Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eroon Pepsi max -riippuvuudesta?

Vierailija
17.04.2019 |

Okei, tosiaan niin hölmöltä kuin se kuulostaakin niin jonkinlainen addiktio on kyseiseen tuotteeseen syntynyt ja haluaisin päästä eroon tästä, sillä tiedostan sen epäterveellisyyden. Nyt ei kuitenkaan auta mikään neuvo, että sen kun lopetat. Kokeiltu on ja aina sorrun uudelleen ja juon tuota oikeasti suuria määriä eli ei mikään lasi silloin tällöin, mikä ihan ok olisikin. Onko kohtalotovereita?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaisessa koukussa mutta en edes yritä päästää irti. Voin yrittää vähentää mutta en juo kahvia, enkä juurikaan käytä alkoholia, niin jonkun paheen suon itselleni. 

Vierailija
22/58 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pepsissäkin on kofeiinia, ja jos juot sitä paljon, vaikuttaa se todellakin vireystasoosi jo merkittävästi. Sitähän voisi kokeilla vaihtaa vaikka kahviin ja teehen ja veteen. Pepsin yksi keskeinen haitta on happamuus, joka on jatkuvasti käytettynä hampaille haitallista vaikka sokeria ei olekkaan. Siksi olisi parempi vaihtaa muuhun kofeiininlähteeseen. Tee on ehkä kaikista rauhoittavin ja sisältää lisäksi antioksidantteja.

Pepsi maxin kofeiini ei vaikuta yhtään. Sen määrä tosi vähäinen ja ihan erilainen mitä kahvissa. Tee ja muut ihan hirveän makuisia ainoastaan pepsi max on hyvää aina. Ihan turha tarjota tollasia ihan paskoja juomia tilalle. Juokaa vaikka kuravettä mun puolesta jos uskotte sen terveyteen. Juodaan maun takia ainoastaan ja nollan kalorin. Jos pepsi maxissa olis kauheasti kaloreita niin lopettaisin sen heti, mut nolla. Hammaslääkäri sanoi vaan että jos määrät ihan valtavan suuria yli 6 litraaja sellasta niin sitten hyvä vähän vähentää. 

Pepsi maxissa on noin 1/3 kahvin kofeiinista, mutta sitä usein juodaan reilusti isompia annoksia, kuin kahvia. Riippuu ihan siitä, että paljonko sitä juo. Ap ilmeisesti juo aika paljon. Happo on lisäksi se keskeinen haitta pepsissä, eikä se kofeiini, joka kuitenkin saattaa olla se keskeinen riippuvuutta aiheuttava aine tuossa.

Pepsi maxin kofeiini ihan erilaista mitä kahvin tai teen. Mulla kaveri joka tutkinu ja tietää tosi paljon ja sanoi että kofeiini pepsi maxissa sellaista että ei tule kofeiinista ongelmaa. Energia juomat ihan eri asia. Jos mä juon kupin kahvia mä saan siitä oireita kofeiinista mut pepsi maxista ikinä tullu mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaisessa koukussa mutta en edes yritä päästää irti. Voin yrittää vähentää mutta en juo kahvia, enkä juurikaan käytä alkoholia, niin jonkun paheen suon itselleni. 

Mulla sama juttu. Pepsi max lopettanu multa paljon muita huonoja juttuja ja en tuu siitä luopumaan. Sitä ilman en pysty enkä halua elää. Kahvi on ihan hirveen makusta nykyään ja en ikinä sais alas jotain muuta limua kuin pepsi maxin. Mä voin juoda välillä pepsi maxin makuna mut yleensä aina plekkä pepsi max. Ne makumaxit on tosi kalliita. Oon huomannu että joissain kaupoissa pepsi maxin hinta paljon coca colaa kalliimpaa ja silti sitä menny paljon enemmän. Sitten jotkut kaupat ei myy tahallaan tuplaa ja yhen pullon hinta sama mitä tuplan. Pepsi max pakko ostaa lidlistä tai smarketista. K kaupassa ihan kauhee pepsi maxin hinta. 

Vierailija
24/58 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pepsissäkin on kofeiinia, ja jos juot sitä paljon, vaikuttaa se todellakin vireystasoosi jo merkittävästi. Sitähän voisi kokeilla vaihtaa vaikka kahviin ja teehen ja veteen. Pepsin yksi keskeinen haitta on happamuus, joka on jatkuvasti käytettynä hampaille haitallista vaikka sokeria ei olekkaan. Siksi olisi parempi vaihtaa muuhun kofeiininlähteeseen. Tee on ehkä kaikista rauhoittavin ja sisältää lisäksi antioksidantteja.

Pepsi maxin kofeiini ei vaikuta yhtään. Sen määrä tosi vähäinen ja ihan erilainen mitä kahvissa. Tee ja muut ihan hirveän makuisia ainoastaan pepsi max on hyvää aina. Ihan turha tarjota tollasia ihan paskoja juomia tilalle. Juokaa vaikka kuravettä mun puolesta jos uskotte sen terveyteen. Juodaan maun takia ainoastaan ja nollan kalorin. Jos pepsi maxissa olis kauheasti kaloreita niin lopettaisin sen heti, mut nolla. Hammaslääkäri sanoi vaan että jos määrät ihan valtavan suuria yli 6 litraaja sellasta niin sitten hyvä vähän vähentää. 

Pepsi maxissa on noin 1/3 kahvin kofeiinista, mutta sitä usein juodaan reilusti isompia annoksia, kuin kahvia. Riippuu ihan siitä, että paljonko sitä juo. Ap ilmeisesti juo aika paljon. Happo on lisäksi se keskeinen haitta pepsissä, eikä se kofeiini, joka kuitenkin saattaa olla se keskeinen riippuvuutta aiheuttava aine tuossa.

Joo tosiaan siis 1,5 litran pullo hulahtaa ihan hetkessä ja näin maalaisjärjelläkin kun ajattelen, että jos tuollaisen määrän vaikka joka päivä viikon aikana juon jatkuvasti, niin eihän se missään määrin hyväksi ole. Ja hampaat kärsii. Varmaan kaikista pahin on tosiaan se päänsärky, mikä tulee kun olen yrittänyt lopettaa eikä särkylääkekään siihen auta.

Tosi hyviä vinkkejä on tähän ketjuun tullut, varmasti otan käyttöön näitä, kiitos vaan kaikille 👍

Ap

Vierailija
25/58 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hammaslääkäri sanoi vaan että jos määrät ihan valtavan suuria yli 6 litraaja sellasta niin sitten hyvä vähän vähentää. 

Ihan varmaan sanoi noin :-D Hammaslääkärithän suorastaan suosittelee juomaan 3 litraa päivässä hiilihapotettuja virvoitusjuomia, nehän vaan kiillottaa ja suojelee hampaita!

Usko mitä haluat mutta niin sanoi. Mun hampaat hyvässä kunnossa ja käyn kerran vuodessa syväpuhdistuksessa niin ne pysyy valkosina ja ehjinä. 

Vierailija
26/58 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vettä pahvi.Äitinikin nykyään juo vettä,vaikka ennen joi kolme litraa päivässä kyseistä litkua.

Vierailija
27/58 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo vettä pahvi.Äitinikin nykyään juo vettä,vaikka ennen joi kolme litraa päivässä kyseistä litkua.

Miksi osallistua keskusteluun jos ei ole mitään järkevää sanottavaa?

Vierailija
28/58 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus lukenut jonkun lehden terveyspalstalta hammaslääkärin vastauksen. jossa luki että Pepsi Max ei ole huonoksi hampaille koska siinä ei ole sokeria. Itse olen suurkuluttaja myös, enkä juo muita limuja tai juomia juurikaan. Veden juontia vois kyllä opetella lisätä.

Pepsi Max nyt vaan on paras juoma, mitä ikinä on. Ei sitä ilman voi elää. Mitä väliä, mitä lisäaineita siinä on, jos ne kerran lähtevät elimistöstä saman tien. En voi elää ilman Pepsi Maxia ja tiedän muitakin siitä riippuvaisia. Ihan paras limu on. Ainut mikä ärsyttää on se riippuvuus eli sitä pitää vaan aina olla. Mutta on sitä maailmassa pahempiakin riippuvuuksia:)

Vierailija
29/58 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda riippuvuus toiseen. Jos vaan jätät sen pois etkä ota mitään tilalle niin se ei toimi, koska tyhjiö pitää täyttää jollain muuten tyhjiö täyttää huomaamatta itse itsensä jollain vielä pahemmalla.

Vierailija
30/58 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se on huonoksi hampaille, kuinka tyhmiä ihmiset on? 

Kaikki happohyökkäykset on ns. huonoja hampaille.

Taitaa se pepsi max liuottaa ne aivosolutkin näppärästi pois? 

Vierailija
31/58 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus keinotekoiset makeutusaineet kyllä lihottaa :/ 

Onneksi oon itse herkistynyt aspartaamille niin ei tulis edes mieleen käyttää tollaisia light-myrkkyjä.

Vierailija
32/58 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se on huonoksi hampaille, kuinka tyhmiä ihmiset on? 

Kaikki happohyökkäykset on ns. huonoja hampaille.

Taitaa se pepsi max liuottaa ne aivosolutkin näppärästi pois? 

Ei sen pitäisi kylläkään periaatteessa aiheuttaa mitään happohyökkäystä, kun siinä ei ole sokeria tai muutenkaan juuri mitään. Sen ph-arvo on kuitenkin 2,8, eli sen juominen on itsessään happohyökkäys. Vatsahapon ph vaihtelee välillä 1-3. Ei siis ehkä ihan niin paha kuin normaali happohyökkäys, mutta ei se hyväksi hampaille ole.

Vierailija
33/58 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ja tunnen monta muutakin joilla sama addiktio pepsi maxiin. Se on ainoa juoma jota haluan, en edes pysty juomaan coca colaa. Kaikki sanoo samaa. Joskus ennen join kahviakin, ei enää maistu yhtään. Vain pepsi max maistuu. En edes yritä päästä eroon, ei onnistu. Ainoa mitä vois katsoa on määrät. Hetkessä menee 1,5 litraa sitä mut 3 litraa enempää en ole ikinä juonut päivässä. Pystyn olemaan päivän juomatta sitä mutta seuraavana on pakko jo saada sitä. Se vaan on ylivoimaisesti parasta mitä on! Minkä takia haluais päästä siitä eroon? Ei ole huono asia ja ei kaloreita mut tietenkin määrää vois katsoa. Ihmiset juo ja syö kaikenlaista, aika mitätön addiktio ja se vaan voittaa maulla kaiken mahdollisen. 

Huvittavaa minä en ole koskaan suuremmin pitänyt Pepsi Colasta, vaan olen aina kuulunut Coca Colan tallliin. Viinan juonti ja kaljoittelu ei minua kiinnosta, mutta cocacolazeroa on kyllä aina jääkaapissa, mutta ei se ole minulle mikään ainoa juoma. L,ämpimän ruuan kanssa juon kurria ja pidän myös monenlaisista täystuoremehuista. Aamuisin juon tavallisesti joko kahvia tai tee sekä tuoremehua.

Vierailija
34/58 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Real Thing kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ja tunnen monta muutakin joilla sama addiktio pepsi maxiin. Se on ainoa juoma jota haluan, en edes pysty juomaan coca colaa. Kaikki sanoo samaa. Joskus ennen join kahviakin, ei enää maistu yhtään. Vain pepsi max maistuu. En edes yritä päästä eroon, ei onnistu. Ainoa mitä vois katsoa on määrät. Hetkessä menee 1,5 litraa sitä mut 3 litraa enempää en ole ikinä juonut päivässä. Pystyn olemaan päivän juomatta sitä mutta seuraavana on pakko jo saada sitä. Se vaan on ylivoimaisesti parasta mitä on! Minkä takia haluais päästä siitä eroon? Ei ole huono asia ja ei kaloreita mut tietenkin määrää vois katsoa. Ihmiset juo ja syö kaikenlaista, aika mitätön addiktio ja se vaan voittaa maulla kaiken mahdollisen. 

Huvittavaa minä en ole koskaan suuremmin pitänyt Pepsi Colasta, vaan olen aina kuulunut Coca Colan tallliin. Viinan juonti ja kaljoittelu ei minua kiinnosta, mutta cocacolazeroa on kyllä aina jääkaapissa, mutta ei se ole minulle mikään ainoa juoma. L,ämpimän ruuan kanssa juon kurria ja pidän myös monenlaisista täystuoremehuista. Aamuisin juon tavallisesti joko kahvia tai tee sekä tuoremehua.

Näin sellaisen dieettikolajuomien sokkomakutestin, jossa kaikki joivat noita 2 isoa jatkuvasti. Sokkotesteissä voitti pepsi, kakkonen oli lidlin halpiskola, ja kokis taisi tulla 4. sijalle. Ei ollut mikään tilastollisesti merkittävä määrä osanottajia, mutta kuitenkin senverran vakuuttava tulos, että siirryin itse tuohon halpikseen, kun joskus kolaa juon.

Vierailija
35/58 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan ihan hirveän päänsäryn jos en saa pepsi maxia aamuin illoin. Olen lopettanut useampaan otteeseen, päänsärky kesti useamman viikon.

Vierailija
36/58 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan ihan hirveän päänsäryn jos en saa pepsi maxia aamuin illoin. Olen lopettanut useampaan otteeseen, päänsärky kesti useamman viikon.

Kofeiinin käytön lopetus aiheuttaa päänsärkyä. Sama kahvissa. Itselläni on kahvista vierottautuessa kyllä päänsärky hävinnyt yleensä alle viikossa, eikä se ollut kovin voimakasta, vaikkakin tietenkin häiritsevää.

Vierailija
37/58 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä se auta kuin lopettaa. Minä olen ollut nyt pari kuukautta ilman maxia, eikä oikeastaan tee edes mieli. Aiemmin join sitä noin 1,5 litraa päivässä ja yli 25 vuotta olen colan suurkuluttaja ollut! Varmasti tulen vielä colaa joskus juomaan, mutta tällä hetkellä pärjään ilmankin.

Vierailija
38/58 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta veriappelsiineja, ja syö niitä kilo päivässä. Tai tee oikein makeaa, itse puristettua sitruunamehua (laimennus kylmään veteen). 

Voit myös kokeilla paastota yhden päivän, ja juoda vain ja ainoastaan... LÄMMINTÄ PEPSIMAXIA.

Vierailija
39/58 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tod näk ongelma on täysin korviesi välissä, eli LUULET olevasi riippuvainen.

Ja jos joku ihan aikuisten oikea addiktio on, niin se ei ole tähän nimenomaiseen tuotteeseen, vaan sen sisältämään kofeiiniin; aivan sama kuin kahvi-, tee- tms. addiktio. Jossa tapauksessa voit joko pikkuhiljaa vähentää määrää, tai jättää kertaheitolla pois 'cold turkey'. Siitä seuraa korkeintaan hieman päänsärkyä, muutaman päivän tai ehkä viikon-parin ajan.

COLD TURKEY XDDDDD Huomasitko että olemme suomalaisella palstalla X'D?

Vierailija
40/58 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertarysäyksellä vieroitusoireet kärsien tuskin muuten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi