Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnyin väärälle aikakaudelle/kaikki jäi näkemättä

Miksu
15.04.2019 |

Oon -04 syntynyt ja tuntuu siltä että olen syntynyt täysin väärälle aikakaudelle. Olisin niin halunnut elää 80 ja 90 luvun sekä 2000 luvun alun. Kaikki jäi näkemättä: Hyvä musiikki, MM95, M/S Estonia, Kursk, 2001 usa presidentin vaalit, kylmä sota, persianlahden sota, prinsessa diana, Neuvostoliitto, Jugoslavia, Vhs, Michael Jackson sekä Syyskuun 11. päivän iskut. Lista on loputon. Mua niin harmittaa että synnyin liian myöhään, kaikki kiinnostava jäi näkemättä :( Tiedän kyllä että synnyin turvalliselle aikakaudelle mutta... Nykyaikana ei vaan tapahdu oikeen mitään.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt 1978 ja kokenut kaikki nuo ap:n mainitsemat asiat ja mennyt myös Finnjetillä Saksaan. Itse olisin teininä hetken aikaa kateellinen vanhemmilleni, jotka olivat nuoria parhaana hippiaikana.

Sama, tosi olen ollut kateellinen samasta asiasta vähän pitempään itseäni vanhemmille, että saivat elää nuoruuttaan 60- ja 70-luvuilla. Silloin tehtiin parasta musiikkia ja muotikin oli hienoa, etenkin 60-luvulla. Omat vanhemmat nyt olivat varsin kaukana hipeistä. Olen kyllä tyytyväinen, ettei ollut somea, kun olin nuori ja myös 80-luvulla on tehty hyvää musiikkia, vain 80-luvun muodista en pidä. Olen vuonna 1972 syntynyt nainen.

Vierailija
82/88 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt 1978 ja kokenut kaikki nuo ap:n mainitsemat asiat ja mennyt myös Finnjetillä Saksaan. Itse olisin teininä hetken aikaa kateellinen vanhemmilleni, jotka olivat nuoria parhaana hippiaikana.

Sama, tosi olen ollut kateellinen samasta asiasta vähän pitempään itseäni vanhemmille, että saivat elää nuoruuttaan 60- ja 70-luvuilla. Silloin tehtiin parasta musiikkia ja muotikin oli hienoa, etenkin 60-luvulla. Omat vanhemmat nyt olivat varsin kaukana hipeistä. Olen kyllä tyytyväinen, ettei ollut somea, kun olin nuori ja myös 80-luvulla on tehty hyvää musiikkia, vain 80-luvun muodista en pidä. Olen vuonna 1972 syntynyt nainen.

Kasarilla koulussa oli paljon opettajia, jotka olivat ostaneet työvaatteensa 70-luvulla, jotkut varmaan 60-luvullakin. Joten kyllä tuosta muodista sai "nauttia" silloinkin. Vasta kasarilla ihmiset alkoivat yleisemmin käydä suihkussa ja pestä tukkaa useammin kuin lauantai-iltana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasarilla koulussa oli paljon opettajia, jotka olivat ostaneet työvaatteensa 70-luvulla, jotkut varmaan 60-luvullakin. Joten kyllä tuosta muodista sai "nauttia" silloinkin. Vasta kasarilla ihmiset alkoivat yleisemmin käydä suihkussa ja pestä tukkaa useammin kuin lauantai-iltana.

Tarkoitin lähinnä minihamemuotia, tupeerattuja hiuksia, istuvia vaatteita, leveneviä farkunlahkeita. Kyllä on teininä tullut käytettyä neonvärejä, olkatoppauksia, lepakkohihaisia paitoja ja joskus niitä kauheita mutsifarkun tyylisiä farkkuja/porkkanamallisia housuja, jotka nyt on muodissa. En suostu noita enää pitämään, onneksi muoti muuttuu aina. Takitkaan ei istuneet, olivat mallia säkki. Kuka tykkää mistäkin. Kyllähän suihkuja on ollut myös 60- ja 70-luvuilla.

Vierailija
84/88 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo olihan 70-luvussa puolensa ja puolensa, kuten kasarissakin.

70-luku oli hyvin värikäs, sitä kaipaan, Kaikkialla käytettiin paljon voimakkaita värejä.

90-luvun lamaa ja Neukkulan kaatumista tuskin kenenkään kannattaa kaipailla, se oli tragedia niin monelle.

Vierailija
85/88 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo olihan 70-luvussa puolensa ja puolensa, kuten kasarissakin.

70-luku oli hyvin värikäs, sitä kaipaan, Kaikkialla käytettiin paljon voimakkaita värejä.

Kuten ruskeaa.

Vierailija
86/88 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

80- ja 90-luku oli videopelien kulta-aikaa. Olisin halunnut olla parikymppinen 80-luvulta lähtien. Nyt olisi mukavaa vietellä eläkepäiviä kun yhteiskunta uppoaa suohon vuosi vuodelta ja luovuus on poissa.

Vierailija
87/88 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

upo

Vierailija
88/88 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä synnyin -87. Rakastin ysäriä ja ajattelen, että olisi ollut siistiä kokea myös 70- ja 80-luvut. 2000-luvulla kaikki on ollut enenevissä määrin niin high techiä, irrallista, kylmää, kliinistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän