Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko rakkaus syttyä hitaasti?

Vierailija
16.04.2019 |

Hei. Olen nuori nainen, ja minusta on kiinnostunut nuori mies. Hän on periaatteessa kaikkea, mitä voisin haluta. Minusta hän on tosi ihana ja ennen kaikkea loistavaa kumppanimateriaalia. Mukava, hyvännäköinen, ahkera, siisti, periaatteet ja itsekunnioitus kunnossa. Mutta en vain kertakaikkiaan saa itseäni rakastamaan häntä. En tiedä, mikä tässä on ongelma. Hän mielellään tekisi asioita kanssani, mutta mokaan kaiken, kun jarruttelen koko ajan. Voiko tästä tulla jotain vai pitäisikö vain luovuttaa?

Kommentit (451)

Vierailija
221/451 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla et edes tiennyt oletko kiinnostunut, ja nyt se on tulossa sinun luo omasta mielestään p*nemaan. Miten meni noin omasta mielestä.

Miksi päästit sen sinun kotiin, olisit edes lähtenyt yhdelle lasilliselle ulos?

No jos olet takki päällä kun se tulee niin meette ulos sille lasilliselle. Etkä ota sitä jatkoille. Yritä nyt edes kerran ihan itse päättää, haluatko seurustella, ettet anna miehen viedä noin.

Hääh? Siis minä oletin, että se on tulossa autolla hakemaan. Kahvista se puhui tms.

Ap

No sit asia ok ja ajattelevaista, ehkä ajatteli että kun olet väsynyt niin hakee sinut vain kahville ja tuo takaisin, ettei sinun tarvitse varsinaisesti tehdä mitään.

Vierailija
222/451 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

non-parelli kirjoitti:

Oletko Ap itse valmis suhteeseen ylipäätänsä kenenkään kanssa juuri nyt? hyväksytkö itsesi täysin sellaisena kuin olet? Ajoitus voi olla väärä, vaikka mies olisikin oikea. Tunteita voi syttyä myös ajan kanssa. Ei se aina mene niin että rakkautta ensi silmäyksellä.

En. Ajoitus on oman tilanteeni kannalta tosi huono, koska minulla on tällä hetkellä muita isoja asioita järjestettävänä. Mutta mies alkoi jo menettää mielenkiintoaan, kun en lähtenyt kelkkaan mukaan, joten panikoin että menee hyvä tilaisuus ohi, ja nyt on sitten yritetty tutustua.

Ap

”Mies alkoi menettää mielenkiintoaan” kertoo sen ettei hänelläkään ole suuria tunteita sinua kohtaan, olet vaan joku jota pidetään varalla kunnes kolahtaa jonkun muun kanssa. Älä haaskaa aikaasi.

Jos hän sinut todella haluaisi, taistelisi rakkaudestasi, ei ”menettäisi mielenkiintoaan”.

Periaatteessa joo näin. Mutta ajattele itsesi vastaavaan tilanteeseen. Olet kiinnostunut jostakusta, mutta tämä joku jarruttelee, on epämääräinen. Mitä itse tekisit? Totta kai ajattelisit ensin omia toiveitasi.

Ap

Se, että hän haluaa heti suhteen vaikka ette edes tunne vielä, on jonkin sortin hälytysmerkki. Voihan sitä tutustua ihan kaikessa rauhassa ilman painetta niskassa että tästä on tultava jotain. Jostain syystä se ei tuolle miehelle sovi eli hän on tod.näk.lähinnä seksin perässä tai sitten muutoin kontroilloiva ja haluaa merkitä toisen ”omakseen” jotta on helpompi taivutella vaatimuksiin. Ja jos et taivu, alkaa mököttäminen.

Olen samaa mieltä ap kuin tämä, jostain syystä mies haluaa painostaa ja kiirehtiä sinua sänkyyn, joko vain saadakseen seksiä, tai pahempaa, saadakseen sinut nopeasti suhteeseen ennen kuin ehdit harkita, eli narsisti.

Minä en ymmärrä ettei kuuntele lainkaan sinua ja mitä tarvitset. Eikö itseäsi huoleta lainkaan että painostetaan.

No kyllä se minua vähän huolettaa, mutta ajattelin että jotain ihastuksen huumaa tms. Mutta nyt kyllä vähän särähtää tuo narsisti korvaan. Narsistitko yrittää hoputtaa suhteeseen?

Ap

Lähinnä yhteen asumaan ja raskaaksi alle vuodessa, että nainen on jumissa ennen kuin tajuaa todellisen luonteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/451 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla et edes tiennyt oletko kiinnostunut, ja nyt se on tulossa sinun luo omasta mielestään p*nemaan. Miten meni noin omasta mielestä.

Miksi päästit sen sinun kotiin, olisit edes lähtenyt yhdelle lasilliselle ulos?

No jos olet takki päällä kun se tulee niin meette ulos sille lasilliselle. Etkä ota sitä jatkoille. Yritä nyt edes kerran ihan itse päättää, haluatko seurustella, ettet anna miehen viedä noin.

Hääh? Siis minä oletin, että se on tulossa autolla hakemaan. Kahvista se puhui tms.

Ap

No sit asia ok ja ajattelevaista, ehkä ajatteli että kun olet väsynyt niin hakee sinut vain kahville ja tuo takaisin, ettei sinun tarvitse varsinaisesti tehdä mitään.

No kuulemma ei nyt sit ollutkaan hakemassa vaan tulossa kotiini kahville. Mitähän tästä ajattelisi!

Vierailija
224/451 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

non-parelli kirjoitti:

Oletko Ap itse valmis suhteeseen ylipäätänsä kenenkään kanssa juuri nyt? hyväksytkö itsesi täysin sellaisena kuin olet? Ajoitus voi olla väärä, vaikka mies olisikin oikea. Tunteita voi syttyä myös ajan kanssa. Ei se aina mene niin että rakkautta ensi silmäyksellä.

En. Ajoitus on oman tilanteeni kannalta tosi huono, koska minulla on tällä hetkellä muita isoja asioita järjestettävänä. Mutta mies alkoi jo menettää mielenkiintoaan, kun en lähtenyt kelkkaan mukaan, joten panikoin että menee hyvä tilaisuus ohi, ja nyt on sitten yritetty tutustua.

Ap

”Mies alkoi menettää mielenkiintoaan” kertoo sen ettei hänelläkään ole suuria tunteita sinua kohtaan, olet vaan joku jota pidetään varalla kunnes kolahtaa jonkun muun kanssa. Älä haaskaa aikaasi.

Jos hän sinut todella haluaisi, taistelisi rakkaudestasi, ei ”menettäisi mielenkiintoaan”.

Periaatteessa joo näin. Mutta ajattele itsesi vastaavaan tilanteeseen. Olet kiinnostunut jostakusta, mutta tämä joku jarruttelee, on epämääräinen. Mitä itse tekisit? Totta kai ajattelisit ensin omia toiveitasi.

Ap

Se, että hän haluaa heti suhteen vaikka ette edes tunne vielä, on jonkin sortin hälytysmerkki. Voihan sitä tutustua ihan kaikessa rauhassa ilman painetta niskassa että tästä on tultava jotain. Jostain syystä se ei tuolle miehelle sovi eli hän on tod.näk.lähinnä seksin perässä tai sitten muutoin kontroilloiva ja haluaa merkitä toisen ”omakseen” jotta on helpompi taivutella vaatimuksiin. Ja jos et taivu, alkaa mököttäminen.

Olen samaa mieltä ap kuin tämä, jostain syystä mies haluaa painostaa ja kiirehtiä sinua sänkyyn, joko vain saadakseen seksiä, tai pahempaa, saadakseen sinut nopeasti suhteeseen ennen kuin ehdit harkita, eli narsisti.

Minä en ymmärrä ettei kuuntele lainkaan sinua ja mitä tarvitset. Eikö itseäsi huoleta lainkaan että painostetaan.

No kyllä se minua vähän huolettaa, mutta ajattelin että jotain ihastuksen huumaa tms. Mutta nyt kyllä vähän särähtää tuo narsisti korvaan. Narsistitko yrittää hoputtaa suhteeseen?

Ap

Lähinnä yhteen asumaan ja raskaaksi alle vuodessa, että nainen on jumissa ennen kuin tajuaa todellisen luonteen.

Olenko nyt jotenkin naiivi, mutta olen elänyt luulossa, että narsistit ei halua lapsia?

Vierailija
225/451 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän taivutteli sinua vain lähtemään kahville, niin sehän on vain ihastunutta käytöstä ja söpöä. Mä luulin että painosti sua vähintään sänkyyn.

Vierailija
226/451 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

non-parelli kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Olenko nyt jotenkin naiivi, mutta olen elänyt luulossa, että narsistit ei halua lapsia?

Haluaa sitoa naisen lapsiin ja sillä itseensä. Sen jälkeen ei tarvitse kuin uhata että vie lapset, ja nainen suostuu mihin tahansa. Itse ei aio hoitaa.

Vierailija
227/451 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen itsellä meni aikaa. Toisaalta oli kokoajan tunne, että tunne kehittyy ja tästä tulee jotain.

Vierailija
228/451 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi rakkaus syttyä hitaastikin mutta kyllä sen seksuaalisen vetovoiman täytyy syttyä että voi suhteeksi muuttua.

Vierailija
229/451 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi rakkaus syttyä hitaastikin mutta kyllä sen seksuaalisen vetovoiman täytyy syttyä että voi suhteeksi muuttua.

Voiko se seksuaalinen puoli tulla myös ajan kanssa? Mies nyt tosiaan tuli eilen kahville. Oli menossa johonkin iltamenoon siitä suoraan ja näin ollen oli paremmat päällä. Minä vain tuijotin, että voiko kukaan näyttää noin hyvältä, mutta samaan aikaan mietin, että se vetovoima on kuitenkin niin paljon myös jotain muuta kuin sitä, että toinen on objektiivisesti hyvännäköinen. Sen kehittymistä tässä edelleen odottelen. Ihan mukavaa meillä oli, ei siinä mitään, ja sain tosiaan sitä mitä halusin, eli tutustua toiseen lisää ja kertoa myös itsestäni enemmän. Ehkä tänään uusiksi, jotain sellaista se minulle ehdotti. En tiedä. Pelottaa, että loppuu puheenaiheet kesken.

Ap

Vierailija
230/451 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kohtalaisen nuori ja perheetön ihminen, niin parissa päivässä lepäilee sen verran, että jaksaisi yhtenä (neljästä) 1päivänä nähdä. Jos on tosiaan kiinnostusta.

Kyllä minä naisena olisin ihmeissäni jos tapailemani mies ei yhtenäkään päivänä jaksaisi minua tavata. Jos esittäisin itse, että haluaisin.

Ellei ole sairas tai työvuoroja pyhinä.

Kuten sinulla ilmeisesti ei ole.

Ymmärrän hyvin levon ja yksinolon tarpeen, olen itsekin sellainen, mutta ymmärrän myös sen, miten pitkälle sitä voi viedä, jos haluaa jonkun ihmisen kanssa.

Täytyy ajatella sen toisenkin tunteita.

Olen nyt lukenut uudestaan näitä itseäni kritisoivia kommentteja ja miettinyt niitä. On ihan totta, että ulospäin tämä arpominen ja lykkääminen lähettää varmaan tosi huonot vibat miehelle. En vain ihan oikeasti tajunnut sitä. Oma logiikkani on ollut se, että en ole vielä valmis tapaamaan, koska olen niin poikki, en ole jaksanut urheilla tarpeeksi, hankkinut nätimpiä vaatteita, kämpässä on korjattavaa... listaa riittää. Eli en ikään kuin ole ollenkaan tarpeeksi "valmis" tai täydellinen tapaamiseen. En tullut ajatelleeksi, että miestä näköjään kiinnostaa enemmän se, että haluan nähdä häntä, kuin täydellisyys. Kun hän eilen ilmoitti, että hän tästä lähtee ajamaan luokseni, menin vähän paniikkiin, koska vaikka kämppä ei ole pommin jäljiltä, se ei tosiaankaan ole sellaisessa kunnossa kuin mitä se olisi, jos olisi aikaa valmistautua. Näköjään minun pitäisi vain oppia kestämään se, että ei ole täydellinen eikä ehdi aina valmistautua kaikkeen.

Ap

Vierailija
231/451 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä kieltämättä silmiä avaavaa istua keskeneräisessä kämpässä ilman mitään kahvia ihmeellisempää tarjottavaa toiselle, kunhan vain juteltiin. Ihan hyvin tuntui viihtyvän silti. :)

Ap

Vierailija
232/451 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoksi arvelen.

Ap ihmettelisi, miksi mies ei tykkää treffien siirtämisestä, ja kirjoittaa laittaneensa "tavataanko tuonnempana".

Joopaa joo.

Vierailija
233/451 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provoksi arvelen.

Ap ihmettelisi, miksi mies ei tykkää treffien siirtämisestä, ja kirjoittaa laittaneensa "tavataanko tuonnempana".

Joopaa joo.

En kirjaimellisesti sanonut hänelle "tuonnempana" vaan ehdotin tiettyä päivää. Okei no olen sitten jotenkin tyhmä näissä asioissa enkä heti osannut ajatella toisen kannalta. Itsellä vain kovat paineet, kun omat asiat on enemmän vaiheessa kuin mitä haluaisi toiselle näyttää.

Ap

Vierailija
234/451 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap missä vaiheessa omat asiasi ovat?

Vierailija
235/451 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleeni sellainen juttu kun kirjoitat tuota, että luulit kaiken pitää olevan täydellistä, että voit tavata miehen.

Kun haluat itse näyttää sen täydellisen puolen ja kaiken olevan täydellistä niin vaikuttaako sinun empimiseesi se, että mies ei olekaan aina niin täydellinen kuin haluat?

Jos miehellä on jotain yleensä ymmärrettäviä inhimillisiä heikkouksia, niin et ole kiinnostunut hänestä?

Pelkäätkö, että jos suhde etenee (annat edetä) ja mies tai sinä ei näyttäydy täydellisenä niin kiinnostus hiipuu?

Pelkäätkö, että rakastat ja sitten mies hylkää kun oppii tuntemaan sinut ja epätäydellisyytesi?

Pidätteletkö itseäsi suhteen etenemisissä kun alitajunnassasi luulet, että siitä ei kuitenkaan tule mitään. Kun mies tai sinä ette täytä suhteen kriteerejä.

Et anna suhteelle mahdollisuutta kun pelkäät mitä sitten tapahtuu kun...

Mieti mistä kumpuaa tuo täydellisyyden oletus? Että ihmiset, heidän kotinsa tai elämäntilanteessa täytyy olla täydellisiä ennenkuin kelpaavat?

Eivät ihmiset ole.

Jos näin oikeasti olisi tosielämässä niin tosi harva tutustuisi, seurustelisi tai olisi parisuhteessa. ☺

Vierailija
236/451 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut parantaa omaa rahatilannetta, fyysistä kuntoa, kodin sisustusta, omaa itsetuntoa ja selkeyttää omia tulevaisuudensuunnitelmia ennen kuin olisin tuntenut olevan hyvä aika seurustelulle. Ehkä joskus vuoden päästä olisi ollut itsellä varma olo omasta itsestä. Kun tällä miehellä taas on nämä asiat jo nyt aika hyvällä mallilla. Toki tulen rankemmasta taustasta kuin hän, eli olen näissä jutuissa vain yksinkertaisesti jäljessä, koska on ollut mennyttä painolastia siivottavana. Tosin tuossa ylempänä juuri toinen kommentoija sanoo, että harvemmin kenelläkään on koko paketti kasassa koko ajan.

Vierailija
237/451 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleeni sellainen juttu kun kirjoitat tuota, että luulit kaiken pitää olevan täydellistä, että voit tavata miehen.

Kun haluat itse näyttää sen täydellisen puolen ja kaiken olevan täydellistä niin vaikuttaako sinun empimiseesi se, että mies ei olekaan aina niin täydellinen kuin haluat?

Jos miehellä on jotain yleensä ymmärrettäviä inhimillisiä heikkouksia, niin et ole kiinnostunut hänestä?

Pelkäätkö, että jos suhde etenee (annat edetä) ja mies tai sinä ei näyttäydy täydellisenä niin kiinnostus hiipuu?

Pelkäätkö, että rakastat ja sitten mies hylkää kun oppii tuntemaan sinut ja epätäydellisyytesi?

Pidätteletkö itseäsi suhteen etenemisissä kun alitajunnassasi luulet, että siitä ei kuitenkaan tule mitään. Kun mies tai sinä ette täytä suhteen kriteerejä.

Et anna suhteelle mahdollisuutta kun pelkäät mitä sitten tapahtuu kun...

Mieti mistä kumpuaa tuo täydellisyyden oletus? Että ihmiset, heidän kotinsa tai elämäntilanteessa täytyy olla täydellisiä ennenkuin kelpaavat?

Eivät ihmiset ole.

Jos näin oikeasti olisi tosielämässä niin tosi harva tutustuisi, seurustelisi tai olisi parisuhteessa. ☺

Paljon hyviä kysymyksiä. Kun osaisi noihin vastata. Pelkään, että jompikumpi kyllästyy. Ajattelen yleensä liian pitkälle asioita, jolloin tässä ja nyt tapahtuva elämä kärsii ja menettää fokuksensa ja siinä samalla laatunsa. Hyvä esimerkki tästä on nyt juuri tämä mistä olen saanut palstalla haukkuja, eli pelon vuoksi lykkään tapailua ja näin ollen mies alkaa tosiaan jo kyllästyä.

Näen itsessäni niin paljon puutteita, että katoaa ihan taju siitä, että tuo toinen voi nähdä ihan eri juttuja kuin mitä kuvittelen. Miksi se muuten olisi pyörinyt ympärilläni niin paljon?

Vierailija
238/451 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

KODIN SISUSTUSTA??

Vierailija
239/451 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KODIN SISUSTUSTA??

Niin haluan, että on viihtyisää vieraalle? Olen rahapulassa enkä ostele asioita ihan päivän varoajalla.

Ap

Vierailija
240/451 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut parantaa omaa rahatilannetta, fyysistä kuntoa, kodin sisustusta, omaa itsetuntoa ja selkeyttää omia tulevaisuudensuunnitelmia ennen kuin olisin tuntenut olevan hyvä aika seurustelulle. Ehkä joskus vuoden päästä olisi ollut itsellä varma olo omasta itsestä. Kun tällä miehellä taas on nämä asiat jo nyt aika hyvällä mallilla. Toki tulen rankemmasta taustasta kuin hän, eli olen näissä jutuissa vain yksinkertaisesti jäljessä, koska on ollut mennyttä painolastia siivottavana. Tosin tuossa ylempänä juuri toinen kommentoija sanoo, että harvemmin kenelläkään on koko paketti kasassa koko ajan.

Sinun täytyisi nyt vaan ymmärtää, että kyllä sinä sille toiselle varmasti riität ihan kaikkine "puutteinesi", omana epätäydellisenä itsenäsi. Ihminen ei koskaan ole valmis ja kehitettävää löytyy aina, joten noin toimimalla saatat kulkea pahimmassa tapauksessa onnesi ohi. Toinenhan olisi voinut vaikka tukea sinua näissä asioissa, joita haluaisit parantaa. Ei kannata miettiä oletteko "samassa vaiheessa" menossa, eihän sillä mitään väliä ole, jos toisistanne pidätte :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi