Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnyin väärälle aikakaudelle/kaikki jäi näkemättä

Miksu
15.04.2019 |

Oon -04 syntynyt ja tuntuu siltä että olen syntynyt täysin väärälle aikakaudelle. Olisin niin halunnut elää 80 ja 90 luvun sekä 2000 luvun alun. Kaikki jäi näkemättä: Hyvä musiikki, MM95, M/S Estonia, Kursk, 2001 usa presidentin vaalit, kylmä sota, persianlahden sota, prinsessa diana, Neuvostoliitto, Jugoslavia, Vhs, Michael Jackson sekä Syyskuun 11. päivän iskut. Lista on loputon. Mua niin harmittaa että synnyin liian myöhään, kaikki kiinnostava jäi näkemättä :( Tiedän kyllä että synnyin turvalliselle aikakaudelle mutta... Nykyaikana ei vaan tapahdu oikeen mitään.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusaa käymisestä ja Tsar Bombasta 1961 ja 1967 kaikki alkoi

Vierailija
22/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei silloin ollut mitään hyvää. Tv:ssä kaksi kanavaa. Nyt on gravitaatiaallot havaittu, musta aukko ja Pluto kuvattu. Seuraavaksi odotan, että maapallon ulkopuolista elämää löytyy.

Tärkeämpää olisi pistää nekin jättisummat johonkin sellaiseen mistä olisi hyötyä tälle MEIDÄN asuinplaneetallemme ja sen elinkelpoisena ihmiskunnallemme pitämiseen ja yleensäkin sen, vielä tavattoman  monilukuisten ongelmien ratkaisuun ja epäkohtien poistamiseen täältä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisteininä 80-luvun puolessa välissä olin kateellinen äidilleni, joka oli saanut elää 60-luvun murroksessa, Beatlesit, minihamemuoti ja tupeeraukset, hipit...

Ei se oma kasarielämä kummoista ollut tuolloin enkä nyt jälkikäteenkään keksi mitään hehkutettavaa. Ja saman totesi äitini siitä kuuskytluvusta. Kai se on eri asia elää sitä aikaa kuin katsoa sitä historian silmin.

Vierailija
24/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti olen miettinyt, että olisin halunnut elää 20-luvulla. Tosin kuvittelen, että olisin asunut Pariisissa, New Yorkissa tai Lontoossa. En näe Suomen 20-luvussa oikein mitään kiinnostavaa. Eikä asemani naisena olisi siihen aikaan ollut mitenkään kauhean kehuttava. Naimisiin vaan ja kotiäidiksi.

Vierailija
25/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh ap, olet niin nuori että sun elinaikana tapahtuu vielä aivan hirveästi kaikkea. Todennäköisesti myös paljon sellaista, minkä kokemiselta olisit lopulta mieluummin välttynyt...

Vierailija
26/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei silloin ollut mitään hyvää. Tv:ssä kaksi kanavaa. Nyt on gravitaatiaallot havaittu, musta aukko ja Pluto kuvattu. Seuraavaksi odotan, että maapallon ulkopuolista elämää löytyy.

Tärkeämpää olisi pistää nekin jättisummat johonkin sellaiseen mistä olisi hyötyä tälle MEIDÄN asuinplaneetallemme ja sen elinkelpoisena ihmiskunnallemme pitämiseen ja yleensäkin sen, vielä tavattoman  monilukuisten ongelmien ratkaisuun ja epäkohtien poistamiseen täältä. 

Höpö höpö. Maailmassa riittäisi rahaa ja ruokaa kaikille, jos se vain jaettaisiin tasaisesti. Ja tarkoitan ihan yksityisten ihmisten omaisuutta. Tieteeseen panostaminen on tärkeimpiä asioita maailmassa, sillä siitä on usein hyötyä myös meille taviksille. Tieteen avulla ne ongelmat tullaan ratkaisemaan. Ja avaruustutkimuksen avulla opimme uusia asioita Universumista. Mitä helkkarin väliä on minun, sinun tai jonkun muun lyhytikäisen maan matosen pienet surut ja murheet ja vääjäämätön kuolema kun vertaa kaiken ihmiskunnan tekemän tutkimuksen avulla hankittuun tietoon ja innovaatioihin? Itse olen syntynyt 80-luvun lopulla, ja odotan innolla mitä kaikkea selviää seuraavan 20 ja 50 vuoden aikana!

Vierailija
27/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vm 92 ja hyvin tyytyväinen kyllä. Sain elää lapsuuden ilman kännyköitä, saatikka älypuhelimia. Oli kunnon kasettisoittimet ja videonauhurit. Parasta aikaa kyllä. En välitä yhtään tästä some ajasta, mutta on tässä ajassa hyviäkin puolia. Saan olla vapaasti oma itseni näin vähemmistön edustajana. Nimenomaan tuota aikaa ennen älylaitteita kaipaan kovasti.

Ja kunnon talvet oli kans! Lapsena oli synttäreiden aikaan kunnon kinokset, enää ei.

Vierailija
28/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin - 83, ei 80 tai 90 luvuilla ollut mitään sen jännittävämpää kuin nykyäänkään, se vain tuntuu siltä kun ei ole kokenut. Ja ei kukaan koskaan saa kestäviä kiksejä jostain valtion yhdistymisestä tai isosta onnettomuudesta, arkipäiväiset tapahtumat on ne mitä vanhana muistellaan.. Joku jääkiekko-ottelun voiton katsominen televisiosta on pieni kuriositeetti useimpien elämässä verrattuna vaikka ihmissuhteisiin

Vierailija
29/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varhaisteininä 80-luvun puolessa välissä olin kateellinen äidilleni, joka oli saanut elää 60-luvun murroksessa, Beatlesit, minihamemuoti ja tupeeraukset, hipit...

Ei se oma kasarielämä kummoista ollut tuolloin enkä nyt jälkikäteenkään keksi mitään hehkutettavaa. Ja saman totesi äitini siitä kuuskytluvusta. Kai se on eri asia elää sitä aikaa kuin katsoa sitä historian silmin.

Moni 60-70- lukujen taitteessa nuoruuttaan elänyt suomalainen kun kuulee vaikka Jimi Hendrixiä, tuumaa: "On tämä nykymusiikki pelkkää rämpytystä!"

Vierailija
30/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, olisin halunut elää parhaimman nuoruuden 80-luvun lopulla. 

Vierailija
31/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaruudentutkimuksessa kehitetään jatkuvasti uutta teknologiaa ja innovaatioita, joista on todellakin hyötyä myös täällä maan päällä.

Vierailija
32/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syntynyt vuonna 2001 ja välillä myös harmittelen sitä, että miksi en saanut elää nuoruuttani 80- ja 90-luvuilla. Luultavasti käsitykseni tuosta ajasta on kylläkin kaunisteltu ja todellinen elämä tuohon aikaan ei ollut yhtä ruusuista kuin kuvitelmissani. Eniten tuolta ajalta kaipaan juurikin musiikkia ja bändejä, joita nykyään ei ole enää mahdollista nähdä (ainakaan alkuperäisessä kokoonpanossa).

Vierailija
33/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä olen ihan tyytyväinen siihen että olen syntynyt vuonna -99.

Vierailija
34/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään jonka mielestä nykyaika olisi parempi kuin 80-luku.

Vierailija
35/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut elää Casanovan ajan Venetsiassa: koko ajan erilaisia kohuja, ihmiset aloittivat jo lähes lapsina työnteon joten monille ehti kertyä kaikenlaisia eri ammatteja myös casanovalle, silloin oli yleisiä "kansankokouksia" ja näytelmiä myös, tunnelma oli vielä tiukempi kuin nykyään mutta moni teki salaa kaikkea kiellettyä, kirjat luettiin kirjoina eikä minään nettikirjoina, aitoja trubaduureja oli eikä ainoastaan tienausmielessä, rikkaa söivät koko ajan herkkuja ja köyhimmät olivat oikeasti repaleisissa vaatteissa, Venetsian talot olivat vielä hyväkuntoisia eikä pystyyn homehtuneita, gondolieereillä oli periytyvä suvun ammatti eikä gondolieerin työtä saaneet muut harjoittaa, aidot karnevaalit kohujen kera, aateliset ajelivat hevosvaunuilla ja Venetsiassa erikoisilla koristeellisilla veneillä saattueen kera. 

Vierailija
36/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla Euroopassa oli jatkuvasti pommi-iskuja ja pelättiin ydinsotaa. Lentokoneita räjäytettiin maassa ja ilmassa, matkustajineen. Nykyään on rauhallisempaa.

Vierailija
37/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla Euroopassa oli jatkuvasti pommi-iskuja ja pelättiin ydinsotaa. Lentokoneita räjäytettiin maassa ja ilmassa, matkustajineen. Nykyään on rauhallisempaa.

Ydinsotaa pelättiin ehkä ihan kasarin alussa. Ainakin suomessa oli paljon turvallisempaa eikä euroopassa tarvinut pelätä kuin nyt. Ei ollut...tiedätte kyllä...

Vierailija
38/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä harmittaa etten koskaan ehtinyt kokemaan Suomen laivateollisuuden ylpeyttä Finnjet autolauttaa.

Lentokoneen suihkuturbiinit tuottivat potkureille 75 000 hevosvoimaa. Edelleen lukuisia maailmanennätyksiä voimassa nopeudessa ja niin edelleen. Valmistui 1977 ja remontoitiin 2000 luvun alussa miljoonilla priimakuntoon ja 2008 meni Intiassa romuraudaksi. :(

Aikoinaan matka Helsingin ja Travemunden välillä kesti vain 22 tuntia. Aallot olivat kuulemma mahtavat huippunopeudessa kun yli 200 metriä pitkä alus menee yli 60 km/h.

http://www.finnjet.fi/fi/

Ja tietysti musiikki oli ennen parempaa.

Vierailija
39/88 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koe kuuluvani nyky aikaan. Olen nuori, mutta en koe somea omakseni ja muutenkin nykytekniikka ei kiinnosta. Outohan sitten varmaan jo olen muista.

Vierailija
40/88 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tämän ketjun ja tuli mieleen vanha sanonta: Aika kultaa muistot.

Jos itse ei ole elänyt ap:n maintsemalla aikaudella, niin silloin muistot ovakin umpikultaa;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme