Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnyin väärälle aikakaudelle/kaikki jäi näkemättä

Miksu
15.04.2019 |

Oon -04 syntynyt ja tuntuu siltä että olen syntynyt täysin väärälle aikakaudelle. Olisin niin halunnut elää 80 ja 90 luvun sekä 2000 luvun alun. Kaikki jäi näkemättä: Hyvä musiikki, MM95, M/S Estonia, Kursk, 2001 usa presidentin vaalit, kylmä sota, persianlahden sota, prinsessa diana, Neuvostoliitto, Jugoslavia, Vhs, Michael Jackson sekä Syyskuun 11. päivän iskut. Lista on loputon. Mua niin harmittaa että synnyin liian myöhään, kaikki kiinnostava jäi näkemättä :( Tiedän kyllä että synnyin turvalliselle aikakaudelle mutta... Nykyaikana ei vaan tapahdu oikeen mitään.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mäki olisin halunnu elää ainakin 80-luvun.

Vierailija
2/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavaa, että suhtaudut asiaan tällä tavalla. En olisi uskonut, että joku sinun ikäinen ajattelee niin. Mä oon syntynyt -89 ja kyllä tosi tyytyväinen siihen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat pätkät on vielä edessäpäin!

Vierailija
4/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, muistan kun katsottiin serkun kanssa tuota MM95 peliä. Mulla oli kamala flunssa eikä voinut huutaa kun oli ääni lähtenyt, kähisin vaan kun tuli maaleja 😀

Vierailija
5/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä jännempää olisi ollut elää sota-aikana 40-luvulla.

Vierailija
6/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nykyäänkin tapahtuu mutta monta kertaa kun sitä arkea eletään nuo kohokohdat kultaantuvat vuosien saatossa. Eurooppa elää tällä hetkellä poikkeuksellista ajanjaksoa kun Venäjä on herännyt talviuniltaan, valtiot velkaantuvat ja aiemmin pankitkin kaatuivat. Euroopassa laaja maahanmuuttoliikehdintä puhuttaa. Vielä on olemassa Pohjois-Korea ja ”kommunistinen” Kiina. Sähköautot yleistyvät, ilmasto muuttuu, Putin ja Trump presidentteinä... Jatka itse listaa. :D

Vierailija
7/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen siis vm. 89 ja nuorempana minulla oli samanlaisia ajatuksia kun sinulla nyt.

Vierailija
8/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1980-luvulla oli epäilemättä paras musiikki.

Vierailija
9/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää on kirjoitti:

Vielä jännempää olisi ollut elää sota-aikana 40-luvulla.

Mummoni joskus sanoi, kun lapsena sanoin hänelle tuota samaa, että sota-ajassa ei ollut mitään jännää. Se oli pelottavaa, epävarmaa aikaa. Kokoajan sai pelätä kuulevansa suru-uutisia omaisista ja ystävistä. Piti pelätä pommituksia. Oli puutetta kaikesta sodan aikana ja pitkään sen jälkeen, 50-luvulle saakka. Nuoruuden kertoi hukkuneen kokonaan sotavuosiin. Oli -22 syntynyt.

Vierailija
10/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, voit ap. huoletta lohduttautua ainakin sillä, etteivät useimmat tuona aikana eläneetkään noita, (...sitä aikakautta nyt jälkeenpäin leimaavia) mainitsemiasi uutistapahtumia nähneet silloinkaan muualta kuin telkkarista.

(...tai netistä -siis korkeintaan

Vierailija
11/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan 2004 jälkeenkin tehty historiaa. Facebook ja some keksittiin, tuli Youtube, Avicii kuoli, Suomesta tuli kulttuuririkastettu.

Vierailija
12/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat olla nokkela, niin mieti oman aikasi tapahtumia. Menneisyyttä aina nostalgisoidaan ja elokuvantekijät tekee kaikesta arkisesta jännää. Sinun nuoruudessa on ollut esim. persujen nousu ja trumpismi, brexit-uhka (vielä ei tiedetä miten käy), somen vaikutus kaikkeen ja sieltä nousevat tähdet, ääri*isl*min terrori, toisaalta taas pehmeiden arvojen nousu. Ilmastonmuutos-hässäkkä ja monet muut uudet tuulet.

Vierailija
13/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy antikvariaatista ostamassa kasettisoitin ja hanki netistä c-kasetteja....siitä se alkaa. Mutta sinä tulet näkemään ehkä dinosauruksia (geeniteknologia) ja Mars tukikohdan...itsellä 49v on vähän kiikun kaakun.

Vierailija
14/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin halunnut elää monta vuosisataa aikaisemmin, eli renessanssiajan Italiassa. Upeaa taidetta, hevosia kulkuvälineinä, ei tietoakaan Yhdysvalloista, NATO:sta  eikä EU:sta.

Vierailija
15/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkää 80 luvun musiikista niin sitä kuulee helpommin nyt kuin 80 luvulla.  Lisäksi 80 luvun alussa sai turpaan jos oli  pitkätukka ja lopussa jos oli lyhyt :D

Vierailija
16/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sanottu, että kuva aikakaudesta ja sen kokonaisuudesta,

(esim. jostain tietystä vuosikymmenestä)hahmottuu ns. julkisessa ja yleisessä tietoisuudessa jonkinlaiseksi 'yhtenäiseksi  kuvaksi' jostain, jonkun ajanjakson käänekohdista ja 'merkkitapahtumista' vasta jälkikäteen ja että silloinkin se on väistämättä aina sen kirjoittajan,dokumentintekijän tms. tiedonvälitysammattilaisen  tulkinta siitä.

Vierailija
17/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain sokea sille mitä tapahtuu nyt. 

Vierailija
18/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silloin ollut mitään hyvää. Tv:ssä kaksi kanavaa. Nyt on gravitaatiaallot havaittu, musta aukko ja Pluto kuvattu. Seuraavaksi odotan, että maapallon ulkopuolista elämää löytyy.

Vierailija
19/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä tätä nykyteinien kasarifantasiointia, ei ne kasettidekit ja nintendot nyt niin hienoja olleet verrattuna nykypäivän mahdollisuuksiin

Vierailija
20/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt sait omalle aikajanallesi ainakin Notre Damen palon ja tuhoutumisen. Nauti nyt kun näet sen livenä 😕

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi