. Ja ap vielä meinaa valittaa kavereilleen heidän käytöksestään, kun päinvastoin kavereilla olisi oikeus tehdä niin ap:n käytöksen takia. En ymmärrä.
Tämähän on niin selvä provo kun voi olla, vähän kriittisyyttä nyt ihmiset...
Vierailija kirjoitti:
Itse olet lapset hankkinut ja sinä itse ja toinen huoltaja niitä vahdit. Kenelläkään muulla ei ole minkään valtakunnan velvollisuutta vahtia lapsiasi. Itse en suostuisi mistään hinnasta vahdiksi. Lastenvahteja saa mm. MLLn kautta.
AP sanoi olevansa äitipuoli, eli ei ole itse lapsia hankkinut. Ei siis kuulu hänelle ollenkaan lapsenvahtien hankinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP sanoi olevansa äitipuoli, eli ei ole itse lapsia hankkinut. Ei siis kuulu hänelle ollenkaan lapsenvahtien hankinnat.
Niinpä olikin. No sitten pikkuisukki saa itse hankkia hoitajan penikoilleen.
Pakkoko niitä pentuja on tehdä, jos ne sitten pitää työntää joidenkin toisten hoidettavaksi? Hoitakaa itse ne kakaranne tai laittakaa ne vaikka lastenkotiin tai kadulle.
Kysyitte että voisinko tehdä jotain vastaavasti heidän eteensä kuten pestä ikkunoita niin kyllä voisin. Toki lapsiperhearki on kiireistä niin en välttämättä niin hyvin ehdi, heillä ei ole lapsia. Ja kun moni vetoaa siihen että heitä ei kiinnosta vahtia ja ei ole heidän vastuulla, niin kyllä silti voisi kaveria auttaa, olen minäkin auttanut esim muutossa joskus vaikkei niin kiinnostanut