Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eroon Pepsi max -riippuvuudesta?

Vierailija
17.04.2019 |

Okei, tosiaan niin hölmöltä kuin se kuulostaakin niin jonkinlainen addiktio on kyseiseen tuotteeseen syntynyt ja haluaisin päästä eroon tästä, sillä tiedostan sen epäterveellisyyden. Nyt ei kuitenkaan auta mikään neuvo, että sen kun lopetat. Kokeiltu on ja aina sorrun uudelleen ja juon tuota oikeasti suuria määriä eli ei mikään lasi silloin tällöin, mikä ihan ok olisikin. Onko kohtalotovereita?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka light-juomissa ei ole sokeria, ne tutkimusten mukaan lisäävät maksan rasvoittumista. Älkää nyt hyvät kanssamammulit juoko niitä monta litraa päivässä...

Vierailija
42/58 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juuri tv:ssä uuden pepsi max mainoksen. Nyt loppui sen ostaminen. Kammottava rap-sonta mainos"musiikkina" lopetti riippuvuuden kuin seinään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Battery on vielä parempaa kuin pepsi max. Molempia menee reilusti.

Vierailija
44/58 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama

Vierailija
45/58 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tilalle jotain muuta limua esim. Jaffaa, Fantaa tai Spritea ja sitten Vichyn kautta lopulta ihan että juomaan. Hirveät vieroitusoireethan tuosta seuraa eli päänsärky, johon ei mikään auta, mutta kyllä se helpottaa. Itse pääsin tuosta aikoinani eroon, enkä ole tuon jälkeen juonut yhtään colaa. Yleensä juon vettä tai Vichyä ja joskus jotain muuta limua, jossa ei ole kofeiinia. Nythän markkinoilla on myös kofeiinitonta Pepsi Maxia. Ehkä tuotakin kannattaa ihan aluksi kokeilla.

Vierailija
46/58 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä auta kuin lopettaa. Itse olin vuosia kauheassa sokerikoukussa ja monta kertaa yritin lopettaa ja aina sorruin.

Nyt olen kuukauden verran laihduttanut ja muuttanut elämäntapojani. Lisäsin hiljalleen kasviksia ruokavalioon ja jätin herkut pois. Päätin, että kerran viikossa voisin syödä tahtomiani herkkuja. Viikon verran kärvistelin aina iltaisin, jolloin herkkuja söin, mutta kun keksin tilalle tekemistä, se helpotti.

Toisena viikkona en edes ajatellut herkkuja kauheasti, eikä sitten maistunutkaan, kun oli herkuttelu päiväni. Olen muuttanut tuota nyt niin, että joko syön yhtenä iltana viikossa herkkuja tai sitten muutamia kertoja viikossa, jos otan esim. vain yhden suklaapalan, kun enempi määrä ei maistu enää.

Olen laihtunut reilut pari kiloa ja tänään kun kaikki muut housut olivat pesussa ja vedin hätävarahousut jalkaan (jotka vielä viime kuussa olivat tiukat eivätkä istuneet hyvin), ne solahtivat päälle ja istuvat jopa hyvin. Tämä vain kannustaa jatkamaan, samoin se, että huomasin tänään peilin edessä, etten näytä lainkaan enää niin lihavalta sivusta katsoessa kuin pari viikkoa sitten, eikä painoa ole tosiaan lähtenyt kuin pari kiloa vasta.

pepsi maxissa ei on 0% sokeria.

Vierailija
47/58 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka light-juomissa ei ole sokeria, ne tutkimusten mukaan lisäävät maksan rasvoittumista. Älkää nyt hyvät kanssamammulit juoko niitä monta litraa päivässä...

Miten kaloriton juoma voi lisätä rasvaa tyhjästä? tutkimukseen linkki kiitos!

Vierailija
48/58 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin sen ostamisen kun huomasin sen maksavan n. 4 EUR pieni pullo. Pääsin addiktiosta näin eroon.

Vierailija
49/58 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin sen ostamisen kun huomasin sen maksavan n. 4 EUR pieni pullo. Pääsin addiktiosta näin eroon.

Missä näin kallista? Jossain kioskillako? Meidän osuuskaupassa jatkuvasti kahden ison pullon pakkaus kolmen euron kahta puolta.

Vierailija
50/58 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaat juomasta sitä. Ei siinä ole mitään koukuttavia aineita ainakaan sellaisia määriä että olisi joku oikea addiktio muodostunut. Selität vain itsellesi että olet muka jotenkin koukussa kun olet niin säälittävä ettet voi olla juomatta makeaa juomaa.

Vierailija
51/58 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä näin kallista? Jossain kioskillako? Meidän osuuskaupassa jatkuvasti kahden ison pullon pakkaus kolmen euron kahta puolta.

Jumaliste, meillä on aikamatkustaja historiasta palstalla!

Vierailija
52/58 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakotat itsesi juomaan aina yhden lasin vettä ennen seuraavaa Pepsiä.

Kun olet tottunut tuohon, esim. parin kuukauden kuluttua, alat juomaan kaksi lasia vettä ennen seuraavaa Pepsiä.

Jne jne...

Hiljalleen totut juomaan enemmän vettä, mutta et kuitenkaan jää täysin ilman limuasi.

Päihdeterapeuttini sanoo samaa alkoholista...

Vierailija
53/58 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakotat itsesi juomaan aina yhden lasin vettä ennen seuraavaa Pepsiä.

Kun olet tottunut tuohon, esim. parin kuukauden kuluttua, alat juomaan kaksi lasia vettä ennen seuraavaa Pepsiä.

Jne jne...

Hiljalleen totut juomaan enemmän vettä, mutta et kuitenkaan jää täysin ilman limuasi.

Päihdeterapeuttini sanoo samaa alkoholista...

Alkoholi saattaa oikeasti aiheuttaa riippuvuutta, toisin kuin Pepsi.

Vierailija
54/58 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tänä viikonloppuna ostettiin, oli jotain päälle 3 euron, en muista tarkkaan koska siippa maksoi laskun. Juuri ennen vuoden vaihtumista kampanjahinta oli 2,99 euroa. Aikamatkaile sinä siellä tulevaisuudessa ihan itseksesi.

Vierailija
55/58 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tänä viikonloppuna ostettiin, oli jotain päälle 3 euron, en muista tarkkaan koska siippa maksoi laskun. Juuri ennen vuoden vaihtumista kampanjahinta oli 2,99 euroa. Aikamatkaile sinä siellä tulevaisuudessa ihan itseksesi.

Minä ostin katumaasturiin uudet renkaat ja nekin maksoivat yli kolme euroa - en muista tarkemmin...

Vierailija
56/58 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma onko varsinaista riippuvuutta ollut, mutta Pepsi-Maxia meni jossain vaiheessa viikottain useampi 1.5L pullo. Kunnes yhtäkkiä kaikki cola rupesi etomaan. ja pelkästään jo hampaiden takia hyvä niin. En siis tiedä miten lopetin, kai elimistö vaan sanoi, että liika on liikaa.

Joskus kun pizzaa tai hampparia mussuttaa, niin vain silloin cola edelleen kuuluu asiaan, mutta sellaisenaan ei vain enää maistu ollenkaan.

Vierailija
57/58 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin katumaasturiin uudet renkaat ja nekin maksoivat yli kolme euroa - en muista tarkemmin...

Matkaile sinä vaikka perssilmään

https://www.s-kaupat.fi/tuote/2-x-pepsi-max-virvoitusjuoma-1-5-l/641360…

Vierailija
58/58 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi kohtalotoveri.. Ikävä huomsta että kun sloin juomaan pepsi maxia, sloin lihomaan hirveästi vaikka elintavat eivät ole muuttuneet mihinkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi